Δευτέρα, 28 Σεπ, 2020
Οι ζυμωμένες τροφές προσφέρουν προβιοτικά που μπορούν να βοηθήσουν το σώμα σας να παραμείνει καλή κατάσταση για μεγάλο χρονικό διάστημα. (NatalyaBond / Shutterstock)

Οι 5 καλύτερες και χειρότερες ουσίες κατά της γήρανσης

Τροφές που σας βοηθούν να παραμείνετε νέοι

Πολλοί από εσάς γνωρίζετε ότι το πώς φαινόμαστε και αισθανόμαστε εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το τι βάζουμε στο σώμα μας. Η υγεία του εντέρου, του εγκεφάλου, των ματιών, των μυών, ακόμη και του δέρματος μπορεί να βελτιωθεί ή να επιδεινωθεί μέσω της διατροφής και των επιλογών του τρόπου ζωής μας.

Αυτή η λίστα επισημαίνει τις καλύτερες και χειρότερες ουσίες ενάντια στη γήρανση και προσθέτοντας ή αφαιρώντας αυτές τις ουσίες από τη διατροφή σας, μπορείτε να περιορίσετε δραματικά τις επιπτώσεις του χρόνου στο σώμα σας και να μειώσετε τον κίνδυνο ασθενειών που σχετίζονται με την ηλικία.

Οι πέντε καλύτερες αντιγηραντικές ουσίες

1. Μελατονίνη

Οι ιδιότητες κατά του στρες της μελατονίνης, καθώς και οι επιπτώσεις της στο ανοσοποιητικό σύστημα, έχουν ερευνηθεί καλά για τα αντιγηραντικά τους αποτελέσματα. Επωφεληθήτε από τα αντιγηραντικά οφέλη της μελατονίνης η οποία μπορεί να βελτιώσει τη μικροδομή των οστών και να προστατεύει το δέρμα. Μελέτες δείχνουν επίσης ότι η μελατονίνη έχει ευεργετικά αποτελέσματα σε μια ποικιλία ασθενειών που σχετίζονται με την ηλικία, συμπεριλαμβανομένου του καρκίνου.

2. Κουρκουμίνη

Τα αντιγηραντικά αποτελέσματα της κουρκουμίνης προέρχονται από τις αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητές της, οι οποίες λειτουργούν για την καταστολή της εξαρτώμενης από NF-kB  φλεγμονής, ενός τύπου φλεγμονής που πιστεύεται ότι ευθύνεται για την ανάπτυξη πολλών διαταραχών που σχετίζονται με την ηλικία στις οποίες η κυτταρική γήρανση (η απώλεια της ικανότητας διαίρεσης των κυττάρων και ανάπτυξης), συμπεριλαμβανομένου του καρκίνου και της αθηροσκλήρωσης.

Η κουρκουμίνη μπορεί επίσης να μειώσει τον κίνδυνο για γνωστικές διαταραχές που σχετίζονται με την ηλικία, όπως η νόσος του Αλτσχάιμερ. Οι ερευνητές πιστεύουν ότι η κουρκουμίνη θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως θεραπευτική γνωστική θεραπεία για ηλικιωμένους ενήλικες.

3. Καφές

Η έρευνα έχει δείξει ότι η καφεΐνη, μια βιοδραστική φυσική ένωση που υπάρχει στον καφέ, προστατεύει από το οξειδωτικό στρες που σχετίζεται με το δέρμα.

Η καφεΐνη μπορεί επίσης να προστατεύσει από γνωστικές ασθένειες που σχετίζονται με την ηλικία, όπως το Αλτσχάιμερ και η άνοια, και μια πρόσφατη μελέτη διαπίστωσε ότι η κατανάλωση 3 έως 5 φλιτζανιών καφέ κάθε μέρα μείωσε τον κίνδυνο αυτών των διαταραχών κατά 65 τοις εκατό.

Αν και απαιτείται πρόσθετη έρευνα για την περαιτέρω μελέτη αυτών των αποτελεσμάτων, οι ερευνητές είναι ενθουσιώδεις για τα θεραπευτικά οφέλη του καφέ. Περαιτέρω, η έρευνα δείχνει ότι πολλά από τα οφέλη μπορεί να προέρχονται όχι μόνο από την καφεΐνη αλλά και από άλλες φυσικές ενώσεις στον καφέ.

4. Εκχύλισμα σπόρων σταφυλιού

Το εκχύλισμα σπόρων σταφυλιού είναι γνωστό για την υψηλή συγκέντρωση προανθοκυανιδινών, ένα είδος πολυφαινόλης γνωστό για τις ανοσορρυθμιστικές του δράσεις και την ικανότητά του να προστατεύει από το οξειδωτικό στρες και τη μείωση της χοληστερόλης. Οι προανθοκυανιδίνες αναστέλλουν επίσης την πρόοδο της αθηροσκλήρωσης και του διαβήτη, δύο κοινές ασθένειες που συχνά σχετίζονται με τη γήρανση.

