Η ελληνική αρχιτεκτονική τονίζει τη φυσική τελειότητα, την ισορροπία και την συμμετρία βασισμένη στη μαθηματική κατανόηση της αισθητικής.
Οι αρχαίοι Έλληνες είχαν ένα ρητό το οποίο ανακάλεσε μερικά χρόνια αργότερα ο Ρωμαίος μαθηματικός Βιτρούβιος: «Αυτός [ο αρχιτέκτονας] πρέπει να γνωρίζει τη γραφή, να είναι ειδικευμένος στο σχέδιο και να είναι καταρτισμένος στη γεωμετρία. Θα πρέπει να μπορεί να θυμάται πολλές ιστορίες, να ακούει προσεκτικά τους φιλόσοφους, να μην αγνοεί την ιατρική, να γνωρίζει τη μουσική, να θυμάται τις αποφάσεις των νομικών, και να γνωρίζει καλά την αστρονομία και την ουράνια τάξη».
Στην Ελληνιστική περίοδο, οι γλύπτες παρατηρούσαν το ανθρώπινο σώμα για να το απεικονίσουν τέλεια. Αλλά γιατί ένας γλύπτης πρέπει να έχει και μουσική γνώση;
Ο τρόπος με τον οποίο ένας Έλληνας αθλητής ρίχνει το δίσκο ονομάστηκε «ρυθμός». Ένας Έλληνας αθλητής γνώριζε με ακρίβεια τη μηχανική του σώματος και το ρυθμό του, τον οποίο χρησιμοποιούσε σε συνδυασμό με την περιστροφή του σώματος για να ρίξει την καλύτερη βολή.
Ακριβώς όπως οι αθλητές έπρεπε να κατανοούν το ρυθμό, οι αρχιτέκτονες έπρεπε να γνωρίζουν τη μουσική, γιατί με τη μουσική θα μπορούσαν να κατανοήσουν καλύτερα την ουσία οποιασδήποτε δράσης – χρήσιμη για τη γλυπτική του ανθρώπινου σώματος σε κίνηση – και την ουσία αυτού που κάνει ένα κτίριο ασφαλές.
Στρατηγική τοποθέτηση κτιρίων
Στην Ελλάδα, τα κτίρια πρέπει να τοποθετηθούν στρατηγικά για ν’ αντιστέκονται στους σεισμούς. Ο Παρθενώνας, που έχει ηλικία 2.500 έτη αποτελεί απόδειξη της επινοητικότητας των αρχιτεκτόνων. Επίσης οι κατασκευαστές έδιναν ιδιαίτερη σημασία στην τοποθεσία, προκειμένου να έχουν την καλύτερη θέα απ’ όλες τις οπτικές γωνίες.
Οι αρχιτέκτονες ζητούσαν συμβουλές σχετικά με το πού πρέπει να χτίσουν ένα κτίριο. Μερικές φορές λάμβαναν σημάδια από έναν συγκεκριμένο θεό που τους καθοδηγούσε για το πού και τι να χτίσουν. Όταν οι Πέρσες κατέστρεψαν τον Παρθενώνα και έκαψαν την ιερή ελιά που υπήρχε εκεί, οι Αθηναίοι δεν ήθελαν να τον ξαναχτίσουν από ανησυχία ότι θα τους υπενθύμιζε αυτό που είχαν κάνει οι Πέρσες. Αλλά την επόμενη μέρα, η ιερή ελιά επανεμφανίστηκε σαν να μην συνέβη τίποτα – ένα σημάδι ότι η θεά ήθελε να ξαναχτιστεί ο Παρθενώνας.
Έργα γεννημένα από την ευσέβεια
Γιατί οι Αρχαίοι Έλληνες μπορούσαν να δημιουργήσουν γλυπτά και κτίρια τόσο όμορφα που μερικές φορές φαίνονται απίστευτα στα μάτια μας και μας κάνουν να θαυμάζουμε και ν’ αναρωτιόμαστε για το τι μπορούν να κάνουν τα ανθρώπινα όντα;
Η λέξη «άγαλμα», προέρχεται από το ρήμα «αγάλω» που σημαίνει ικανοποίηση, ευχαρίστηση, ευφροσύνη, ανάταση ψυχής.
Η τέχνη δημιουργήθηκε ως μια προσπάθεια ένδειξης σεβασμού κι ευσέβειας προς τους θεούς. Ετσι ένα έργο αφιερωμένο στο θεό που απεικονίζει πρέπει να είναι άψογο.
Αυτή η ίδια νοοτροπία καθοδηγούσε τους Έλληνες σε ό,τι δημιουργούσαν, ειδικά αν απευθυνόταν προς τους θεούς ή απεικόνιζε μια θεότητα.
Μπορούμε να δούμε σε ό, τι έκαναν οι Αρχαίοι Έλληνες συνδύαζαν τη θεωρία, τον σεβασμό για τους ουρανούς και την επιστήμη για να φτιάξουν ένα τέλειο έργο τέχνης.
Για τον καλλιτέχνη, η κατασκευή του τέλειου γλυπτού ήταν μια διαδικασία κάθαρσης της ψυχής. Τελειώνοντας το έργο ήξερε ότι και οι θεοί και οι άνθρωποι θα ένιωθαν αγαλλίαση με το που το αντίκριζαν.
Γνωρίζατε ότι είμαστε ανεξάρτητοι;
Η Epoch Times είναι ανεξάρτητη από οποιαδήποτε επιρροή από εταιρείες, κυβερνήσεις ή πολιτικά κόμματα. Ο μόνος μας στόχος είναι να δίνουμε στους αναγνώστες μας ακριβείς πληροφορίες και να είμαστε υπεύθυνοι προς το κοινό.