Γράφει η Περσεφόνη Χρυσαφίδου
“Καλός δάσκαλος είναι αυτός που παίρνει ένα χέρι, ανοίγει ένα μυαλό, αγγίζει μία ψυχή.”
Τι σημαίνει άραγε να είσαι σπουδαίος δάσκαλος; Ασφαλώς, μερικά από τα γνωρίσματά του είναι οι γνώσεις, η κριτική σκέψη και ικανότητες νοημοσύνης, εφόδια απαραίτητα και σημαντικά. Ωστόσο, ένας πραγματικά καλός δάσκαλος πρέπει να είναι πολλά περισσότερα από εμπειρία και διαπιστευτήρια γνώσεων και σπουδών. Οι εξαιρετικοί δάσκαλοι δείχνουν να έχουν βαθιά γνώση και κατανόηση του αντικειμένου τους, το πάθος τους αποτελεί έμπνευση και γνωρίζουν και καταλαβαίνουν τους μαθητές τους, ή τουλάχιστον ενδιαφέρονται να το πετύχουν.
Αν κάτι φωλιάζει στην καρδιά του παιδαγωγού που το παιδί σου ξεχώρισε, αυτό λέγεται καλοσύνη, από την οποία πηγάζει κάθε μορφή ευγένειας. Ο δάσκαλος που ξεχωρίζει είναι αυτός που φέρεται ευγενικά στους μαθητές του, στους αγχωμένους γονείς και στους συναδέλφους του, γιατί γνωρίζει καλά πως δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος να διδάξεις κάτι από το να το εφαρμόσεις και να το κάνεις βίωμα. Αυτός, ο ίδιος δάσκαλος είναι ικανός να αλλάξει το περιβάλλον της τάξης, να προκαλέσει αισθήματα χαράς και αποδοχής στους μαθητές, χτίζοντας σταθερές βάσεις ειλικρινούς επικοινωνίας και κατ’ επέκταση μάθησης.
Ο καλός παιδαγωγός δείχνει να συμμερίζεται τα σημερινά βάρη που έχουν προστεθεί στις πλάτες των παιδιών. Η διδασκαλία είναι ένα ανθρωπιστικό επάγγελμα και η συμπόνια είναι το μεγαλύτερο συναίσθημα κατανόησης, που δείχνει στους άλλους ότι ο δάσκαλος ανησυχεί γι’ αυτούς. Έτσι, ο ρόλος του καλού δασκάλου είναι να σκύψει πλάι στο χαμηλωμένο κεφάλι του μαθητή, να τον βοηθήσει να το σηκώσει και πάλι ψηλά και έπειτα να τον προετοιμάσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο να απλώσει φτερά σε δικούς του ουρανούς, γεμάτος αυτοπεποίθηση.
Επαγρυπνεί διαρκώς για το πώς θα κάνει πιο ενδιαφέρον το μάθημά του, απέχει και διαγράφει συνειδητά κάθε αναχρονιστική μέθοδο, ενημερώνεται διαρκώς για τα νέα μοντέλα των εκπαιδευτικών και παλεύει μόνος του, μαζί με μία χούφτα όμοιών του συναδέλφων του να αλλάξουν ένα σκονισμένο και χιλιοχτυπημένο εκπαιδευτικό σύστημα. Τις περισσότερες φορές, η δουλειά του συνεχίζεται και πέρα από τα σύνορα της σχολικής τάξης, όπου προσπαθεί να ετοιμάσει τις σημειώσεις του για τα επόμενα μαθήματα, ψάχνοντας να βρει τρόπους για να κάνει τη διαδικασία της μάθησης περισσότερο διασκεδαστική και βιωματική και λιγότερο ανιαρή και κοπιαστική.
