Πέμπτη, 22 Οκτ, 2020
Pixabay / Sabrina Ripke

Οι καλύτερες υπερτροφές για το φθινόπωρο

Γράφει η Μαρία Γκέκα

Πόσες φορές δεν ευχηθήκατε να υπήρχε κάποιο μαγικό φίλτρο ή χάπι που θα είχε ό,τι χρειάζεστε για να έχετε καλή υγεία, δύναμη και ενέργεια; Μπορεί τέτοιο χάπι να μην υπάρχει, υπάρχει όμως λύση. Είναι οι τροφές που προάγουν την καλή υγεία και τον έλεγχο του βάρους μας και είναι γνωστές ως «υπερτροφές» ή superfoods.

Superfoods, όπως έχουν καθιερωθεί να λέγονται διεθνώς, είναι οι τροφές που είναι εξαιρετικά πλούσιες σε βιταμίνες, μέταλλα, ωμέγα-3 και μονοακόρεστα λιπαρά οξέα, φυτοχημικά και φυτικές ίνες.

Oδεύοντας προς το χειμώνα, χρειάζεται να τονώσουμε όχι μόνο την ψυχολογία μας αλλά και το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Γιατί, ως γνωστόν οι καιρικές μεταβολές αυξάνουν κι ενισχύουν τις λοιμώξεις.

Βοηθήστε λοιπόν τον οργανισμό σας να τονωθεί, ενόψει του χειμώνα, καταναλώνοντας περισσότερο τις τροφές που θα κάνουν αμέσως καλό στο σώμα σας! Το επόμενο διάστημα δοκιμάστε να φάτε γλυκοπατάτες, μπρόκολο και kale (κέιλ), ρόδια, παντζάρια, σκόρδο και κρεμμύδι και δείτε πώς το σώμα σας θα σας ανταμείψει με περισσότερη ενέργεια και αντοχή.

Kale  – Μπρόκολο

Pixabay

 

Τι θα λέγατε αντί του κλασικού μπρόκολου να δοκιμάζατε ένα διαφορετικό, το οποίο έχει περισσότερο σίδηρο από το κρέας, περισσότερο ασβέστιο από το γάλα και 10 φορές περισσότερη βιταμίνη C από το σπανάκι; Αν όλα αυτά σας ενθουσίασαν, τότε θα ενθουσιαστείτε πολύ περισσότερο από τη γεύση του μπρόκολου Kale!

Ένα φλιτζάνι kale περιέχει 36 θερμίδες, 5 γραμμάρια φυτικών ινών και 15% των ημερήσιων αναγκών μας σε ασβέστιο και βιταμίνη Β6 (πυριδοξίνη), 40% του μαγνησίου, 180% της βιταμίνης Α, 200% της βιταμίνης C και 1,020% του βιταμίνης Κ. Αποτελεί επίσης μια καλή πηγή των μετάλλων χαλκού, καλίου, σιδήρου, μαγγανίου, και φωσφόρου.

Γλυκοπατάτες

Pexels / Damir Mijailovic

 

Αν και δεν είναι τόσο δημοφιλείς, όσο οι κοινές πατάτες, αποτελούν μια ιδιαίτερα θρεπτική τροφή που μπορούμε να την καταναλώσουμε με διάφορους τρόπους. Περιέχουν μεγάλη ποσότητα καροτένιων και βιταμινών, αλλά και άλλων σημαντικών μικροθρεπτικών συστατικών.

• Έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη Β6 που βοηθά στη μείωση του χημικού ομοκυστεΐνη στο σώμα μας. Η ομοκυστεΐνη έχει συνδεθεί με εκφυλιστικές ασθένειες, συμπεριλαμβανομένης της πρόληψης των καρδιακών προσβολών.

• Είναι καλή πηγή βιταμίνης C ενώ περιέχουν βιταμίνη D που είναι ζωτικής σημασίας για το ανοσοποιητικό σύστημα. Ούσα βιταμίνη και ορμόνη, η βιταμίνη D παίζει σημαντικό ρόλο στη διάθεσή μας και στο πόσο δραστήριοι είμαστε, βοηθά στην οικοδόμηση υγιών οστών, στην καρδιά, στα νεύρα, στο δέρμα και στα δόντια και υποστηρίζει το θυρεοειδή αδένα.

• Οι γλυκοπατάτες περιέχουν σίδηρο που είναι σημαντικός για να νιώθουμε ενέργεια, μαγνήσιο, που  καταπολεμά το στρες, αλλά και κάλιο, σημαντικός ηλεκτρολύτης  που βοηθά στη ρύθμιση των καρδιακών παλμών και των νευρικών σημάτων.

Κολοκύθα

Pixabay / S. Hermann & F. Richter

 

Ένα από τα πλεονεκτήματα της κολοκύθας είναι ότι παρόλο που προσδίδει εξαιρετικά χαμηλές θερμίδες (μόνο 49 θερμίδες ανά φλιτζάνι), διαθέτει εξαιρετικά υψηλά επίπεδα βιταμινών και ανόργανων στοιχείων, όπως μαγνήσιο, κάλιο, παντοθενικό οξύ, καθώς και βιταμίνες C και Ε.

Βέβαια, αυτό που κάνει την κολοκύθα να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα λαχανικά είναι η υψηλή της συγκέντρωση σε καροτενοειδή.

