Δευτέρα, 16 Σεπ, 2024
Οι καλλιτέχνες του Shen Yun συγκεντρώνονται στη σκηνή κατά τη διάρκεια της αυλαίας στο θέατρο Paramount στο Cedar Rapids της Iowa, στις 24 Οκτωβρίου 2021. (Hu Chen/The Epoch Times)

Οι New York Times βασίζονται σε διαστρεβλώσεις και παραλείψεις στην προσπάθεια συκοφάντησης του Shen Yun

Μια ανάλυση των Epoch Times, που περιλαμβάνει συνεντεύξεις με καλλιτέχνες, δασκάλους και γιατρούς, αποκαλύπτει θεμελιώδη ελαττώματα και παραποιήσεις στο δημοσίευμα των New York Times.

Οι New York Times σε ένα εκτενές άρθρο που δημοσιεύθηκε στις 15 Αυγούστου επιτέθηκαν στο Shen Yun Performing Arts, μια από τις κορυφαίες ομάδες χορού και μουσικής στον κόσμο, χρησιμοποιώντας παραποίηση, παράλειψη βασικών πληροφοριών και αμφισβητήσιμες δημοσιογραφικές πρακτικές.

Οι συγγραφείς, οι δημοσιογράφοι των New York Times Νικόλ Χονγκ (Nicole Hong) και Μάικλ Ρόθφελντ (Michael Rothfeld), αγνόησαν μεγάλο όγκο πληροφοριών που έρχονταν σε αντίθεση με τους βασικούς ισχυρισμούς του άρθρου τους, και αντ’ αυτού φάνηκε να σκιαγραφούν μια εικόνα βασισμένη σε ένα προκαθορισμένο αφήγημα.

Το άρθρο βασίστηκε σε μεγάλο βαθμό σε συνεντεύξεις με μια μικρή ομάδα δυσαρεστημένων πρώην καλλιτεχνών για να παραποιήσει τις πολιτικές της καλλιτεχνικής ομάδας, τις σωματικές απαιτήσεις που συνδέονται με τον επαγγελματικό χορό και τις θρησκευτικές πεποιθήσεις των ιδρυτών της ομάδας.

Οι Epoch Times ανακάλυψαν ότι σε αρκετούς πρώην καλλιτέχνες με τους οποίους ήρθαν σε επαφή οι New York Times έγιναν ερωτήσεις ειδικά για τραυματισμούς στο χορό ή άλλα θέματα με τρόπο που φαινόταν να έχει σχεδιαστεί για να αποσπάσουν αρνητικά σχόλια για το Shen Yun.

Οι Epoch Times εξέτασαν επίσης τρεις απαντήσεις που γράφτηκαν προς τους δημοσιογράφους των New York Times, στις οποίες οι πρώην καλλιτέχνες αντιτάχθηκαν στην προσέγγιση των δημοσιογράφων σχετικά με το άρθρο. Οι συγγραφείς απέκλεισαν σχεδόν εξ ολοκλήρου αυτές τις απαντήσεις, αφήνοντας στο άρθρο των 5.000 λέξεων μόνο ένα σύντομο σχόλιο από έναν πρώην χορευτή που επαινούσε το Shen Yun.

Εκπρόσωποι του Shen Yun λένε ότι οι ισχυρισμοί που δημοσίευσαν οι New York Times προέρχονται από μια μικρή ομάδα πρώην καλλιτεχνών, μερικοί από τους οποίους απολύθηκαν επειδή παραβίασαν τους κανόνες ή δεν κατάφεραν να ξεπεράσουν τον «πήχη» καλλιτεχνικά.

Το Shen Yun ιδρύθηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες από ασκούμενους της πνευματικής άσκησης Φάλουν Γκονγκ το 2006 για να αναβιώσει τον παραδοσιακό κινεζικό πολιτισμό που δεν έχει μολυνθεί από την κομμουνιστική επιρροή. Ο θίασος διαθέτει σήμερα οκτώ περιοδεύουσες ομάδες, αποτελούμενες από χορευτές, τραγουδιστές και μια πλήρη ορχήστρα, οι οποίες δίνουν παραστάσεις σε όλο τον κόσμο για ένα ζωντανό κοινό περίπου του ενός εκατομμυρίου ανθρώπων ετησίως.

Η μη κερδοσκοπική εταιρεία παραστατικών τεχνών έχει την έδρα της σε μια γραφική πανεπιστημιούπολη στα βόρεια της πολιτείας της Νέας Υόρκης, η οποία περιλαμβάνει επίσης δύο θρησκευτικά σχολεία τεχνών, την Ακαδημία Τεχνών Fei Tian και το Κολέγιο Fei Tian.

Όπως έχουν ήδη αναφέρει οι Epoch Times, το Shen Yun αντιμετωπίζει αδιάκοπες παρεμβάσεις και προσπάθειες σαμποτάζ από το Κομμουνιστικό Κόμμα Κίνας (ΚΚΚ), το οποίο θεωρεί το Shen Yun ως σημαντική απειλή για τον ιδεολογικό έλεγχο του κόμματος.

Το ΚΚΚ είναι γνωστό για τις προσπάθειές του να διαδώσει την παραπληροφόρηση στη δυτική κοινωνία μέσω αντιπροσώπων, συμπεριλαμβανομένων των ξένων μέσων ενημέρωσης και ατόμων που επηρεάζουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Οι πληροφορίες που διέρρευσαν πρόσφατα από ανθρώπους του κόμματος δείχνουν μια νέα ώθηση προς αυτή την κατεύθυνση, συμπεριλαμβανομένων συγκεκριμένων οδηγιών για την υποστήριξη ενός Κινέζου YouTuber που είναι γνωστός για τις απειλές που εκτόξευσε προς το Shen Yun και είχε επισημανθεί από το FBI ως «δυνητικά οπλισμένος και επικίνδυνος» αφού εντοπίστηκε κοντά στην πανεπιστημιούπολη του Shen Yun.

Μόλις οι New York Times δημοσίευσαν το άρθρο τους, ο YouTuber ευχαρίστησε τους δημοσιογράφους για τη «σκληρή δουλειά» τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και καυχήθηκε ότι τους είχε συστήσει σε πρώην καλλιτέχνες του Shen Yun που είχαν παράπονα.

Η παράσταση «Flowing Sleeves» από το πρόγραμμα Shen Yun Performing Arts του 2009. (Shen Yun Performing Arts)

 

Ιατρική περίθαλψη

Το άρθρο των New York Times επαναφέρει στην επιφάνεια μερικά από τα πρώτα προπαγανδιστικά «τροπάρια» του ΚΚΚ, συμπεριλαμβανομένου -στον τίτλο- ότι οι ασκούμενοι του Φάλουν Γκονγκ αρνούνται την ιατρική περίθαλψη.

Το άρθρο ισχυρίζεται ότι 14 πρώην καλλιτέχνες του Shen Yun είπαν στους δημοσιογράφους ότι «υπέστησαν τραυματισμούς ή ασθένειες που δεν αντιμετωπίστηκαν – ή είδαν άλλους να τραυματίζονται χωρίς να λαμβάνουν ιατρική περίθαλψη». Δεν είναι σαφές πόσοι από τους 14 είπαν ότι τραυματίστηκαν και πόσοι είπαν ότι είδαν απλώς κάποιον να τραυματίζεται. Δεν είναι επίσης σαφές αν επρόκειτο για ξεχωριστά ή συμπίπτοντα περιστατικά.

