Δευτέρα, 14 Απρ, 2025
Οι πυργίσκοι και οι πύργοι του νεογοτθικού κάστρου υψώνονται πάνω από ένα κτήμα 16.000 στρεμμάτων στο Λέστερσαϊρ της Αγγλίας, σαν εικόνα παραμυθιού. Στεφανώνοντας έναν λόφο στην κοιλάδα του Μπελβουάρ, που στα νορμανδικά γαλλικά σημαίνει «όμορφη θέα», το κάστρο αναγνωρίζεται ως ένα από τα ωραιότερα δείγματα της αρχιτεκτονικής της περιόδου της Αντιβασιλείας (1811-1820) στην Αγγλία. (FlowFocusPhoto/Shutterstock)

Κάστρο Μπελβουάρ: Ένα σύγχρονο γοτθικό αριστούργημα

Το ψεύτικο φρούριο του κάστρου Μπελβουάρ χρονολογείται από το 1801. Υπό την επιρροή της νέας του συζύγου Ελίζαμπεθ Χάουαρντ, ο Τζον Μάννερς, πέμπτος δούκας του Ράτλαντ, ανακατασκεύασε την υπάρχουσα δομή στο ρομαντικό στυλ της γοτθικής αναβίωσης . Από το 1067, τρία κάστρα – ένα νορμανδικό κάστρο, ένα αρχοντικό των Τυδώρ και μια εξοχική κατοικία – βρίσκονταν στο σημείο όπου βρίσκεται σήμερα το κάστρο Μπελβουάρ. Για να επαναφέρει στιλιστικά το κάστρο στις απαρχές του, η δούκισσα προσέλαβε τον αρχιτέκτονα Τζέημς Γουάιατ, τον πρώτο διάσημο Άγγλο αρχιτέκτονα που αγκάλιασε πλήρως το αναπτυσσόμενο γοτθικό αναγεννησιακό στιλ.

Το Μπελβουάρ έγινε ο μεγαλύτερος γοτθικός θρίαμβος του Γουάιατ. Εκτός από το μνημειώδες μέγεθος του κάστρου των 140 τ.μ., για τη χρηματοδότηση του οποίου ο δούκας πούλησε επτά χωριά, ο Γουάιατ εισήγαγε σημαντικά αρχιτεκτονικά στοιχεία που δεν εμφανίζονταν συνήθως στο νεογοτθικό στυλ, όπως έναν ογκώδη κεντρικό πύργο, ο οποίος έδινε στο Μπέλβουαρ την όψη αυθεντικού φρουρίου, κτισμένου για να απωθεί τους εισβολείς.

Το εξωτερικό του κάστρου έρχεται σε πλήρη αντίθεση με το εσωτερικό του, το οποίο διατηρεί μεν μεσαιωνικά και ρουστίκ στοιχεία στη θολωτή αίθουσα εισόδου, ωστόσο προχωρώντας κανείς συναντά μεγάλες πολυτελείς αίθουσες. Κυριαρχεί η αισθητική του 19ου αιώνα, με χρυσοποίκιλτα έπιπλα γεωργιανού ρυθμού, εξαίρετα μαρμάρινα τζάκια, μπροκάρ κουρτίνες στα παράθυρα, κρεβάτια με ουρανό και ταπετσαρίες ζωγραφισμένες στο χέρι με σινουαζερί.

Οι υπαίθριοι χώροι επίσης παραπέμπουν στον 19ο αιώνα: επίσημοι κήποι διακοσμημένοι με αγάλματα και σιντριβάνια και ένα μικρό δάσος περιβάλλουν το μεγαλύτερο μέρος του κάστρου. Το 2013 ανακαλύφθηκαν στο Μπελβουάρ τα επίσημα σχέδια για τους κήπους του Λάνσελοτ  Μπράουν, φημισμένου αρχιτέκτονα τοπίου της Αγγλίας του 18ου αιώνα.

Με καθυστέρηση δύο αιώνων, η σημερινή δούκισσα ανέλαβε τον έλεγχο του έργου και σήμερα υπάρχουν περισσότερα από 180.000 δέντρα σε διάφορα στάδια ανάπτυξης.

