ΟΥΑΣΙΝΓΚΤΟΝ—Από την έναρξή του το 2006, το Shen Yun Performing Arts (Σεν Γιουν) με έδρα τη Νέα Υόρκη έχει γίνει διάσημο με την αποστολή του να αναβιώσει 5.000 χρόνια κινεζικού πολιτισμού—την Κίνα πριν από τον κομμουνισμό.
Γι’ αυτό, το Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα (ΚΚΚ) έχει βάλει στο στόχαστρο την εταιρεία παραστατικών τεχνών και προσπαθεί να σταματά τις παραστάσεις, από το 2006 έως σήμερα. Οι προσπάθειες αυτές έχουν τεκμηριωθεί από το Σεν Γιουν όλα αυτά τα χρόνια. Ένα από τα τελευταία περιστατικά ήταν μια ψευδής απειλή για βόμβα που στάλθηκε στο Κέντρο Κένεντι στην πρωτεύουσα των Ηνωμένων Πολιτειών. Το Σεν Γιουν και άλλοι ειδικοί πιστεύουν ότι αυτή η τελευταία προσπάθεια συνδέεται επίσης με το ΚΚΚ.
Οι παραστάσεις στην Ουάσιγκτον συνεχίστηκαν με πρόσθετη ασφάλεια αφού η απειλή αποδείχθηκε φάρσα και ο Ριτς Φίσερ, ανώτερος συνεργάτης, συγγραφέας, και ειδικός στην Κίνα είδε χαρά και ελπίδα στην παράσταση που παρακολούθησε στις 23 Φεβρουαρίου.
«Ένιωσα σαν να παρακολουθούσα την απόσταξη 5.000 ετών κινεζικού πολιτισμού», είπε. «Είναι ένα πολύ θετικό μήνυμα, ένα θετικό μήνυμα μιας Κίνας που μπορεί να ζήσει ειρηνικά με τον κόσμο και όχι το Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα, το οποίο βρίσκεται σε πόλεμο με τον κόσμο».
Ο κ. Φίσερ δεν εξεπλάγη από το γεγονός ότι το ΚΚΚ θα μπορούσε να στείλει απειλή βόμβας στο θέατρο, επικαλούμενος τον στρατιωτικό εξαναγκασμό που αντιμετωπίζουν τα έθνη στον Ινδο-Ειρηνικό τακτικά από το ΚΚΚ και δεδομένου ότι το Σεν Γιουν αντιπροσώπευε μια Κίνα διαχωρισμένη από το ΚΚΚ.
«Σε αντίθεση με το Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα, η παραγωγή του Σεν Γιουν αντιπροσωπεύει ένα θετικό όραμα για τον κινεζικό πολιτισμό στον κόσμο, ένα όραμα στο οποίο η Κίνα είναι ευγενική και ευσεβής και θέλει να δημιουργήσει το καλό», είπε. «Το Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα δεν μπορεί να ζήσει με αυτό το όραμα».
Ο κ. Φίσερ εξήρε την καλλιτεχνική απόδοση της παράστασης και επαίνεσε τους καλλιτέχνες.
«Με γοήτευσε η καλλιτεχνική παραγωγή και πώς αντιπροσώπευε τόσες χιλιάδες χρόνια κινεζικής ιστορίας. Αλλά ήμουν πολύ ευγνώμων που παρευρέθηκα και θα το έκανα ξανά», είπε. «Κάνετε το έργο του Κυρίου και παρακαλώ συνεχίστε. Η τέχνη σας σίγουρα λάμπει στον κόσμο και είναι ένας φάρος ελπίδας».
Η Κλίο Πασκάλ, ειδική στην Κίνα, εντυπωσιάστηκε επίσης με την αφοσίωση των καλλιτεχνών.
«Είναι σαφέστατα κάτι που δεν είναι απλώς δουλειά γι’ αυτούς. Και αυτό μεταδίδεται από τη σκηνή, νομίζω, στις καρδιές πολλών στο κοινό», είπε.
