Σάββατο, 25 Οκτ, 2025
Ένας Γάλλος εγκληματολόγος εξετάζει το σπασμένο παράθυρο στο μπαλκόνι του Λούβρου στο Παρίσι, στις 19 Οκτωβρίου 2025. Kiran Ridley/Getty Images

Βίντεο εμφανίζει τους διαρρήκτες του Λούβρου να διαφεύγουν με τα κοσμήματα του Ναπολέοντα

Ένα βίντεο διάρκειας 36 δευτερολέπτων ήρθε στο φως, καταγράφοντας δύο από τους διαρρήκτες να αποχωρούν από το μουσείο του Λούβρου, λίγο μετά τη ληστεία των κοσμημάτων του Ναπολέοντα το πρωί της Κυριακής.

Το υλικό τους δείχνει να κατεβαίνουν αργά μια σκάλα σε ανυψωτικό καλάθι ύστερα από τη διάρρηξη που σημειώθηκε στην Αίθουσα Απολλώνιου του παρισινού μουσείου.

Το βίντεο, το οποίο επιβεβαιώθηκε από την εφημερίδα Le Parisien, παρουσιάζει τους δύο άνδρες να φορούν μαύρα, με τον έναν να έχει γιλέκο υψηλής ορατότητας σε κίτρινο και τον άλλον κράνος μοτοσυκλέτας, κρατώντας τα κλεμμένα αντικείμενα, η συνολική αξία των οποίων ξεπερνά τα 102 εκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με την εισαγγελία του Παρισιού.

Στα πλάνα ακούγεται γαλλόφωνη ανδρική φωνή να μιλάει σε ασύρματο, αφήνοντας να εννοηθεί ότι πρόκειται για φύλακα ασφαλείας.

Λέει: «Οι δράστες είναι πάνω σε σκούτερ. Ετοιμάζονται να φύγουν. Θα φύγουν». Ακούγεται επίσης άλλη ανδρική φωνή να βρίζει χαμηλόφωνα και στη συνέχεια να λέει: «Τώρα φεύγουν. Αστυνομία».

Λίγα δευτερόλεπτα αργότερα, οι δύο άνδρες φαίνονται να αναχωρούν με χωριστά σκούτερ, ενώ άλλα δύο άτομα τους συνοδεύουν ως οδηγοί διαφυγής—ο ένας προπορεύεται και ο άλλος ακολουθεί.

Νωρίτερα, οι διαρρήκτες είχαν επιχειρήσει να πυρπολήσουν το φορτηγάκι διαφυγής, πράξη που ωστόσο δεν καταγράφηκε στο βίντεο.

Την Τρίτη έγινε γνωστό, δια στόματος της διευθύντριας του Λούβρου, πως παρότι οι κάμερες του μουσείου λειτουργούσαν κανονικά, στο παράθυρο της Αίθουσας Απολλώνιου υπήρχε «τυφλό σημείο» χωρίς κάμερα.

Η πρόεδρος του Μουσείου του Λούβρου, Laurence des Cars, παρακολουθεί πριν από την έναρξη της ακρόασης ενώπιον της επιτροπής πολιτισμού της Γερουσίας στο Γαλλικό Κοινοβούλιο στο Παρίσι, στις 22 Οκτωβρίου 2025. Bertrand Guay/AFP μέσω Getty Images

 

Η ληστεία, μία από τις πιο κερδοφόρες στη σύγχρονη ιστορία, διήρκεσε μόλις λίγα λεπτά: οι δράστες παρέμειναν εντός της αίθουσας μόνο τέσσερα λεπτά, σύμφωνα με τις Αρχές.

Το κλεμμένο φορτηγό που χρησιμοποιήθηκε στη ληστεία διέθετε ανυψωτική σκάλα μήκους 27,5 μέτρων και καλάθι, εξοπλισμό που συνήθως χρησιμοποιείται για μετακομίσεις ή οικοδομικές εργασίες. Οι Αρχές εκτιμούν ότι οι δράστες ντύθηκαν έτσι ώστε να μοιάζουν με εργάτες.

Το φορτηγό σταθμεύτηκε στις 9.30 π.μ., μισή ώρα μετά το άνοιγμα του μουσείου. Δύο από τους τέσσερις της ομάδας χρησιμοποίησαν τη σκάλα για να φτάσουν το παράθυρο του πρώτου ορόφου της αίθουσας, το οποίο διέρρηξαν. Αφού εισήλθαν, άνοιξαν με τροχούς τις γυάλινες προθήκες, άρπαξαν τους θησαυρούς και κατέβηκαν αργά με το ανυψωτικό καλάθι.

