Κυριακή, 08 Σεπ, 2024
Τα προϊόντα με μηδενικό αλκοόλ θα μπορούσαν να αποτελέσουν έναν «δούρειο ίππο» για τη βιομηχανία αλκοόλ ώστε να μπει στον κόσμο των νέων (Motortion Films/Shutterstock).

Ποτά με 0% αλκοόλ: Πιθανός πρόδρομος χρήσης αλκοόλ από νέους

Μια ξεχωριστή έρευνα στις ΗΠΑ βρήκε πως τα μη αλκοολούχα ποτά μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την μείωση της βλάβης.

Ο μη κερδοσκοπικός οργανισμός Australian Cancer Council κρούει τον κώδωνα του κινδύνου σχετικά με τα ποτά με 0% αλκοόλ ύστερα από έρευνα για τον αντίκτυπό τους στους εφήβους.

Τα μη αλκοολούχα ποτά, ωστόσο, μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τους ενήλικες που θέλουν να μειώσουν ή να κόψουν την κατανάλωση αλκοόλ, όπως αποκαλύπτει μια ξεχωριστή έρευνα.

Πρόσφατη έρευνα, με επικεφαλής το George Institute for Global Health, βρήκε πως τα προϊόντα με 0% αλκοόλ ήταν ελκυστικά για το 56% των εφήβων της Αυστραλίας.

Πάνω από τους μισούς εφήβους ηλικίας 15 έως 17 ετών που ερωτήθηκαν για χάριν της έρευνας βρήκαν τις συσκευασίες των ποτών με 0% αλκοόλ πολύ ελκυστικές. Επιπροσθέτως, το 37% των εφήβων της Αυστραλίας που ερωτήθηκαν είχαν ήδη δοκιμάσει προϊόντα με 0% αλκοόλ.

Ο οργανισμός Australian Cancer Council σημείωσε πως ορισμένοι συμμετέχοντες στην μελέτη υπέδειξαν πως τα προϊόντα με 0% αλκοόλ θα μπορούσαν να γίνουν πρόδρομος για μελλοντική χρήση αλκοόλ.

Ο επικεφαλής ερευνητής του George Institute Λέον Μπούθ εξήγησε πως τα προϊόντα με 0% αλκοόλ θα μπορούσαν να είναι ένας «δούρειος ίππος» για την βιομηχανία αλκοόλ για να δώσουν το στίγμα τους στους νεαρούς ανθρώπους.

«Η έρευνά μας δείχνει πως τα προϊόντα με 0% αλκοόλ και το μάρκετινγκ πιθανόν να κάνουν τους νέους πιο εξοικειωμένους με τις μάρκες αλκοόλ και να ομαλοποιούν περαιτέρω την κατανάλωση αλκοόλ», είπε.

Ο κ. Μπουθ είπε πως είναι ξεκάθαρο πως πρέπει να γίνουν περισσότερα για την προστασία των παιδιών και των νεαρών ατόμων στην έκθεση τους στο μάρκετινγκ των προϊόντων με 0% αλκοόλ για να αποτρέψουν μελλοντική ζημιά από το αλκοόλ.

«Διαφημίσεις προϊόντων με 0% αλκοόλ φτάνουν στους νέους μέσα από διάφορες διόδους, συμπεριλαμβανομένων και των διάσημων μέσων κοινωνικής δικτύωσης όπως το Instagram και το TikTok», είπε.

Τέσσερις στους πέντε έφηβους αναφέρουν πως είδαν προϊόντα με 0% αλκοόλ να πωλούνται, με το 58% αυτών να αναφέρει πως είδαν αυτά τα προϊόντα στα σουπερμάρκετ.

Επιπλέον, το 76% των εφήβων είδαν διαφημίσεις για προϊόντα με 0% αλκοόλ, με το 44% να αναφέρει πως τα είδε στην τηλεόραση.

 

Έκκληση για περισσότερους κανονισμούς

Η Τζούλια Στάνφορντ, αναπληρωτής πρόεδρος της επιτροπής διατροφής, αλκοόλ και φυσικής άσκησης του Australian Cancer Council, ζήτησε από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση να κάνει περισσότερα σχετικά με την ρύθμιση του μάρκετινγκ του αλκοόλ και να δώσει μεγάλη προσοχή στα προϊόντα με 0% αλκοόλ.