Η εταιρεία αρνήθηκε το ότι οι τραυματισμοί δεν αντιμετωπίζονται.

«Έχουμε τραυματισμούς, αλλά τα ποσοστά είναι ήδη πολύ χαμηλά σε σύγκριση με τον επαγγελματικό αθλητισμό ή άλλες εταιρείες παραστατικών τεχνών», δήλωσε ο Πιότρ Χουάνγκ, βασικός  χορευτής και εκπαιδευτής στη σχολή.

Αυτό οφείλεται, εν μέρει, στις περιοδικές εξετάσεις για τον έλεγχο της φυσικής κατάστασης και της σωστής τεχνικής, δήλωσαν στο παρελθόν αρκετοί χορευτές στους Epoch Times.

«Στις πολύ σπάνιες περιπτώσεις που κάποιος τραυματίζεται, του παρέχεται πάντα άμεση φροντίδα», δήλωσε ο Χουάνγκ.

Όσον αφορά τις λεπτομέρειες, οι New York Times ανέφεραν μόνο μια «χούφτα» παραδείγματα: δύο χορευτές που είπαν ότι στραμπούληξαν τους αστραγάλους τους, μία που είπε ότι εξάρθρωσε την επιγονατίδα της, ένας μουσικός που είπε ότι έκοψε το χέρι του μετακινώντας όργανα, ένας άλλος μουσικός που παραπονέθηκε για πόνους στον ώμο και δύο χορευτές με απροσδιόριστους τραυματισμούς ενός χεριού και ενός μηρού.

Κανένας από τους καλλιτέχνες δεν ανέφερε ότι του αρνήθηκαν ιατρική περίθαλψη. Αντίθετα, είπαν ότι δεν ζήτησαν να δουν γιατρό επειδή φοβήθηκαν ότι θα επικρίνονταν γι’ αυτό.

Οι Epoch Times έχουν μιλήσει με δεκάδες νυν και πρώην χορευτές του Shen Yun, πολλοί από τους οποίους υπέστησαν τραυματισμούς διαφορετικής σοβαρότητας και τους αντιμετώπισαν. Κανένας από αυτούς δεν ανέφερε ότι φοβόταν μήπως επικριθεί για την αναζήτηση θεραπείας.

Καθώς δεν διαφέρουν από τους αθλητές υψηλού επιπέδου, οι κορυφαίοι χορευτές έχουν την τάση να αντέχουν την ταλαιπωρία και να «τα βγάζουν πέρα », δήλωσαν αρκετοί εκπαιδευτές του Shen Yun στους Epoch Times.

«Είμαι ο τύπος που πιστεύει ότι κάθε εμπόδιο μπορεί να ξεπεραστεί με το να είσαι σκληρός- απλά να το ξεπερνάς», δήλωσε ο Χουάνγκ.

Πέρυσι, άρχισε να αισθάνεται πόνο στον αχίλλειο τένοντα του. Ήθελε να συνεχίσει να χορεύει, αλλά οι δάσκαλοί του τού είπαν να ξεκουραστεί.

«Μου είπαν να σκεφτώ πραγματικά την καριέρα μου μακροπρόθεσμα, ότι ο κίνδυνος τραυματισμού δεν αξίζει τον κόπο», είπε.

Ένας από τους κύριους χορευτές του Shen Yun ονόματι Πιότρ Χουάνγκ στην πολιτεία της Νέας Υόρκης στις 10 Δεκεμβρίου 2023. (Blake Wu/The Epoch Times)

 

Οι εκπαιδευτές του Shen Yun είναι πάντα σε επιφυλακή για σημάδια καταπόνησης ή τραυματισμού, δήλωσε ο Γουίλιαμ Λι, κύριος χορευτής και εκπαιδευτής.

«Μόλις παρατηρήσω ότι κάποιος αισθάνεται οποιοδήποτε είδος πόνου ή δυσφορίας, θέλω ο χορευτής να κάνει ένα διάλειμμα και στη συνέχεια αναζητούμε αμέσως ιατρική περίθαλψη», είπε.

Πριν από περίπου ένα μήνα, παρατήρησε ότι μία από τις χορεύτριες του θιάσου του φαινόταν να έχει ενοχλήσεις στο γόνατό της όταν προσγειωνόταν από τα άλματα.

«Μόλις το παρατήρησα αυτό, ζήτησα να κάνει αμέσως μαγνητική τομογραφία και ακτινογραφία», είπε.

Η μαγνητική τομογραφία αποκάλυψε «μια μικρή φθορά στους συνδέσμους της», οπότε υποβλήθηκε σε θεραπεία και «τώρα ξεκουράζεται», είπε.

«Νομίζω ότι θα μείνει εκτός για τουλάχιστον άλλες δύο εβδομάδες πριν ξεκινήσει ξανά προπονήσεις», είπε.

Άλλοι καλλιτέχνες μοιράστηκαν παρόμοιες εμπειρίες.

Η Έλενα Χουάνγκ άρχισε να φοιτά στην Ακαδημία Fei Tian το 2012 και άρχισε να περιοδεύει με το Shen Yun ως φλαουτίστρια το 2014.

Πριν από λίγο καιρό, ένιωσε ένταση στον αυχένα, την πλάτη και τον ώμο της. Έφυγε αφού έκανε ένα διάλειμμα από το να κουβαλάει βαριά αντικείμενα, αλλά όταν το ανέφερε στους διοικούντες, παραπέμφθηκε σε φυσιοθεραπευτή.

«Ανησύχησαν πραγματικά», είπε. «Δεν νομίζω ότι κάποια από τις σχολές μας ή η εταιρεία μας περιορίζει στο να μην πάμε στο νοσοκομείο ή να αναζητήσουμε ιατρική περίθαλψη».

Γνώριζε επίσης ότι ορισμένοι μουσικοί του Shen Yun παρακολουθούσαν μαθήματα Alexander Technique για να τους βοηθήσουν να χαλαρώσουν τους μύες και να βελτιώσουν τη στάση του σώματος.

Όπως αναγνώρισαν οι New York Times, το Shen Yun δίνει έμφαση στην πραγματοποίηση μιας άψογης παράστασης. Το να αφήσει τραυματισμένους χορευτές στη σκηνή θα υπονόμευε τον στόχο της ομάδας, τόνισε ο Πιότρ Χουάνγκ.

«Έχεις ευθύνη απέναντι στο κοινό. Θέλουμε να τους προσφέρουμε ό,τι καλύτερο», δήλωσε.

«Έτσι, πραγματικά, δεν θα δίναμε παράσταση τραυματισμένοι, γιατί αυτό απλά δεν είναι υπεύθυνο».

Ο Λι συμφώνησε. « Κρατάς τους χορευτές σου υγιείς και έτσι αναπτύσσεσαι ως ομάδα».

