Τους δέκα έφτασαν οι νεκροί από την κακοκαιρία Daniel, ενώ τέσσερα άτομα είναι ακόμα αγνοούμενα όπως ανακοίνωσε το απόγευμα της Παρασκευής ο ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Βασίλης Κικίλιας.
Όπως προσέθεσε ο υπουργός οι αρχές παραμένουν σε επιφυλακή λόγω της εικόνας που παρουσιάζει ο Πηνειός ποταμός που έπληξε κυρίως τα χωριά Γιάννουλη και Τύρναβο, καθώς και περιοχές του Δήμου Λάρισας.
Συναγερμός στη Λάρισα
Εικόνες εκτεταμένης καταστροφής κατοικιών, υποδομών, υλικών και εμπορευμάτων επιχειρήσεων εμφανίζουν, μετά τον κυκλώνα Daniel, οι δυτικές συνοικίες της Λάρισας. Περιοχές, που βρίσκονται στις όχθες του Πηνειού, στα δυτικά της πόλης, έχουν βυθιστεί σε νερό που φτάνει, αναλόγως του ύψους του εδάφους, από ένα έως και δυόμισι μέτρα.
Από την πρώτη έξοδο της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Αθηνών και περιμετρικά σε μια έκταση άνω των είκοσι χιλιόμετρων, σχεδόν όλα είναι βυθισμένα στο νερό. Σπίτια, έως το ύψος του πρώτου ορόφου, αυτοκίνητα, βιομηχανικοί χώροι, αποθήκες, γεωργικά μηχανήματα.
Οι κάτοικοι της περιοχής μιλούν για ένα μοναδικό πλημμυρικό φαινόμενο, που όμοιό του δεν έχουν ξαναζήσει. «Τέτοια πλημμύρα δεν την έχουμε ξαναδεί. Ζήσαμε και τον Ιανό, αυτό ήταν κάτι άλλο, πολύ μεγαλύτερο…» λένε κάποιοι, στο πάρκο του Αγίου Θωμά, στη Λάρισα. Πρόκειται για τη συνοικία με τις μεγαλύτερες ζημιές. Το νερό έχει καλύψει κατοικίες, αυτοκίνητα και μηχανήματα. Η κυκλοφορία σε όλους στους δρόμους προς τον Άγιο Θωμά και κατ’ επέκταση προς Τρίκαλα και Καρδίτσα έχει διακοπεί. Το ύψος του νερού δεν επιτρέπει τη διέλευση οχημάτων και στην περιοχή της Γεωργικής Σχολής και στο πάρκο του Αγίου Θωμά. Από χθες το βράδυ και σταδιακά, μέχρι και το πρωί, είχαν κοπεί και το νερό και το ρεύμα.
Καταστροφές σε 50 χλμ σιδηροδρομικού δικτύου
Τεράστιες είναι οι καταστροφές στο σιδηροδρομικό δίκτυο από την θεομηνία στην κεντρική Ελλάδα. Όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερζάκης, οι καταστροφές εκτείνονται σε μήκος περίπου 50 χλμ από τον σταθμό του Δομοκού μέχρι τον Κραννώνα, περίπου 10 χλμ έξω από τη Λάρισα. Αφορούν καταστροφές τόσο στις γραμμές όσο και στα φωτοσήματα στις κολώνες ηλεκτροδότησης, τους σταθμούς και γενικά στο δίκτυο της υποδομής.
Σύμφωνα με τον κ. Τερζάκη, το κόστος της αποκατάστασης θα φτάσει στα 40 με 50 εκατ. ευρώ και θα χρειαστεί τουλάχιστον ένας μήνας για να επισκευαστεί το δίκτυο.
Μέχρι τότε δεν θα μπορούν να εκτελεστούν σιδηροδρομικά δρομολόγια, ανέφερε ο κ. Τερζάκης.