Η Τσιν-Τσουν Λιου [Chin-Chun Liu] άκουσε στο ραδιόφωνο μια ιστορία από ένα στρατόπεδο εργασίας γυναικών στο Πεκίνο, που τη συγκίνησε βαθιά. Ήταν η ιστορία της Τζανγκ Γιτζιέ [Zhang Yijie], μιας γυναίκας που αρνήθηκε να εγκαταλείψει την πίστη της.
«Δεν της επιτρεπόταν να κοιμηθεί, βασανίστηκε ψυχικά, τακτικά της διάβαζαν ψευδείς καταδικαστικές δηλώσεις μελών της οικογένειάς της, και ταυτόχρονα έπρεπε να εργαστεί σε στρατόπεδο εργασίας. Χωρίς βαθιά πίστη, είναι αδύνατο να αντέξει κανείς τέτοια σκληρά βασανιστήρια. Ήμουνα πολύ συγκινημένη, ήθελα να σχεδιάσω ένα χαρακτηριστικό πορτρέτο γι’ αυτήν», είπε η Λιου.
Σε μια εκπληκτική, μεγάλου μεγέθους ελαιογραφία, η Λιου απεικόνισε την Τζανγκ Γιτζιέ να στέκεται ακίνητη, ακλόνητη, ενώ είναι περιτριγυρισμένη από τους σκληρούς φύλακες.
Η Τζανγκ Γιτζιέ είναι ασκούμενη του Φάλουν Γκονγκ, επίσης γνωστός ως Φάλουν Ντάφα. Αυτή η πνευματική, αρχαία σχολή άσκησης καλλιέργειας, παρουσιάστηκε στο κινεζικό κοινό το 1992. Ξεκίνησε να διδάσκεται δημόσια, από τον κ. Λι Χονγκτζί. Περιλαμβάνει πέντε ασκήσεις μαζί με τον διαλογισμό και διδάσκει να ζει κανείς σύμφωνα με τις αρχές αλήθεια, καλοσύνη και ανεκτικότητα. Μέχρι το 1999, ο αριθμός των ανθρώπων που εξασκούσαν το Φάλουν Γκονγκ είχε αυξηθεί σε 70-100 εκατομμύρια.
Παρά τα θετικά οφέλη του στην κοινωνία, το Κινέζικο Κομμουνιστικό Κόμμα δεν μπορούσε να επιτρέψει την εξάπλωση οποιωνδήποτε πεποιθήσεων πέραν των δικών του. Στις 20 Ιουλίου 1999 η κυβέρνηση άρχισε μια ακραία και σκληρή δίωξη· πολλοί ασκούμενοι συνελήφθησαν και στάλθηκαν σε στρατόπεδα καταναγκαστικής εργασίας για «επανεκπαίδευση» ή «πλύση εγκεφάλου». Πρέπει να σημειωθεί ότι το κομμουνιστικό καθεστώς διώκει όχι μόνο τους ασκούμενους του Φάλουν Γκονγκ, αλλά και τους χριστιανούς, τους θιβετιανούς, τους μουσουλμάνους κ.ά. Η δίωξη συνεχίζεται μέχρι σήμερα.
Η Λιου ζει στην Ταϊβάν και είναι και η ίδια ασκούμενη του Φάλουν Γκονγκ.
«Ήθελα να ζωγραφίσω μια εικόνα της δίωξης. Δεν ήμουν σίγουρη ότι μπορούσα, αλλά γενικά η διαδικασία της δημιουργίας πήγε ομαλά».
Σύνθεση με βάση την αντίθεση
Ήταν η πρώτη φορά που η Λιου ζωγράφιζε μια τόσο μεγάλη εικόνα. Χρειάστηκαν δύο μήνες για να τη δουλέψει στο μυαλό της, ενώ η καθαυτή εργασία διήρκεσε έξι μήνες.
«Το φόντο είναι ετερογενές, ακατάστατο. Χρώματα αντίθετα: φωτεινά και σκούρα, κρύα και ζεστά, σύμφωνα με τους χαρακτήρες. Ήθελα να δείξω ότι ανεξάρτητα από το πόσο χαοτικός μπορεί να είναι ο εξωτερικός κόσμος και ανεξάρτητα από τις μεθόδους που χρησιμοποιούν ή τις καταστροφικές δυνάμεις, ένα άτομο με σταθερή πίστη θα παραμείνει ακλόνητο. Είναι αδύνατο να το επηρεάσεις».
Η Λιου εξήγησε την σημασία των μορφών που περιβάλλουν την Τζανγκ Γιτζιέ, η οποία απεικονίζεται με ανοιχτά ζεστά χρώματα.
Ένας φύλακας κρατά ένα σημείωμα από τους συγγενείς της Τζανγκ, αλλά δεν υπάρχει ούτε μία λέξη υποστήριξης μέσα σε αυτό. Μια άλλη φιγούρα με σκοτεινό πρόσωπο χλευάζει κακόβουλα και μπροστά του βρίσκονται εργαλεία για βασανιστήρια. Ένας άντρας με ένα βιβλίο, σχετικά με τις μεθόδους βασανιστηρίων, απειλεί να τις δοκιμάσει στην Τζανγκ. Όλες αυτές οι λεπτομέρειες έχουν παρθεί από την πραγματικότητα.
