Κυριακή, 22 Δεκ, 2024
Ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν σε συνάντηση με μέλη της ρωσικής κυβέρνησης στη Μόσχα στις 10 Μαρτίου 2022. (Mikhail Klimentyev/Sputnik/AFP via Getty Images)

Ο Πούτιν υπογράφει νόμο για την κατάσχεση ξένων αεροσκαφών εν μέσω εξοντωτικών κυρώσεων

Πόλεμος Ρωσίας-Ουκρανίας

Καθώς οι κυρώσεις ακρωτηριάζουν τη ρωσική αεροπορική βιομηχανία, ο πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν υπέγραψε τη Δευτέρα νόμο που επιτρέπει σε αεροσκάφη ξένης ιδιοκτησίας να επανακαταχωρούνται ως ρωσικά για εγχώρια χρήση, σύμφωνα με το κρατικό πρακτορείο ειδήσεων TASS.

Οι ρωσικές αεροπορικές εταιρείες θα έχουν τη δυνατότητα να κατάσχουν και να χρησιμοποιούν αεροσκάφη που έχουν μισθωθεί από εταιρείες που δεν δραστηριοποιούνται πλέον στη χώρα λόγω των κυρώσεων που επιβλήθηκαν λόγω της εισβολής στην Ουκρανία, ανέφερε το TASS.

Οι ρωσικές αεροπορικές εταιρείες διαθέτουν σχεδόν 780 μισθωμένα αεροσκάφη, εκ των οποίων τα 515 έχουν μισθωθεί από το εξωτερικό.

Ο νέος νόμος, που αποτελεί μέρος των μέτρων της Ρωσίας για την καταπολέμηση των κυρώσεων, αναφέρει ότι αποσκοπεί «στην εξασφάλιση της απρόσκοπτης λειτουργίας των δραστηριοτήτων στον τομέα της πολιτικής αεροπορίας».

Το TASS ανέφερε ότι τα αεροσκάφη θα πιστοποιηθούν με τη χρήση κέντρων πιστοποίησης και εργαστηρίων δοκιμών.

Το νομοσχέδιο έχει αναστατώσει τις παγκόσμιες εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης λίγες ημέρες πριν από την προθεσμία της 28ης Μαρτίου για την κατάσχεση αεροσκαφών αξίας 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων ως αποτέλεσμα των δυτικών κυρώσεων που επιβλήθηκαν μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.

Έρχεται αφότου οι Βερμούδες και η Ιρλανδία, όπου είναι νηολογημένα σχεδόν όλα τα αεροσκάφη που λειτουργούν με ξένη μίσθωση στη Ρωσία, δήλωσαν ότι αναστέλλουν τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας των αεροσκαφών επειδή δεν μπορούν πλέον να είναι βέβαιοι ότι είναι ασφαλή.

Φωτογραφία αρχείου δείχνει ένα αεροσκάφος της ναυαρχίδας της ρωσικής αεροπορικής εταιρείας Aeroflot κατά τη διάρκεια παρουσίασης στα μέσα ενημέρωσης στο διεθνές αεροδρόμιο Σερεμέτιεβου έξω από τη Μόσχα στις 4 Μαρτίου 2020. (Rueters/Maxim Shemetov/File Photo)

 

Η εκ νέου καταχώριση των αεροσκαφών στη Ρωσία θα έχει ως στόχο να διατηρήσει τις πτήσεις τους στην εγχώρια αγορά, παρέχοντας πρόσβαση σε νέες εγκρίσεις ασφαλείας.

Αλλά η προσθήκη της Ρωσίας ως δεύτερης χώρας υποδοχής θα μπορούσε να φέρει τη Μόσχα σε αντίθεση με τους διεθνείς κανόνες που απαγορεύουν την εγγραφή πολιτικών αεροσκαφών σε περισσότερες από μία χώρες ταυτόχρονα.

Αν οι δυτικοί εκμισθωτές δεν συμφωνήσουν με τα ρωσικά αιτήματα να αποδεσμεύσουν τα αεροσκάφη τους από τα ξένα νηολόγια – κάτι που θεωρείται απίθανο, ενώ παλεύουν να ανακτήσουν τον έλεγχο των περιουσιακών στοιχείων – η νέα πολιτική ανοίγει επίσης το δρόμο για μια μεγάλη συμβατική συζήτηση.

«Είναι παράνομο να καταχωρηθεί ένα αεροσκάφος χωρίς απόδειξη διαγραφής από το προηγούμενο νηολόγιο καθώς και τη συμφωνία του ιδιοκτήτη. Αυτό θα αποτελούσε αθέτηση υποχρέωσης στο πλαίσιο των συμβάσεων χρηματοδοτικής μίσθωσης», δήλωσε ο σύμβουλος αεροπορίας Μπέρτραντ Γκραμπόφσκι (Bertrand Grabowski).

Η Wall Street Journal σημείωσε ότι ο νόμος είναι πιθανό να έχει περιορισμένα αποτελέσματα, καθώς οι κυρώσεις απαγορεύουν τη συντήρηση, τις ενημερώσεις, την υποστήριξη ή την προμήθεια ανταλλακτικών για τα αεροσκάφη. Οι επιβάτες θα μπορούσαν να τεθούν σε κίνδυνο, καθώς τα σύγχρονα επιβατικά αεροσκάφη απαιτούν υψηλά επίπεδα συντήρησης.

Η ρωσική Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας δήλωσε ότι 776 αεροσκάφη ήταν εγγεγραμμένα στο εξωτερικό στις 24 Φεβρουαρίου, την ημέρα που η Ρωσία εισέβαλε στην Ουκρανία. Η Ρωσία αποκαλεί τις ενέργειές της στην Ουκρανία “ειδική επιχείρηση” για την αποστρατιωτικοποίηση και την “αποναζιστικοποίηση” του γείτονά της. Η Ουκρανία και η Δύση υποστηρίζουν ότι αυτό είναι ένα ψεύτικο πρόσχημα για να δικαιολογήσει την εισβολή της.

Το Reuters συνέβαλε σε αυτό το ρεπορτάζ.

Πως μπορείτε να μας βοηθήσετε ώστε να συνεχίσουμε να σας κρατάμε ενημερωμένους

Ποιος είναι ο λόγος που χρειαζόμαστε την βοήθειά σας για την χρηματοδότηση του ερευνητικού ρεπορτάζ μας; Επειδή είμαστε ένας ανεξάρτητος οργανισμός ειδήσεων που δεν επηρεάζεται από καμία κυβέρνηση, εταιρεία ή πολιτικό κόμμα. Από την ημέρα που ξεκινήσαμε, έχουμε έρθει αντιμέτωποι με προσπάθειες αποσιώπησης της αλήθειας κυρίως από το Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα. Αλλά δεν θα λυγίσουμε. Η ελληνική έκδοση της Epoch Times βασίζεται ολοκληρωτικά στις γενναιόδωρες συνεισφορές σας για να διατηρήσει την παραδοσιακή δημοσιογραφία ζωντανή και υγιή στην Ελληνική γλώσσα. Μαζί, μπορούμε να συνεχίσουμε να διαδίδουμε την αλήθεια.

ΣΧΕΤΙΚΑ

Σχολιάστε