Τρίτη, 29 Σεπ, 2020
Βάζοντας καθημερινά τα φρούτα και τα λαχανικά στη διατροφή μας, μπορούμε να περιορίσουμε την επιθυμία για ανθυγιεινά τρόφιμα. (gpointstudio / Shutterstock)

Διατροφή για να μείνετε νέοι: Τροφές που καθυστερούν την γήρανση

Όπως το κάπνισμα επιταχύνει τη γήρανση, η κατανάλωση ορισμένων τροφών μπορεί να την επιβραδύνουν. 

Ο τρόπος που αντιμετωπίζουμε το σώμα μας καθ ‘όλη τη διάρκεια της ζωής μας μπορεί να επηρεάσει σημαντικά τη διαδικασία της γήρανσης και φυσικά η σωστή διατροφή παίζει πολύ σημαντικό ρόλο σε αυτό.

Τελικά είναι αποτελεσματικές οι αντιγηραντικές τροφές;

Όταν πρόκειται για την αντιγήρανση, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι υπάρχουν συνήθειες που θα επιταχύνουν δραστικά την διαδικασία της. Σε αυτές περιλαμβάνεται το κάπνισμα, η κατανάλωση υπερβολικού αλκοόλ και η κατανάλωση τροφών υψηλής περιεκτικότητας σε νάτριο, ζάχαρη και λιπαρά. Αντίθετα, η κατανάλωση τροφών που είναι πλούσιες σε φυτικές ίνες, όπως τα φλαβονοειδή και τα καροτενοειδή (αντιοξειδωτικά που περιέχονται σε πολλά φρούτα και λαχανικά), μπορούν να βοηθήσουν στην επιβράδυνση της γήρανσης και να μας κρατήσουν ενεργητικούς και υγιείς.

Είναι καλό να θυμάστε να καταναλώνετε αρκετά φρέσκα φρούτα ή λαχανικά σε κάθε γεύμα. Όσο περισσότερο βάζουμε αυτά τα τρόφιμα στη διατροφή μας, τόσο λιγότερο χώρο θα έχουμε για πράγματα που δεν είναι τόσο υγιεινά.

Επομένως, τι είναι αυτό που κάνει αυτές τις τροφές να έχουν τόσα οφέλη κατά της γήρανσης; Οφείλεται στα υψηλά επίπεδα αντιοξειδωτικών που περιέχουν, όπως οι ανθοκυανίνες, οι βιταμίνες Α,  C, Ε και Κ, η ρεσβερατρόλη και τα υγιή λίπη.

Παρακάτω θα βρείτε μερικά φρούτα, λαχανικά και άλλα τρόφιμα που θα βοηθήσουν το σώμα σας να αντισταθεί στα σημάδια της γήρανσης.

Φρούτα

Μύρτιλα
Κράνμπερι
Μήλα
Αβοκάντο
Πεπόνια
Κολοκύθα (είναι στην πραγματικότητα ένα φρούτο!)
Εσπεριδοειδή (οι καλύτερες ποικιλίες περιέχουν σπόρους)
Ντομάτες
Ελιές
Ρόδια
Μαύρη σοκολάτα (είναι ο σπόρος ενός φρούτου και ναι, είναι καλό για σας! Απλά βεβαιωθείτε ότι περιέχει τουλάχιστον 70 τοις εκατό κακάο και έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη)

Λαχανικά

Καρότα
Γλυκοπατάτες
Λαχανίδα (Kale)
Σπανάκι
Λάχανο
Μαρούλια
Λαχανάκια Βρυξελλών
Μπρόκολο
Παντζάρια

Διάφορα

Ακατέργαστα καρύδια (καλύτερα όταν μουλιάζονται σε νερό για 6-8 ώρες)
Φασόλια
Πράσινο τσάι
Χυμός σιταριού
Προϊόντα ολικής αλέσεως
Σπόροι (ιδίως ο λιναρόσπορος, η κάνναβη και το τσία)

Η Jill Ettinger είναι μια ελεύθερη επαγγελματίας δημοσιογράφος που εξειδικεύεται στη βιολογική και φυσική διατροφή.
Αυτό το άρθρο δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά στο NaturallySavvy.com

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x