Όλοι οι κρατούμενοι συνείδησης στην Κίνα βασανίστηκαν. Κατά μία έννοια, αυτή η εικόνα δεν αφορά μόνο την Τζανγκ Γιτζιέ, αλλά και τη δίωξη όλων των ασκούμενων του Φάλουν Γκονγκ.
«Άκουσα την ιστορία της Τζανγκ περισσότερες από μία φορές γιατί ήθελα να βυθιστώ σε αυτήν για να την καταλάβω καλύτερα. Είναι απαραίτητο ο καλλιτέχνης να είναι βαθιά εμποτισμένος με την υπόθεση της εικόνας, αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να τη μεταφέρει στο κοινό».
Καλλιτεχνική ανακάλυψη
Η διαδικασία δημιουργίας αυτής της εικόνας οδήγησε τη Λιου σε πολλές πνευματικές και καλλιτεχνικές ανακαλύψεις.
Η Λιου ενδιαφερόταν για την τέχνη από την παιδική ηλικία, αν και στην αρχή έκανε απλώς σχέδιο και γκράφιτι. Αργότερα, έλαβε μια κλασική εκπαίδευση τέχνης και σπούδασε για 10 χρόνια υπό τον διάσημο Ταϊβανό καλλιτέχνη Λι Γιουάν.
Ο κλασικός ρεαλισμός, όπως εξηγεί η Λιου, δεν είναι μόνο μια τεχνική. Δεν αρκεί τα αντικείμενα που απεικονίζονται να φαίνονται πραγματικά. Αυτό είναι μόνο μια απαραίτητη βάση για ένα έργο τέχνης.
«Η κλασική τέχνη έχει άλλες απαιτήσεις, όπως ισορροπία, ρυθμό και αρμονία», είπε η Λιου.
Χρειάζεται μια μακρά διαδικασία μάθησης για να αποκτήσει κανείς τη δεξιότητα, καλλιτεχνικό όραμα και στυλ.
Η βελτίωση της μαεστρίας του καλλιτέχνη συνοδεύεται από πνευματική ανάπτυξη, λέει η Λιου.
«Είναι αδιαχώριστα. Πρέπει να υπάρχει μια πνευματική ανάπτυξη που θα εκδηλωθεί στην εικόνα».
«Η κλασική ομορφιά πρέπει να είναι πιο εκλεπτυσμένη για να αντανακλά τη θεότητα. Η τέχνη προέρχεται από τη ζωή, αλλά κατά μια έννοια πρέπει να είναι υψηλότερη από τη ζωή».
Η Λιου είπε ότι οι αγαπημένοι της καλλιτέχνες είναι οι γίγαντες της νεοκλασικής περιόδου, καθώς και ο Μπουγκερό. Ο William-Adolphe Bouguereau ήταν καταξιωμένος Γάλλος ακαδημαϊκός και ζωγράφος του 19ου αιώνα. Ζωγράφιζε τόσο απλούς αγρότες όσο και μεγαλοπρεπείς θεούς, και διέθετε λεπτές δεξιότητες.
«Μερικοί από τους πίνακες του σκορπίζουν φως, ομορφιά και έναν βαθμό φινέτσας, που φαίνεται θεϊκή και η τεχνική είναι πολύ ρεαλιστική. Μπορείτε ακόμη και να αισθανθείτε την υφή του δέρματος».
«Η κλασική ζωγραφική μπορεί να εκφράσει τις πιο λεπτές αποχρώσεις των συναισθημάτων. Η τέχνη έχει σχεδιαστεί για να ξυπνήσει τα συναισθήματα των ανθρώπων, και οι μεγάλοι δάσκαλοι το έχουν επιτύχει».
Η Λιου έλαβε το ασημένιο μετάλλιο στο Διεθνή Διαγωνισμό Ζωγραφικής NTD του 2019 για τον πίνακά της « Η ακλόνητη» και ένα έπαθλο 3.000 $.
«Ελπίζω ότι το κοινό, θα επηρεαστεί από την εικόνα μου και θα δουν τι ήθελα να μεταφέρω. Ήταν η αποστολή μου να το ζωγραφίσω αυτό», είπε η Λιου.
Ακολουθήστε την Epoch Times στο Twitter: @EpochTimesGr
Αμερόληπτα και ανεξάρτητα νέα
Η Epoch Times είναι αμερόληπτη και βασίζεται σε αξίες. Πιστεύουμε ότι η αληθινή δημοσιογραφία στηρίζεται σε ηθικές αρχές. Επικεντρωνόμαστε σε σημαντικά ζητήματα και σε πολιτικές και τον αντίκτυπό τους, όχι σε κομματική μεροληψία. Δεν ακολουθούμε την ανήθικη τάση της δημοσιογραφίας που υπηρετεί μια ατζέντα, αλλά αντ’ αυτού χρησιμοποιούμε τις αρχές μας Αλήθεια και Παράδοση ως πυξίδα για να γράφουμε με ειλικρίνεια.