Δευτέρα, 30 Δεκ, 2024
Ένα όχημα ντίζελ της Volkswagen βρίσκεται πίσω από έναν φράκτη ασφαλείας σε μια αποθήκη κοντά σε μια αντιπροσωπεία VW στο Salt Lake City, στις 23 Σεπτεμβρίου 2015. (Rick Bowmer / AP Photo)

Η VW χάνει το ανώτατο δικαστήριο της ΕΕ για το σκάνδαλο Dieselgate

ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ – Το ανώτατο δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης αποφάσισε ότι η Volkswagen παραβίασε τον νόμο εγκαθιστώντας στα αυτοκίνητά της ένα σύστημα αναστολής το οποίο απέκρυπτε, σε συνθήκες εργαστηρίου, τις πραγματικές τιμές εκπομπής ρύπων και ότι δεν μπορεί να υποστηρίξει ότι απλώς προστάτευε τους κινητήρες αυτοκινήτων.

Το σκάνδαλο που είναι γνωστό ως “Dieselgate” ξέσπασε πριν από πέντε χρόνια όταν η Αμερικανική Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος διαπίστωσε ότι η Volkswagen είχε εγκαταστήσει ειδικό λογισμικό για να εξαπατήσει τις δοκιμές εκπομπών των ΗΠΑ για τα πιο πρόσφατα οχήματα «καθαρού πετρελαίου».

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία παραδέχθηκε ότι τοποθέτησε  σε εκατομμύρια αυτοκίνητα αυτή την συσκευή και αποδείχθηκε ότι η χρήση του λογισμικού εξαπάτησης δεν ήταν μόνο στις ΗΠΑ. Στην Ευρώπη, είχε υποστηρίξει ότι το λογισμικό θα μπορούσε να δικαιολογηθεί από το γεγονός ότι βοηθά στην προστασία του κινητήρα σε βάθος χρόνου.

Η Volkswagen αναφέρθηκε ως «εταιρεία Χ» στην απόφαση του δικαστηρίου, η οποία διαπίστωσε ότι «ένας κατασκευαστής δεν μπορεί να εγκαταστήσει ένα σύστημα αναστολής που βελτιώνει συστηματικά, κατά τη διάρκεια των διαδικασιών έγκρισης, την απόδοση του συστήματος ελέγχου εκπομπών του οχήματος και συνεπώς λαμβάνει την έγκριση του οχήματος».

Η υπόθεση εξετάστηκε από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο (ΔΕΚ) αφού η εισαγγελία του Παρισιού ξεκίνησε δικαστική έρευνα για το αν η Volkswagen εξαπάτησε τους αγοραστές ντίζελ αυτοκινήτων που ήταν εξοπλισμένα με τη συσκευή.

Στη λεπτομερή και τεχνική του απόφαση, το δικαστήριο απέρριψε την ιδέα ότι η παρουσία της συσκευής θα μπορούσε να δικαιολογηθεί από το γεγονός ότι συμβάλλει στην πρόληψη της φθοράς και της απόφραξης του κινητήρα.

«Για να δικαιολογηθεί, η παρουσία μιας τέτοιας συσκευής πρέπει να προστατεύει τον κινητήρα από ξαφνικές και μεγάλες ζημιές, και ότι μόνο εκείνοι οι άμεσοι κίνδυνοι βλάβης που δημιουργούν συγκεκριμένο κίνδυνο κατά την οδήγηση του οχήματος είναι τέτοιοι ώστε να δικαιολογούν τη χρήση ενός συστήματος αναστολής», δήλωσε το δικαστήριο.

Σε ξεχωριστή απόφαση φέτος το καλοκαίρι, το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο δήλωσε ότι οι καταναλωτές της ΕΕ μπορούν να μηνύσουν στη χώρα όπου αγόρασαν οχήματα Volkswagen εξοπλισμένα με τη συσκευή αντί να το πράξουν στη Γερμανία, καθιστώντας ευκολότερο για αυτούς το ξεκίνημα νομικών ενεργειών.

Η Volkswagen παραδέχτηκε ότι περίπου 11 εκατομμύρια πετρελαιοκίνητα οχήματα παγκοσμίως ήταν εξοπλισμένα με το παραπλανητικό λογισμικό, το οποίο μείωσε τις εκπομπές οξειδίου του αζώτου όταν τα αυτοκίνητα τοποθετήθηκαν σε δοκιμαστική μηχανή, αλλά επέτρεψαν υψηλότερες εκπομπές και βελτιωμένη απόδοση του κινητήρα κατά τη διάρκεια της κανονικής οδήγησης. Το σκάνδαλο κόστισε στη Volkswagen 30 δισ. ευρώ σε πρόστιμα και αστικούς διακανονισμούς και οδήγησε στην ανάκληση εκατομμυρίων οχημάτων.

Από τον Samuel Petrequin

Πως μπορείτε να μας βοηθήσετε ώστε να συνεχίσουμε να σας κρατάμε ενημερωμένους

Ποιος είναι ο λόγος που χρειαζόμαστε την βοήθειά σας για την χρηματοδότηση του ερευνητικού ρεπορτάζ μας; Επειδή είμαστε ένας ανεξάρτητος οργανισμός ειδήσεων που δεν επηρεάζεται από καμία κυβέρνηση, εταιρεία ή πολιτικό κόμμα. Από την ημέρα που ξεκινήσαμε, έχουμε έρθει αντιμέτωποι με προσπάθειες αποσιώπησης της αλήθειας κυρίως από το Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα. Αλλά δεν θα λυγίσουμε. Η ελληνική έκδοση της Epoch Times βασίζεται ολοκληρωτικά στις γενναιόδωρες συνεισφορές σας για να διατηρήσει την παραδοσιακή δημοσιογραφία ζωντανή και υγιή στην Ελληνική γλώσσα. Μαζί, μπορούμε να συνεχίσουμε να διαδίδουμε την αλήθεια.

ΣΧΕΤΙΚΑ

Σχολιάστε