Βασιζόμενοι σε έναν απροσδιόριστο αριθμό «πρώην καλλιτεχνών και εκπαιδευτών», οι New York Times ισχυρίστηκαν ότι κάποιοι σοβαροί τραυματισμοί αντιμετωπίστηκαν, αλλά «τέτοιες παρεμβάσεις ήταν σπάνιες».

Οι Epoch Times, ωστόσο, μίλησαν με γιατρούς οι οποίοι δήλωσαν ότι παρέχουν ιατρικές υπηρεσίες για τους καλλιτέχνες του Shen Yun σε τακτική βάση.

«Έχω προσωπικά αξιολογήσει ιατρικά δύο με τρεις καλλιτέχνες το μήνα, περίπου 30 χορευτές το χρόνο», δήλωσε ο Δρ Ντέιμον Νότο, ο οποίος διδάσκει βιοϊατρικές επιστήμες στο Κολέγιο Fei Tian και ασκεί φυσική ιατρική, αποκατάσταση και διαχείριση πόνου στο Ιατρικό Κέντρο Northern, περίπου 20 λεπτά με το αυτοκίνητο από την πανεπιστημιούπολη του Shen Yun.

Ο Δρ Ντέιμον Νότο ασκεί φυσική ιατρική, αποκατάσταση και διαχείριση πόνου στο Northern Medical Center. (The Epoch Times)

 

«Με έχουν συμβουλευτεί για τα πάντα, από μικροκοψίματα και μώλωπες μέχρι διαστρέμματα και διαστρέμματα, εξαρθρώσεις αρθρώσεων, σοβαρούς πόνους στις αρθρώσεις ή στην πλάτη», δήλωσε στους Epoch Times.

«Κατά την αλληλεπίδρασή μου, η εταιρεία και οι διευθυντές της έδειχναν πάντα μεγάλο ενδιαφέρον για τους καλλιτέχνες και τους ενθάρρυναν να διασφαλίσουν ότι θα λάβουν την κατάλληλη φροντίδα και θεραπεία».

Λόγω της βολικής του θέσης, το ιατρικό κέντρο έχει συνεννοηθεί με το Shen Yun για την παροχή ή τη διευκόλυνση ιατρικών υπηρεσιών σε σύντομο χρονικό διάστημα, συμπεριλαμβανομένων των ακτινογραφιών και των μαγνητικών τομογραφιών, δήλωσε στους Epoch Times ο διευθύνων σύμβουλός του, Δρ Τζίνγκντουαν Γιανγκ.

Εκτός από την τακτική θεραπεία, το κέντρο προσφέρει παραδοσιακή κινεζική ιατρική.

Η Σερίνα Φενγκ, γιατρός ανατολικής ιατρικής στο Northern, δήλωσε ότι βλέπει περίπου 10 άτομα από το Shen Yun το μήνα, που έρχονται για υπηρεσίες όπως η διαχείριση του πόνου και η απελευθέρωση του στρες.

«Ορισμένοι από αυτούς με επισκέπτονται σε εβδομαδιαία βάση, ανάλογα με τις συνθήκες», δήλωσε στην εφημερίδα Epoch Times.

Η Γιανγκ δήλωσε: « Κατά τη γνώμη μου, οι καλλιτέχνες του Shen Yun λαμβάνουν πολύ έγκαιρα και  πραγματικά πιο ολοκληρωμένες και ολιστικές θεραπείες για τυχόν τραυματισμούς που μπορεί να έχουν».

Εξήγησε ότι το κέντρο βλέπει μόνο περιπτώσεις όταν το Shen Yun βρίσκεται στην έδρα του. Όταν οι καλλιτέχνες βρίσκονται σε περιοδεία, λαμβάνουν οποιαδήποτε απαιτούμενη φροντίδα σε ιατρικές εγκαταστάσεις σε όλο τον κόσμο.

Οι Λι και Πιότρ Χουάνγκ δήλωσαν ότι η εταιρεία έχει καλές διασυνδέσεις με νοσοκομεία τόσο στις Ηνωμένες Πολιτείες όσο και στους τακτικούς σταθμούς της περιοδείας σε όλο τον κόσμο, ώστε να μπορεί να «προγραμματίσει μια χειρουργική επέμβαση πολύ γρήγορα», ακόμη και όταν οι καλλιτέχνες βρίσκονται σε περιοδεία.

 

Αμφισβητήσιμες δημοσιογραφικές πρακτικές

Οι δημοσιογράφοι των New York Times επέδειξαν έλλειψη δημοσιογραφικής ακεραιότητας από διάφορες απόψεις.

Τα αρχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που εξέτασαν οι Epoch Times δείχνουν ότι οι Ρόθφελντ και Χονγκ παρείχαν στο Shen Yun μόλις 24 ώρες για να παράσχουν ιατρικά αρχεία – έγγραφα που θα υπονόμευαν τους βασικούς ισχυρισμούς των συντακτών σχετικά με την άρνηση ιατρικής περίθαλψης.

Η Γινγκ Τσεν, αντιπρόεδρος του Shen Yun Performing Arts, απάντησε στο αίτημά τους για αρχεία, εξηγώντας γιατί ήταν μη ρεαλιστικό σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα.

«Μας ζητάτε να πάρουμε μια σημαντική εκπροσώπηση ιατρικών αρχείων για τη θεραπεία τραυματισμών που χρονολογούνται εδώ και μερικά χρόνια […] να λάβουμε την απαραίτητη υπογραφή από κάθε ασθενή […] προκειμένου να μοιραστούμε νόμιμα αυτά τα ιδιωτικά ιατρικά αρχεία, και να σας τα παραδώσουμε όλα αυτά, με 24ωρη προθεσμία; Καταλαβαίνετε ότι οι καλλιτέχνες μας έχουν αντιμετωπιστεί από επαγγελματίες ιατρούς στην Ταϊβάν, την Ιαπωνία, τη Νότια Κορέα, τις ΗΠΑ, τον Καναδά και την Ευρώπη;» έγραψε στους δημοσιογράφους.

Στη συνέχεια, η Τσεν προσφέρθηκε να κανονίσει συνεντεύξεις με χορευτές αντ’ αυτού.

«Ως εναλλακτική ιδέα, αναρωτιόμαστε αν θα το βρίσκατε χρήσιμο και κατατοπιστικό να μιλήσετε με αρκετούς από τους καλλιτέχνες μας που έχουν λάβει διάφορα επίπεδα ιατρικής θεραπείας, ώστε να μπορέσετε να ακούσετε από αυτούς από πρώτο χέρι για τους τραυματισμούς τους, τη θεραπεία και την ανάρρωσή τους;» έγραψε στο ίδιο μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Αυτή ήταν μια σημαντική παραχώρηση από την πλευρά της εταιρείας- πέντε μήνες νωρίτερα, είχε απορρίψει το αίτημα των δημοσιογράφων για συνεντεύξεις, βασιζόμενη στη μακρά ιστορία των New York Times να παρουσιάζουν το Φάλουν Γκονγκ αρνητικά και με ανακρίβειες.

Ο Ρόθφελντ απάντησε στην Τσεν λίγο αργότερα. «Σας ευχαριστώ. Θα λάβουμε όλα αυτά υπόψη μας.»