(Από πάνω αριστερά προς τα δεξιά) Μια τιάρα, ένα κολιέ και ένα μονό σκουλαρίκι από το σετ κοσμημάτων με ζαφείρια της βασίλισσας Μαρίας-Αμελίας και της βασίλισσας Ορτάνσης. Ένα κολιέ με σμαράγδια και ένα ζευγάρι σκουλαρίκια με σμαράγδια από το σετ κοσμημάτων της αυτοκράτειρας Μαρίας-Λουίζας. Μια καρφίτσα γνωστή ως «καρφίτσα λειψανοθήκη». Μια μεγάλη καρφίτσα με κόμπο στο μπούστο της αυτοκράτειρας Ευγενίας. Μια τιάρα της αυτοκράτειρας Ευγενίας. Το στέμμα της συζύγου του Ναπολέοντα Γ’, της αυτοκράτειρας Ευγενίας. Stéphane Maréchalle/Musée du Louvre

 

Κατά τη διάρκεια της ληστείας κανείς δεν τραυματίστηκε, ωστόσο το γαλλικό κοινό έμεινε σοκαρισμένο, φοβούμενο ότι τα ναπολεόντεια κοσμήματα ίσως να μη βρεθούν ποτέ ξανά, ενώ οι Αρχές δέχονται ήδη δύσκολα ερωτήματα για θέματα ευθύνης και ασφαλείας.

Η Λοράνς Ντεσκάρ, διευθύντρια του Λούβρου, είπε την Τετάρτη ενώπιον της γαλλικής Βουλής πως, παρόλο που οι κάμερες του μουσείου λειτουργούσαν φυσιολογικά, υπήρχαν κενά στην κάλυψη. «Δεν εντοπίσαμε έγκαιρα την άφιξη των δραστών», παραδέχθηκε, αποδίδοντας την αποτυχία στο γεγονός ότι δεν υπήρχαν αρκετές κάμερες να καλύπτουν την εξωτερική περίμετρο του μουσείου.

Η ίδια αποκάλυψε ότι υπέβαλε την παραίτησή της, η οποία ωστόσο απορρίφθηκε από την υπουργό Πολιτισμού Ρασιντά Ντατί.

Περισσότερα από 150 δείγματα DNA και άλλου βιολογικού υλικού συνέλεξαν οι ερευνητές, που εντόπισαν επίσης κράνος, τροχούς, γάντια και γιλέκο που χρησιμοποιήθηκαν και εγκαταλείφθηκαν από τους διαρρήκτες, σύμφωνα με την εισαγγελέα του Παρισιού, Λορ Μπεκιού, μιλώντας στην εφημερίδα Ouest France την Πέμπτη.

Περίπου 100 ειδικοί ερευνητές εργάζονται για την εξιχνίαση της υπόθεσης, με την Μπεκιού να αναφέρει ότι η αξιοποίηση του υλικού από κάμερες παρακολούθησης έχει επιτρέψει στις Αρχές να εντοπίσουν τις μετακινήσεις των υπόπτων στο Παρίσι και τα προάστια.

Η εισαγγελέας σημειώνει πως το τεράστιο ενδιαφέρον των μέσων ενημέρωσης για τη ληστεία της αφήνει κάποια ελπίδα ότι τα ανεκτίμητα κοσμήματα του 19ου αιώνα μπορεί να βρεθούν τελικά. Ειδικοί συμφωνούν ότι οι θησαυροί αυτοί είναι πρακτικά αδύνατο να πωληθούν ως έχουν, ωστόσο εκφράζουν φόβους ότι μπορεί να λιώσουν και να διασπαστούν σε νέα, αγνώριστα κοσμήματα.

Άνθρωποι επισκέπτονται τη Galerie d’Apollon στο Λούβρο στο Παρίσι στις 14 Οκτωβρίου 2020. Το διάσημο παρισινό μουσείο έχει γίνει πολλές φορές στόχος κλεφτών στην ιστορία. Ludovic Marin/AFP μέσω Getty Images

 

Η ληστεία, που χαρακτηρίστηκε από γαλλικές εφημερίδες ως το «κόλπο του αιώνα», έχει πυροδοτήσει εικασίες για το ποιοι κρύβονται πίσω της, ενώ στο διαδίκτυο κυκλοφορούν αμέτρητα σατιρικά μηνύματα.

