Κυριακή, 22 Δεκ, 2024
Εικόνα του διυλιστηρίου της Chevron στο Ρίτσμοντ της Καλιφόρνιας, στις 17 Νοεμβρίου 2021. (Justin Sullivan/Getty Images)

ΗΠΑ-Ειδικοί του κλάδου για την πραγματική αιτία πίσω από τις υψηλές τιμές φυσικού αερίου: Διαρθρωτικά προβλήματα, εχθρικές πολιτικές και αδράνεια

Οι υψηλές τιμές του φυσικού αερίου στην Αμερική προκαλούνται από την αναντιστοιχία μεταξύ της αμερικανικής παραγωγής πετρελαίου και της διύλισης, τις κακές πολιτικές ή την πολιτική εχθρότητα και την αδράνεια της κυβέρνησης Μπάιντεν, σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες και τους γνώστες της πετρελαϊκής βιομηχανίας.

Ο πληθωρισμός στις Ηνωμένες Πολιτείες βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα από τον Μάρτιο, όταν ο ετήσιος δείκτης τιμών καταναλωτή (CPI) έφτασε το 8,5%, το υψηλότερο επίπεδο από το 1981.

Η δραματική αύξηση των τιμών της ενέργειας έχει προσελκύσει ιδιαίτερη προσοχή.

Μεταξύ Μαΐου και Αυγούστου, οι τιμές της ενέργειας αυξήθηκαν μεταξύ 20 τοις εκατό και 40 τοις εκατό σε ετήσια βάση.

Ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν και οι Δημοκρατικοί έχουν προτείνει διαφορετικές λύσεις για τις υψηλές τιμές της ενέργειας, μεταξύ των οποίων έναν έκτακτο φόρο για τις πετρελαϊκές εταιρείες, την προτροπή προς τα πρατήρια καυσίμων να μειώσουν τις τιμές, την επιβολή απαγόρευσης εξαγωγής πετρελαίου και τη δυνατότητα σε χώρες να αγοράζουν ρωσικό πετρέλαιο με ανώτατο όριο τιμών.

Ωστόσο, ειδικοί της πετρελαϊκής βιομηχανίας και εμπειρογνώμονες δήλωσαν ότι τα περισσότερα από αυτά τα προτεινόμενα μέτρα είτε δεν θα λειτουργήσουν είτε δεν θα μειώσουν μόνιμα τις τιμές του φυσικού αερίου στην Αμερική.

Ο Michael Wirth, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του αμερικανικού πετρελαϊκού κολοσσού Chevron, απέρριψε την ιδέα της φορολόγησης των κερδών των πετρελαϊκών εταιρειών.

«Οι φόροι στα έκτακτα κέρδη έχουν δοκιμαστεί ξανά σε αυτή τη χώρα. Δεν πέτυχαν τον επιθυμητό στόχο. Είναι αρκετά θεμελιώδες ότι αν θέλεις περισσότερο από κάτι, τείνεις να μην το φορολογείς. Αν θέλεις λιγότερα από κάτι, το φορολογείς», δήλωσε κατά τη διάρκεια συνέντευξης στο CNN στις 13 Σεπτεμβρίου.

Η απαγόρευση των εξαγωγών πετρελαίου θα μπορούσε να είναι καταστροφική

Καθώς ο πληθωρισμός εκτοξεύτηκε στα ύψη, οι Δημοκρατικοί ζητούσαν από τον Λευκό Οίκο να επιβάλει απαγόρευση των εξαγωγών πετρελαίου. Όμως οι ειδικοί και ένας ιδιοκτήτης διυλιστηρίου προειδοποίησαν ότι κάτι τέτοιο δεν θα μειώσει τις τιμές του φυσικού αερίου και μπορεί να φέρει καταστροφικά αποτελέσματα.

Οι αμερικανικές εξαγωγές αργού πετρελαίου αυξάνονται από το 2011 και η μείωση των εισαγωγών πετρελαίου κατά την ίδια χρονική περίοδο προκάλεσε μείωση των καθαρών εισαγωγών αργού πετρελαίου.