The Grand Staircase was rebuilt by the Gothic enthusiast Sir John Thoroton after a 1816 fire. Ascending from the castle’s entrance hall, the staircase leads to a light-filled, rib-vaulted cloister, reminiscent of a Romanesque or Gothic nave. At the top of the staircase, the first two portraits on display are John Manners, 1st <a href="https://en.wikipedia.org/wiki/John_Manners,_1st_Duke_of_Rutland" target="_blank" rel="nofollow noopener">Duke</a> of Rutland by John Closterman, and his second wife Diana Bruce, countess of Rutland, by Peter Lely. (FlowFocusPhoto/Shutterstock)
Η Μεγάλη Σκάλα ξαναχτίστηκε από τον λάτρη του γοτθικού στυλ σερ Τζον Θόροτον, μετά από πυρκαγιά του 1816. Ανεβαίνοντας από την αίθουσα εισόδου του κάστρου, η σκάλα οδηγεί σε έναν φωτεινό χώρο, με θολωτή οροφή που θυμίζει ρωμανικό ή γοτθικό κλίτος. Στην κορυφή της σκάλας, τα δύο πρώτα πορτρέτα που βλέπει κανείς είναι αυτό του Τζον Μάννερς, πρώτου δούκα του Ράτλαντ από τον ζωγράφο Τζον Κλόστερμαν και αυτό της δεύτερης συζύγου του, Νταϊάνα Μπρους, κόμισσας του Ράτλαντ, από τον Πήτερ Λέλι. (FlowFocusPhoto/Shutterstock)

 

The Roman state dining features a coffered ceiling with a decorative, garland frieze. What appears as semi-circular arched doorways are marble columned and mirrored frames<span style="color: #ff0000;"> </span>that give the stately dining room a greater sense of depth. A portrait of <a href="https://en.wikipedia.org/wiki/Charles_Manners,_4th_Duke_of_Rutland" target="_blank" rel="nofollow noopener">Charles Manners</a>, the fourth duke of Rutland, by Joshua Reynolds hangs over the fireplace. (FlowFocusPhoto/Shutterstock)
Η επίσημη τραπεζαρία διαθέτει μια περίτεχνη οροφή με διακοσμητική ζωφόρο. Αυτά που φαίνονται ως ημικυκλικές τοξωτές πόρτες είναι μαρμάρινα πλαίσια με κίονες και καθρέφτες που δίνουν στην επιβλητική τραπεζαρία μεγαλύτερη αίσθηση βάθους. Πάνω από το τζάκι κρέμεται ένα πορτρέτο του Τσαρλς Μάννερς, τέταρτου δούκα του Ράτλαντ, από τον ζωγράφο Τζος Ρέινολντς. (FlowFocusPhoto/Shutterstock)

 

The Elizabeth Saloon, located in the eastern tower, was designed and decorated by Elizabeth Howard. The painted ceiling depicts the duke and duchess surrounded by their children, which alludes to the amours of Jupiter and Juno. The saloon features luxurious Louis XV white and gold paneling and rose-red damask silk upholstered furniture. (FlowFocusPhoto/Shutterstock)
Το σαλόνι Ελισάβετ, που βρίσκεται στον ανατολικό πύργο, σχεδιάστηκε και διακοσμήθηκε από την Ελίζαμπεθ Χάουαρντ. Το ζωγραφισμένο ταβάνι απεικονίζει τον δούκα και τη δούκισσα περιτριγυρισμένους από τα παιδιά τους, γεγονός που παραπέμπει στους έρωτες του Δία και της Ήρας. Το σαλόνι διαθέτει πολυτελή λευκή και χρυσή επένδυση σε στυλ Λουδοβίκου ΙΕ΄ και έπιπλα με ταπετσαρίες από ρόδινο δαμασκηνό μετάξι. (FlowFocusPhoto/Shutterstock)

 