Καθώς οι ειδικές δυνάμεις αναζητούν τους υπεύθυνους, το τεράστιο παγκόσμιο ενδιαφέρον μετατράπηκε σε διαφημιστική ευκαιρία για τη γερμανική εταιρεία γερανών και ανελκυστήρων Bacher, της οποίας το ανυψωτικό χρησιμοποιήθηκε στην προκλητική ληστεία μέρα μεσημέρι.

Ο Αλεξάντερ Μπάχερ, διευθύνων σύμβουλος και τρίτης γενιάς ιδιοκτήτης της Bacher Maschinenwerk GmbH, δήλωσε στο Associated Press ότι όταν είδε με τη σύζυγό του τις εικόνες στο διαδίκτυο, έμειναν άναυδοι που το μηχάνημά τους χρησιμοποιήθηκε σε ληστεία. Ωστόσο, πρόσθεσε, «Όταν ξεπεράσαμε το αρχικό σοκ, επικράτησε το μαύρο χιούμορ».

Μέχρι τη Δευτέρα, η εταιρεία εκμεταλλεύτηκε την κρίση της γαλλικής κοινωνίας δημιουργώντας ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με φωτογραφία του ανυψωτικού φορτίου, το οποίο συνήθως δεν χρησιμοποιείται για μεταφορά ανθρώπων. Στο συνοδευτικό σύνθημα, γίνεται λογοπαίγνιο με το στερεότυπο της γερμανικής αποτελεσματικότητας: «Όταν κάτι πρέπει να γίνει γρήγορα».

Η ανάρτηση προβάλλει τη δυνατότητα του Bacher Agilo να μεταφέρει φορτίο έως και 400 κιλά με ταχύτητα 42 μέτρων το λεπτό και εντελώς αθόρυβα, χάρη στον κινητήρα 230 βολτ.

«Ελπίζαμε σε λίγη προσοχή και κάποιο χαμόγελο, αλλά η ανταπόκριση ξεπέρασε κάθε προσδοκία», έγραψε ο Μπάχερ την Πέμπτη. «Καταλαβαίνω πως δεν συμμερίζονται όλοι αυτό το χιούμορ, όμως η μεγάλη πλειονότητα, γέλασε με την καρδιά της».

Η Μόνα Λίζα μετά την επιστροφή της, έπειτα από την κλοπή της το 1911, στο Λούβρο στο Παρίσι, στις 4 Ιανουαρίου 1914

 

Το πιο δημοφιλές μουσείο του κόσμου επαναλειτούργησε την Τετάρτη, με τουρίστες να σχηματίζουν ουρές μπροστά από τη χαρακτηριστική γυάλινη πυραμίδα, προκειμένου να περιηγηθούν στα ανεκτίμητα εκθέματα και τα αριστουργήματα, μεταξύ των οποίων η Μόνα Λίζα—η οποία είχε και η ίδια κλαπεί σε ληστεία ενός ατόμου το 1911, για να βρεθεί δύο χρόνια αργότερα.

Πως μπορείτε να μας βοηθήσετε ώστε να συνεχίσουμε να σας κρατάμε ενημερωμένους

Ποιος είναι ο λόγος που χρειαζόμαστε την βοήθειά σας για την χρηματοδότηση του ερευνητικού ρεπορτάζ μας; Επειδή είμαστε ένας ανεξάρτητος οργανισμός ειδήσεων που δεν επηρεάζεται από καμία κυβέρνηση, εταιρεία ή πολιτικό κόμμα. Από την ημέρα που ξεκινήσαμε, έχουμε έρθει αντιμέτωποι με προσπάθειες αποσιώπησης της αλήθειας κυρίως από το Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα. Αλλά δεν θα λυγίσουμε. Η ελληνική έκδοση της Epoch Times βασίζεται ολοκληρωτικά στις γενναιόδωρες συνεισφορές σας για να διατηρήσει την παραδοσιακή δημοσιογραφία ζωντανή και υγιή στην Ελληνική γλώσσα. Μαζί, μπορούμε να συνεχίσουμε να διαδίδουμε την αλήθεια.

Σχολιάστε