Ωστόσο, το μεγαλύτερο μέρος του πετρελαίου στην πρόσφατη αύξηση των εξαγωγών είναι ελαφρύ γλυκό πετρέλαιο, το οποίο είναι επίσης γνωστό ως “σχιστολιθικό πετρέλαιο”. Ωστόσο, τα διυλιστήρια στις Ηνωμένες Πολιτείες σχεδιάστηκαν για να διυλίζουν βαρύ αργό πετρέλαιο, ή αλλιώς συμβατικό πετρέλαιο, δήλωσε στους Epoch Times ο ανώτερος αντιπρόεδρος της American Energy Alliance Νταν Κις.

Σύμφωνα με ανάλυση της Ομοσπονδιακής Τράπεζας του Ντάλας, οι Ηνωμένες Πολιτείες εξήγαγαν κατά μέσο όρο 3 εκατομμύρια βαρέλια κυρίως ελαφρού γλυκού αργού πετρελαίου την ημέρα στα τέλη Νοεμβρίου 2021 και εισήγαγαν περισσότερα από 6 εκατομμύρια βαρέλια κυρίως βαρύτερου αργού πετρελαίου από τον Καναδά και άλλους ξένους προμηθευτές κάθε μέρα.

Τα αμερικανικά διυλιστήρια δεν έχουν την ικανότητα να επεξεργάζονται το εξαγόμενο αργό πετρέλαιο, ανέφεραν οι συντάκτες της ανάλυσης.

Ακόμη και αν οι ΗΠΑ απαγορεύσουν τις εξαγωγές πετρελαίου, που είναι κυρίως σχιστολιθικό πετρέλαιο, είναι αδύνατο για τα διυλιστήρια να αναβαθμίσουν τις εγκαταστάσεις τους για να διυλίσουν σχιστολιθικό πετρέλαιο μετά από δεκαετίες πολιτικής εχθρότητας κατά της πετρελαϊκής βιομηχανίας.

Η επικαιροποίηση των εγκαταστάσεων σημαίνει ότι τα διυλιστήρια πρέπει να επενδύσουν δισεκατομμύρια δολάρια και να πάρουν επιπλέον άδειες που σχετίζονται με τις εκπομπές ρύπων.

Πρόκειται για ένα αδύνατο έργο υπό την κυβέρνηση Μπάιντεν, δήλωσε ο Κις.

«Έχουν κάνει την επιχείρηση ορυκτών καυσίμων στη Βόρεια Αμερική εχθρό του λαού, γι’ αυτό και οι τιμές συνεχίζουν να τείνουν προς τα πάνω», είπε.

Ο Τζον Κατσιματίδης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Red Apple Group, στο γραφείο του στη Νέα Υόρκη στις 27 Σεπτεμβρίου 2022. (Adhiraj Chakrabarti για τους Epoch Times)

 

Ο Τζον Κατσιματίδης, ένας δισεκατομμυριούχος που είναι επίσης ιδιοκτήτης διυλιστηρίων πετρελαίου, έχει παρόμοια άποψη.

«Γιατί να ξοδέψει κάποιος ένα δισεκατομμύριο, δύο δισεκατομμύρια, τρία δισεκατομμύρια, αν δεν είναι σίγουρος για την πολιτική της χώρας στην οποία δραστηριοποιείται τα επόμενα πέντε, δέκα χρόνια; Επειδή πρέπει να έχεις απόδοση της επένδυσης. Έτσι είναι ο τρόπος με τον οποίο πετυχαίνουν οι Ηνωμένες Πολιτείες, ο τρόπος με τον οποίο πετυχαίνουν οι εταιρείες, αν έχεις εμπιστοσύνη στην Ουάσινγκτον, αν έχουν εμπιστοσύνη στην κυβέρνηση ότι αν ξοδέψουν ένα δισεκατομμύριο δολάρια ή δύο δισεκατομμύρια δολάρια, ότι θα υπάρξει απόδοση της επένδυσης», δήλωσε στους Epoch Times.

Ο Κις προειδοποίησε ότι η απαγόρευση των εξαγωγών πετρελαίου θα έχει καταστροφικά αποτελέσματα.

«Εάν υπάρξει απαγόρευση των εξαγωγών, αυτό που θα συμβεί είναι ότι θα καταλήξουμε με ατελείωτες ποσότητες πετρελαίου στην ακτή του Κόλπου. Το πετρέλαιο δεν θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί αποτελεσματικά από τα διυλιστήρια μας. Για να μπορέσουν αυτά τα διυλιστήρια να δεχτούν αυτό το είδος πετρελαίου, θα έπρεπε να επενδύσουμε τεράστια χρηματικά ποσά, τα οποία θα ανέβαζαν την τιμή της βενζίνης και του ντίζελ στα καύσιμα αεροσκαφών», δήλωσε.