The castle’s Wellington Room displays one of England's most exquisite examples of antique Chinese wallpaper. The mid-18th-century chinoiserie panels were imported from China by the British East India Company. Set against a pistachio green background, the wallpaper’s opulent design features a garden scene with exotic birds and flora and fauna native to the southern Chinese mainland—peonies, irises, lily pads, and kumquat. (FlowFocusPhoto/Shutterstock)
Στο δωμάτιο Γουέλινγκτον εκτίθεται ένα από τα πιο εξαίσια δείγματα κινεζικής ταπετσαρίας-αντίκας στην Αγγλία. Τα κινεζικά πάνελ των μέσων του 18ου αιώνα εισήχθησαν από την Κίνα από τη Βρετανική Εταιρεία Ανατολικών Ινδιών. Σε φόντο φιστικί χρώματος, το πλούσιο σχέδιο περιλαμβάνει μια σκηνή κήπου, με εξωτικά πουλιά και χλωρίδα ενδημική της νότιας κινεζικής ενδοχώρα: πεπόνια, ίριδες, κρινάκια και κουμκουάτ. (FlowFocusPhoto/Shutterstock)

 

A trail leads through woodland to the Duchess Garden. Originally cultivated by Elizabeth in 1815, the Regency garden—dotted with classical statues and water features—was known as the Spring Garden during the Victorian era because of the underground springs that kept the garden blooming year-round. (FlowFocusPhoto/Shutterstock)
Ένα μονοπάτι οδηγεί μέσα από το δάσος στον Κήπο της Δούκισσας, τον οποίο καλλιέργησε αρχικά η Ελισάβετ το 1815. Ως κήπος της εποχής της Αντιβασιλείας, γεμάτος με κλασικά αγάλματα και υδάτινα στοιχεία, ήταν γνωστός και ως Κήπος της Άνοιξης κατά τη βικτοριανή εποχή, λόγω των υπόγειων πηγών που διατηρούσαν τον κήπο ανθισμένο όλον τον χρόνο. (FlowFocusPhoto/Shutterstock)

 

The Regent’s Gallery stretches 131 feet and is used primarily to display the Dukes’ vast collection of artistic masterpieces, including a series of Gobelin tapestries once owned by Louis XIV of France. The tapestries tell the story of Don Quixote and were purchased in 1814 by the fifth duke. (FlowFocusPhoto/Shutterstock)
Η γκαλερί του Αντιβασιλέα εκτείνεται σε μήκος 40 μ. και αποτελεί χώρο έκθεσης της τεράστιας συλλογής καλλιτεχνικών αριστουργημάτων των δουκών, συμπεριλαμβανομένης μιας σειράς ταπισερί Γκομπλέν, που κάποτε ανήκαν στον Λουδοβίκο ΙΔ’ της Γαλλίας. Οι ταπισερί αφηγούνται την ιστορία του Δον Κιχώτη και αγοράστηκαν το 1814 από τον πέμπτο δούκα. (FlowFocusPhoto/Shutterstock)

 

Του James Baresel

Πως μπορείτε να μας βοηθήσετε ώστε να συνεχίσουμε να σας κρατάμε ενημερωμένους

Ποιος είναι ο λόγος που χρειαζόμαστε την βοήθειά σας για την χρηματοδότηση του ερευνητικού ρεπορτάζ μας; Επειδή είμαστε ένας ανεξάρτητος οργανισμός ειδήσεων που δεν επηρεάζεται από καμία κυβέρνηση, εταιρεία ή πολιτικό κόμμα. Από την ημέρα που ξεκινήσαμε, έχουμε έρθει αντιμέτωποι με προσπάθειες αποσιώπησης της αλήθειας κυρίως από το Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα. Αλλά δεν θα λυγίσουμε. Η ελληνική έκδοση της Epoch Times βασίζεται ολοκληρωτικά στις γενναιόδωρες συνεισφορές σας για να διατηρήσει την παραδοσιακή δημοσιογραφία ζωντανή και υγιή στην Ελληνική γλώσσα. Μαζί, μπορούμε να συνεχίσουμε να διαδίδουμε την αλήθεια.

Σχολιάστε