Κολοκυθόσποροι

Pixabay / Engin Akyurt

 

Οι σπόροι της είναι γεμάτοι από ανόργανα άλατα, υγιή λιπαρά και πρωτεΐνη, τα οποία προσφέρουν πολλά οφέλη στην υγεία.

Ακόμη, στους σπόρους της κολοκύθας βρίσκεται σε μεγάλες ποσότητες μια ουσία που ονομάζεται φυτοστερόλη, η οποία μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της χοληστερόλης, την τόνωση της ανοσολογικής κατάστασης στον κίνδυνο καρκίνου του πνεύμονα, του στομάχου, των ωοθηκών και του μαστού.

Επίσης, αποτελεί καλή πηγή της L-τρυπτοφάνης, μια ουσία η οποία μετατρέπεται σε σεροτονίνη στον οργανισμό. Αν έχετε έλλειψη της τρυπτοφάνης, σημαίνει ότι τα επίπεδα της σεροτονίνης στον εγκέφαλο είναι χαμηλά και αυτό με τη σειρά του μπορεί να οδηγήσει σε κατάθλιψη και μειωμένη γνωστική λειτουργία.

Ρόδι

Pixabay / Lee Travathan

 

Βιταμίνες A, C, E, σίδηρο, κάλιο, φυτικές ίνες, υδατάνθρακες αλλά και αντιοξειδωτικές ουσίες, όπως τανίνες, πολυφαινόλες,  ανθοκυανίνες και τόσα ακόμα πολύτιμα συστατικά κατατάσσουν το ρόδι στις σούπερ τροφές.

Έρευνες έχουν αποδείξει ότι η περιεκτικότητα του χυµού του σε αντιοξειδωτικά είναι τρεις φορές υψηλότερη από το πράσινο τσάι και το κόκκινο κρασί! Μάλιστα, ένα ρόδι καλύπτει το 40% της ποσότητας της βιταμίνης C και το 25% του φυλλικού οξέος που έχει καθημερινά ανάγκη ένας ενήλικος.

Παντζάρι

Pixabay / Congerdesign

 

Το παντζάρι αποτελεί ένα ακόμη «φάρμακο» της φύσης. Είναι πλούσιο σε υδατάνθρακες, νιτρικά άλατα, μαγνήσιο, σίδηρο, κάλιο, νάτριο, βιταμίνη C και φυτοθρεπτικά συστατικά όπως η βετανίνη και η βουλγαξανθίνη – το αντιοξειδωτικό που δίνει στα παντζάρια το βαθύ κόκκινο χρώμα τους.

Ως εκ τούτου, τα παντζάρια μπορούν να θωρακίσουν τον οργανισμό απέναντι σε αρκετές ασθένειες. Ο χυμός παντζαριού μπορεί να βοηθήσει και όσους έχουν πρόβλημα υψηλής πίεσης και χοληστερίνης.

Σκόρδο

Pixabay / Congerdesign

 

Allium Sativum, το γνωστό σε όλους μας σκόρδο, ανήκει στο γένος του κρεμμυδιού, Allium. Είναι στενός συγγενής με το κρεμμύδι, το πράσο, και το φρέσκο κρεμμύδι. Οι άνθρωποι καταναλώνουν σκόρδο για τις ιατρικές του ιδιότητες εδώ και χιλιάδες χρόνια.

Σύμφωνα με επιστημονικές μελέτες τα οφέλη του σκόρδου οφείλονται στη μεγάλη περιεκτικότητά του σε αντιοξειδωτικά στοιχεία, τα οποία είναι δυνατόν να καταπολεμήσουν τις ελεύθερες ρίζες που προκαλούν λοιμώξεις στον οργανισμό μας, καθώς και κυτταρικές μεταλλάξεις.

Ελαιόλαδο

Pixabay / Steve Buissinne

 

Η πιο διάσημη υπερτροφή της χώρας μας είναι βέβαια η αγαπημένη μας ελιά και ο διάσημος χυμός της, το ελαιόλαδο. Περιέχει πλήθος θρεπτικών συστατικών, όπως βιταμίνες, ιχνοστοιχεία, φυτικές ίνες, μέταλλα και μονοακόρεστα λιπαρά οξέα. Δεν είναι τυχαίο ότι στον Ιπποκράτειο Κώδικα αναφέρονται περισσότερες από εξήντα  φαρμακευτικές χρήσεις του ελαιολάδου. Είναι ένα προϊόν που προστατεύει από τη φυματίωση, τους ρευματισμούς, βοηθάει στο κλείσιμο των πληγών, μειώνει την κακή χοληστερίνη και αυξάνει την καλή, ενώ αποτελεί  ασπίδα προστασίας κατά του καρκίνου και της γήρανσης.

Aυτό το άρθρο δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά στο NaturaNrg, έναν ιστότοπο με απότερο σκοπό τη διάδοση της θετικής ενέργειας και την εμψύχωση όλων εκείνων που θέλουν να κάνουν κάτι για τους ίδιους και την κοινωνία, τον πολιτισμό και το περιβάλλον στη χώρα μας, αναζητώντας μια καλύτερη ποιότητα ζωής.

 

 

Κεράστε μας έναν καφέ

Προσωπικές Πληροφορίες

Πληροφορίες Κάρτας
Ασφαλής SSL κρυπτογραφημένη πληρωμή

Συνολική Δωρεά: €6,00

Σχολιάστε