Προειδοποίησε πως τα προϊόντα με 0% αλκοόλ παρέχουν έκθεση στις μάρκες στα νέα άτομα σε καταστήματα που παραδοσιακά δεν έχουν καμία σχέση με το αλκοόλ.

«Γνωρίζουμε ήδη πως όσο περισσότερο εκτίθενται τα παιδιά και οι νέοι στην διαφήμιση του αλκοόλ, τόσο μεγαλύτερη η πιθανότητα να ξεκινήσουν να το χρησιμοποιούν αργότερα καθώς επίσης και να το καταναλώνουν σε επικίνδυνα επίπεδα εάν ήδη κάνουν χρήση αυτού. Η κατανάλωση αλκοόλ σε οποιοδήποτε επίπεδο μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο καρκίνου», είπε.

«Οι μάρκες αλκοόλ ισχυρίζονται πως τα μη αλκοολούχα προϊόντα τους στοχεύουν μονάχα τους ενήλικες, ωστόσο, η μελέτη βρήκε πως οι νέοι συχνά υποδεικνύουν την δικιά τους ηλικιακή ομάδα ως τον στόχο των της διαφήμισης αυτών των προϊόντων.»

Η κ. Στάνφορντ είπε πως επί του παρόντος δεν υπάρχουν καθόλου πρότυπα που να περιορίζουν τους τρόπους που προσομοιώνουν τα αλκοολούχα προϊόντα, ούτε υπάρχουν περιορισμοί σχετικά με την διαφήμιση και τις πωλήσεις.

Αυτό σημαίνει πως οι νέοι εκτίθενται στις διαφημίσεις σε πολύ ορατά μέρη όπως τα σουπερμάρκετ.

«Αυτό το περιβάλλον δημιουργεί ένα δημόσιο κίνδυνο για τους νέους της Αυστραλίας», είπε.

Οι Epoch Times παρατήρησαν πως ζητείται η επίδειξη ταυτότητα κατά την αγορά μη αλκοολούχων κρασιών στα ταμεία αυτοεξυπηρέτησης στα καταστήματα υπεραγορών Woolworths.

 

Μπορούν να βοηθήσουν τους χρήστες να το κόψουν;

Εν τω μεταξύ, ερευνητές του Πανεπιστημίου του Στάνφορντ εξέτασαν την χρήση των μη αλκοολούχων αφεψημάτων ανάμεσα στους ενήλικες με διαταραχές χρήσης αλκοόλ σε μελέτη που δημοσιοποιήθηκε στης 25 Φεβρουαρίου.

Η μελέτη συμπέρανε πως, «Οι ενήλικες που καταναλώνουν αλκοόλ και βγαίνουν θετικοί στην διαταραχή χρήσης αλκοόλ αναφέρουν την κατανάλωση μη αλκοολούχων ποτών ως στρατηγική μείωσης της ζημιάς από αυτό.»

«Σε σύγκριση με τους ερωτηθέντες χωρίς Διαταραχή Χρήσης Αλκοόλ (Alcohol Use Disorder – AUD), αυτοί που βγήκαν θετικοί σε αυτήν ήταν σημαντικά πιο πιθανό να καταναλώσουν μη αλκοολούχα ποτά σε μια προσπάθεια να μειώσουν ή να αποφύγουν την κατανάλωση αλκοόλ», όπως αναφέρει η μελέτη.

Το Ίδρυμα Αλκοόλ και Ναρκωτικών δηλώνει πως μια πρώιμη ανάλυση υποδεικνύει ότι τα προϊόντα με 0% αλκοόλ, «μπορούν να είναι ωφέλιμα για άτομα που ψάχνουν να μειώσουν το ποτό».

Ωστόσο, αναγνωρίζει επίσης την δημόσια ανησυχία σχετικά με την χρήση αυτών των προϊόντων για την αύξηση της επίγνωσης και της αποδοχής της μάρκας των αλκοολούχων προϊόντων ανάμεσα στους νέους.