Είναι ένας σύγχρονος οικοδόμος, που με τα φτυάρια της γνώσης και της απόλυτης αφοσίωσης στο λειτούργημά του, προσπαθεί να γεφυρώσει τα κενά, να χτίσει τις σχέσεις, να θέσει τα θεμέλια μεταξύ των μαθητών για νέες φιλίες και να δημιουργήσει μία ισχυρή κοινότητα, όπου όλοι μοιράζονται την ίδια επιθυμία και δίψα για μάθηση.
Κι όταν τα πράγματα πηγαίνουν στραβά, όταν οι δυσκολίες κατακλύζουν την καθημερινότητα και φαίνεται να θέλουν να μπουν εμπόδιο στην απαιτητική αυτή διαδικασία της διδασκαλίας, αυτός ο δάσκαλος θα παραμείνει θετικός, γνωρίζοντας πως καλείται να επιτελέσει ένα καθόλα δύσκολο έργο. Παρ᾽ όλα αυτά, η αισιοδοξία των δασκάλων σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς και η προσπάθειά τους να παραμείνουν θετικοί, είναι κάτι που έχει τεράστιο αντίκτυπο στον τρόπο με τον οποίο θα συνηθίσουν οι μαθητές να αντιμετωπίζουν τις δυσκολίες. Για να φωτίσει τον μαγικό κόσμο των παιδιών με τις γνώσεις του, οφείλει να μάθει να κοιτάζει τη φωτεινή πλευρά των πραγμάτων, που πάντα βοηθάει να γίνονται τα πράγματα λίγο καλύτερα.
Μοιάζει να θέλει να μάθει κι αυτός μέσα από την εντυπωσιακή διαδικασία της μάθησης, την οποία αντιλαμβάνεται ως μία ευκαιρία για να εξελίξει τον εαυτό του, αφού ο κόσμος των παιδιών είναι το μεγαλύτερο και πιο διασκεδαστικό αίνιγμα, που καθημερινά προσφέρει αφιλοκερδώς νέα μαθήματα για τη ζωή. Θεωρεί αυτονόητο να βάζει τον εαυτό του στα παπούτσια των μαθητών και να βλέπει τα πράγματα από τη δική τους οπτική, γνωρίζοντας πως κάτι τέτοιο μπορεί να επηρεάσει προς το καλύτερο τις αποφάσεις του και τις πράξεις του.
Ένας καλός δάσκαλος θα αποτελεί πάντα το παράδειγμα για κάποιον, ώστε να γίνει καλύτερος δάσκαλος, για ένα παιδί, ώστε να γίνει καλύτερος μαθητής, για έναν ξένο, ένα μοντέλο εκπαιδευτικού άξιο θαυμασμού.
Ένας σπουδαίος δάσκαλος αποκαλύπτει κρυμμένους θησαυρούς, δυνατότητες και μαγεία ακριβώς μπροστά στα μάτια του καθενός.
Καλή σχολική χρονιά!
Πηγή: Περσεφόνη Χρυσαφίδου
Σε τι διαφέρει η Epoch Times από άλλες εφημερίδες;
Η Epoch Times είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη ανεξάρτητη εφημερίδα στην Αμερική. Είμαστε διαφορετικοί από άλλους οργανισμούς μέσων μαζικής ενημέρωσης επειδή δεν επηρεαζόμαστε από καμία κυβέρνηση, εταιρεία ή πολιτικό κόμμα. Ο μόνος μας στόχος είναι να φέρουμε στους αναγνώστες μας ακριβείς πληροφορίες και να είμαστε υπεύθυνοι στο κοινό. Δεν ακολουθούμε την ανθυγιεινή τάση στο σημερινό περιβάλλον των μέσων ενημέρωσης, της δημοσιογραφίας που έχει μια ατζέντα, και αντ’ αυτού χρησιμοποιούμε τις αρχές μας Αλήθεια και Παράδοση ως πυξίδα.
Αν εκτιμάτε την ανεξάρτητη δημοσιογραφία μας, βοηθήστε μας να συνεχίσουμε. Στηρίξτε την αλήθεια και την παράδοση.
[give_form id=”3924″]