Τραγωδία εκτυλίχθηκε μπροστά στα μάτια σοκαρισμένων θεατών κατά την τελευταία ημέρα της αεροπορικής έκθεσης στο Ντουμπάι, όταν ινδικό μαχητικό αεροσκάφος Tejas συνετρίβη τυλιγμένο στις φλόγες, με αποτέλεσμα τον θάνατο του πιλότου. Η Ινδική Πολεμική Αεροπορία ανακοίνωσε τη σύσταση επιτροπής διερεύνησης για τα αίτια του δυστυχήματος.
Βιντεοληπτικό υλικό από το σημείο κατέγραψε πυκνούς μαύρους καπνούς να υψώνονται πίσω από περιφραγμένο αεροδιάδρομο, ενώ η κυβέρνηση του Ντουμπάι έδωσε στη δημοσιότητα φωτογραφία στην οποία διακρίνονται δυνάμεις πυρόσβεσης να καταβρέχουν τα φλεγόμενα συντρίμμια.
Ο Τζιγκνές Βαρία, αυτόπτης μάρτυρας που παρακολουθούσε την εκδήλωση με την οικογένειά του, περιέγραψε τη στιγμή της συντριβής: «Το μαχητικό είχε πετάξει το πολύ οκτώ ή εννέα λεπτά, κάνοντας δύο με τρεις γύρους, όταν μπήκε σε ελεύθερη πτώση, ισοπέδωσε, όμως δεν ανέκοψε την απώλεια ύψους και συνετρίβη γύρω στις 14.15. Είδα τρεις διαφορετικές πύρινες μπάλες τη στιγμή που χτύπησε το έδαφος», ανέφερε. «Όλοι οι παριστάμενοι σηκώθηκαν όρθιοι, και πριν περάσουν 30 δευτερόλεπτα, τα οχήματα άμεσης επέμβασης έφθασαν στον τόπο του δυστυχήματος».
Το δυστύχημα συνέβη στην αυλαία του σόου, που θεωρείται η μεγαλύτερη έκθεση αεροπορίας στη Μέση Ανατολή. Πρόκειται για τη δεύτερη γνωστή συντριβή του συγκεκριμένου μονοκινητήριου μαχητικού τέταρτης και μισής γενιάς, το οποίο κατασκευάζεται από τη δημόσια εταιρεία Hindustan Aeronautics Ltd και φέρει κινητήρες General Electric. Το πρώτο συμβάν είχε σημειωθεί σε άσκηση στην Ινδία το 2024.
Το Tejas, που το όνομά του στη σανσκριτική σημαίνει «λαμπρότητα», αποτελεί κεντρικό πυλώνα στην προσπάθεια εκσυγχρονισμού της ινδικής αεροπορίας, η οποία βασίζεται κυρίως σε ρωσικά και προερχόμενα από τη Σοβιετική Ένωση αεροσκάφη.
Παρά το δυστύχημα, η πτητική δραστηριότητα συνεχίστηκε αργότερα την ίδια ημέρα, με τα αεροσκάφη να επιστρέφουν στον εναέριο χώρο της έκθεσης.
Σε ανακοίνωσή της, η Ινδική Πολεμική Αεροπορία επιβεβαίωσε τον θάνατο του μοναδικού πιλότου, σημειώνοντας: «Συστήνεται επιτροπή διερεύνησης για να εξακριβωθούν τα αίτια του ατυχήματος».
Η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων δεν έχει ανακοινώσει αν θα ηγηθεί τοπικής έρευνας, ενώ η ινδική πρεσβεία δήλωσε ότι βρίσκεται σε επικοινωνία με τις αρχές των Εμιράτων.
Ειδικοί επισήμαναν ότι είναι νωρίς για να αποδοθεί το δυστύχημα σε συγκεκριμένο λόγο, ενώ η General Electric εξέφρασε την ετοιμότητά της να συνδράμει στις έρευνες. Παράλληλα, η κυβέρνηση του Ντουμπάι διαβεβαίωσε πως τα συνεργεία έκτακτης ανάγκης διαχειρίζονται αποτελεσματικά την κατάσταση.
Το Tejas, που ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 2001, σχεδιάστηκε ως ελαφρύ μαχητικό με σκοπό να αντικαταστήσει τον παλαιωμένο στόλο των MiG-21 της Ινδίας. Η Πολεμική Αεροπορία της χώρας σκοπεύει να αποκτήσει περίπου 220 μαχητικά Tejas και τις αναβαθμισμένες εκδόσεις Mk-1A την επόμενη δεκαετία.
Ατυχήματα σε μεγάλες αεροπορικές εκθέσεις είναι σπάνια, με σημαντικότερα συμβάντα να έχουν καταγραφεί τη δεκαετία του 1970, πριν από την αυστηροποίηση των μέτρων ασφαλείας.
Ιστορικά αξιομνημόνευτες περιπτώσεις περιλαμβάνουν την πτώση ενός Sukhoi Su-30 στο σαλόνι του Παρισιού το 1999 και ενός MiG-29 μια δεκαετία νωρίτερα, με τα πληρώματα και των δύο να διασώζονται με εκτίναξη.
Το 2019, η Βρετανία ανέστειλε τις αεροβατικές επιδείξεις στο σόου του Φάρνμποροου, ύστερα από την πτώση ενός ιστορικού Hawker Hunter σε μικρότερη εκδήλωση το 2015.
Το πρόσφατο δυστύχημα εντείνει τις ανησυχίες για την ασφάλεια στο τρίτο μεγαλύτερο αεροπορικό σαλόνι του κόσμου, μετά το Παρίσι και το Φάρνμποροου της Βρετανίας.
Με τη συμβολή των Σιομπάν Πατέλ, Φεντερίκο Ματσιόνι και Τιμ Χέφερ








