Παρασκευή, 08 Αυγ, 2025
Μια ψηφιακή απεικόνιση δείχνει μια προτεινόμενη γέφυρα αξίας 15 δισεκατομμυρίων δολαρίων που συνδέει την ιταλική ηπειρωτική χώρα με τη Σικελία, διασχίζοντας το Στενό της Μεσσήνης, Ιταλία, η οποία εγκρίθηκε στις 6 Αυγούστου 2025. Webuild–Eurolink Image Library μέσω AP

Έγκριση για τη μεγαλύτερη κρεμαστή γέφυρα παγκοσμίως: Σύνδεση Σικελίας-Καλαβρίας

Το πράσινο φως για την κατασκευή της μεγαλύτερης κρεμαστής γέφυρας ενός ανοίγματος στον κόσμο, που θα συνδέει την ηπειρωτική Ιταλία με τη Σικελία, έδωσε την Τετάρτη η ιταλική κυβέρνηση.

Η νέα γέφυρα θα διασχίζει το στενό της Μεσσήνης, με συνολικό μήκος 2,3 μίλια, ξεπερνώντας έτσι το σημερινό ρεκόρ της γέφυρας Τσανάκκαλε 1915 στην Τουρκία, η οποία ενώνει την Ευρώπη με την Ασία πάνω από τα Δαρδανέλλια.

Το Yπουργείο Μεταφορών της Ιταλίας ανακοίνωσε ότι «η Διυπουργική Επιτροπή Οικονομικού Προγραμματισμού και Βιώσιμης Ανάπτυξης ενέκρινε το έργο προϋπολογισμού 13,5 δισεκατομμυρίων ευρώ».

Oil-painting-ntdtv

Ο υπουργός Μεταφορών, Ματέο Σαλβίνι, δήλωσε: «Το έργο θα επιταχύνει την ανάπτυξη στη νότια Ιταλία, γνωστή και ως Μετσόγιορνο». Η γέφυρα θα συνδέει την ηπειρωτική χώρα βόρεια της Ρέτζιο Καλάμπρια με τη Μεσσήνη της Σικελίας.

Η CIPES ανέφερε πως «το έργο έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, με κονδύλια που έχουν ήδη προβλεφθεί στους προϋπολογισμούς του 2024 και 2025».

Οι προκαταρκτικές εργασίες μπορεί να ξεκινήσουν αργότερα εντός του έτους, ενώ η κυρίως κατασκευή αναμένεται να αρχίσει το 2026. Η ιδέα για τη σύνδεση της Σικελίας με την υπόλοιπη Ιταλία μέσω γέφυρας συζητείται από τη δεκαετία του 1960, καθώς θεωρείται κλειδί για την ανάπτυξη του ιταλικού νότου.

Ωστόσο, εδώ και δεκαετίες εγείρονται ανησυχίες σχετικά με τον σεισμικό κίνδυνο, το τεράστιο κόστος, αλλά και τον φόβο εμπλοκής των μαφιόζικων οργανώσεων της Σικελίας και της Καλαβρίας στην υπεξαίρεση κονδυλίων.

Η κυβέρνηση της Τζόρτζια Μελόνι, η οποία ανέλαβε το 2022, έχει θέσει το έργο σε απόλυτη προτεραιότητα, εξασφαλίζοντας 15,63 δισ. δολάρια για τα επόμενα 10 χρόνια για τη γέφυρα, καθώς και για συνακόλουθους οδικούς και σιδηροδρομικούς άξονες.

Η γέφυρα θα εξυπηρετεί οχήματα και τρένα, με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και δύο σιδηροδρομικές γραμμές, καθώς και πεζόδρομους στα πλάγια.

Η εκτέλεση του έργου ανατέθηκε στην κοινοπραξία Eurolink, με επικεφαλής τον όμιλο WeBuild, κατόπιν διεθνούς διαγωνιστικής διαδικασίας. Στη σύμπραξη συμμετέχουν η ισπανική Sasser, ο ιαπωνικός όμιλος IHI και ο αυστραλιανός Cloth Group, που ανήκει στη WeBuild.

Σε δήλωσή του που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του Cloth Group την Τετάρτη, ο διευθύνων σύμβουλος της WeBuild, Πιέτρο Σαλίνι, τόνισε: «Η Ιταλία απέδειξε για ακόμη μια φορά πως μπορεί να συστρατευθεί γύρω από ένα μεγαλεπήβολο έργο που θα αλλάξει τη χώρα».