Δύο ώρες αργότερα, το άρθρο εμφανίστηκε στο διαδίκτυο -τόσο στα αγγλικά όσο και στα κινέζικα- μαζί με δύο συνοδευτικά κομμάτια.

Η συμπεριφορά των δημοσιογράφων φαίνεται να παραβιάζει τα ίδια τα πρότυπα αναφοράς των New York Times, σύμφωνα με τις κατευθυντήριες γραμμές της εφημερίδας για την ακεραιότητα: «Έχουμε ιδιαίτερη υποχρέωση να περιγράφουμε το εύρος της κατηγορίας και να αφήνουμε το υποκείμενο να απαντήσει λεπτομερώς. Κανένα υποκείμενο δεν πρέπει να αιφνιδιάζεται όταν εμφανίζεται η εφημερίδα ή να αισθάνεται ότι δεν υπήρχε η ευκαιρία να απαντήσει».

Όταν ένα υποκείμενο προσφέρεται να παράσχει σχετικές πληροφορίες, αλλά προφανώς χρειάζεται περισσότερο χρόνο, η υπεύθυνη ενέργεια θα ήταν να καθυστερήσει το ρεπορτάζ, δήλωσε η Κριστίν Τέιτουμ, πρώην πρόεδρος της Εταιρείας Επαγγελματιών Δημοσιογράφων, η οποία τώρα διευθύνει την εταιρεία επικοινωνίας Media Salad.

Το να αγνοεί κανείς την προσφορά συνεντεύξεων «δεν είναι δίκαιο», δήλωσε η ίδια στους Epoch Times.

«Θα έλεγα ότι αυτό δεν είναι ηθικό», είπε.

Αυτό θα ήταν διπλά αληθές όταν το ρεπορτάζ δεν είναι επίκαιρο, σημείωσε.

«Εάν εργάζεστε σε αυτό το ρεπορτάζ για ένα χρόνο, είμαι αρκετά σίγουρη ότι θα μπορούσατε να το αναβάλλετε για άλλη μια εβδομάδα», είπε.

Η αυλαία της παράστασης του Shen Yun Performing Arts στο David H. Koch Theater στο Lincoln Center της Νέας Υόρκης στις 11 Ιανουαρίου 2015. (Larry Dai/Epoch Times)

 

Πολιτικές του οικοτροφείου

Η πανεπιστημιούπολη του Shen Yun στεγάζει έναν βουδιστικό ναό, ένα οικοτροφείο 5-12 ετών και ένα κολέγιο, καθώς και χώρους παραγωγής και πρόβας για την εταιρεία παραστατικών τεχνών.

Κατά τη διάρκεια της ιστορίας της, η εταιρεία αντιμετώπισε συνεχείς παρενοχλήσεις και προσπάθειες σαμποτάζ από το κινεζικό καθεστώς. Υπήρξαν περιστατικά παράνομης εισόδου, ενώ έχουν γίνει αρκετές απόπειρες να καταστραφούν τα συστήματα ασφαλείας της πανεπιστημιούπολης. Νωρίτερα φέτος, διατυπώθηκαν ψευδείς απειλές για βόμβα και μαζικούς πυροβολισμούς εναντίον της πανεπιστημιούπολης, σε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου γραμμένα στα κινεζικά και στα αγγλικά.

Η διατήρηση ενός ασφαλούς και παραγωγικού περιβάλλοντος απαιτεί μάλλον αυστηρές πολιτικές, που δεν διαφέρουν από εκείνες άλλων κορυφαίων οικοτροφείων, δήλωσαν αρκετοί νυν και πρώην εκπαιδευτές και καλλιτέχνες.

Είπαν ότι αισθάνθηκαν ότι το άρθρο των New York Times κατέβαλε μεγάλες προσπάθειες για να χαρακτηρίσει τους κανόνες ως κακόβουλους.

Το άρθρο ανέφερε ότι οι μαθητές δεν μπορούσαν να φύγουν από την πανεπιστημιούπολη «χωρίς ειδική άδεια και συνήθως περιορίζονταν στο πόσο συχνά μπορούσαν να βλέπουν τις οικογένειές τους».

Στην πραγματικότητα, οι ανήλικοι μαθητές δεν μπορούν να βγουν από την πανεπιστημιούπολη χωρίς άδεια, επειδή το σχολείο είναι υπεύθυνο γι’ αυτούς.

Τα δύο παιδιά της Σοφίας Σουν είναι σπουδαστές στο Fei Tian και παίζουν επίσης με το Shen Yun στο πλαίσιο της πρακτικής τους άσκησης. Η Σουν λέει ότι έρχεται τακτικά για να επισκεφθεί τα παιδιά της τις ημέρες που έχουν ρεπό.

«Αποθαρρύνεται η επίσκεψη σε σχολικές ημέρες [για να] μην διαταράσσεται το πρόγραμμά τους. Διαφορετικά, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα», δήλωσε στους Epoch Times.

Τόσο οι μαθητές όσο και οι ενήλικες καλλιτέχνες αναμένεται επίσης να ακολουθούν έναν ηθικό κώδικα που βασίζεται στις παραδοσιακές αξίες. Δεν μπορούν να φέρνουν συνοδούς στην πανεπιστημιούπολη ή να βγαίνουν με άλλους φοιτητές πριν ενηλικιωθούν.

Είναι σύνηθες στην παραδοσιακή κινεζική κουλτούρα να αναβάλλει κανείς τα ραντεβού μέχρι να τελειώσει τις σπουδές του, δήλωσε η Σουν.

Τα σχολεία αποθαρρύνουν τους μαθητές από το να περνούν πολύ χρόνο στο διαδίκτυο και να βλέπουν περιεχόμενο άσχετο με τις σπουδές τους, ιδίως βιντεοπαιχνίδια. Οι μαθητές μπορούν να χρησιμοποιούν μόνο τηλέφωνα με περιορισμένα δεδομένα και υπολογιστές που έχουν ενεργοποιημένα γονικά φίλτρα, όπως θα ήταν αναμενόμενο σε ένα θρησκευτικό σχολείο, δήλωσαν νυν και πρώην μαθητές και καθηγητές.

«Τα σχολεία στις μέρες μας έχουν ‘πονοκέφαλο’ με τους μαθητές που είναι πάντα συνδεδεμένοι [με τα τηλέφωνά τους], με αποτέλεσμα να χάνουν τη συγκέντρωσή τους στην τάξη. Οπότε δεν νομίζω ότι υπάρχει κάτι κακό σε αυτό», δήλωσε η Έλενα Χουάνγκ.

Ο Λι συμφώνησε. «Οι γονείς εμπιστεύονται το σχολείο να φροντίζει τα παιδιά τους όταν έρχονται σε οικοτροφείο, να φροντίζει για την εκπαίδευση και να διασφαλίζει ότι μαθαίνουν με υγιή τρόπο», είπε.

Ένας από τους κύριους χορευτές του Shen Yun ονόματι Γουίλιαμ Λι στην πολιτεία της Νέας Υόρκης στις 10 Δεκεμβρίου 2023. (Blake Wu/The Epoch Times)

 

Αόριστες «απειλές»

Οι New York Times υποστήριξαν ότι «ορισμένοι καλλιτέχνες που ήθελαν να παραιτηθούν πριν η ομάδα είναι έτοιμη να τους αφήσει να φύγουν αντιμετώπισαν απειλές και εκφοβισμό».

