Τετάρτη, 24 Απρ, 2024
Ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχει δέσει στο τερματικό PSA Pasir Panjang στη Σιγκαπούρη στις 15 Ιουλίου 2019. (Edgar Su/Reuters)

O κορωνοϊός της Κίνας αποδιοργανώνει το θαλάσσιο εμπόριο των εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως

ΛΟΝΔΙΝΟ/ΛΟΣ ΑΝΤΖΕΛΕΣ – Όπως αναφέρουν πηγές της βιομηχανίας, ο ταχέως-μεταδιδόμενος κορωνοϊός της Κίνας εκτροχιάζει το θαλάσσιο εμπόριο των εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως, με τις σταθερές πορείες των φορτίων να αλλάζουν πλεύση και με μειωμένες ροές στα λιμάνια της Κίνας, έχοντας ως αποτέλεσμα την καθυστέρηση των παραδόσεων για μήνες.

Η μετάδοση του θανατηφόρου ιού έχει κλείσει πόλεις και εργοστάσια στην Κίνα και έχει διαταράξει τις αερομεταφορές παγκοσμίως.

Η απόφαση της Κίνας να επεκτείνει την αργία για την περίοδο της Κινέζικης Πρωτοχρονιάς έως τις 10 Φεβρουαρίου έχει επιδεινώσει το πρόβλημα στον κατασκευαστικό και μεταφορικό της τομέα, παρόλο που τα λιμάνια της παραμένουν ανοιχτά. Η Κίνα είναι ένας καίριος κρίκος στον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων, καθώς μεταφέρει τα πάντα, από φρέσκα φαγητά μέχρι τηλέφωνα, ρούχα αλλά και βιομηχανικά εξαρτήματα.

Οι μεγαλύτερες εταιρίες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων όπως η Maersk, η MSC και η CMA CGM, έχουν όλες μειώσει τις αφίξεις τους στην Κίνα, γνωστές ως κενές διαδρομές, όπως ανέφεραν οι ίδιες οι εταιρίες τις τελευταίες ημέρες.

Οι εξαγωγές αγαθών από την Κίνα έχουν ήδη πληγεί, με ευρύτερες επιπτώσεις. Η Hyundai Motor δήλωσε ότι θα αναστείλει την παραγωγή στη Νότια Κορέα, τη μεγαλύτερη παραγωγική της βάση, λόγω έλλειψης ανταλλακτικών.

Οι επιπτώσεις στις θαλάσσιες μεταφορές φορτίου έχουν επιδεινώσει μια ήδη πιεστική κατάσταση για τις ναυτιλιακές γραμμές καθώς αγωνίζονται με ασθενέστερες αγορές και υψηλότερο κόστος λόγω των νέων κανονισμών του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) για καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο.

Ναυτιλιακές και εμπορικές πηγές αναφέρουν πως ότι τα τακτικά δρομολόγια έχουν επίσης επηρεαστεί από τους εργάτες των φορτηγών και των λιμένων στην Κίνα καθώς έχουν κολλήσει στο σπίτι ή μακριά από τον τόπο εργασίας τους. Επιπλέον οι αποθήκες γύρω από τις αποβάθρες στην Κίνα δεν λειτουργούν πλήρως. Αυτό οδήγησε στην εκτροπή των πλοίων από την Κίνα προς τους λιμένες της Νότιας Κορέας.

Το λιμάνι του Busan στη Νότιο Κορέα, ένας από τους μεγαλύτερους τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο έχει ήδη δει μια αύξηση στη χωρητικότητα εμπορευματοκιβωτίων στο 78% και αυτό μπορεί να αυξηθεί 70% πάνω από το συνηθισμένο όριο, όπως δήλωσε αξιωματούχος του λιμένα του Busan.

Οι φορτωτές στοιβάζουν τα φορτία τους στα λιμάνια μας, οπότε πιθανόν αργότερα όταν ο κορωνοϊός εξαλειφτεί και η ποσότητα του φορτιού (προοριζόμενο για τα κινέζικα λιμάνια) μειωθεί, μπορούν να ναυλώσουν ένα μικρό πλοίο για να μεταφέρει το φορτίο στο προορισμό τους σε Κινέζικα λιμάνια” είπε ο αξιωματούχος.

Εάν τα επίπεδα των εμπορευματοκιβωτίων αυξηθούν σε πάνω από 80% θα είναι δύσκολο για το λιμάνι να λειτουργήσει αποτελεσματικά, δήλωσε ο ίδιος.

Αναμένονται Επιπλέον Καθυστερήσεις

Καθώς κατά την περίοδο της Κινέζικης πρωτοχρονιάς συνήθως υπάρχουν καθυστερήσεις, με τον ιό αναμένεται ότι θα υπάρξουν επιπλέον μειώσεις στις ποσότητες των φορτίων.