Ένιωσε ότι ο Σεν Γιουν ήταν μια πολύ «πολύτιμη θερμοκοιτίδα για την αναγέννηση» του παραδοσιακού κινεζικού πολιτισμού που σχεδόν καταστράφηκε και σκέφτηκε ότι οι προσπάθειες θα μπορούσαν να διατηρήσουν τον πολιτισμό «υγιή και ζωντανό, ώστε όταν έρθει η κατάλληλη στιγμή να εξαπλωθεί πίσω στην πατρίδα του».
Όπως πολλοί από το κοινό, η κ. Πασκάλ είπε ότι η πνευματικότητα του παραδοσιακού κινεζικού πολιτισμού ήταν κάτι κοινό. Αλλά είναι αντίθετη με το ΚΚΚ, πρόσθεσε, εξηγώντας τις παρεμβάσεις που αντιμετωπίζει το Σεν Γιουν και γιατί ο πολιτισμός καταστρέφεται στην κομμουνιστική Κίνα.
«Όλη η ανθρωπότητα έχει συνήθως μια σπίθα πίστης μέσα της. Και υπήρξε μια αφοσιωμένη προσπάθεια από το Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα για να σβήσει αυτήν τη σπίθα», είπε.
Επομένως, δεν χρειάζεται να έχεις την ίδια φλόγα στην καρδιά σου, αλλά μπορείς να την αναγνωρίσεις στους άλλους και να θέλεις να είναι ασφαλής. Έτσι, αυτό είναι ξεκάθαρα ένας παράγοντας και είναι ένα πολύ πολύτιμο δώρο για όσους αισθάνονται ότι η φλόγα τους έχει σβηστεί».
Ο συγγραφέας και εμπειρογνώμονας στον τομέα της άμυνας, Γκραντ Νιούσαμ, ένιωσε ότι το Σεν Γιουν ήταν μια γεύση της «Κίνας, όπως θα έπρεπε να είναι».
«Βλέποντας αυτό το σόου, είχες πραγματικά μια αίσθηση του ποιες θα μπορούσε να είναι οι δυνατότητες της Κίνας», είπε. «Η πνευματική αίσθηση των πραγμάτων μπορεί να εκδηλωθεί με πολλούς διαφορετικούς τρόπους. Αλλά οι άνθρωποι σκέφτονται [τους] ανθρώπους [εκεί] που έχουν αξία και θέλουν να είναι ελεύθεροι. Και το Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα προσπαθεί να κάνει κάτι που είναι αφύσικο, δηλαδή να φυλακίζει και να υποδουλώνει ανθρώπους».
Είπε ότι η παράσταση είναι εντυπωσιακή από τη στιγμή που σηκώνονται οι κουρτίνες και κρατά την προσοχή του καθενός.
«Είναι όμορφο. Όμορφο. Μπαίνεις μέσα και μόλις ανεβαίνει η αυλαία, είναι υπέροχο. Μόλις ανοίγει η αυλαία, είναι μια πολύ μεγαλειώδης σκηνή, στην πραγματικότητα, σαν μια παραδείσια σκηνή. Όπως το ανώτερο ον που καλεί άλλες θεότητες να κατέλθουν στη γη, να φέρουν μια νέα εποχή», είπε.
Η αίσθηση ήταν «μεγάλου χώρου. Έχεις μια αίσθηση του ουρανού, των ουρανών, της απεραντοσύνης του», είπε. «Είναι απλά υπέροχο. Ο ήχος [και] η μουσική είναι καλή. Πάει πολύ γρήγορα. Η παράσταση φαίνεται ότι είναι πολύ γρήγορη, κάτι που σου λέει κάτι».
Άρθρο από τους Jenny Jing, Sherry Dong, και Catherine Yang.
Η Epoch Times είναι περήφανη χορηγός του Shen Yun Performing Arts. Καλύπτουμε τα σχόλια του κοινού από την ίδρυση του Shen Yun το 2006.