MONTPELLIER, Γαλλία – Στις 10 Μαρτίου το Shen Yun ανέβασε την πρώτη του παράσταση για το 2020, στο Μontpellier στην Occitanie της Γαλλίας με πρωτόγνωρες παραμετροποιήσεις εξαιτίας της κρίσης του κορωνοϊού. Οι συνθήκες απαιτούσαν να διαιρεθεί ο μεγάλος αριθμός θεατών σε 2 παραστάσεις, προκειμένου ο θίασος να προσαρμοστεί στο εθνικό αίτημα για περιορισμό της κλίμακας των πολιτιστικών εκδηλώσεων.
Είναι μια αλλαγή της τελευταίας στιγμής που το κοινό φαίνεται να έχει αποδεχτεί πολύ πρόθυμα. Ο κόσμος είναι ευτυχής που ανακαλύπτει το Shen Yun και ευγνώμων για τις προσπάθειες της παραγωγής και των καλλιτεχνών να καταστήσουν δυνατή την συνέχεια των παραστάσεων, αλλά και τον διπλασιασμό της προσπάθειάς τους, κάνοντας δύο παραστάσεις σε μία ημέρα αντί για μία.
Επί δύο ώρες, χρώματα και ήχοι αυτής της θαυμάσιας εμπειρίας φώτιζαν το Corum του Montpellier, απομακρύνοντας το oλοένα αυξανόμενο σκοτάδι και το άγχος των ημερών από τους θεατές. Κατά την εισαγωγή μιας εκ των σκηνών, οι παρουσιαστές μας υπενθύμισαν ότι η μουσική ανέκαθεν θεωρούνταν ως μία από τις πρώτες μορφές ιατρικής θεραπείας στην Κίνα. Αρκετοί γιατροί που ήταν παρόντες στην παράσταση θέλησαν να μοιραστούν τις εντυπώσεις τους με τους δημοσιογράφους μας.
Ο Dr. Sami Kawas αναφέρει ότι ανακάλυψε ”μια πανάρχαια και μοναδική τέχνη η οποία έχει έναν οικουμενικό τρόπο επικοινωνίας. Είναι πολύτιμη, επειδή δεν έχει σύνορα, δεν έχει εθνικότητα, δεν έχει χώρα ..η τέχνη είναι τέχνη. Και αυτό το σεβόμαστε πολύ”.
Ο Kawas παρακολούθησε την παράσταση παρέα με την Anne Meyour, η οποία ήταν πολύ συγκινημένη λόγω της πνευματικής σύνδεσης που έχει με τον παραδοσιακό κινεζικό πολιτισμό.
”Έχω στενή επαφή με τις θρησκείες, αφού έχω εκπαιδευτεί σε αυτό τον τομέα” είπε .. ”οι θρησκείες είναι πανταχού παρούσες σε κάθε πολιτισμό, και ως εκ τούτου όλοι έχουμε ανάγκη αυτήν την πνευματικότητα, αυτήν την επιθυμία να οδεύσουμε προς το άγνωστο, συνεπώς χρειαζόμαστε αυτή τη δύναμη”.
Υπενθυμίζοντας ότι οι καλλιτέχνες του Σεν Γιούν δεν προέρχονται από την Κίνα και ανέπτυξαν την τέχνη τους στην Νέα Υόρκη, ο Kawas θεώρησε πολύ θετικό ότι ”επέλεξαν ένα μέρος όπου θα μπορούσαν να μελετήσουν και να εργαστούν χωρίς περιορισμούς, και να έχουν το θάρρος επίσης, μέσω των προσπαθειών τους να καταφέρουν να αναβιώσουν αυτή την τέχνη και να μας υπενθυμίσουν ότι υπάρχει ελπίδα”
Αυτή η δημιουργική ελευθερία έχει επίσης κάνει την μουσική προσιτή σε όλους. Δεν συμμετέχουν μόνο τα κινεζικά όργανα, υπάρχουν επίσης σύγχρονα δυτικά όργανα και ο συνδυασμός αυτός είναι πολύ επιτυχής.
“‘Ετσι μας είναι κάτι οικείο από την πρώτη στιγμή” σημειώνει ο Kawas.
”Η ιστορία που εκτυλίσσεται μέσα στην παράσταση απεικονίζει καταστάσεις που μπορούμε να αντιληφθούμε σήμερα στην κοινωνία μας.
Η ιστορία επαναλαμβάνεται, οπότε αν έχετε μια καλή κατανόηση της ιστορίας, μπορείτε να φωτιστείτε στο πώς να λύσετε αυτά τα προβλήματα της σύγχρονης εποχής, αφού ήδη έχουν επιλυθεί στο παρελθόν” πρόσθεσε ο Kawas.
Η Ikram Taleb Arrada, νοσοκομειακή ιατρός, ήρθε με την κόρη της να παρακολουθήσει την παράσταση και είπε ”μας άρεσε πολύ, πάρα πολύ. Είναι πολύ εντυπωσιακό, η απόδοση είναι μαγική, αισθάνεσαι σαν να αιωρούνται στη σκηνή”
Και τους δύο γιατρούς άγγιξε μια τέχνη που ”δεν έχει σύνορα”.
Εκτίμησαν επίσης την δέσμευση του Σεν Γιουν.
”Η πνευματικότητα είναι μέρος αυτού του κόσμου, είναι ένα σημαντικό κομμάτι για πολλούς ανθρώπους” είπε η Arrada, ”έτσι ναι, αυτό μας λέει πολλά”. Ολοκληρώνοντας τη βραδιά τους, οι δύο γιατροί μοιράστηκαν τις εντυπώσεις τους με τους μελλοντικούς θεατές. Για την Arrada ”είναι μια μαγική παράσταση που πρέπει να μοιραστείτε με την οικογένειά σας” Για τον Kawas ”ακόμα και μια μικρή καρδιά αρκεί για να αγαπήσει κανείς αυτή την παράσταση. Οι μεγάλες καρδιές θα αισθάνονται ‘σαν στο σπίτι τους’‘. Η Epoch Times θεωρεί το Shen Yun Performing Arts το σημαντικότερο πολιτιστικό γεγονός της εποχής μας και έχει καλύψει τις κριτικές του κοινού από την ίδρυσή του το 2006.