Τετάρτη, 17 Σεπ, 2025
(ΑΠΕ ΜΠΕ)

Η ψηφιακή στροφή του ΕΦΚΑ: Η νέα υπηρεσία DASHBOARD – myEFKA

Με την παρουσία της υπουργού Εργασίας Νίκης Κεραμέως, η Διοίκηση του οργανισμού με κεντρικό ομιλητή τον διοικητή Δρα Αλέξανδρο Βαρβέρη, παρουσίασε το DASHBOARD – myEFKA, το νέο εργαλείο ψηφιακής εξυπηρέτησης των πολιτών.

Η νέα ψηφιακή πλατφόρμα επιδιώκει να συγκεντρώσει όλες τις βασικές ασφαλιστικές πληροφορίες κάθε πολίτη σε ένα ενιαίο ψηφιακό περιβάλλον. Στόχος της είναι η άμεση, ασφαλής και διαφανής εξυπηρέτηση, με μείωση της γραφειοκρατίας και βελτίωση της πρόσβασης στις υπηρεσίες του ΕΦΚΑ.

Μέσω της πλατφόρμας, οι ασφαλισμένοι αποκτούν άμεση, ασφαλή και διαφανή πρόσβαση σε κρίσιμα στοιχεία για τις εισφορές, τις παροχές και το ασφαλιστικό τους ιστορικό, μειώνοντας έτσι την ανάγκη φυσικής παρουσίας στα υποκαταστήματα.

Παράλληλα, έγινε παρουσίαση της εφαρμογής myEFKAmobile, διαθέσιμη σε App Store και Google Play, που δίνει τη δυνατότητα πρόσβασης στις υπηρεσίες του ΕΦΚΑ από το κινητό τηλέφωνο, καθιστώντας την εξυπηρέτηση πιο ευέλικτη και άμεση.

Η κυρία Κεραμέως αναφέρθηκε χαρακτηριστικά στην κοινή συνισταμένη όλων των προσπαθειών, που είναι να γίνει η ζωή του πολίτη καλύτερη και με κάθε ενέργεια να βελτιωθεί η καθημερινότητά του, και ότι όλο αυτό είναι η προμετωπίδα αυτής της προσπάθειας.

Ο κύριος Βαρβέρης ανέφερε ότι η πορεία του έργου είναι πολύ μεγάλη, παρομοιάζοντάς το με Μαραθώνιο που ξεκίνησε πριν από έξι χρόνια και συνεχίζεται κάθε μέρα.

Συνολικά γίνεται ψηφιοποίηση σε περισσότερες από 53 εκατομμύρια σελίδες χαρτιού, αλλά δεν είναι μόνο αυτές. Η διαδικασία σάρωσης έχει ξεπεράσει το 65% και υπολογίζεται να ολοκληρωθεί μέχρι τέλη Δεκεμβρίου, ενώ η εξαγωγή δεδομένων προς μετασχηματισμό έχει προχωρήσει κατά 40%, ποσοστό από το οποίο έχει πλήρως ψηφιοποιηθεί το 25% μέχρι τώρα. Εκτιμάται ότι η ψηφιοποίηση αυτών των δεδομένων  θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το επόμενο καλοκαίρι και θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν.

Το Νέο Μητρώο του ΕΦΚΑ είναι σε λειτουργία εδώ και 3 μήνες περίπου, και είναι ένας μικρός άθλος όπως ανέφερε ο κύριος Βαρβέρης, γιατί «αλλάζουμε μηχανή σε ένα όχημα που κινείται».

Για την άντληση των στοιχείων των ασφαλισμένων συνεργάζεται με τρεις διαφορετικούς οργανισμούς. Το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας, το ΑΜΚΑ και το Μητρώο Πολιτών, αλλά και με όλους τους οργανισμούς της χώρας όπως π.χ. το Taxis, τη ΔΥΠΑ, ακόμα και με τον Δικηγορικό Σύλλογο.

Τι παρέχει το Dashboard του Πολίτη myEFKA

Η πλατφόρμα/εφαρμογή προσφέρει (ή θα προσφέρει) τα παρακάτω:

Ιστορικό ασφαλιστικού βίου: Προβολή των ενσήμων, των εισφορών, όλων των ενεργών και μη ασφαλιστικών στοιχείων

Ειδοποιήσεις/υπενθυμίσεις: Προσωποποιημένες ειδοποιήσεις για υποχρεώσεις, οφειλές ή εκκρεμότητες

Αιτήσεις και παρακολούθηση κατάστασής τους: Ο πολίτης θα μπορεί να κάνει αιτήσεις (π.χ μεταβολές προσωπικών στοιχείων, παροχές, εκκρεμότητες), και να βλέπει πού βρίσκεται η πορεία τους

Αλλαγή/ενημέρωση στοιχείων: Επικοινωνίας, διεύθυνσης, IBAN τράπεζας, τραπεζικού λογαριασμού προτεραιότητας

