Παρά την ανακοίνωση του Προέδρου Μπάιντεν την Τετάρτη ότι οι ώρες λειτουργίας στο λιμάνι του Λος Άντζελες θα επεκταθούν σε 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα – παρόμοιες με το λιμάνι του Λονγκ Μπιτς – οι λιμενικοί αξιωματούχοι λένε ότι οι καθυστερήσεις θα συνεχιστούν μέχρι το καλοκαίρι του 2022.
Ο Νόελ Χατσεγκάμπα, διευθυντής του λιμανιού του Λονγκ Μπιτς, δήλωσε ότι η επέκταση του ωραρίου λειτουργίας των λιμένων δεν θα επηρεάσει τις διαταραχές της εφοδιαστικής αλυσίδας δεδομένης της συνεχιζόμενης έλλειψης οδηγών φορτηγών, εξοπλισμού και εργασιών αποθήκης και χώρου.
«Πιστεύουμε ότι θα φτάσει το καλοκαίρι του 2022 μέχρι να τελειώσουμε και με τα 60 πλοία», δήλωσε ο Χατσεγκάμπα στην Epoch Times στις 14 Οκτωβρίου. «Φυσικά, εάν λάβουμε κάποια μέτρα τώρα, και όλοι στην αλυσίδα εφοδιασμού αρχίσουν να επεκτείνουν τις ώρες λειτουργίας τους… θα φτάσουμε νωρίτερα».
Ο Χατσεγκάμπα έδειξε αισιοδοξία ότι η επέκταση των ωρών λειτουργίας των λιμένων θα ενθαρρύνει την υπόλοιπη αλυσίδα εφοδιασμού να εντείνει τις προσπάθειές της.
«Εάν είχαμε τη χωρητικότητα της αποθήκης, εάν είχαμε αρκετούς οδηγούς φορτηγών, αρκετά φορτηγά, αρκετές εξέδρες, για να τραβήξουμε αυτά τα κοντέινερ, δεν θα είχαμε τα 60 πλοία που χρησιμεύουν αποτελεσματικά ως αποθήκες στο νερό. Θέλω να πω, αυτό κάνουν. Αποθηκεύουν αυτά τα κοντέινερ», δήλωσε ο Χατσεγκάμπα.
Άλλοι ειδικοί είναι πιο απαισιόδοξοι για τον αντίκτυπο της ανακοίνωσης του Μπάιντεν, αναφέροντας ότι θα χρειαστούν πολύ περισσότερα από τα λιμάνια για να επιλυθούν οι καθυστερήσεις.
«Νομίζω ότι η κυβέρνηση Μπάιντεν κοίταξε τον πιο εφικτό στόχο [και τελικά ανέλαβε δράση]», δήλωσε ο Σαλ Μερκολιάνο, καθηγητής πολιτικής της ναυτιλιακής βιομηχανίας στην Αμερικανική Ακαδημία Εμπορικής Ναυτιλίας από τη Νέα Υόρκη. «Η κίνηση είναι κάλιο αργά παρά ποτέ… [αλλά] θα έπρεπε να είχε αντιμετωπιστεί νωρίτερα».
Ο Μερκολιάνο ανέφερε ότι η αντιμετώπιση του ενός άκρου της εφοδιαστικής αλυσίδας δεν επιλύει το πρόβλημα.
«Όλα πρέπει να γίνουν ταυτόχρονα», συμπεριλαμβανομένης όχι μόνο της αντιμετώπισης της τρέχουσας έλλειψης οδηγών φορτηγών, αλλά και της αυξανόμενης λειτουργίας των λιανοπωλητών που τα λαμβάνουν, ανέφερε.
Σε μια εικονική ενημέρωση στις 14 Οκτωβρίου, ο Εκτελεστικός Διευθυντής του Λιμανιού του Λος Άντζελες Τζιν Σερόκα δήλωσε ότι είναι ευτυχής που συνεργάζεται με την κυβέρνηση Μπάιντεν για την αντιμετώπιση των καθυστερήσεων, αλλά δεν είναι σίγουρος για το πότε θα ξεκινήσουν οι εργασίες 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα και εάν ακολουθήσουν και οι επτά τερματικοί σταθμοί στο λιμάνι.
«Η προσμονή είναι ότι όλα θα δουλεύουν 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα, [αλλά] αυτές οι συζητήσεις βρίσκονται σε εξέλιξη… ταιριάζει με τις δεσμεύσεις με το πώς πρέπει να εξυπηρετήσουμε αυτούς τους ανθρώπους. Οι χρόνοι παραμονής ήταν εξαιρετικά υψηλοί, πρέπει να διώξουμε αυτό το φορτίο όσο πιο γρήγορα μπορούμε [και] να εκμεταλλευτούμε αυτή την λανθάνουσα ικανότητα όταν δεν χρησιμοποιούμε τις πύλες μας και να το ταιριάξουμε με την ισχύ των φορτηγών, τις εξέδρες και τις αντίστοιχες εξαγωγές και εισαγωγές», δήλωσε ο Σερόκα.
Όταν ρωτήθηκε ο Σερόκα πότε θα αρχίσει να λειτουργεί ο πρώτος τερματικός σταθμός 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα, ανέφερε ότι θα πρέπει να διενεργηθούν περισσότερες συζητήσεις.
Τα δύο λιμάνια, τα οποία ευθύνονται για περίπου το 40 τοις εκατό όλων των εισαγωγών στις Ηνωμένες Πολιτείες, βρίσκονται σε καλό δρόμο για να αποκτήσουν περισσότερες από 20 εκατομμύρια μονάδες εμπορευματοκιβωτίων αυτό το έτος, δήλωσε ο Χατσεγκάμπα, το οποίο είναι σημαντικά πάνω από τις 17,5 εκατομμύρια μονάδες το 2020.