Τετάρτη, 02 Απρ, 2025
Οι υπουργοί Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Εσωτερικών, Δημήτρης Παπαστεργίου (δ) και Θοδωρής Λιβάνιος (α) αντίστοιχα. (ΑΠΕ ΜΠΕ)

Απλοποίηση των συναλλαγών με το Δημόσιο και νέες εφαρμογές φέρνει η συνεργασία των υπουργείων Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Εσωτερικών

Τα δύο υπουργεία εγκαινιάζουν μία συνεργασία μεταξύ τους με στόχο την απλούστευση των διαδικασιών που απαιτούν οι συναλλαγές με το Δημόσιο. 

Με την εισαγωγή νέων ψηφιακών εργαλείων, πολίτες και επιχειρήσεις αναμένεται να έρχονται αντιμέτωποι με μία συνολική και κεντρική εξυπηρέτηση, μέσω μιας ενιαίας ψηφιακής υποδοχής εξυπηρέτησης.

My Street, gov.gr, κατάργηση προσκόμισης των πιο κοινών πιστοποιητικών (οικογενειακής κατάστασης, γέννησης), αξιολόγηση υπηρεσιών και φορέων κεντρικής κυβέρνησης από το σύνολο των πολιτών που είναι εγγεγραμμένοι στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας, αξιολόγηση Μετωπικών Υπηρεσιών Δημοσίου Τομέα από αποδεδειγμένους χρήστες αυτών είναι μερικά από τα ψηφιακά εφόδια που θα είναι διαθέσιμα στο μέλλον για τις συναλλαγές με το Δημόσιο.

Απλοποίηση του gov.gr και νέες εφαρμογές

Σύμφωνα με τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρη Παπαστεργίου, τα νέα ψηφιακά μέσα θα είναι προσαρμοσμένα στις ανάγκες των πολιτών και θα συμβάλουν στην κατάργηση της ψηφιακής γραφειοκρατίας.

Όπως είπε: «Μία μεταρρύθμιση […] είναι η κατάργηση έκδοσης και προσκόμισης πιστοποιητικών. Είναι περιττό οι πολίτες να μεταφέρουν αναλογικά ή ψηφιακά έγγραφα, τη στιγμή που οι διαλειτουργικότητες επιτρέπουν στους φορείς να αντλούν αυτόματα τα απαραίτητα στοιχεία.» 

Άλλες εφαρμογές είναι η «Ενιαία ψηφιακή υποδομή εξυπηρέτησης πολιτών και επιχειρήσεων» (CRM) και το MyStreet, που θεσμοθετήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα στη Βουλή, το οποίο αφορά τους κοινόχρηστους χώρους. Συγκεκριμένα, πρόκειται για εφαρμογή που θα δίνει στους πολίτες τη δυνατότητα να καταγγέλουν την κατάληψη πλατειών και πεζοδρομίων από τραπεζοκαθίσματα, μέσω του κινητού τους. 

Αξιολόγηση των υπηρεσιών και φορέων από τους πολίτες

Εγκαινιάζεται επίσης η μεγαλύτερη σε κλίμακα αξιολόγηση των δημόσιων υπηρεσιών και φορέων από τους πολίτες, όπως ανέφερε ο υπουργός Εσωτερικών, Θοδωρής Λιβάνιος με δήλωσή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ:

«Η καθιέρωση και εφαρμογή για πρώτη φορά της μεγαλύτερης σε κλίμακα αξιολόγησης των υπηρεσιών και φορέων της Κεντρικής Κυβέρνησης, των Περιφερειών και των Δήμων από τους ίδιους τους πολίτες, μέσω ενός ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου, αποσκοπεί στην ενεργό συμμετοχή όλων μας στη διαμόρφωση ενός καλύτερου δημόσιου τομέα.»

Κατάργηση πιστοποιητικών

Επιδιώκοντας την καταπολέμηση και της ψηφιακής γραφειοκρατίας, που συχνά δημιουργείται με την επανειλημμένη έκδοση και προσκόμιση πιστοποιητικών, τα υπουργεία Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης μέσα από τη συνεργασία τους προχωρούν στην κατάργηση της έκδοσης και της προσκόμισης «δημοφιλών» πιστοποιητικών (δημοτολογικά πιστοποιητικά όπως οικογενειακής κατάστασης και γέννησης), τα οποία απαιτούνται για την ολοκλήρωση διοικητικών διαδικασιών με δημόσιους φορείς.