Έκδοση πιστοποιητικών/βεβαιώσεων: Πιστοποιητικά ασφαλιστικής ενημερότητας, ενημερωτικά συντάξεων, βεβαιώσεις αναπηρίας, εκκαθαριστικά

Πρόσβαση μέσω φορητών συσκευών: Διαθέσιμη εφαρμογή (myEFKAmobile) για κινητό και τάμπλετ (App Store/Google Play), με τις βασικές λειτουργίες προσαρμοσμένες

Αυθεντικοποίηση και ασφάλεια: Ταυτοποίηση μέσω κωδικών Taxisnet+One Time Password (OTP). Επιπλέον προϋπόθεση η εγγραφή στο Εθνικό Μητρώο Ασφαλισμένων (ΕΜΕπ).

Προκλήσεις και ζητήματα που εγείρονται

Παρότι τα οφέλη είναι σημαντικά, με βάση τις διαθέσιμες πληροφορίες προκύπτουν και ορισμένα ζητήματα που αξίζει να αναλυθούν:

Πλήρης ψηφιοποίηση του αρχείου: Δεν είναι ακόμη σαφές αν έχουν ψηφιοποιηθεί όλα τα ένσημα/ασφαλιστικά δεδομένα από όλους τους προγενέστερους φορείς. Όπου υπάρχουν φυσικές βιβλιοθήκες ή έντυπα αρχεία, μπορεί να υπάρχει καθυστέρηση ή ασυμφωνίες.

Εγγραφή στο Εθνικό Μητρώο Ασφαλισμένων (ΕΜΕπ): Η πλατφόρμα προϋποθέτει ότι ο ασφαλισμένος είναι καταχωρημένος στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας. Όποιος δεν μπορεί να ολοκληρώσει αυτή τη διαδικασία δεν θα μπορεί να εισέλθει στην πλατφόρμα.

Τεχνική πρόσβαση/ψηφιακός αναλφαβητισμός: Όσοι δεν είναι εξοικειωμένοι με τεχνολογία ή δεν έχουν σταθερή πρόσβαση στο διαδίκτυο, μπορεί να αντιμετωπίσουν δυσκολίες.

Προστασία προσωπικών δεδομένων: Παρά τις διαβεβαιώσεις για ασφαλείς μεθόδους πιστοποίησης και αυθεντικοποίησης, ο χειρισμός ευαίσθητων δεδομένων (ασφαλιστικού ιστορικού, στοιχείων αναπηρίας, τραπεζικών λογαριασμών) απαιτεί αυστηρή κρυπτογράφηση, έλεγχο πρόσβασης, σαφείς πολιτικές διατήρησης και διαμοιρασμού δεδομένων.

Σημασία και προοπτικές

Σε επίπεδο πολιτικής, η υπηρεσία σηματοδοτεί επιχείρηση ψηφιακού μετασχηματισμού στο ασφαλιστικό σύστημα, με στόχο να καταστεί ο ΕΦΚΑ ένας ψηφιακός φορέας πρώτης γραμμής.

Η ευκολία, η ταχύτητα και η διαφάνεια που υποσχέθηκε μπορεί να οδηγήσει σε μείωση των χρόνων αναμονής για εξυπηρέτηση, λιγότερα λάθη και πιο σαφή ενημέρωση του πολίτη.

Υπάρχει προοπτική να εξελιχθεί περαιτέρω, προσθέτοντας νέες υπηρεσίες και λειτουργίες μέσα στο 2026, με την ολοκλήρωση του νέου Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος του ΕΦΚΑ και της ψηφιοποίησης του συνόλου των ασφαλιστικών αρχείων.

Πως μπορείτε να μας βοηθήσετε ώστε να συνεχίσουμε να σας κρατάμε ενημερωμένους

Ποιος είναι ο λόγος που χρειαζόμαστε την βοήθειά σας για την χρηματοδότηση του ερευνητικού ρεπορτάζ μας; Επειδή είμαστε ένας ανεξάρτητος οργανισμός ειδήσεων που δεν επηρεάζεται από καμία κυβέρνηση, εταιρεία ή πολιτικό κόμμα. Από την ημέρα που ξεκινήσαμε, έχουμε έρθει αντιμέτωποι με προσπάθειες αποσιώπησης της αλήθειας κυρίως από το Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα. Αλλά δεν θα λυγίσουμε. Η ελληνική έκδοση της Epoch Times βασίζεται ολοκληρωτικά στις γενναιόδωρες συνεισφορές σας για να διατηρήσει την παραδοσιακή δημοσιογραφία ζωντανή και υγιή στην Ελληνική γλώσσα. Μαζί, μπορούμε να συνεχίσουμε να διαδίδουμε την αλήθεια.

ΣΧΕΤΙΚΑ

Σχολιάστε