Τετάρτη, 30 Σεπ, 2020
Ο Μόντι Μου αναπαριστά τον μεγάλο Κινέζο ποιητή Λι Μπάι στον 8ο ετήσιο Διεθνή Διαγωνισμό Κλασσικού Κινέζικου Χορού του NTD. (Dai Bing/ The Epoch Times) Παρουσίαση

Ο πρώτος χορευτής του Shen Yun, Μόντι Μου, πάνω στην εκφραστική δύναμη του κλασσικού κινέζικου χορού

ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ – Όταν ο Μόντι Μου (Monty Mou)  πρωτοξεκινούσε, δεν ήταν ο χορός ανάμεσα στις προτεραιότητές του.

Ήταν ιδέα της μητέρας του να στείλει τον, μεγαλωμένο στο Σίδνεϋ, Μου στην Ταϊβάν για να λάβει την βασική εκπαίδευση στον κλασσικό κινέζικο χορό. Εκεί, ρίχτηκε σε ένα εξαντλητικό πρόγραμμα, όπου κάθε ημέρα ήταν γεμάτη διατάσεις, εξάσκηση σε τεχνικές σάλτων και πτώσεων και κινέζικο χορό 101.

«Ήταν βαρετό, μονότονο και πραγματικά επίπονο», λέει ο Μου.

Μετά από χρόνια τέτοιας πυρετώδους άσκησης, ο Μου επέστρεψε στην Αυστραλία αποφασισμένος να μην χορέψει ποτέ ξανά.

Προχωρήστε μια δεκαετία και θα δείτε τον Μου να είναι ένας από τους κύριους χορευτές του θιάσου Παραστατικών Τεχνών Σεν Γιουν [Shen Yun Performing Arts], πρώτης εταιρείας κλασσικού κινέζικου χορού με έδρα την Νέα Υόρκη. Περίπου έξι μήνες κάθε χρόνο, περιοδεύει ανά τον κόσμο, εκτελώντας άλματα που αψηφούν τη βαρύτητα, σε ρόλους σοφών και στρατιωτών από αρχαίες δυναστείες, και λέγοντας μέσω του χορού ιστορίες από τον 5.000 χρόνων πολιτισμό της Κίνας.

Το 2018, κέρδισε την πρώτη θέση στον Διεθνή Διαγωνισμό Κλασσικού Κινέζικου Χορού του New Tang Dynasty (NTD) Television. Είχε πάρει τη δεύτερη θέση μόλις δυο χρόνια πριν.

Μόντι Μου (ευγενική παραχώρηση του Shen Yun Performing Arts)

 

Εσωτερική έκφραση

Ας επιστρέψουμε στο όταν ο Μου αποφάσισε να εγκαταλείψει τον χορό – η μητέρα του είχε άλλες ιδέες. Αυτήν τη φορά, τον έστειλε στη σχολή χορού για επαγγελματίες χορευτές κλασσικού κινέζικου χορού, την Ακαδημία Τεχνών Φέι Τιεν [Fei Tian Academy of the Arts] στη Νέα Υόρκη, για να εξελίξει περαιτέρω τις ικανότητές του.

Ήταν τότε που αποφάσισε οριστικά να αφοσιωθεί σε αυτήν την τέχνη.

«Όταν πρωτοξεκινάς να χορεύεις…μοιάζει σαν να μην είναι κάτι ανδροπρεπές», λέει. Ιδίως όταν πρέπει να φοράς κολάν…Είναι πολύ άβολα.»

Αλλά με τον καιρό, μπόρεσε να διαπιστώσει την εκφραστική δύναμη του κλασσικού κινέζικου χορού – και από τότε, κόλλησε.

«Μπορείς να συγκινήσεις το κοινό», λέει, όπως ακριβώς μπορεί μια ταινία ή ένα βιβλίο να φέρει στον θεατή / αναγνώστη το κλάμα ή το γέλιο.

«Και για μένα αυτό ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρον.»

Η εκφραστική δύναμη του κλασσικού κινέζικου χορού, όμως, δεν οφείλεται μόνο στην άριστη εκτέλεση των κινήσεων, σύμφωνα με τον Μου. Η εσωτερική έκφραση του χορευτή είναι εξίσου σημαντική.

