Δευτέρα, 28 Σεπ, 2020
Κινέζοι εργάτες δίπλα σε ένα αμάξι Kadjar στη γραμμή παραγωγής της γαλλικής Renault και του εργοστασίου Dongfeng Group της Κίνας στη Γουχάν, Κίνα, την 1η Φεβρουαρίου 2016. (Johannes Eisele/AFP/Getty Images)

Η Renault εγκαταλείπει τη βασική κοινοπραξία της στην Κίνα

Η κατασκευαστική εταιρεία αυτοκινήτων Renault εγκαταλείπει την βασική κατασκευαστική επιχείρηση επιβατικών αυτοκινήτων της στην Κίνα έπειτα από ένα μεγάλο διάστημα χαμηλών πωλήσεων λόγω της εξάπλωσης του COVID-19.

Η εταιρεία έχει σκοπό να εγκαταλείψει τις μετοχές που μοιράζεται στην κοινοπραξία της με τη Dongfeng Motor Group, με την οποία συνεργάστηκε το 2013 για την ανάπτυξη επιβατικών αυτοκινήτων φυσικού αερίου, σύμφωνα με δήλωση των εκπροσώπων της στις 14 Απριλίου.

H Wall Street Journal ανέφερε ότι η Dongfeng, ο κινέζος συνέταιρος της Renault, είπε ότι η μεταφορά των μετοχών δεν έχει ακόμη επισήμως εγκριθεί .

Η Dongfeng ανέμενε την πιθανή έξοδο της Renault από την κοινοπραξία εδώ και έναν χρόνο, είπε στο Reuters μια τραπεζική πηγή σχετική με το θέμα.

Μια παρουσιάστρια  ποζάρει δίπλα σε ένα Dongfeng sedan στην έκθεση αυτοκινήτου Auto China 2016 στις 26 Απριλίου 2016. (Kim Kyung-Hoon/File Photo/Reuters)

 

Η κοινοπραξία Renault-Dongfeng πούλησε μόνο 18.607 αυτοκίνητα το 2019, πολύ λιγότερα από την ετήσια παραγωγή των 110.000 αυτοκινήτων και είχε απώλεια στην παραγωγή μεγαλύτερη από 1,5 δισεκατομμύρια γιουάν (212 εκ. δολάρια).

“Γίνεται όλο και δυσκολότερο για εταιρείες να φτάσουν το ελάχιστο όριο αποθεματικού στην Κίνα,” είπε ο Paul Gong, ένας αναλυτής της αυτοκινητοβιομηχανίας στο UBS, σε σχόλια του στην Wall Street Journal. “Αντί να επενδύσει περισσότερα χρήματα για να ενισχύσει το όνομα της εταιρείας και το δίκτυο των προμηθευτών της, η έξοδος είναι πιθανώς η σωστή στρατηγική.”

Οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Κίνα παρουσίασαν τη μεγαλύτερη καταγεγραμμένη μηνιαία πτώση τον Φεβρουάριο σύμφωνα με την Ένωση Επιβατικών Αυτοκινήτων Κίνας,  μια πτώση 80 τοις εκατό σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Ύστερα από μια σταθερή για δεκαετίες ανάπτυξη, η αγορά αυτοκινήτων της Κίνας υποχώρησε το 2018, με άρθρα να ρίχνουν την ευθύνη στην οικονομική κρίση, στους αυστηρότερους νόμους σχετικά με την εκπομπή ρύπων και στην όλο και μεγαλύτερη δημοτικότητα των πλατφόρμων συνεπιβίβασης.

Η ιστορική πτώση στις πωλήσεις αυτοκινήτων στις αρχές του 2020 στην Κίνα έχει συσχετιστεί με την μείωση της κίνησης στις εκθέσεις και της ζήτησης λόγω της εξάπλωσης του ιού του ΚΚΚ (Κινέζικο Κομμουνιστικό Κόμμα) κοινώς γνωστού ως νέου κορωνοϊού ο οποίος προκαλεί την ασθένεια COVID-19.

Κινέζοι εργάτες σε γραμμή παραγωγής σε εργοστάσιο της γαλλικής Renault και της Dongfeng Group της Κίνας στη Γουχάν, Κίνα, την 1η Φεβρουαρίου 2016. (Johannes Eisele/AFP/Getty Images)

 

Η Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων της Κίνας προβλέπει ότι οι πωλήσεις αυτοκινήτων θα πέσουν περισσότερο από 10 τοις εκατό το πρώτο εξάμηνο και περίπου 5 τοις εκατό μέχρι το τέλος του έτους, όπως ανέφερε η Yahoo Finance.

Η Renault είπε ότι σχεδιάζει να διατηρήσει μερικές επιχειρηματικές δραστηριότητες στην Κίνα, η οποία αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά οχημάτων στον κόσμο.

“Θα επικεντρωθούμε στα ηλεκτρικά και τα ελαφριά επαγγελματικά οχήματα, τους δύο βασικούς πρωταγωνιστές της μελλοντικής καθαρής μετακίνησης, και θα αξιοποιήσουμε πιο αποτελεσματικά τη σχέση μας με την Nissan,” είπε σε δήλωση του ο Francois Provost, πρόεδρος της Groupe Renault για την περιοχή της Κίνας.

Το Reuters συνέβαλε σε αυτήν την είδηση.

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x