Η Hino Motors, θυγατρική της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας Toyota, ομολόγησε την ενοχή της στις 19 Μαρτίου για συμμετοχή σε ένα πολυετές σχέδιο απάτης σχετικά με εκπομπές ρύπων στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου εξαπάτησε τόσο την κυβέρνηση των ΗΠΑ όσο και τους καταναλωτές, δήλωσε το αμερικανικό Υπουργείο Δικαιοσύνης (DOJ).
Ως αποτέλεσμα της απάτης, η Hino Motors εισήγαγε και πούλησε περισσότερους από 105.000 κινητήρες ντίζελ βαρέως τύπου στις Ηνωμένες Πολιτείες μεταξύ 2010 και 2022 που δεν πληρούσαν τα πρότυπα εκπομπών. Οι κινητήρες εγκαταστάθηκαν κυρίως σε φορτηγά βαρέως τύπου που κατασκευάζονται από την εταιρεία, είπε το DOJ.
Ο δικαστής του Περιφερειακού Δικαστηρίου των ΗΠΑ, Μαρκ Γκόλντσμιθ στο Ντιτρόιτ, αποδέχτηκε την ενοχή του κατασκευαστή φορτηγών και κινητήρων, ανέφερε σε ανακοίνωσή του το DOJ.
Η Hino πρέπει να πληρώσει ποινικό πρόστιμο 521,76 εκατομμυρίων δολαρίων και να βρεθεί υπό πενταετή περίοδο ελέγχου, κατά τη διάρκεια της οποίας απαγορεύεται να εισάγει κινητήρες ντίζελ που έχει κατασκευάσει στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η εταιρεία πρέπει επίσης να εφαρμόσει ένα «ολοκληρωμένο πρόγραμμα συμμόρφωσης και δεοντολογίας και δομή αναφοράς», ανέφερε το υπουργείο.
Το δικαστήριο εξέδωσε επίσης απόφαση κατάσχεσης 1,087 δισεκατομμυρίων δολαρίων κατά της εταιρείας.
Μεταξύ 2010 και 2019, μηχανικοί που εργάζονταν στην Hino Motors υπέβαλαν ψευδείς αιτήσεις για εγκρίσεις πιστοποίησης κινητήρων, κατά παράβαση του ομοσπονδιακού νόμου για τον καθαρό αέρα, ο οποίος ρυθμίζει την ατμοσφαιρική ρύπανση από σταθερές και κινητές πηγές σε όλη τη χώρα, σύμφωνα με δικαστικά αρχεία.
Οι μηχανικοί άλλαζαν τακτικά τα δεδομένα των δοκιμών εκπομπών, διεξήγαγαν δοκιμές ακατάλληλα, και κατασκεύαζαν δεδομένα χωρίς να πραγματοποιούν δοκιμές, αναφέρουν τα αρχεία του δικαστηρίου.
Οι εργαζόμενοι υπέβαλαν επίσης ψευδή δεδομένα δοκιμών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, που οδήγησαν σε ανακριβείς τιμές κατανάλωσης καυσίμου για τους κινητήρες. Επίσης, απέτυχαν να αποκαλύψουν λειτουργίες λογισμικού που θα μπορούσαν να επηρεάσουν αρνητικά τα συστήματα ελέγχου εκπομπών.
«Η Hino εισήγαγε παράνομα πάνω από 105.000 κινητήρες που δεν συμμορφώνονταν με τα πρότυπα εκπομπών των ΗΠΑ και είπε ψέματα για το τι έκανε», δήλωσε ο αναπληρωτής γενικός εισαγγελέας, Άνταμ Γκούσταφσον, του Τμήματος Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων του DOJ.
«Η εγκληματική συμπεριφορά της Hino της έδωσε ένα αθέμιτο επιχειρηματικό πλεονέκτημα έναντι άλλων νομοταγών εταιρειών, συμπεριλαμβανομένων των αμερικανικών εταιρειών, και απέφερε περισσότερα από 1 δισεκατομμύριο δολάρια σε ακαθάριστα έσοδα.»
Η Hino συμφώνησε τον Ιανουάριο να δηλώσει ένοχη για το πολυετές παράνομο σχέδιο.
Σε δήλωση τότε, η εταιρεία είπε ότι είχε οικειοθελώς αποκαλύψει τα ζητήματα εκπομπών του κινητήρα στις αρχές των ΗΠΑ το 2019 και είχε παράσχει «υποδειγματική» συνεργασία με την έρευνα του υπουργείου Δικαιοσύνης.
Ο διευθύνων σύμβουλος και πρόεδρος της Hino Motors, Σατόσι Ογκίσο, δήλωσε ότι η εταιρεία είχε εφαρμόσει διάφορες μεταρρυθμίσεις στην εσωτερική της κουλτούρα, στην επίβλεψη και σε πρακτικές συμμόρφωσης για να αποτρέψει την εμφάνιση παρόμοιου ζητήματος στο μέλλον.
«Αυτό το ψήφισμα είναι ένα σημαντικό ορόσημο για την επίλυση παλαιών ζητημάτων για τα οποία έχουμε εργαστεί σκληρά για να διασφαλίσουμε ότι δεν αποτελούν πλέον μέρος των λειτουργιών ή της κουλτούρας της Hino», είπε ο Ογκίσο. «Ζητούμε βαθιά συγγνώμη για την ταλαιπωρία που προκλήθηκε στους πελάτες και τα ενδιαφερόμενα μέρη μας.»
Ως μέρος του διακανονισμού του με τις υπηρεσίες των ΗΠΑ—συμπεριλαμβανομένης της Υπηρεσίας Προστασίας του Περιβάλλοντος, του DOJ, και του Συμβουλίου Αεροπορικών Πόρων της Καλιφόρνια— ο κατασκευαστής οχημάτων πρέπει να εφαρμόσει ένα πρόγραμμα μετριασμού, αξίας 155 εκατομμυρίων δολαρίων, για να αντισταθμίσει τις υπερβολικές εκπομπές αέρα από τις παραβιάσεις.
Σύμφωνα με αυτό το πρόγραμμα, η Hino πρέπει να αντικαταστήσει κινητήρες πλοίων και τρένων, να εγκαταστήσει συστήματα τεχνολογίας μείωσης αδράνειας κινητήρων τρένων σε 49 πολιτείες και να μειώσει περισσότερους από 41.000 τόνους εκπομπών οξειδίου του αζώτου, που σχετίζονται με σοβαρές επιπτώσεις στην υγεία, συμπεριλαμβανομένων κρίσεων άσθματος και αναπνευστικών ασθενειών, σύμφωνα με το DOJ.
Η εταιρεία πρέπει επίσης να εφαρμόσει ένα πρόγραμμα ανάκλησης οχημάτων, αξίας 144,2 εκατομμυρίων δολαρίων, για να τροποποιήσει τους κινητήρες έτους μοντέλου 2017-2019, ώστε να συμμορφώνονται με τους νόμους εκπομπών των ΗΠΑ και της Καλιφόρνια και να πληρώσει 123,6 εκατομμύρια δολάρια για τη χρηματοδότηση έργων μετριασμού και επιβολής δαπανών στην Καλιφόρνια.
Η Hino πρέπει επίσης να πληρώσει 30,3 εκατομμύρια δολάρια για παραβίαση του νόμου περί ψευδών αξιώσεων της Καλιφόρνια.
Η Epoch Times επικοινώνησε με την Toyota και την Hino για σχόλια, αλλά δεν έλαβε απάντηση μέχρι την ώρα της δημοσίευσης.
Με πληροφορίες από το Reuters