Γνωστή ως «yun» – παράστημα (bearing) – αυτή η έννοια είναι ενσωματωμένη στον κλασσικό κινέζικο χορό, που επιδιώκει να μεταδώσει τον εσωτερικό κόσμο κάποιου μέσω της εξωτερικής φόρμας. Γι’ αυτό και οι ηθικές αξίες του χορευτή και ο τρόπος της σκέψης του είναι τόσο σημαντικά, λέει ο Μου.

«Αν ο εσωτερικός σου εαυτός είναι γεμάτος αρνητικά πράγματα, τότε και αυτό που εκφράζεις είναι προφανώς αρνητικό.»

«Έτσι, όσο καλύτερος είναι ένας άνθρωπος, τόσο πιο καθαρός και αγνός είναι εσωτερικά. Τότε η τέχνη του, αυτό που εκφράζει, είναι επίσης καθαρό και αγνό και θα δώσει στους ανθρώπους μια καλή αίσθηση.»

Ο Μου θυμάται με υπερηφάνεια τον χορό του στον Διεθνή Διαγωνισμό Κλασσικού Κινέζικου Χορού του NTD, το 2018, όπου είχε τον ρόλο του μεγάλου ποιητή Λι Μπάι και όπου η χορογραφία ήταν βασισμένη στο ποίημα του Λι «Πίνοντας μόνος κάτω από το φεγγάρι».

Ο Μόντι Μου μελέτησε πολύ για να καταλάβει την ιδιαίτερη φύση του μεγάλου Κινέζου ποιητή Λι Μπάι. (Dai Bing / The Epoch Times)

 

Το ποίημα ‘συλλαμβάνει’ τα συναισθήματα του Λι Μπάι καθώς απολαμβάνει μόνος μια καράφα κρασί στο φεγγαρόφωτο. Υπάρχει ένα αίσθημα χαράς, με έναν τόνο βαθιάς λαχτάρας και μοναξιάς, λέει ο Μου. Η πρόκληση λοιπόν βρισκόταν στο πώς θα μπορούσε να εκφραστεί αυτό το περίπλοκο συναίσθημα μέσω της κίνησης του σώματος.

Ο Μου βυθίστηκε στην ποίηση του Λι Μπάι, διάβασε τη βιογραφία του και παρακολούθησε τις ερμηνείες άλλων χορευτών πάνω σε αυτό το ποίημα, προσπαθώντας να συλλάβει το «πεδίο σκέψης» πίσω από τις λέξεις.

«Προσπάθησα να πλησιάσω όσο περισσότερο μπορούσα το αρχικό νόημα [του ποιήματος] που ήθελε να δώσει ο ποιητής», λέει.

Η σχολαστική προετοιμασία του Μου απέδωσε καρπούς – κέρδισε το πρώτο βραβείο για την ερμηνεία του.

Υποστήριξη από τους συναδέλφους

Ο Μου αποδίδει την επιτυχία του στην υποστήριξη των συναδέλφων του και στα μαθήματα που πήρε κατά τη διάρκεια της μαθητείας του στη Νέα Υόρκη και στην Ταϊβάν. Ένα από αυτά ήταν να αντιμετωπίζει τον φόβο του όταν μάθαινε νέες τεχνικές σάλτων.

«Κάθε φορά που κάποιος δοκιμάζει μια νέα τεχνική, είναι τρομακτικό», λέει. «Υπάρχει ένας παράγοντας φόβου όταν κάνεις ανάποδο σάλτο. Και είναι αρκετά φυσιολογικό να τραυματιστείς κάνοντας κάτι ασήμαντο.»

Ο Μόντι Μου επιτυγχάνοντας απίστευτο ύψος σε ένα σάλτο (flip), στον Διεθνή Διαγωνισμό Κλασσικού Κινέζικου Χορού 2018, του NTD. (Dai Bing / The Epoch Times)

 

Στην Ακαδημία Φέι Τιεν, πάντα προσπαθούσε να είναι ο πρώτος στην τάξη του που θα δοκίμαζε ένα καινούριο σάλτο ή τεχνική τούμπας. Ευτυχώς, πάντα είχε φίλους που τον βοηθούσαν να αντιμετωπίζει αυτές τις απαιτητικές δοκιμασίες.