Οι δύο μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες στις Ηνωμένες Πολιτείες, η Exxon Mobil και η Chevron, έχουν ήδη εκφράσει αντιρρήσεις για την προτεινόμενη απαγόρευση εξαγωγής πετρελαίου.

«Ο κίνδυνος σε μια τέτοια ενέργεια έχει απρόβλεπτες συνέπειες. Και, στην πραγματικότητα, οι ΗΠΑ είναι τόσο εξαγωγέας όσο και εισαγωγέας προϊόντων. Μια απαγόρευση των εξαγωγών ενέχει τον κίνδυνο να ληφθούν προμήθειες που χρειάζονται σε άλλα μέρη [του] κόσμου και να μειωθούν, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει τις τιμές του πετρελαίου σε άνοδο, γεγονός που μπορεί στη συνέχεια να επηρεάσει την τιμή των εισαγωγών σε αυτή τη χώρα», απάντησε ο Γουίρθ στην έκκληση για απαγόρευση των εξαγωγών πετρελαίου από την υπουργό Ενέργειας Τζένιφερ Γκράνχολμ και τους Δημοκρατικούς του Κογκρέσου.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Exxon Ντάρεν Γουντς απέρριψε επίσης την έκκληση για απαγόρευση των εξαγωγών πετρελαίου σε επιστολή του προς το υπουργείο Ενέργειας επικαλούμενος τους ίδιους λόγους, ανέφερε η Wall Street Journal.

Οι μόνοι που θα επωφελούνταν προσωρινά από την απαγόρευση των εξαγωγών πετρελαίου είναι τα διυλιστήρια που ειδικεύονται στη διύλιση ελαφρού γλυκού αργού πετρελαίου, σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Τράπεζα του Ντάλας.

Ωστόσο, «καθώς η τιμή του εγχωρίως παραγόμενου αργού πετρελαίου μειώνεται και οι αποθήκες γεμίζουν, δεν θα αργήσει η στιγμή που ορισμένοι εγχώριοι παραγωγοί πετρελαίου θα καταστούν ασύμφοροι και θα σταματήσουν τις δραστηριότητές τους», αναφέρεται στην ανάλυση.

Ο Μπάιντεν ανέστειλε τις κρίσιμες υποδομές

Την πρώτη του ημέρα στον Λευκό Οίκο, ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν υπέγραψε εκτελεστικό διάταγμα για την ανάκληση της άδειας του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ για τον αγωγό Keystone XL.

Αποδείχθηκε μια από τις πιο μοιραίες κινήσεις για την ενεργειακή ασφάλεια των ΗΠΑ και τη σταθερότητα της τιμής του φυσικού αερίου, επειδή ο Καναδάς είναι μια από τις σημαντικότερες πηγές του συμβατικού αργού πετρελαίου που μπορούν να διαχειριστούν τα περισσότερα διυλιστήρια των ΗΠΑ και ο αγωγός Keystone XL είναι αυτός που απαιτείται για τη μεταφορά του καναδικού αργού πετρελαίου.

«Ο αγωγός Keystone XL επρόκειτο να προμηθεύει περίπου 800.000 βαρέλια ημερησίως καναδικού πετρελαίου και περίπου 100.000 βαρέλια ημερησίως πετρελαίου της Βόρειας Ντακότα, το οποίο είναι το σωστό πετρέλαιο [βαρύ πετρέλαιο]», δήλωσε ο Κις.

Αγωγοί που χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά αργού πετρελαίου φαίνονται στον τερματικό σταθμό της Enbridge Energy στο Superior, Wis, στις 29 Ιουνίου 2018. (Jim Mone/AP Photo)

 

Το λογικό είναι, αν η κυβέρνηση Μπάιντεν σκοπεύει να μειώσει τις τιμές του φυσικού αερίου, να αυξήσει τις προμήθειες πετρελαίου από τον Καναδά και την Αλάσκα που λειτουργούν στα διυλιστήρια των ΗΠΑ.