5. Προβιοτικά

Μια κοινή ανησυχία σχετικά με τη γήρανση είναι η εμφάνιση του δέρματος. Τα προβιοτικά λειτουργούν για να αποκαταστήσουν την όξινη ισορροπία του pH του δέρματος και να βελτιώσουν τη φωτογήρανση, την πρόωρη γήρανση του δέρματος που προκαλείται από την υπερβολική έκθεση στην υπεριώδη ακτινοβολία, μέσω της αναπροσαρμογής των αντιοξειδωτικών συστατικών.

Επιπλέον, πολλές εκφυλιστικές ασθένειες σχετίζονται με ανισορροπίες μικροβίων του εντέρου, μικροοργανισμών απαραίτητοι για τον βέλτιστο μεταβολισμό των θρεπτικών ουσιών. Οι αλλαγές στη διατροφή και τη μικροβιακή ποικιλομορφία καθ ‘όλη τη διάρκεια της ζωής μπορεί να οδηγήσουν σε υψηλότερο κίνδυνο λοιμώξεων και ασθενειών, αλλά οι ερευνητές πιστεύουν ότι η καθημερινή πρόσληψη προβιοτικών συμπληρωμάτων ή τροφίμων μπορεί να βελτιώσει τη διαδικασία γήρανσης και να μειώσει τον κίνδυνο διαταραχών που σχετίζονται με την ηλικία.

Οι πέντε χειρότερες ουσίες που συμβάλλουν στη γήρανση

1. Τεχνητά γλυκαντικά

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η πρόσληψη τεχνητών γλυκαντικών όπως η ασπαρτάμη ή η σουκραλόζη σχετίζεται με υψηλότερο κίνδυνο αύξησης του βάρους και μπορεί να συμβάλει στον κίνδυνο ανάπτυξης διαβήτη.
Πρόσθετοι κίνδυνοι τεχνητών γλυκαντικών περιλαμβάνουν τις δυσμενείς επιπτώσεις τους στο μικρόβιο του εντέρου, αυξάνοντας τον κίνδυνο φλεγμονής των ιστών και ασθενειών που σχετίζονται με ακατάλληλη ισορροπία μικροβίων του εντέρου, συμπεριλαμβανομένου του καρκίνου, των καρδιαγγειακών παθήσεων, του διαβήτη και της παχυσαρκίας.

2. Ζάχαρη

Η έρευνα έχει δείξει ότι η γλυκόζη (σακχαρόζη ή επιτραπέζια ζάχαρη, αποτελείται από γλυκόζη και φρουκτόζη) βλάπτει την ανάπλαση του δέρματος. Οι δίαιτες με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη συνδέονται επίσης με υψηλότερη αντιληπτή ηλικία μεταξύ διαβητικών και μη διαβητικών ατόμων.

Μειώνοντας το φορτίο γλυκοζυλίωσης (μια βλαβερή ομοιοπολική προσκόλληση ενός σακχάρου σε μια πρωτεΐνη ή λιπίδιο) είναι δυνατόν να μειωθεί αποτελεσματικά η πρόωρη κυτταρική γήρανση στους ινοβλάστες του δέρματος και να αυξηθεί η επιδιόρθωση του κολλαγόνου ενώ ταυτόχρονα να μειωθεί ο κίνδυνος καρδιαγγειακών παθήσεων και διαβήτη, δύο ασθένειες που σχετίζονται με την ηλικία και την υπερβολική κατανάλωση ζάχαρης.

3. Αλουμίνιο

Ενώ το αλουμίνιο θεωρείται από καιρό ένα αβλαβές μέταλλο και ως εκ τούτου ασφαλές να συμπεριληφθεί στα μαγειρικά σκεύη και τις συσκευασίες τροφίμων, οι ερευνητές έχουν ανακαλύψει τώρα ότι η παρατεταμένη έκθεση στο αλουμίνιο μπορεί να αυξήσει και να επιταχύνει τον κίνδυνο νευροεκφυλισμού και διαταραχών γήρανσης του εγκεφάλου, συμπεριλαμβανομένων ασθενειών όπως του Αλτσχάιμερ.

