Facebook, WhatsApp, Messenger και Instagram φαίνεται να τέθηκαν ξανά σε λειτουργία μετά από μια πολύωρη διακοπή τη Δευτέρα.
Νωρίτερα τη Δευτέρα, όταν κάποιος προσπαθούσε να αποκτήσει πρόσβαση στο Facebook, επέστρεφε ένα μήνυμα: “Δεν είναι δυνατή η πρόσβαση σε αυτόν τον ιστότοπο”, προσθέτοντας ότι η διεύθυνση DNS του ιστότοπου δεν βρέθηκε. Το Instagram απλώς εμφάνιζε το μήνυμα: “Σφάλμα διακομιστή 5xx.”
Αλλά γύρω στις 00:45 μ.μ. ώρα Ελλάδος σύμφωνα με το Downdetector.com, το Instagram και το Facebook φάνηκαν να λειτουργούν ξανά για πολλούς.
«Γνωρίζουμε ότι ορισμένοι άνθρωποι αντιμετωπίζουν πρόβλημα πρόσβασης στις εφαρμογές και τα προϊόντα μας», έγραψε το Facebook στο Twitter γύρω στις 19:30 μ.μ. ώρα Ελλάδος. «Εργαζόμαστε για να επανέλθουν τα πράγματα στο φυσιολογικό το συντομότερο δυνατό και ζητούμε συγγνώμη για την όποια ταλαιπωρία».
Ώρες αργότερα, περίπου στις 10:00 μ.μ., ο απερχόμενος επικεφαλής τεχνολογίας της εταιρείας, Mike Schroepfer, έγραψε ότι η εταιρεία εξακολουθεί να εργάζεται για να διορθώσει το ζήτημα.
«* Ειλικρινή* συγγνώμη σε όλους που επηρεάζονται από τις διακοπές των υπηρεσιών που υποστηρίζονται από το Facebook αυτή τη στιγμή», έγραψε στο Twitter. «Αντιμετωπίζουμε προβλήματα δικτύωσης και οι ομάδες εργάζονται όσο το δυνατόν γρηγορότερα για να διορθώσουν και να τις αποκαταστήσουν όσο το δυνατόν γρηγορότερα».
Το Twitter, το YouTube, το iMessage, το Signal και άλλες δημοφιλείς υπηρεσίες, ανεξάρτητες του Facebook, εξακολουθούσαν να λειτουργούν από το μεσημέρι της 4ης Οκτωβρίου. Ωστόσο, ορισμένοι χρήστες του Twitter ανέφεραν προβλήματα – συγκεκριμένα με τις απαντήσεις τους.
Κατά τις απογευματινές συναλλαγές, η αξία της μετοχής του Facebook στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης έπεσε πάνω από 5%.
Τον Μάρτιο του 2019, το Facebook, το WhatsApp και το Instagram έπεσαν για περισσότερο από 24 ώρες παγκοσμίως σε μία από τις μεγαλύτερες διακοπές που αντιμετώπισε η εταιρεία τα τελευταία χρόνια.
Η διακοπή στις 4 Οκτωβρίου έρχεται καθώς δύο μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ζήτησαν έρευνα πάνω στους ισχυρισμούς ενός πληροφοριοδότη ότι το Facebook έδωσε προτεραιότητα στα κέρδη πάνω από το δημόσιο καλό.
Η καταγγέλλουσα, Φράνσις Χάουγκεν, η οποία είχε εργαστεί ως διευθύντρια προϊόντων στην ομάδα παραπληροφόρησης των πολιτών στο Facebook, μοιράστηκε εσωτερικά έγγραφα με εφημερίδες και γενικούς εισαγγελείς από διάφορες πολιτείες των ΗΠΑ. Η Χάουγκεν θα καταθέσει ενώπιον της Γερουσίας στις 6 Οκτωβρίου.
«Τα αρχεία του Facebook – και οι αποκαλύψεις που μας έχει παρουσιάσει ο καταγγέλλων – τονίζει το πόσο σημαντικό είναι να μην αφήνουμε τις μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας να ρυθμίζουν τους εαυτούς μας», δήλωσε ο Δανός βουλευτής Κρίστελ Σάλντεμοζ.
«Τα έγγραφα έθεσαν τελικά όλα τα δεδομένα στο τραπέζι για να μας επιτρέψουν να υιοθετήσουμε έναν ισχυρότερο νόμο για τις ψηφιακές υπηρεσίες», δήλωσε η Αλεξάνδρα Γκις, Γερμανίδα βουλευτής στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. «Πρέπει να ρυθμίσουμε ολόκληρο το σύστημα και το επιχειρηματικό μοντέλο που ευνοεί την παραπληροφόρηση και τη βία έναντι του πραγματικού περιεχομένου – και επιτρέπει την ταχεία διάδοσή του», είπε.
Ένας εκπρόσωπος του Facebook εξέδωσε μια απάντηση στους ισχυρισμούς, λέγοντας ότι η εταιρεία πρέπει να λάβει “δύσκολες αποφάσεις”.
«Καθημερινά, παίρνουμε δύσκολες αποφάσεις σχετικά με το πού θα βάλουμε όρια μεταξύ της ελεύθερης έκφρασης και της επιβλαβούς ομιλίας, της ιδιωτικής ζωής, της ασφάλειας και άλλων θεμάτων», δήλωσε ο εκπρόσωπος. «Αλλά δεν πρέπει να παίρνουμε αυτές τις αποφάσεις μόνοι μας. … Υποστηρίζουμε την υιοθέτηση ενημερωμένων κανονισμών όπου οι δημοκρατικές κυβερνήσεις θέτουν βιομηχανικά πρότυπα στα οποία μπορούμε να τηρήσουμε όλοι».
Το Reuters συνέβαλε σε αυτό το άρθρο.