Τόσο ο Κατσιματίδης όσο και ο Κις επεσήμαναν ότι ο αγωγός της Αλάσκας είναι το κλειδί για τη γρήγορη αύξηση των προμηθειών πετρελαίου -καθώς μπορεί να μεταφέρει 2,1 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα- αλλά προς το παρόν διοχετεύει μόνο 500.000 βαρέλια την ημέρα.

«Είναι κατά τα τρία τέταρτα άδειος», δήλωσε ο Κις.

Ο Κατσιματίδης τόνισε επίσης ότι -για να μειωθούν οι τιμές του φυσικού αερίου στην Αμερική- το κλειδί είναι να «ανοίξει η Βόρεια Αμερική».

«Αν ανοίξουμε τη Βόρεια Αμερική για περισσότερο αργό πετρέλαιο, είμαστε σε θέση να παράγουμε 20 έως 21 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα με τον Καναδά», είπε. «Γιατί παρακαλάμε τη Σαουδική Αραβία, τη Ρωσία, το Ιράν, τη Βενεζουέλα για άλλα 100.000 βαρέλια την ημέρα, όταν τα έχουμε εδώ στη Βόρεια Αμερική; Κανείς δεν μπορεί να καταλάβει γιατί η Ουάσινγκτον το κάνει αυτό».

Μια άλλη άστοχη κίνηση κατά του πετρελαϊκού εφοδιασμού της Βόρειας Αμερικής από την κυβέρνηση Μπάιντεν είναι η απαγόρευση νέων μισθώσεων πετρελαίου και φυσικού αερίου σε ομοσπονδιακά εδάφη, τα οποία παράγουν επίσης ένα απαραίτητο είδος αργού πετρελαίου για την εγχώρια αγορά.

Η απαγόρευση άρθηκε από αμερικανικό εφετείο τον Αύγουστο.

Ο Κις δήλωσε ότι ένας πιθανός συμβιβασμός θα μπορούσε να είναι η κυβέρνηση Μπάιντεν να αυξήσει τις προμήθειες πετρελαίου από τον Καναδά και την Αλάσκα και να ορίσει την επιπλέον χωρητικότητα μόνο για εγχώρια χρήση.

Ο Κατσιματίδης πιστεύει ότι αν ο Μπάιντεν ανοίξει την παραγωγή πετρελαίου στη Βόρεια Αμερική, ο πληθωρισμός θα μειωθεί μαζί με τις τιμές της ενέργειας και η Ομοσπονδιακή Τράπεζα των ΗΠΑ μπορεί να μην χρειαστεί να προβεί σε στοχευμένες κινήσεις.

Τότε η αμερικανική οικονομία θα μπορούσε να αποφύγει την ύφεση.

«Από το πετρέλαιο φτιάχνετε λίπασμα που επηρεάζει τα τρόφιμα- από το πετρέλαιο, το πετρέλαιο ντίζελ που λειτουργεί τα εργοστάσιά μας, το πετρέλαιο ντίζελ που λειτουργεί τα φορτηγά μας που παραδίδουν στα σούπερ μάρκετ. Αυτό είναι που δημιουργεί το αυξανόμενο κόστος, αν η τιμή του αργού πετρελαίου πέσει επειδή εσείς [ο Μπάιντεν] ανοίγετε, μαντέψτε τι; Μέσα σε 90 ημέρες, όλα τα άλλα θα πέσουν», δήλωσε.

Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, η Ομοσπονδιακή Τράπεζα των ΗΠΑ θα πρέπει να είναι υπομονετική.

«Κατά τη διάρκεια του COVID, προσέξαμε να μην χρησιμοποιήσουμε τον COVID για να καταστρέψουμε τη χώρα. Λοιπόν, αυτή τη στιγμή καταστρέφουν τη χώρα», δήλωσε ο Κατσιματίδης αναφερόμενος στις πρόσφατες στοχευμένες αυξήσεις των επιτοκίων από την Ομοσπονδιακή Τράπεζα των ΗΠΑ.

Αμφισβητείται η πρόθεση του Μπάιντεν

Ο Κις προειδοποίησε ότι η χειρότερη κατάσταση δεν έχει έρθει ακόμη για τους Αμερικανούς καταναλωτές, καθώς τα ενεργειακά αποθέματα μειώνονται και ο Οργανισμός Πετρελαιοεξαγωγικών Κρατών (ΟΠΕΚ) προτείνει μείωση της παραγωγής.