4. Τρανς-λιπαρά οξέα

Υπάρχει κάποια έρευνα που υποδηλώνει ότι μια δίαιτα χαμηλή σε τρανς-λιπαρά οξέα μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο της νόσου του Αλτσχάιμερ και άλλων μορφών άνοιας. Η αποφυγή αυτών των τύπων συνθετικών λιπών μπορεί επίσης να μειώσει τον κίνδυνο παχυσαρκίας και διαβήτη τύπου 2, οι οποίοι είναι επίσης παράγοντες κινδύνου για άνοια που σχετίζεται με την ηλικία. Αν και απαιτείται περισσότερη έρευνα, οι δίαιτες με χαμηλή περιεκτικότητα σε αυτά τα λίπη (όπως η μεσογειακή διατροφή) φαίνεται να μειώνουν τον κίνδυνο άνοιας.

5. Καπνός και αλκοόλ

Η χρήση προϊόντων καπνού και αλκοόλ έχουν συνδεθεί με την πρόωρη γήρανση του δέρματος. Άλλες επικίνδυνες επιπτώσεις της χρήσης καπνού περιλαμβάνουν αυξημένη οξειδωτική βλάβη και μειωμένη απορρόφηση αντιοξειδωτικών βιταμινών, όπως η βιταμίνη C, αυξάνοντας τον κίνδυνο ασθενειών που σχετίζονται με την ηλικία.

Ομοίως, η μακροχρόνια κατανάλωση αλκοόλ διαταράσσει την κυτταρική γήρανση και βλάπτει το μήκος των τελομερών. Τα τελομερή είναι τμήματα του γενετικού υλικού στο τέλος κάθε χρωμοσώματος και η κύρια λειτουργία τους είναι να αποτρέψουν το «σπάσιμο» του χρωμοσώματος, όταν ένα κύτταρο διαιρείται σε δύο θυγατρικά. Μερικοί ερευνητές πιστεύουν ότι ακόμη και η μέτρια κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να επηρεάσει σοβαρά τη βιολογική υγεία καθώς αυτά τα συντομευμένα τελομερή προκαλούν αυξημένη θνησιμότητα.

Επιπλέον, η επίδραση του αλκοόλ φαίνεται να επιδεινώνεται με την πάροδο της ηλικίας, καθώς τα ηπατικά ένζυμα είναι λιγότερο ικανά να μεταβολίσουν αποτελεσματικά το αλκοόλ με την πάροδο του χρόνου. Τέλος, η μεγάλη κατανάλωση αλκοόλ συνδέεται με αλλαγές στην πλαστικότητα του εγκεφάλου και τη νοητική δυσλειτουργία, αν και απαιτείται περαιτέρω έρευνα για την αξιολόγηση αυτών των συσχετίσεων.

Η σωστή θρέψη του σώματός σας με τα σωστά θρεπτικά συστατικά και η μείωση της έκθεσής σας στις ουσίες που αναφέρονται παραπάνω αποτελούν σταθερά βήματα για τη μείωση του κινδύνου για ασθένειες που σχετίζονται με την ηλικία, όπως καρδιαγγειακές παθήσεις, διαβήτη, καρκίνο και παχυσαρκία, ενώ ταυτόχρονα βελτιώνετε την ποιότητα ζωής σας, την υγεία του δέρματος, και του μικροβιώματος του εντέρου.

Για να δείτε μια πλήρη λίστα των ουσιών που έχουν ερευνηθεί για τις επιπτώσεις τους στη γήρανση, επισκεφθείτε τη βάση δεδομένων της GreenMedInfo.com σχετικά με τη γήρανση.

Η GMI Research Group είναι αφιερωμένη στη διερεύνηση των πιο σημαντικών θεμάτων υγείας και περιβάλλοντος του σήμερα. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην περιβαλλοντική υγεία. 

Γνωρίζατε ότι είμαστε ανεξάρτητοι;

Η Epoch Times είναι ανεξάρτητη από οποιαδήποτε επιρροή από εταιρείες, κυβερνήσεις ή πολιτικά κόμματα. Ο μόνος μας στόχος είναι να δίνουμε στους αναγνώστες μας ακριβείς πληροφορίες και να είμαστε υπεύθυνοι προς το κοινό.

Κεράστε μας έναν καφέ

Προσωπικές Πληροφορίες

Πληροφορίες Κάρτας
Ασφαλής SSL κρυπτογραφημένη πληρωμή

Συνολική Δωρεά: €6,00

 

Subscribe
Notify of
guest
2 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ

Εξαιρετικό άρθρο!
Σε ποιές τροφές βρίσκεται η μελατονίνη;
Με ποιό τρόπο μπορώ να εγγραφώ στη σελίδα σας;

θοδωρος
θοδωρος
2 months ago

καλησπερα
Προφανώς, το καλύτερο διατροφικό συμπλήρωμα αποτελούν οι φυσικές πηγές της μελατονίνης που είναι: τα κεράσια, οι πορτοκαλί πιπεριές, τα καρύδια, η μουστάρδα, ο λιναρόσπορος, το κάρδαμο, τα κρεμμύδια, η ντομάτα και η γαλοπούλα.

2
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x