Ο Σαλίνι πρόσθεσε πως «η απόφαση αυτή σηματοδοτεί την απαρχή μιας νέας εποχής οράματος, τόλμης και εμπιστοσύνης στις δυνατότητες της ιταλικής βιομηχανίας και του τομέα των υποδομών γενικότερα».

Το 2023, η WeBuild διόρισε τον Τζιάνι ΝτεΤζενάρο – πρώην αρχηγό της ιταλικής αστυνομίας και υφυπουργό Πληροφοριών και Ασφαλείας – πρόεδρο της Eurolink.

Η WeBuild υπολογίζει πως κατά τη φάση της κατασκευής του έργου μπορούν να δημιουργηθούν έως και 100.000 νέες θέσεις εργασίας, ενώ το έργο προβλέπεται να ολοκληρωθεί έως το 2032.

Η εταιρεία, η μεγαλύτερη κατασκευαστική στην Ιταλία, συμμετέχει επίσης στο παγκόσμιο μεγαλεπήβολο πρότζεκτ NEOM της Σαουδικής Αραβίας—μιας «έξυπνης» γραμμικής πόλης του μέλλοντος.

Η Sasser έχει αναλάβει εργασίες στη διεύρυνση της Διώρυγας του Παναμά, ενώ η IHI έχει συμμετάσχει στην κατασκευή της γέφυρας Ακάσι στην Ιαπωνία, που ενώνει τα νησιά Χονσού και Σικόκου, καθώς και της γέφυρας Οσμάν Γκαζί στην Τουρκία.

Η Σικελία και, απέναντι, η Καλαβρία, φιλοξενούν δύο από τα ισχυρότερα μαφιόζικα δίκτυα της Ιταλίας, που διαρθρώνονται σε μικρότερες φατρίες οικογενειών και φρατριών. Η Κόζα Νόστρα στη Σικελία και η Ντραγκέτα στην Καλαβρία έχουν κατά το παρελθόν εμπλακεί σε υπεξαίρεση κονδυλίων από κρατικά έργα.

Μια γυναίκα περπατά με τον σκύλο της κατά μήκος της ακτής της Σικελίας, με την ιταλική ηπειρωτική χώρα να είναι ορατή από την άλλη πλευρά του Στενού της Μεσσήνης, Ιταλία, στις 5 Αυγούστου 2025. Yara Nardi/Reuters

 

Την προηγούμενη εβδομάδα, ο Σαλβίνι δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι «το έργο δεν μπορούσε να δρομολογηθεί πριν επικυρωθεί η απόφαση της CIPES από το Ελεγκτικό Συνέδριο».

Η σημερινή κάτοχος του ρεκόρ μήκους ενιαίου ανοίγματος, η γέφυρα Τσανάκκαλε 1915, κατασκευάστηκε το 2022 και έχει συνολικό μήκος 6 μιλίων, με το μεγαλύτερο ενιαίο άνοιγμα να φτάνει το 1,25 μίλι.

Το «1915» στον τίτλο της γέφυρας παραπέμπει στη χρονιά της τουρκικής νίκης επί των βρετανικών, γαλλικών, αυστραλιανών και νεοζηλανδικών δυνάμεων στη Μάχη της Καλλίπολης, κοντά στην Τσανάκκαλε, κατά τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο.

Με πληροφορίες από το Associated Press

Πως μπορείτε να μας βοηθήσετε ώστε να συνεχίσουμε να σας κρατάμε ενημερωμένους

Ποιος είναι ο λόγος που χρειαζόμαστε την βοήθειά σας για την χρηματοδότηση του ερευνητικού ρεπορτάζ μας; Επειδή είμαστε ένας ανεξάρτητος οργανισμός ειδήσεων που δεν επηρεάζεται από καμία κυβέρνηση, εταιρεία ή πολιτικό κόμμα. Από την ημέρα που ξεκινήσαμε, έχουμε έρθει αντιμέτωποι με προσπάθειες αποσιώπησης της αλήθειας κυρίως από το Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα. Αλλά δεν θα λυγίσουμε. Η ελληνική έκδοση της Epoch Times βασίζεται ολοκληρωτικά στις γενναιόδωρες συνεισφορές σας για να διατηρήσει την παραδοσιακή δημοσιογραφία ζωντανή και υγιή στην Ελληνική γλώσσα. Μαζί, μπορούμε να συνεχίσουμε να διαδίδουμε την αλήθεια.

ΣΧΕΤΙΚΑ

Σχολιάστε