ΛΟΝΔΙΝΟ — Η British Airways αντικατέστησε τον Διευθύνοντα Σύμβουλο Άλεξ Κρουζ μετά από 4 1/2 χρόνια στη δουλειά ως μέρος μεγάλων αλλαγών καθώς ο ιός της Γουχάν σφυροκαπά τις αεροπορικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο.
Η International Airlines Group, η μητρική εταιρεία της British Airways, ονόμασε την Δευτέρα τον Σον Ντόυλ, προηγουμένως διευθυντή της Aer Lingus, άλλου αερομεταφορέα του ομίλου, ως νέο διευθύνοντα σύμβουλο της BA. Ο Κρουζ θα παραμείνει μη εκτελεστικός πρόεδρος κατά την διάρκεια μιας μη καθορισμένης μεταβατικής περιόδου.
Η κίνηση επιβατών της BA μειώθηκε κατά 95% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα το δεύτερο τρίμηνο, οδηγώντας σε λειτουργική ζημία του πρώτου εξαμήνου των 4,04 δισεκατομμυρίων ευρώ. Τους τελευταίους μήνες, τα συνδικάτα έχουν επικρίνει τον τρόπο που ο Κρουζ αντιμετώπισε την κατάργηση 12.000 θέσεων εργασίας, λόγω πανδημίας.
Η αναδιοργάνωση έρχεται μόλις ένα μήνα αφότου ο Λουί Γκαλέγκο έγινε διευθύνων σύμβουλος της IAG, και υπόσχεται να καλύψει τα οικονομικά του ομίλου και να προσαρμοστεί στο «νέο φυσιολογικό» των αεροπορικών ταξιδιών κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Ο Γκαλέγκο ηγήθηκε μιας προσπάθειας μείωσης κόστους στην Iberia Airlines αφού συγχωνεύθηκε με την British Airways για τη δημιουργία του IAG. Αντικατέστησε τον προηγούμενο για πολλά χρόνια CEO, Γουίλι Γουόλς.
Οι αεροπορικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο είδαν τον αριθμό των επιβατών να μειώνεται εν μέσω των περιορισμών ταξιδιού που επιβάλλονται από κυβερνήσεις και των ανησυχιών σχετικά με την ασφάλεια των αεροπορικών ταξιδιών, κατά την διάρκεια της πανδημίας. Οι βρετανικές αεροπορικές εταιρείες έχουν πληγεί ιδιαίτερα επειδή οι ταξιδιώτες από τις περισσότερες χώρες υποχρεούνται να μπουν σε καραντίνα για 14 ημέρες μετά την άφιξη στην Βρετανία, γεγονός που σκότωσε τα περισσότερα ταξίδια για επαγγελματικούς λόγους και διακοπές.
«Αυτό είναι ένα σημάδι ότι ο νέος διευθύνων σύμβουλος του IAG, Λουί Γκαλέγκο, προετοιμάζει τον όμιλο και προσπαθεί να δείξει ότι θα κάνει τις απαραίτητες αλλαγές για να τον οδηγήσει σε μια συνεχιζόμενη ανάκαμψη», δήλωσε η Σουζάνα Στρίτερ, αναλύτρια αγορών στην Hargreaves Lansdown. «Ο Σον Ντόυλ θα πρέπει να σημειώσει άμεση πρόοδο δεδομένου ότι η British Airways αντιμετωπίζει την σκληρότερη πρόκληση στην ιστορία της, καθώς η ζήτηση για διεθνή ταξίδια έχει μειωθεί δραματικά και οι περιορισμοί καραντίνας συνεχίζουν να περιορίζουν τις αγορές εισιτηρίων».
Ο IAG ανακοίνωσε επίσης ότι ο Φερνάντο Καντέλα, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας χαμηλού κόστους LEVEL, θα ενταχθεί στη διαχειριστική επιτροπή του ομίλου στον νέο ρόλο του επικεφαλής μετασχηματισμού. Ο Ντονάλ Μοριαρτύ θα γίνει προσωρινός διευθύνων σύμβουλος της Aer Lingus, με μόνιμη τοποθέτηση που θα έρθει αργότερα.
Οι μετοχές του IAG σημείωσαν άνοδο 0,3% στις 103,8 πένες (136 σεντς) μέχρι νωρίς το απόγευμα στο Λονδίνο, αφού υποχώρησαν έως και 5,8% στις πρωινές συναλλαγές.
Ο Κρουζ τον Σεπτέμβριο είχε πει σε μια επιτροπή της Βουλής των Κοινοτήτων του Ηνωμένου Βασιλείου ότι η ΒΑ «αγωνιζόταν για επιβίωση». Ενώ οι απώλειες θέσεων εργασίας ήταν λυπηρές, είπε, δεν υπήρχε εναλλακτική λύση στο τρέχον περιβάλλον.
Τα συνδικάτα κατηγόρησαν την BA ότι απειλούσε τους υπαλλήλους με ένα σχέδιο «απόλυσης και επανένταξης», στο οποίο οι εργαζόμενοι θα προσλαμβάνονταν με υποβαθμισμένους όρους και προϋποθέσεις, εάν δεν συμφωνούσαν με τις προτάσεις για μείωση εξόδων της εταιρείας.
«Ο κ. Κρουζ βρισκόταν στο σαλόνι αναχώρησης εδώ και αρκετό καιρό, οπότε αυτό δεν αποτελεί έκπληξη», δήλωσε ο Μπράιαν Στράττον, γενικός γραμματέας της Βρετανικής Ένωσης Πιλότων. «Του δόθηκε η αρμοδιότητα να μειώσει τα έξοδα και το βρήκε αδύνατο να το κάνει χωρίς να ενοχλήσει έντονα τόσο τους επιβάτες όσο και τους υπαλλήλους της ΒΑ».
Από την Danica Kirka.