«Οι διευθυντές τους τους είπαν ότι θα πήγαιναν στην κόλαση ή θα αντιμετώπιζαν κίνδυνο αν έφευγαν, επειδή θα έχαναν […] την προστασία [από τον ιδρυτή του Φάλουν Γκονγκ]», ανέφερε.

Κανένας από τους νυν και πρώην καλλιτέχνες, μαθητές, εκπαιδευτές και γονείς που ερωτήθηκαν από τους Epoch Times δεν δήλωσε ότι είχε βιώσει αυτό που περιγράφει το άρθρο.

«Ποτέ, μα ποτέ δεν άκουσα κανέναν να λέει ότι αν φύγεις, θα πας στην κόλαση», είπε ο Λι.

«Γνωρίζω, στην πραγματικότητα, πολλούς καλλιτέχνες που έφυγαν, και έκτοτε έχουν ξεκινήσει επιχειρήσεις ή ασχολούνται με άλλες καριέρες, και διατηρώ επαφή μαζί τους, και τα πάνε καλά.»

«Σε όλες τις εμπειρίες μου εδώ, αν θέλεις να φύγεις, μπορείς να φύγεις», δήλωσε η Έλενα Χουάνγκ. «Είναι πραγματικά η δική σου ελεύθερη βούληση. […] Δεν υπάρχουν συνέπειες σε αυτό.»

Ο Όστιν Τζονγκ, ένας βιολιστής που γράφτηκε στο Fei Tian το 2009, δήλωσε ότι έφυγε το 2020 για να ακολουθήσει ένα μεταδιδακτορικό πτυχίο στο βιολί, το οποίο δεν προσφερόταν στο Fei Tian. Όταν ρωτήθηκε, είπε ότι δεν αντιμετώπισε απειλές ή εκφοβισμό- ανέφερε μόνο ότι οι γονείς του ήταν λυπημένοι για την απόφασή του να εγκαταλείψει το Shen Yun.

«Τελικά, σεβάστηκαν την απόφασή μου», είπε.

Εκτός από τη συνέχιση της μουσικής του καριέρας, εργάζεται επίσης με μερική απασχόληση για την NTD Television, ένα αδελφό κανάλι της The Epoch Times. Τόσο η NTD όσο και η Epoch Times είναι χορηγοί επικοινωνίας του Shen Yun.

Η Συμφωνική Ορχήστρα του Shen Yun εμφανίζεται στο Boston Symphony Hall στις 25 Οκτωβρίου 2019. (Dai Bing/The Epoch Times)

 

Κριτική στους καλλιτέχνες

Ορισμένοι πρώην καλλιτέχνες που παρουσιάστηκαν από τους New York Times εξέφρασαν την αντίθεσή τους στην κριτική που δέχθηκαν από τους εκπαιδευτές του Shen Yun για τις ελλείψεις τους, είτε πρόκειται για υποδεέστερη σκηνική απόδοση είτε, σε ορισμένες περιπτώσεις, για την αποτυχία να διατηρήσουν το βέλτιστο βάρος.

Πολλοί νυν και πρώην καλλιτέχνες του Shen Yun δήλωσαν στους Epoch Times ότι η ειλικρινής επισήμανση των λαθών αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της κουλτούρας της εταιρείας. Αν και η κριτική δεν είναι πάντα εύκολο να ακουστεί, είπαν, είναι ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση του εξαιρετικού καλλιτεχνικού επιπέδου του Shen Yun.

«Για μια τόσο επιτυχημένη εταιρεία, νομίζω ότι όλοι πρέπει να έχουν τη νοοτροπία του τελειομανή», δήλωσε ο Τζονγκ.

Ο γονέας Κέβιν Γιανγκ δήλωσε ότι δεν του προκάλεσε έκπληξη το γεγονός ότι κάποιοι δεν τα κατάφεραν στο Shen Yun και έφυγαν με παράπονα. Για τον ίδιο, ήταν πιο αξιοσημείωτο το γεγονός ότι οι New York Times ήταν σε θέση να βρουν μόνο ένα μικρό αριθμό τέτοιων ατόμων.

«Πρόκειται περισσότερο για [τα ίδια τα άτομα]. Δεν έχει να κάνει με την εταιρεία», δήλωσε.

Σε ένα σημείο, το άρθρο έθεσε θέμα με έναν διευθυντή ορχήστρας που ενθάρρυνε μια ομάδα εκτελεστών να «υπομείνουν τις δυσκολίες». Πολλοί πρώην καλλιτέχνες του Shen Yun σημείωσαν ότι οι δυσκολίες είναι μέρος της διαδικασίας για να επιτευχθεί η αριστεία παγκόσμιας κλάσης.

«Ο κλασικός κινεζικός χορός είναι μια από τις δυσκολότερες μορφές χορού, κατά τη γνώμη μου, στον κόσμο. Έτσι, αν συμφωνήσεις να συμμετάσχεις σε αυτό, έρχεσαι εδώ με τη θέλησή σου κι αν στη συνέχεια δεν μπορείς να δεχτείς την κριτική, νομίζω ότι αυτό βαρύνει απόλυτα εσένα», δήλωσε ο Πιότρ Χουάνγκ.

«Σίγουρα δεν υπήρχε αυτό που [το άρθρο των New York Times] αποκαλεί ‘κακοποίηση’», δήλωσε η Έλενα Χουάνγκ.

Ο Λι δήλωσε ότι εμπνεύστηκε από τη στάση των καθηγητών του, όταν ήταν μαθητής.

«Πάντα προσπαθούν να βοηθήσουν τους άλλους, ειδικά τους νεότερους χορευτές, και η ανιδιοτέλειά τους πραγματικά με επηρέασε πολύ», είπε.

«Νομίζω ότι τώρα που είμαι δάσκαλος, διδάσκω και τους νεότερους μαθητές και αυτό είναι το μάθημα που θέλω να τους μεταδώσω».

Ο Τζονγκ είπε: «Νομίζω ότι το Shen Yun αντιμετωπίζει τους χορευτές του πολύ καλύτερα από τις περισσότερες εταιρείες».

Σύμφωνα με τους New York Times, μια χορεύτρια ανέπτυξε διατροφική διαταραχή λόγω της πίεσης να διατηρήσει ένα συγκεκριμένο βάρος.

Είναι ευρέως γνωστό ότι οι διατροφικές διαταραχές είναι συχνές μεταξύ των επαγγελματιών χορευτών, ενώ μια γερμανική μελέτη του 2023 διαπίστωσε ότι μία στις έξι χορεύτριες αναπτύσσει μια τέτοια διαταραχή. Φαίνεται όμως ότι είναι σχεδόν ανύπαρκτες μεταξύ των καλλιτεχνών του Shen Yun. Οι Epoch Times δεν μπόρεσαν να επαληθεύσουν τη μία περίπτωση που αναφέρεται στο άρθρο των New York Times, ούτε να εντοπίσουν κάποια άλλη περίπτωση μεταξύ των δεκάδων καλλιτεχνών που ερωτήθηκαν.