Ο ΟΠΕΚ και η συμμαχία του εξετάζουν το ενδεχόμενο να μειώσουν την παραγωγή, καθώς σχεδιάζουν να συναντηθούν πρόσωπο με πρόσωπο στη Βιέννη την Τετάρτη, ανέφερε το Reuters.

Ο Μπάιντεν μπορεί να διορθώσει τις υψηλές τιμές φυσικού αερίου που αντιμετωπίζουν οι Αμερικανοί καταναλωτές, πρότειναν οι Κις και Κατσιματίδης, αλλά μόνο αν είναι πρόθυμος να το κάνει.

Αμφισβητούν ότι ο Μπάιντεν έχει πραγματικά την πρόθεση να μειώσει τις τιμές του φυσικού αερίου.

«Αν ένα άτομο κοιτάζει το θέμα αυτό ψύχραιμα και αντικειμενικά και λέει «θα θέλαμε να μειώσουμε τις τιμές για τους Αμερικανούς», θα πηγαίναμε να δούμε πού είναι τα προβλήματα και θα προσπαθούσαμε να τα λύσουμε», δήλωσε ο Κις. «Εμείς δεν κάνουμε καθόλου αυτό. Στην πραγματικότητα, είναι ακριβώς το αντίθετο. Κλείνουμε διυλιστήρια. Δυσκολεύουμε τη λειτουργία των διυλιστηρίων εδώ. Μεταφέρουμε τη διυλιστική μας ικανότητα σε άλλα μέρη, τόσο η Ινδία όσο και η Κίνα κατασκευάζουν διυλιστήρια σαν τρελές».

Ο Κατσιματίδης ανησυχεί ότι η πρόθεση της κυβέρνησης Μπάιντεν είναι να προωθήσει μια “απίστευτη μετάβαση” από τα ορυκτά καύσιμα στα ηλεκτρικά οχήματα, όπως πρότεινε ο Μπάιντεν τον Μάιο.

«Όσον αφορά τις τιμές της βενζίνης, περνάμε μια απίστευτη μετάβαση που λαμβάνει χώρα και, Θεού θέλοντος, όταν τελειώσει, θα είμαστε ισχυρότεροι και ο κόσμος θα είναι ισχυρότερος και λιγότερο εξαρτημένος από τα ορυκτά καύσιμα όταν τελειώσει αυτό», δήλωσε ο Μπάιντεν.

Ο Κατσιματίδης είπε ότι η ιδέα είναι «τρελή».

«Πρέπει να γελάτε με αυτό γιατί είναι τρελό. Ξέρετε, δεν έχουμε τα ορυκτά για να φτιάξουμε τις μπαταρίες», είπε.

Ανησυχεί ότι η ατζέντα του Μπάιντεν οδηγεί τους Αμερικανούς σε επικίνδυνο μονοπάτι.

«Καλωσορίζω τη νέα τεχνολογία. Αλλά ίσως το κάνετε σε 30 χρόνια, σε 40 χρόνια. Και βεβαιωθείτε ότι λειτουργεί πριν θέσετε όλα τα άλλα εκτός λειτουργίας … και μετά ανακαλύψουμε ότι δεν λειτουργεί», προειδοποίησε.

Πως μπορείτε να μας βοηθήσετε ώστε να συνεχίσουμε να σας κρατάμε ενημερωμένους

Ποιος είναι ο λόγος που χρειαζόμαστε την βοήθειά σας για την χρηματοδότηση του ερευνητικού ρεπορτάζ μας; Επειδή είμαστε ένας ανεξάρτητος οργανισμός ειδήσεων που δεν επηρεάζεται από καμία κυβέρνηση, εταιρεία ή πολιτικό κόμμα. Από την ημέρα που ξεκινήσαμε, έχουμε έρθει αντιμέτωποι με προσπάθειες αποσιώπησης της αλήθειας κυρίως από το Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα. Αλλά δεν θα λυγίσουμε. Η ελληνική έκδοση της Epoch Times βασίζεται ολοκληρωτικά στις γενναιόδωρες συνεισφορές σας για να διατηρήσει την παραδοσιακή δημοσιογραφία ζωντανή και υγιή στην Ελληνική γλώσσα. Μαζί, μπορούμε να συνεχίσουμε να διαδίδουμε την αλήθεια.

ΣΧΕΤΙΚΑ

Σχολιάστε