Η «πληροφορία» που υπάρχει σε αυτά τα πιστοποιητικά θα αντλείται μέσω διαλειτουργικότητας, επιταχύνοντας τις διοικητικές διαδικασίες στις οποίες απαιτούνταν οι πολίτες να προσκομίσουν αυτά τα πιστοποιητικά.

MyStreet και κοινόχρηστοι χώροι

Η τελευταία προσθήκη, το MyStreet, στοχεύει στην οργάνωση και διαφάνεια της χρήσης κοινόχρηστων χώρων από επιχειρήσεις, προσφέροντας τα πολύγωνα των µισθώσεων δηµόσιου χώρου όπου κάθε σηµείο του χάρτη εµφανίζει πληροφορίες σχετικά µε την άδεια που έχει λάβει το κατάστηµα για την τοποθέτηση τραπεζοκαθισµάτων. Η έναρξη του MyStreet για τους Δήμους (εισαγωγή ενεργών μισθώσεων) θα γίνει στις 4 Απριλίου, ενώ στις 16 του ίδιου μήνα, η εφαρμογή θα είναι διαθέσιμη στους πολίτες μέσω APP (για iOS & Android).

Η εφαρμογή προβλέπεται στον Νόμο του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για τη διακυβέρνηση των δεδομένων του Δημοσίου, που ψηφίστηκε την περασμένη Πέμπτη στη Βουλή.

Το νέο οικοσύστημα του gov.gr

Συμπληρωματικά με τα παραπάνω, ανασχηματίζεται και το περιβάλλον του gov.gr, ώστε οι πολίτες και οι επιχειρήσεις να μπορούν να πραγματοποιούν ένα σημαντικό μέρος των συναλλαγών τους με τη Δημόσια Διοίκηση ηλεκτρονικά, από παντού, οποτεδήποτε και για οτιδήποτε έχει σχέση με τη δημόσια διοίκηση.

Επιμέρους στόχος είναι η εξυπηρέτηση του συναλλασσόμενου φυσικού/νομικού προσώπου, ανεξάρτητα από το συγκεκριμένο πληροφοριακό σύστημα ή κανάλι επικοινωνίας που απαιτείται για τις συναλλαγές του. Αντίστοιχα, η Δημόσια Διοίκηση θα έχει συγκεντρωμένες σε ένα σημείο όλες τις αλληλεπιδράσεις του συναλλασσόμενου πολίτη με το Δημόσιο, δηλαδή ερωτήματα, αιτήματα, υποθέσεις.

Το Περιβάλλον Ανάπτυξης και Ψηφιακής Λειτουργίας Υπηρεσιών αναμένεται να παρέχει τα απαραίτητα πρότυπα, πλατφόρμες και εργαλεία για την αξιοποίηση της Ενιαίας Ψηφιακής Υποδομής , οδηγώντας σε αύξηση της ποιότητας και της ταχύτητας και σε μείωση του κόστους δημιουργίας νέων ψηφιακών υπηρεσιών.

Αξιολόγηση δημόσιων υπηρεσιών και φορέων από τους πολίτες

Εκτός από την αξιολόγηση του δημόσιου τομέα, η οποία είναι ήδη σε εξέλιξη, εισάγονται δύο ακόμη αξιολογήσεις: Η δυνατότητα αξιολόγησης υπηρεσιών και φορέων κεντρικής κυβέρνησης από το σύνολο των πολιτών που είναι εγγεγραμμένοι στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (περίπου 4 εκατ. εγγραφές) κα η δυνατότητα αξιολόγησης Μετωπικών Υπηρεσιών Δημοσίου Τομέα από αποδεδειγμένους χρήστες αυτών.

Ο πολίτης-χρήστης μιας μετωπικής υπηρεσίας του Δημοσίου Τομέα (π.χ. ΚΕΠ, ΔΥΠΑ, eEΦΚΑ) αμέσως μετά τη συναλλαγή του λαμβάνει προσωποποιημένο σύνδεσμο για να απαντήσει σε ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο. Με τον τρόπο αυτό αξιολογείται όχι μόνο η υπηρεσία, αλλά και η διαδικασία. Από τη συλλογή των απαντήσεων θα εντοπιστούν συγκεκριμένες υπηρεσίες (π.χ. το ΚΕΠ ενός Δήμου), αλλά και συγκεκριμένες διαδικασίες (π.χ. ρύθμιση οφειλής σε ΟΤΑ), οι οποίες συγκεντρώνουν τη χαμηλότερη βαθμολογία.