Στην πραγματικότητα, φαίνεται ότι η απόλαυση του φαγητού είναι μια κοινή ενασχόληση μεταξύ των καλλιτεχνών, όπως φαίνεται από τη σειρά βίντεο της εταιρείας «Life at Shen Yun», η οποία δείχνει τους καλλιτέχνες να τρώνε έξω σε πόλεις σε όλο τον κόσμο.

Χορεύτριες του Shen Yun κάνουν πρόβα κλασικού κινεζικού χορού στην πανεπιστημιούπολη του θιάσου στο Orange County της Νέας Υόρκης, σε αυτή τη φωτογραφία αρχείου. (Ευγενική προσφορά του Shen Yun Performing Arts)

 

Πνευματικά αναζωογονητικό

Το άρθρο των New York Times υποστήριξε ακόμη ότι σε ορισμένους πρώην καλλιτέχνες είπαν ότι οι παραστάσεις του Shen Yun σώζουν τους ανθρώπους από «μια επερχόμενη αποκάλυψη» και ότι τα λάθη κατά τη διάρκεια της παράστασης «μπορεί τελικά να καταδικάσουν το κοινό τους στην κόλαση».

«Αν δεν το κάνεις σωστά, τότε φταις εσύ. Τότε το σύμπαν δεν σώζεται εξαιτίας σας», φέρεται να είπε ένας πρώην χορευτής.

Πολλοί νυν και πρώην καλλιτέχνες του Shen Yun δήλωσαν στους Epoch Times ότι πιστεύουν ότι η παράσταση βοηθά στη σωτηρία των ανθρώπων με την έννοια ότι τους ανεβάζει πνευματικά. Πράγματι, εκατοντάδες βίντεο κλιπ στο διαδίκτυο δείχνουν μέλη του κοινού να επαινούν την παράσταση που κάνει ακριβώς αυτό, εκτός από το ότι είναι καλλιτεχνικά μεγαλειώδης. Οι καλλιτέχνες απέρριψαν, ωστόσο, τη συζήτηση περί «αποκάλυψης».

Η απεικόνιση του Φάλουν Γκονγκ ως ένα αποκαλυπτικό σύστημα πεποιθήσεων αντιγράφει ένα από τα πρώτα σημεία των προπαγανδιστικών προσπαθειών του ΚΚΚ εναντίον της εν λόγω πνευματικής άσκησης. Οι ίδιοι οι ασκούμενοι του Φάλουν Γκονγκ έχουν απορρίψει την έννοια του επικείμενου τέλους του κόσμου. Η βιβλιογραφία της σχολής περιλαμβάνει αναφορές σε όρους όπως «τέλος του Κάλπα» ή «έσχατοι καιροί», αλλά αυτοί δεν φαίνεται να αναφέρονται στο τέλος του κόσμου, αλλά μάλλον σε μια περίοδο ηθικής παρακμής που αντιστοιχεί σε φυσικές και ανθρωπογενείς καταστροφές. Ορισμένα έργα του Shen Yun κατά τη διάρκεια των ετών έχουν συμπεριλάβει σκηνές φυσικών καταστροφών που τελικά αποφεύχθηκαν με θεϊκή παρέμβαση.

Οι νυν και οι πρώην καλλιτέχνες που μίλησαν στους Epoch Times αρνήθηκαν ότι πιστεύουν ότι ένα λάθος επί σκηνής μπορεί να θέσει με κάποιο τρόπο σε κίνδυνο το σύμπαν.

Οι New York Times εξέφρασαν την αντίθεσή τους με το γεγονός ότι οι μαθητές του Fei Tian ενημερώθηκαν για τη μελέτη της βιβλιογραφίας του Φάλουν Γκονγκ και την τήρηση των διδασκαλιών του, κάνοντας λόγο για «κατήχηση». Το άρθρο παρέλειψε το γεγονός ότι η Ακαδημία και το Κολέγιο Fei Tian είναι και τα δύο θρησκευτικά σχολεία.

«Είμαστε επίσης μια εταιρεία που έχει τις ρίζες της στην πίστη, η οποία εκτιμά την ηθική ζωή και την αυτοβελτίωση ως βασικά συστατικά για την παροχή καλλιτεχνικών και πολιτιστικών προσφορών παγκόσμιας κλάσης στο κοινό μας», ανέφερε το Shen Yun σε ανακοίνωσή του.

«Αυτές οι αναφορές είναι μια σαφής και προφανής επίθεση που έχει ως στόχο να δυσφημίσει την αποστολή μας και την πίστη μας, να υποβαθμίσει τις αξίες που αγαπάμε και να γκρεμίσει έναν αξιόλογο αμερικανικό θεσμό που χτίστηκε σε μεγάλο βαθμό από μετανάστες πρώτης γενιάς και πρόσφυγες που διέφυγαν από τις διώξεις στην Κίνα».

 

Σπουδαστές σε περιοδεία

Οι New York Times άσκησαν κριτική στο Shen Yun για τις επιτυχημένες εισπρακτικές του πωλήσεις, ενώ παράλληλα ισχυρίστηκαν ότι «δαπανά πολύ μικρότερο μερίδιο των εσόδων της σε μισθούς από αρκετές άλλες μεγάλες μη κερδοσκοπικές εταιρείες χορού και θεάτρου που εδρεύουν στη Νέα Υόρκη».

Το άρθρο δεν ανέφερε με ποιες άλλες εταιρείες συνέκρινε το Shen Yun ή πόσο πραγματικά πληρώνονται οι καλλιτέχνες του Shen Yun.

Οι μαθητές της Fei Tian μπορούν να υποβάλουν αίτηση για να πάνε σε περιοδεία με το Shen Yun στο πλαίσιο της πρακτικής τους άσκησης για να κερδίσουν βαθμούς. Κατά τη διάρκεια των ετών περιοδείας, λαμβάνουν επίσης ένα χρηματικό ποσό.

Ορισμένοι γονείς των χορευτών του Shen Yun περιέγραψαν το χρηματικό ποσό ως ένα πρόσθετο όφελος, δεδομένης της γενναιοδωρίας της υποτροφίας Fei Tian, η οποία καλύπτει τα πάντα, από τη σχολική εκπαίδευση, τα βιβλία, τη διαμονή και το φαγητό.

Ο Λι δήλωσε: «Αφού αποφοίτησα από το κολέγιο, δεν είχα χρέη και προσλήφθηκα από την εταιρεία, οπότε ήταν μια σπουδαία πορεία καριέρας για μένα».

Το κτίριο των New York Times στη Νέα Υόρκη στις 30 Ιουνίου 2020. (Johannes Eisele/AFP μέσω Getty Images)

 

Όσοι μίλησαν στους Epoch Times δήλωσαν ότι εκτιμούσαν την ευκαιρία να περιοδεύσουν με την εταιρεία κατά τη διάρκεια των φοιτητικών τους χρόνων.

«Είναι μια θαυμάσια εμπειρία για τους νεότερους καλλιτέχνες», δήλωσε η Νάνσι Τζανγκ, πρώην μαθήτρια της Fei Tian και παρουσιάστρια του Shen Yun από το 2013.