Ο Lasse Kristoffersen, διευθύνων σύμβουλος του Νορβηγικού ναυτιλιακού ομίλου Torvald Klaveness, είπε στους Reuters ότι το 25% του εμπορικού στόλου της εταιρίας του, έχει επηρεαστεί καθώς ακυρώθηκαν τα δρομολόγια.

“Αυτό είναι σε μεγάλο βαθμό λόγω των μειωμένων ποσοτήτων στη Κίνα. Κάτι τέτοιο είναι συνηθισμένο κατά τη διάρκεια της Κινέζικης πρωτοχρονιάς, αλλά φαίνεται ότι οι ποσότητες είναι ακόμη μικρότερες απ’ τις φυσιολογικές για αυτή την περίοδο και μάλλον είναι λόγω του κορωνοϊού”, δήλωσε στο Reuters.

Ο Jon Monroe, σύμβουλος της ναυτιλιακής βιομηχανίας με έδρα τις Η.Π.Α., του οποίου η εταιρία δραστηριοποιείται στην Κίνα, δήλωσε ότι οι ακυρώσεις δρομολογίων τον Φεβρουάριο ήταν υψηλότερες του συνηθισμένου. Ακόμα και όταν η επιρροή του ιού σταματήσει θα υπάρξει βιασύνη για την μεταφορά φορτίων από και προς την Κίνα, δημιουργώντας επιπλέον προβλήματα στην κατασκευή και μεταφορά.

“Όλοι θα προσπαθούν να καλύψουν τον χαμένο χρόνο. Αυτή θα είναι η τέλεια καταιγίδα,” είπε.

Η ναυτιλιακή συμβουλευτική Alphaliner δήλωσε ότι οι παρατεταμένες διακοπές και τα μέτρα έκτακτης ανάγκης για την αντιμετώπιση του ιού αναμένεται να μειώσουν τις ποσότητες φορτίου στα λιμάνια της Κίνας συμπεριλαμβανομένου του Χονγκ Κονγκ κατά 6 εκατομμύρια TEU’s (τυποποιημένη μονάδα εμπορευματοκιβωτίου ISO με βάση μήκος 20 ποδών -6,10 μέτρων) το πρώτο τρίμηνο του 2020 και η πρόγνωση για την παγκόσμια ανάπτυξη των εμπορευματοκιβωτίων θα πέσει τουλάχιστον κατά 0,7% το 2020. Την περασμένη χρονιά τα εμπορευματοκιβώτια δια μέσου της Κίνας αυξήθηκαν κατά περισσότερο από 4% στα 261,25 εκατομμύρια TEU.

“Αν αυτά τα ακυρωμένα δρομολόγια σε υπηρεσίες μεγάλων αποστάσεων (από γραμμές μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων) συνεχιστούν έως τα μέσα Μαρτίου, τότε οποιαδήποτε ανάκαμψη ως προς τις ποσότητες των φορτίων, θα επηρεαστεί αρνητικά, ακόμα και μετά το τέλος των διακοπών”, δήλωσε η Alphaliner.

Τα διοικητικά στελέχη στα λιμάνια στη Δυτική Ακτή των Ηνωμένων Πολιτειών που διαχειρίζονται την πλειοψηφία των κινεζικών εισαγωγών στις Ηνωμένες Πολιτείες, ετοιμάζονται για αναμενόμενες διαταραχές.

“Θα δείτε μικρά επίπεδα εισαγωγών να φτάνουν μέσα στον Μάρτιο.” Αναφέρει στους Reuters ο Gene Seroka, διευθύνων σύμβουλος του λιμανιού του Λος Άντζελες.

Πως μπορείτε να μας βοηθήσετε ώστε να συνεχίσουμε να σας κρατάμε ενημερωμένους

Ποιος είναι ο λόγος που χρειαζόμαστε την βοήθειά σας για την χρηματοδότηση του ερευνητικού ρεπορτάζ μας; Επειδή είμαστε ένας ανεξάρτητος οργανισμός ειδήσεων που δεν επηρεάζεται από καμία κυβέρνηση, εταιρεία ή πολιτικό κόμμα. Από την ημέρα που ξεκινήσαμε, έχουμε έρθει αντιμέτωποι με προσπάθειες αποσιώπησης της αλήθειας κυρίως από το Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα. Αλλά δεν θα λυγίσουμε. Η ελληνική έκδοση της Epoch Times βασίζεται ολοκληρωτικά στις γενναιόδωρες συνεισφορές σας για να διατηρήσει την παραδοσιακή δημοσιογραφία ζωντανή και υγιή στην Ελληνική γλώσσα. Μαζί, μπορούμε να συνεχίσουμε να διαδίδουμε την αλήθεια.

Σχολιάστε