Όσον αφορά τις μη μετωπικές υπηρεσίες, όπως για παράδειγμα η καθαριότητα ενός δήμου ή ακόμα και μιας γειτονιάς, ο ηλεκτροφωτισμός ή η κατάσταση του οδικού δικτύου, η αξιολόγηση θα γίνεται με τη συμπλήρωση ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου ανά τακτά διαστήματα, από κάθε φυσικό πρόσωπο, εγγεγραμμένο στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας.

Αρχικά, οι υπό αξιολόγηση υπηρεσίες είναι οι Φορείς Κεντρικής Κυβέρνησης Υπηρεσίες Gov.gr (ΑΑΔΕ, Κτηματολόγιο, e-ΕΦΚΑ, ΔΥΠΑ, Διευθύνσεις Αλλοδαπών, Αστική Συγκοινωνία), οι Ψηφιακές Υπηρεσίες Φορέων Κυβέρνησης (MyHealth, ΑΑΔΕ, Ηλεκτρονική Συνταγογράφηση, Ψηφιακές Υπηρεσίες Κτηματολογίου), Υπηρεσίες Gov.gr (υπεύθυνη δήλωση, αντίγραφο Ποινικού Μητρώου, εθνικό Μητρώο Ζώων Συντροφιάς, ραντεβού για Αστυνομική Ταυτότητα, Kids Wallet, εισιτήρια αγώνων, ίδρυση ατομικής επιχείρησης), Υπηρεσίες Περιφέρειας (κατάσταση οδικού δικτύου, ψηφιακές υπηρεσίες Περιφέρειας), Υπηρεσίες Δήμων (καθαριότητα, ανακύκλωση, κατάσταση δημοτικού οδικού δικτύου, ηλεκτροφωτισμός, κοινωνικές Υπηρεσίες, ψηφιακές Υπηρεσίες Δήμου, πεζοδρόμια, χώροι στάθμευσης, Δημοτικά Ιατρεία, πολεοδομία, Δημοτική Συγκοινωνία).

Βασική στόχευση της αξιολόγησης είναι η μεγαλύτερη έρευνα μέτρησης ικανοποίησης δημοσίων υπηρεσιών που έχει γίνει ποτέ, η δυνατότητα ανάλυσης των αποτελεσμάτων ανά αξιολογούμενη υπηρεσία, ανά χωρική περιοχή (δήμο, περιφέρεια, ακόμα και ανά Τ.Κ.) και ανά ηλικιακή ομάδα, η ύπαρξη συγκριτικών δεικτών με επόμενα κύματα της έρευνας, η δυνατότητα στους πολίτες να έχουν λόγο στην αξιολόγηση της καθημερινότητάς τους, αλλά και η ενίσχυση της δημόσιας λογοδοσίας.

Πηγή: ΑΠΕ ΜΠΕ

Πως μπορείτε να μας βοηθήσετε ώστε να συνεχίσουμε να σας κρατάμε ενημερωμένους

Ποιος είναι ο λόγος που χρειαζόμαστε την βοήθειά σας για την χρηματοδότηση του ερευνητικού ρεπορτάζ μας; Επειδή είμαστε ένας ανεξάρτητος οργανισμός ειδήσεων που δεν επηρεάζεται από καμία κυβέρνηση, εταιρεία ή πολιτικό κόμμα. Από την ημέρα που ξεκινήσαμε, έχουμε έρθει αντιμέτωποι με προσπάθειες αποσιώπησης της αλήθειας κυρίως από το Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα. Αλλά δεν θα λυγίσουμε. Η ελληνική έκδοση της Epoch Times βασίζεται ολοκληρωτικά στις γενναιόδωρες συνεισφορές σας για να διατηρήσει την παραδοσιακή δημοσιογραφία ζωντανή και υγιή στην Ελληνική γλώσσα. Μαζί, μπορούμε να συνεχίσουμε να διαδίδουμε την αλήθεια.

ΣΧΕΤΙΚΑ

Σχολιάστε