Το Ίδρυμα σημειώνει πως τα ποτά με μηδενικό ή μικρό ποσοστό αλκοόλ αυξάνουν σε δημοτικότητα στην Αυστραλία.

Κυβερνητική μελέτη της Νέας Νότιας Ουαλίας που δημοσιεύθηκε από το Liquor and Gaming NSW βρήκε ελάχιστα στοιχεία ότι η αύξηση των προϊόντων με 0% αλκοόλ είναι «πρόδρομος» της κατανάλωσης αλκοόλ ή ότι συνδέεται με την κατανάλωση περισσότερου αλκοόλ.

«Τούτου λεχθέντος, η πλειονότητα των μελετών διεξάχθηκαν με καταναλωτές και αγορές στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου, αντίθετα με την Αυστραλία, το αλκοόλ πωλείται στα σουπερμάρκετ. Επομένως, πρέπει να δείξουμε προσοχή όταν εφαρμόζουμε αυτά τα ευρήματα στις αγορές της Αυστραλίας.»

Η μελέτη εξέτασε τον συσχετισμό μεταξύ της διαθεσιμότητας και της κατανάλωσης των προϊόντων με 0% αλκοόλ και της κατανάλωσης αλκοόλ, μέσα από ανάλυση επτά ομότιμα αξιολογημένων άρθρων από περιοδικά που δημοσιεύθηκαν στις ΗΠΑ.

Εν τω μεταξύ, Εθνική Μελέτη Υγείας του Αυστραλιανού Γραφείου Στατιστικής που δημοσιεύθηκε τον Ιούνιο βρήκε πως πάνω από ένας στους τέσσερις Αυστραλιανούς ξεπερνούν τα προτεινόμενα επίπεδα κατανάλωσης αλκοόλ.

Η κυβέρνηση της Αυστραλίας προτείνει την επιλογή χώρων όπου είναι διαθέσιμα τα «μοκτέιλ» (κοκτέιλ χωρίς αλκοόλ) ως μια από τις πολλές στρατηγικές για την μείωση ή την διακοπή του αλκοόλ.

Επιλέγοντας ποτά χαμηλής περιεκτικότητας αλκοόλ ή κάτι μη αλκοολούχο όπως ένα μοκτέιλ προτείνεται επίσης σε εκδηλώσεις όπου σερβίρουν αλκοόλ.

Το υπουργείο υγεία προτείνει την επίσκεψη σε ιατρό εάν σκοπεύετε να μειώσετε ή να διακόψετε το αλκοόλ.

Είναι ενάντια στους κανονισμούς διαφήμισης αλκοόλ η στοχοποίηση ανηλίκων ή νεαρών ατόμων κάτω των 25 ετών ή η ενθάρρυνση βαριάς ή υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ. Ωστόσο, αυτά τα πρότυπα είναι αυτορυθμιζόμενα και εθελοντικά.

Της Monica O’Shea

Πως μπορείτε να μας βοηθήσετε ώστε να συνεχίσουμε να σας κρατάμε ενημερωμένους

Ποιος είναι ο λόγος που χρειαζόμαστε την βοήθειά σας για την χρηματοδότηση του ερευνητικού ρεπορτάζ μας; Επειδή είμαστε ένας ανεξάρτητος οργανισμός ειδήσεων που δεν επηρεάζεται από καμία κυβέρνηση, εταιρεία ή πολιτικό κόμμα. Από την ημέρα που ξεκινήσαμε, έχουμε έρθει αντιμέτωποι με προσπάθειες αποσιώπησης της αλήθειας κυρίως από το Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα. Αλλά δεν θα λυγίσουμε. Η ελληνική έκδοση της Epoch Times βασίζεται ολοκληρωτικά στις γενναιόδωρες συνεισφορές σας για να διατηρήσει την παραδοσιακή δημοσιογραφία ζωντανή και υγιή στην Ελληνική γλώσσα. Μαζί, μπορούμε να συνεχίσουμε να διαδίδουμε την αλήθεια.

ΣΧΕΤΙΚΑ

Σχολιάστε