«Δεν θα κατάφερνα να το κάνω χωρίς τη βοήθεια που μου πρόσφεραν πολλοί άνθρωποι όσο ήμουν εκεί», λέει.

Παρόλο που δεν το είχε απολαύσει τότε, ο Μου νιώθει ευγνώμων και για την εκπαίδευση που έλαβε στην Ταϊβάν, η οποία σφυρηλάτησε την ικανότητά του να αντέχει τις κακουχίες και να αντιμετωπίζει τις δυσκολίες σαν ευκαιρίες για βελτίωση.

«Ήταν μια δοκιμασία πνευματικής και φυσικής αντοχής», λέει.

Ως πρώτος χορευτής, ο Μου απολαμβάνει τις ευκαιρίες που έχει να δοκιμάζει και να μαθαίνει καινούρια πράγματα. Και φυσικά, υπάρχει και το ζήτημα της ευθύνης.

«Αν δεν τα πηγαίνεις καλά, δεν μπορείς να το κρύψεις – δεν μπορείς να είσαι μέτριος.»

Αλλά ο Μου δεν πτοείται από αυτήν την πίεση, εν μέρει επειδή είναι ξεκάθαρος ως προς το γιατί δουλεύει τόσο σκληρά προσπαθώντας να επιτύχει την τελειότητα πάνω στη σκηνή: για να αποκαλύψει τη δίωξη της πνευματικής άσκησης Φάλουν Γκονγκ στην Κίνα.

Ο Μόντι Μου σε ένα πήδημα στον αέρα με ανοικτά πόδια, στον Διεθνή Διαγωνισμό Κλασσικού Κινέζικου Χορού 2018, του NTD. (Dai Bing / The Epoch Times)

 

Εκτός από τις ιστορίες που αντλεί από την 5.000 χρόνων ιστορία της Κίνας, ο θίασος Παραστατικών Τεχνών Σεν Γιουν απεικονίζει και την καταστολή που υφίστανται οι ασκούμενοι του Φάλουν Γκονγκ από το καθεστώς του Κινέζικου Κομμουνιστικού Κόμματος. Από το 1999, το καθεστώς προσπαθεί να εξαλείψει την άσκηση υποβάλλοντας τους οπαδούς του σε κράτηση, πλύση εγκεφάλου, καταναγκαστική εργασία, βασανιστήρια, ακόμα και σε θάνατο.

Ο Μου είναι και ο ίδιος ασκούμενος του Φάλουν Γκονγκ και στην καθημερινή του ζωή έχει ως οδηγό τα ηθικά διδάγματα της άσκησης, που βασίζονται στις αρχές της αλήθειας, της καλοσύνης και της ανεκτικότητας. Έχοντας αυτές τις αρχές ως πυξίδα, οι στόχοι του Μου στον χορό ταιριάζουν με τις γενικότερες προσδοκίες του από τη ζωή.

«Θέλω να ανυψώσω το πεδίο της σκέψης μου και, λέγοντάς το πολύ απλά, θέλω μόνο να γίνω καλύτερος άνθρωπος.»

Ακολουθήστε την Κάθι στο Twitter: : @CathyHe_ET

Γνωρίζατε ότι είμαστε ανεξάρτητοι;

Η Epoch Times είναι ανεξάρτητη από οποιαδήποτε επιρροή από εταιρείες, κυβερνήσεις ή πολιτικά κόμματα. Ο μόνος μας στόχος είναι να δίνουμε στους αναγνώστες μας ακριβείς πληροφορίες και να είμαστε υπεύθυνοι προς το κοινό.

Κεράστε μας έναν καφέ

Προσωπικές Πληροφορίες

Πληροφορίες Κάρτας
Ασφαλής SSL κρυπτογραφημένη πληρωμή

Συνολική Δωρεά: €6,00

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x