Η προκαταρκτική έρευνα για τη συντριβή του αεροσκάφους της Air India που έλαβε χώρα πριν από έναν μήνα, στις 12 Ιουνίου, με θύματα 260 επιβάτες και μέλη του πληρώματος, καταδεικνύει ότι οι διακόπτες ελέγχου καυσίμου απενεργοποιήθηκαν δευτερόλεπτα μετά την απογείωση.
Η έκθεση επισημαίνει ότι οι διακόπτες καυσίμου και για τους δύο κινητήρες τέθηκαν εκτός λειτουργίας με διαφορά ενός δευτερολέπτου. Το επιβατηγό αεροσκάφος μεγάλων αποστάσεων είχε αναπτύξει ταχύτητα 180 κόμβων (περίπου 333 χλμ/ώρα) και βρισκόταν σε φάση ανόδου, όταν καταγράφηκε η απενεργοποίηση των διακοπτών από τη θέση «λειτουργία» (run) στη θέση «διακοπή» (cutoff). Στη συνέχεια, οι δύο κινητήρες άρχισαν να χάνουν ισχύ.
Η προκαταρκτική έκθεση δεν αποδίδει αιτιώδη συνάφεια ούτε ευθύνες για το δυστύχημα, ωστόσο κάνει λόγο για διάλογο μεταξύ των δύο πιλότων, στον οποίο ο ένας φέρεται να ρώτησε τον άλλο γιατί σταμάτησε την παροχή καυσίμου, με τον δεύτερο να απαντά πως δεν το είχε κάνει. Δεν διευκρινίζεται ποιος εκ των δύο – ο κυβερνήτης ή ο συγκυβερνήτης – έκανε την ερώτηση.
Λιγότερο από ένα λεπτό μετά την απογείωση, πιλότος ακούγεται στην καταγραφή να εκπέμπει το σήμα κινδύνου «Mayday, Mayday, Mayday», λίγο προτού το αεροσκάφος συντριβεί.
Το Boeing 787-8 Dreamliner εκτελούσε πτήση από την πόλη Αχμενταμπάντ προς το Λονδίνο και μετέφερε συνολικά 242 επιβάτες συν τα μέλη του πληρώματος. Σύμφωνα με τις ινδικές αρχές, 241 άνθρωποι που επέβαιναν στο αεροσκάφος σκοτώθηκαν, ενώ εντοπίστηκαν ακόμη 19 θύματα στο έδαφος. Μόνο ένας επιβάτης επέζησε, διαφεύγοντας μέσω σπασμένης εξόδου κινδύνου.
Το αεροσκάφος συνετρίβη σε κατοικημένη περιοχή κοντά στο αεροδρόμιο, προσκρούοντας σε φοιτητική εστία ιατρικού κολεγίου. Σύμφωνα με την έκθεση, το αεροσκάφος άρχισε να χάνει ύψος αμέσως μόλις εξήλθε από την περίμετρο του αεροδρομίου.
Επιπλέον, οι κάμερες επιτήρησης του αεροδρομίου κατέγραψαν την ενεργοποίηση της μικρής βοηθητικής τουρμπίνας (Ram Air Turbine – RAT), η οποία αποτελεί μέρος του εφεδρικού συστήματος ισχύος (APU) και ενεργοποιείται σε περίπτωση πλήρους απώλειας ισχύος από τους κινητήρες ή όταν το αεροσκάφος βρίσκεται στο έδαφος, με σκοπό να διατηρεί σε λειτουργία κρίσιμα ηλεκτρονικά συστήματα.

Στο πόρισμα διευκρινίζεται επίσης ότι δεν υπήρξαν πτηνά στην πορεία του αεροσκάφους, στοιχείο που αποκλείει την πρόσκρουση με σμήνος ως πιθανή αιτία βλάβης.
Με πληροφορίες από το ΑΠΕ-ΜΠΕ