«Αυτή ήταν ίσως μια από τις καλύτερες εμπειρίες της ζωής μου», δήλωσε ο Λι.

Η Έλενα Χουάνγκ συμφώνησε. «Ήταν πολύ ικανοποιητικό για μένα να γυρίζω όλο τον κόσμο και να δίνω παραστάσεις σε όλα αυτά τα διάσημα θέατρα ως φοιτήτρια», είπε, σημειώνοντας ότι τη βοήθησε να εξελιχθεί επαγγελματικά.

«Δουλεύοντας με αυτούς τους καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης που απασχολούνται στο Shen Yun, μαθαίνεις πραγματικά πολλά.

«Είναι πολύ ταπεινοί, αλλά και πολύ σκληρά εργαζόμενοι. Βλέπεις πόσο μακριά έφτασαν αυτοί οι άνθρωποι και βλέπεις ότι μπορείς και εσύ να φτάσεις εκεί αν δουλέψεις σκληρά και επιμείνεις».

Ο Πιότρ Χουάνγκ είχε μια παρόμοια εμπειρία. «Όλοι αυτοί οι βετεράνοι χορευτές που ήταν ήδη εκεί, με πήραν υπό την προστασία τους και με δίδαξαν», είπε.

Ο Τζονγκ είπε: «Ήταν μια σπουδαία εμπειρία. Ειλικρινά, δεν θα μπορούσα να ζητήσω περισσότερα».

 

Υποβάθμιση των παραβιάσεων των ανθρωπίνων δικαιωμάτων

Στο άρθρο των 5.000 λέξεων, οι New York Times παρακάμπτουν εντελώς τη μαζική εκστρατεία δίωξης που αντιμετωπίζουν οι ασκούμενοι του Φάλουν Γκονγκ στην Κίνα.

Η εφημερίδα αφιερώνει σε αυτό μόλις 52 λέξεις.

Δεν γίνεται καμία αναφορά στην κλίμακα της δίωξης, η οποία εκτιμάται ότι αφορά εκατομμύρια ανθρώπους που καταδικάζονται σε στρατόπεδα εργασίας, ούτε στις ακραίες μεθόδους βασανιστηρίων που χρησιμοποιεί το καθεστώς στους ασκούμενους του Φάλουν Γκονγκ, ούτε στις αφαιρέσεις των οργάνων τους για κερδοσκοπικούς σκοπούς, η οποία έχει περιγραφεί λεπτομερώς σε πολλές ερευνητικές εκθέσεις και μαρτυρίες στο Κογκρέσο.

Η κινεζική αστυνομία συλλαμβάνει έναν ασκούμενο του Φάλουν Γκονγκ, ενώ το πλήθος συγκεντρώνεται γύρω του στην πλατεία Τιενανμέν στο Πεκίνο την 1η Οκτωβρίου 2000. (Chien-Min Chung/AP Photo)

 

Σε ένα συνοδευτικό άρθρο που δημοσιεύθηκε την ίδια ημέρα, οι New York Times αναφέρουν μεν τις αφαιρέσεις οργάνων, αλλά αναφέρουν μόνο έναν εμπειρογνώμονα, ο οποίος αρνείται ότι υπάρχουν αποδείξεις ότι οι ασκούμενοι του Φάλουν Γκονγκ σκοτώνονται συστηματικά για τα όργανά τους στην Κίνα.

Στην πραγματικότητα, υπάρχει ένας τεράστιος όγκος αποδεικτικών στοιχείων, συμπεριλαμβανομένων των πορισμάτων του 2019 ενός ανεξάρτητου δικαστηρίου με επικεφαλής τον Σερ Τζέφρι Νάις, ο οποίος προηγουμένως ηγήθηκε της δίωξης του πρώην προέδρου της Σερβίας Σλόμπονταν Μιλόσεβιτς από το Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο του ΟΗΕ.

Έπειτα από έρευνα ενός έτους, εξετάζοντας στοιχεία και ακούγοντας μαρτυρίες μαρτύρων και εμπειρογνωμόνων, το δικαστήριο της Κίνας κατέληξε στο συμπέρασμα «ομόφωνα και με βεβαιότητα πέραν πάσης λογικής αμφιβολίας» ότι η Κίνα είχε εμπλακεί σε εκτεταμένες αφαίρεσεις οργάνων από ασκούμενους του Φάλουν Γκονγκ.

Παρά τα στοιχεία αυτά, οι New York Times υποβάθμισαν σταθερά το θέμα.

Η Ντίντι Κίρστεν Τάτλοου (Didi Kirsten Tatlow), πρώην δημοσιογράφος των New York Times, δήλωσε ότι η εφημερίδα την εμπόδισε να ερευνήσει και να κάνει ρεπορτάζ για τις αφαιρέσεις οργάνων στην Κίνα. Αμέσως μετά αποχώρησε από την εφημερίδα.

«Είχα την εντύπωση ότι οι New York Times, ο τότε εργοδότης μου, δεν ήταν ευχαριστημένος που συνέχιζα αυτά τα ρεπορτάζ [σχετικά με τις παραβιάσεις των μεταμοσχεύσεων οργάνων], και αφού αρχικά ανέχθηκε τις προσπάθειές μου, μου κατέστησε αδύνατο να συνεχίσω», είπε στην κατάθεσή της το 2019 στο Δικαστήριο της Κίνας.

Μια ερευνητική έκθεση που δημοσιεύθηκε νωρίτερα φέτος από το Κέντρο Πληροφόρησης για το Φάλουν Ντάφα (Falun Dafa Information Center-FDIC) διαπίστωσε ότι η πλειοψηφία της κάλυψης των New York Times για το Φάλουν Γκονγκ όλα αυτά τα χρόνια ήταν αρνητική ή ανακριβής, με τη συνήθη χρήση υποτιμητικών χαρακτηρισμών που αντηχούν την προπαγάνδα του ΚΚΚ κατά του Φάλουν Γκονγκ.

«Όχι μόνο τα μαρτύρια των θυμάτων αντιμετωπίζονται συνήθως με σιωπή και αδιαφορία, αλλά ακόμη πιο επιζήμια -όταν αναφέρονται [από τους New York Times]- τα άρθρα είναι γεμάτα με παραποιήσεις, ανακρίβειες και ξεκάθαρη εχθρότητα, επιδεικνύοντας έναν σοκαριστικό βαθμό αντιεπαγγελματισμού και προκατάληψης», αναφέρει η έκθεση, που δημοσιεύθηκε στις 21 Μαρτίου από το FDIC.

Ασκούμενοι του Φάλουν Γκονγκ κάνουν ασκήσεις σε εκδήλωση για την 22η επέτειο από την έναρξη της εκστρατείας δίωξης του κινεζικού καθεστώτος κατά του Φάλουν Γκονγκ, στην Ουάσιγκτον στις 16 Ιουλίου 2021. (Samira Bouaou/The Epoch Times)

 

Δεσμοί με την Κίνα

Από την ίδρυσή του, το Shen Yun υπήρξε πρωταρχικός στόχος του ΚΚΚ.

Ο θίασος είναι ο μοναδικός στο είδος του που απεικονίζει την «Κίνα πριν από τον κομμουνισμό» και χρησιμοποιεί την τέχνη της παράστασης για να εκθέσει ορισμένες από τις θηριωδίες που διέπραξε το ΚΚΚ.

