Τετάρτη, 30 Σεπ, 2020
Φωτογραφία / Shutterstock

Το Γιν και το Γιανγκ των τροφών

Από την Margaret Trey

Η αρχαία κινεζική φιλοσοφία του γιν και του γιανγκ μπορεί να φαίνεται σε πολλούς από εμάς που ζούμε στη Δύση ασαφής και δυσνόητη. Ωστόσο, όταν καταλάβουμε μερικά βασικά στοιχεία σχετικά της φύσης του γιν και του γιανγκ των τροφών, μπορούμε να αξιοποιήσουμε πρακτικά αυτή τη γνώση στην καθημερινότητά μας, όπως για απώλεια βάρους ή μείωση ανθυγιεινών συνηθειών.

Ας ξεκινήσουμε με την ιστορία μιας τακτικής πελάτισσάς μου πριν κάποια χρόνια. Επιστρέφοντας από διακοπές τριών εβδομάδων, ήρθε να με δει λέγοντας ότι ένιωθε φούσκωμα και αντιμετώπιζε δυσκολία να επικεντρωθεί στη δουλειά, που είχε να κάνει με το χρηματιστήριο.

Το σώμα της ήταν πράγματι πολύ φουσκωμένο γύρω από την κοιλιά. Ρώτησα τι έκανε και μου είπε ότι προσπαθούσε να χάσει βάρος. Είχε ξεκινήσει γυμναστήριο, παρακολουθούσε μαθήματα γιόγκα και ακολουθούσε μια δίαιτα για να χάσει το περιττό βάρος. Ωστόσο, παρά τις προσπάθειές της, ένιωθε τα κολάν που φορούσε για τη γιόγκα ακόμα πιο σφιχτά στη μέση της.

Τη ρώτησα τι συνήθιζε να τρώει. «Ω, πολύ υγιεινά τρόφιμα», απάντησε.

Για να λάβω μια πιο ακριβή απάντηση, την ρώτησα τι είχε φάει για βραδινό, μεσημεριανό και πρωινό την προηγούμενη ημέρα. Μου είπε ότι είχε φάει κυρίως φρούτα, όπως καρπούζια, ανανά, μάνγκο, μήλα και σταφύλια, καθώς και πολλές σαλάτες.

Σύμφωνα με τη φιλοσοφία του γιν-γιανγκ, τα ωμά και τα κρύα τρόφιμα είναι και τα δύο φύσης γιν. Η φύση της ενέργειας γιν είναι χαλαρωτική αλλά και με φύση επέκτασης, αύξησης, πράγμα εμφανές στην πρησμένη κοιλιά της. Ένα άλλο σύμπτωμα υπερίσχυσης του στοιχείου γιν είναι η αδυναμία συγκέντρωσης.

Είπα ότι αν ήθελε πραγματικά να απαλλαγεί από το αίσθημα του πρηξίματος και να χάσει το βάρος γύρω από τη μέση της, θα έπρεπε να σταματήσει αμέσως τη δίαιτα ωμών τροφών.

Για να τη βοηθήσω στην ομαλοποίηση της κατάστασής της, συνέστησα να τρώει περισσότερα τρόφιμα γιανγκ όπως διάφορους τύπους δημητριακών ολικής άλεσης, θαλάσσια λαχανικά, μίσο, θαλασσινό αλάτι και λαχανικά ρίζας και να μαγειρεύει το φαγητό της. Αυτή η δίαιτα είχε αποτέλεσμα. Μόλις βρήκε τη σωστή ισορροπία των τροφών γιν και γιανγκ, το φούσκωμά της έφυγε και ένιωσε πολύ καλύτερα.

Ποιότητες των τροφίμων Γιν και Γιανγκ

Μπορείτε να συμβουλευτείτε το παρακάτω γράφημα για να κατανοήσετε τις ποιότητες γιν και γιανγκ των τροφών.

Αν λαχταράτε γλυκά ή αλμυρά τρόφιμα μπορεί να είναι μια ένδειξη ανισορροπίας του γιν ή του γιανγκ. Για να εξισορροπήσετε τον οργανισμό σας, δοκιμάστε να τρώτε τρόφιμα που βρίσκονται στη μέση του γραφήματος, όπως λαχανικά, φασόλια και δημητριακά ολικής αλέσεως. (Diana Benedetti / Epoch Times)

Ποιότητες Γιν

Επέκταση
Μεγάλο
Κρύο / ψύξη
Υγρό
Εξαγνισμός / αποδυνάμωση
Μακριά από τον ισημερινό

Υφή και σχήμα

Μακρύ
Ελαφρύ και απαλό
Λιγότερο πυκνό / χαλαρό στη δομή

Ανάπτυξη του φυτού

Προς τα πάνω
Πάνω από το έδαφος
Ταχεία (λιγότερος χρόνος για ανάπτυξη)
Ευδοκιμεί σε ζεστό κλίμα

Γεύση και θρεπτικά συστατικά

Γλυκό/ξινό
Λιπαρό
Υψηλότερη περιεκτικότητα σε κάλιο
Χαμηλότερη περιεκτικότητα σε νάτριο

Χρώματα

Πράσινα και λευκά

Αμερόληπτα και ανεξάρτητα νέα

Η Epoch Times είναι αμερόληπτη και βασίζεται σε αξίες. Πιστεύουμε ότι η αληθινή δημοσιογραφία στηρίζεται σε ηθικές αρχές. Επικεντρωνόμαστε σε σημαντικά ζητήματα και σε πολιτικές και τον αντίκτυπό τους, όχι σε κομματική μεροληψία. Δεν ακολουθούμε την ανήθικη τάση της δημοσιογραφίας που υπηρετεί μια ατζέντα, αλλά αντ’ αυτού χρησιμοποιούμε τις αρχές μας Αλήθεια και Παράδοση ως πυξίδα για να γράφουμε με ειλικρίνεια.

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x