Το YouTube πρόκειται σύντομα να περιορίσει τον τρόπο με τον οποίο αποθηκεύει δεδομένα σε βίντεο που προορίζονται για παιδιά, έτσι ώστε να συμμορφωθεί με την εφαρμογή αυστηρότερων μέτρων από την Ομοσπονδιακή Επιτροπή περί Ιδιωτικότητας. Μία κίνηση που θα περιορίσει την δυνατότητα των διαφημιστών να στοχεύουν παιδιά.
Η συγκεκριμένη αλλαγή, η οποία τέθηκε σε εφαρμογή στις αρχές Ιανουαρίου, πραγματοποιείται σε συνέχεια των κατηγοριών της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Εμπορίου (ΟΕΕ),σύμφωνα με τις οποίες η αποθήκευση προσωπικών δεδομένων από παιδιά, που προβαίνει ο κολοσσός των βίντεο, παραβιάζει το ψήφισμα σχετικά με την προστασία της ιδιωτικότητας στο διαδίκτυο του 1998.
Σύμφωνα με τη Wall Street Journal, το YouTube, παιδί της ‘μαμάς’ Google, θα πρέπει τις ερχόμενες εβδομάδες, να σταματήσει να εμφανίζει εξατομικευμένες διαφημίσεις σε βίντεο για παιδιά. Οι δημιουργοί παιδικού περιεχομένου στο YouTube θα δουν τα έσοδά τους από τις διαφημίσεις να μειώνονται αρκετά, ενώ τα προσωπικά δεδομένα σε βίντεο που αποσκοπούν στο ευρύτερο κοινό θα συνεχίσουν κανονικά να αποθηκεύονται από το YouTube.
Η κίνηση αυτή γίνεται αφού υποβλήθηκε στην Google πρόστιμο της τάξης των 170$ εκατομμυρίων από την ΟΕΕ στις αρχές Σεπτεμβρίου, έτσι ώστε να σβήσει τις κατηγορίες περί παραβίασης του ομοσπονδιακού νόμου.
Το YouTube κατηγορήθηκε ότι παρακολουθεί τους ακροατές παιδικών καναλιών ενώ χρησιμοποιεί cookies χωρίς γονική συναίνεση. Επιπλέον χρησιμοποιεί αυτά τα cookies για να απευθυνθεί σε αυτούς τους θεατές με διαφημίσεις εκατομμυρίων δολαρίων.
O διακανονισμός αυτός με τη ΟΕΕ και το γραφείο του γενικού συμβούλου στη Νέα Υόρκη, το οποίο παρεπιπτόντως θα λάβει 34$ εκατομμύρια λόγω αυτού, είναι ο μεγαλύτερος που έχει υπάρξει ποτέ, από τότε που τέθηκε σε εφαρμογή η απαγόρευση αποθήκευσης δεδομένων για παιδιά κάτω των 13 το 1998. Ο νόμος αναθεωρήθηκε το 2013 για να συμπεριλάβει τα “cookies,” τα οποία χρησιμοποιούνται για να εντοπίζουν τις συνήθειες των χρηστών του διαδικτύου.
Ο επίτροπος Rohit Chopra, έγραψε στο Twitter ότι το YouTube «δελέαζε τα παιδιά με παιδικά τραγούδια, καρτούν και άλλων ειδών τρόπους για να τροφοδοτήσει τη επικερδή συμπεριφορική διαφημιστική επιχείρησή του».
«Ήταν πολύ επικερδές και παράνομο», προσέθεσε.
Εκείνη τη περίοδο, Το YouTube είχε δηλώσει ότι θα αντιμετωπίζει όλα τα δεδομένα όσων παρακολουθούν παιδικό περιεχόμενο σαν να προέρχονται από ένα παιδί.
«Αυτό σημαίνει ότι θα περιορίσουμε την αποθήκευση δεδομένων και θα χρησιμοποιήσουμε στα παιδικά βίντεο μόνο ό,τι είναι αναγκαίο ώστε να συνεχίσει να λειτουργεί η υπηρεσία», δήλωσε στο blog του ο κολοσσός των βίντεο.
Η FTC έχει λάβει ένα αρχείο υποβολών από 175.000 ανήσυχους δημιουργούς βίντεο, όπου απαιτούν να μην ανακατευτεί με το YouTube, όπως ανέφερε η WSJ. Πολλοί από αυτούς εξαρτώνται από έσοδα που κάνουν μέσω διαφημίσεων που εμφανίζονται πριν και μετά τα βίντεό τους.
«Πιστεύουμε ότι το περιεχόμενό μας προορίζεται σε ένα ευρύ κοινό, αλλά δίνεται η δύνατότητα στην κυβέρνηση να μας πει, ‘’Οχι δεν προορίζεται», είπε ο δημιουργός Mike Moore στους δημοσιογράφους. «Αυτό είναι το πιο τρομακτικό».
Εντωμεταξύ ο ειδικός στον τομέα αυτό Josh Golin, γενικός διευθυντής της μη κερδοσκοπικής ‘Καμπάνια για μια παιδική ηλικία χωρίς διαφημίσεις’, είπε στη WSJ ότι θεωρεί ως υπεύθυνη τη Google.
«Αν η Google είχε υπακούσει στο νόμο, οι δημιουργοί δε θα βρίσκονταν σε αυτό το μπλέξιμο», είπε.
Το YouTube έχει δηλώσει εδώ και καιρό, ότι η πλατφόρμα του ποτέ δε είχε σχεδιαστεί για παιδιά κάτω των 13.
Το Reuters συνέβαλε σε αυτό το άρθρο.