Ο Χονγκ, δημοσιογράφος που συνήθως καλύπτει ειδήσεις της Νέας Υόρκης, άρχισε να εργάζεται πάνω στο άρθρο αφού επέστρεψε από μια εξάμηνη αποστολή στο γραφείο Κίνας της εφημερίδας στη Σεούλ της Νότιας Κορέας.

Το άρθρο κυκλοφόρησε αμέσως μετά τη δημοσίευση μιας έκθεσης από το FDIC νωρίτερα αυτό το μήνα, η οποία βασίστηκε σε πληροφορίες που δόθηκαν από τρεις πληροφοριοδότες στην Κίνα και περιέγραφε πώς το ΚΚΚ εντείνει την εκστρατεία του κατά του Φάλουν Γκονγκ.

«Το κινεζικό καθεστώς έχει λάβει μια στρατηγική απόφαση να κλιμακώσει τις διώξεις κατά του Φάλουν Γκονγκ παγκοσμίως, επεκτείνοντας την προπαγάνδα, την παραπληροφόρηση και τις διακρατικές δραστηριότητες καταστολής για να στοχεύσει το Φάλουν Γκονγκ πιο επιθετικά εκτός Κίνας και ιδιαίτερα στις Ηνωμένες Πολιτείες», αναφέρει η έκθεση του FDIC.

Οι πληροφοριοδότες παρείχαν σημειώσεις από μια συνάντηση του Υπουργείου Δημόσιας Ασφάλειας της Κίνας σε επαρχιακό επίπεδο. Η στρατηγική του καθεστώτος περιλαμβάνει πράκτορες του ΚΚΚ που τροφοδοτούν με «κακόβουλες» και «αρνητικές» πληροφορίες για το Φάλουν Γκονγκ τα αμερικανικά μέσα ενημέρωσης, καθώς και τους φορείς επιρροής των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ανέφεραν οι σημειώσεις.

Οι αξιωματούχοι του ΚΚΚ ξεχώρισαν δύο άτομα που παρήγαγαν και προώθησαν περιεχόμενο κατά του Φάλουν Γκονγκ και κατά του Σεν Γιουν στο YouTube τα τελευταία χρόνια.

Ο ένας από αυτούς είναι ένας πρώην υπάλληλος ενός πρακτορείου μέσων ενημέρωσης που διοικείται από το ΚΚΚ, με έδρα την Ιαπωνία. Ο άλλος είναι ένας Κινέζος μετανάστης στις Ηνωμένες Πολιτείες, ο οποίος έχει κάνει διάφορα απειλητικά σχόλια προς το προσωπικό του Σεν Γιουν στα βίντεό του.

Οι σημειώσεις του πληροφοριοδότη από τη συνάντηση του Ιουνίου αναφέρουν ότι «όλες οι κυβερνήσεις επαρχιακού επιπέδου [πρέπει να] παρέχουν πόρους για την πλήρη υποστήριξη [των δύο ατόμων με επιρροή και άλλων] στον αγώνα με το Φάλουν Γκονγκ» και να τους παρέχουν «όλες τις κακοήθεις πληροφορίες για το Φάλουν Γκονγκ που συλλέγονται από το Υπουργείο Δημόσιας Ασφάλειας εσωτερικά».

Σύμφωνα με το FDIC, τουλάχιστον τέσσερα από τα άτομα που ερωτήθηκαν από τους New York Times συνδέονταν με τα πρόσωπα επιρροής – είτε εμφανίζονταν στα κανάλια τους είτε προωθούσαν το περιεχόμενό τους. Τα άτομα αυτά βοήθησαν επίσης να στρατολογήσουν δυσαρεστημένους πρώην καλλιτέχνες για να μιλήσουν στους New York Times, αναφέρει η έκθεση.

Ο YouTuber με έδρα τις ΗΠΑ ανέφερε σε ανάρτηση στο X ότι ήταν αυτός που σύστησε «τουλάχιστον τους αρχικούς» πρώην καλλιτέχνες που είχαν παράπονα κατά του Shen Yun.

Πέρυσι, ο YouTuber είχε εντοπιστεί κοντά στην πανεπιστημιούπολη του Shen Yun. Το FBI εξέδωσε στη συνέχεια προειδοποίηση προς τις τοπικές αρχές επιβολής του νόμου, περιγράφοντάς τον ως «δυνητικά οπλισμένο και επικίνδυνο».

Συνελήφθη και αντιμετωπίζει κατηγορίες για κατοχή παράνομων πυροβόλων όπλων, αφού η αστυνομία βρήκε σε έρευνα στο σπίτι του ένα πιστόλι, ένα τυφέκιο AR-15, περισσότερες από 600 σφαίρες και 14 γεμιστήρες για τα όπλα.

Μετά τη δημοσίευση του άρθρου των New York Times, ο ίδιος ευχαρίστησε τους συντάκτες του σε μια ανάρτηση στο Χ για τη «σκληρή δουλειά» τους.

Σε μια άλλη ανάρτηση, ενθάρρυνε τον κόσμο να χρησιμοποιήσει το άρθρο για να πείσει τους νομοθέτες και τα θέατρα να ακυρώσουν τις παραστάσεις του Shen Yun.

Σε μια ακόμη ανάρτηση περιέγραψε τους διευθυντές του Shen Yun ως «εχθρούς» του, τους οποίους προσπαθούσε να στείλει στη φυλακή.

Το Shen Yun λέει ότι στόχος του είναι να αναδείξει «την ομορφιά, το βάθος και την πνευματικότητα του παραδοσιακού κινεζικού πολιτισμού», σύμφωνα με την πρόσφατη ανακοίνωσή του.

«Είναι λυπηρό να βλέπουμε εταιρείες μέσων ενημέρωσης στη Δύση, ηθελημένα ή όχι, να εμπλέκονται στην παράνομη, παγκόσμια εκστρατεία του ΚΚΚ για την καταστροφή της αμερικανικής εταιρείας που χτίσαμε», δήλωσε το Shen Yun.

Πως μπορείτε να μας βοηθήσετε ώστε να συνεχίσουμε να σας κρατάμε ενημερωμένους

Ποιος είναι ο λόγος που χρειαζόμαστε την βοήθειά σας για την χρηματοδότηση του ερευνητικού ρεπορτάζ μας; Επειδή είμαστε ένας ανεξάρτητος οργανισμός ειδήσεων που δεν επηρεάζεται από καμία κυβέρνηση, εταιρεία ή πολιτικό κόμμα. Από την ημέρα που ξεκινήσαμε, έχουμε έρθει αντιμέτωποι με προσπάθειες αποσιώπησης της αλήθειας κυρίως από το Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα. Αλλά δεν θα λυγίσουμε. Η ελληνική έκδοση της Epoch Times βασίζεται ολοκληρωτικά στις γενναιόδωρες συνεισφορές σας για να διατηρήσει την παραδοσιακή δημοσιογραφία ζωντανή και υγιή στην Ελληνική γλώσσα. Μαζί, μπορούμε να συνεχίσουμε να διαδίδουμε την αλήθεια.

Σχολιάστε