ΝΑΪΡΟΜΠΙ – Την Τρίτη, εθελοντές από τον Μαυρίκιο ψάρεψαν νεκρά χέλια από τα γεμάτα πετρέλαιο νερά, σε προσπάθεια καθαρισμού στις πιο παρθένες παραλίες του Ινδικού Ωκεανού, αφότου υπολογίζεται πως διέρρευσαν 1.000 τόνοι πετρελαίου από ένα ιαπωνικό φορτηγό πλοίο.
Το πλοίο, MV Wakashio, ιδιοκτησία της Nagashiki Shipping με διαχειρίστρια εταιρεία τη Mitsui OSK Lines Ltd., χτύπησε στις 25 Ιουλίου σε κοραλλιογενή ύφαλο στις νοτιοανατολικές ακτές του Μαυρίκιου και πετρέλαιο άρχισε να διαρρέει την περασμένη εβδομάδα, αυξάνοντας τους φόβους για μια τεράστια οικολογική κρίση.
Ακτιβιστές είπαν στο Reuters πως νεκρά χέλια επέπλεαν στο νερό και νεκροί αστερίες ξεβράστηκαν στο κολλώδες μαύρο υγρό. Κάβουρες και θαλάσσια πουλιά πεθαίνουν επίσης.
«Δεν γνωρίζουμε τι άλλο μπορεί να συμβεί με το πλοίο. Μπορεί να ρηγματωθεί περισσότερο», ανέφερε ο εθελοντής για τον καθαρισμό, Ιβάν Λάκχαν.
Το MV Wakashio διατηρεί ακόμα 2.000 τόνους πετρελαίου και αναμένεται τελικά να σπάσει σε δύο κομμάτια, όπως ανέφερε αργά την Δευτέρα ο πρωθυπουργός Πράβιντ Τζάγκναθ, προειδοποιώντας πως η χώρα θα πρέπει να ετοιμάζεται για τα χειρότερα.
Ο τουρισμός είναι ένας κρίσιμος τομέας για την οικονομία του Μαυρίκιου και η κυβέρνηση, έχοντας διακηρύξει κατάσταση έκτακτης ανάγκης λόγω της πετρελαιοκηλίδας, εργάζεται με την Γαλλία, τον πρώην αποικιακό κυβερνήτη, προσπαθώντας να απομακρύνει το πετρέλαιο.
Η διαρροή ακύρωσε δύο δεκαετίες προσπαθειών αποκατάστασης της φυσικής άγριας ζωής και χλωρίδας που είχε ξεκινήσει το 2000 στη λιμνοθάλασσα, αφότου η κυβέρνηση απαγόρευσε τη συγκομιδή άμμου στην περιοχή, αναφέρει ο Βίκας Τατάγια, διευθυντής στο Ίδρυμα Άγριας Ζωής του Μαυρικίου, ενός μη κυβερνητικού οργανισμού.
Σημειώνει πως ο διαχωρισμός του πετρελαίου στη θάλασσα, αναμένεται να καταστρέψει τα κοράλλια καθώς τα πιο βαριά σωματίδια του πετρελαίου κατακάθονται επάνω τους.
Προσθέτει πως τα μέτρα που λαμβάνει η κυβέρνηση προς αποτροπή της καταστροφής μελετώνται προσεκτικά.
«Υπάρχει εκνευρισμός και κριτική από την κοινωνία πως ίσως η κυβέρνηση άργησε πολύ να αντιδράσει», αναφέρει. Το πλοίο ήταν ακινητοποιημένο για περίπου δύο εβδομάδες πριν αρχίσει να διαρρέει πετρέλαιο.
Δεν υπήρξε κάποιο άμεσο σχόλιο από τους αξιωματούχους της κυβέρνησης του Μαυρικίου.
Η Mitsui OSK Lines είπε σε μια δήλωση: «Θα πράξουμε τα μέγιστα για την γρήγορη επίλυση του ζητήματος». Δεν παρείχε οποιεσδήποτε λεπτομέρειες.
Από τον Duncan Miriri
Πώς διαφέρει η Epoch Times από άλλες εφημερίδες;
Η Epoch Times είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη ανεξάρτητη εφημερίδα στην Αμερική. Είμαστε διαφορετικοί από άλλους οργανισμούς μέσων μαζικής ενημέρωσης επειδή δεν επηρεαζόμαστε από καμία κυβέρνηση, εταιρεία ή πολιτικό κόμμα. Ο μόνος μας στόχος είναι να φέρουμε στους αναγνώστες μας ακριβείς πληροφορίες και να είμαστε υπεύθυνοι στο κοινό.
Δεν ακολουθούμε την ανθυγιεινή τάση στο σημερινό περιβάλλον των μέσων ενημέρωσης, της δημοσιογραφίας που έχει μια ατζέντα, και αντ’ αυτού χρησιμοποιούμε τις αρχές μας Αλήθεια και Παράδοση ως πυξίδα.
Αν εκτιμάτε την ανεξάρτητη δημοσιογραφία μας, βοηθήστε μας να συνεχίσουμε. Στηρίξτε την αλήθεια και την παράδοση.
[give_form id=”3924″]