Παρασκευή, 29 Μαρ, 2024
Το MV Wakashio, φορτηγό πλοίο που πρόσφατα προσάραξε έξω από τις νοτιοανατολικές ακτές του Μαυρίκιου, 12 Αυγούστου 2020. (Kooghen Modeliar-Yapooree-L’express Maurice/AP Photo)

Το πλοίο από το οποίο διέρρευσαν τόνοι πετρελαίου έξω από τον Μαυρίκιο, κόπηκε στα δύο

ΓΙΟΧΑΝΕΣΜΠΟΥΡΓΚ — Όπως ανέφεραν αξιωματούχοι το Σάββατο, τα προσαραγμένο ιαπωνικό πλοίο από το οποίο διέρρευσαν τόνοι πετρελαίου κοντά σε προστατευμένες περιοχές του νησιού-κράτους του Ινδικού ωκεανού Μαυρικίου, κόπηκε στα δύο με το υπολειπόμενο καύσιμο να χύνεται στα γαλαζοπράσινα νερά.

Φωτογραφίες που δημοσιεύτηκαν από την επίσημη προσπάθεια καθαρισμού με την υποστήριξη του υπουργείου Περιβάλλοντος στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, δείχνουν το πλοίο να έχει κοπεί σε δύο κομμάτια με «τα ρυμουλκά να έχουν ήδη πιάσει δουλειά». Τα φράγματα πετρελαίου βρίσκονται στην θέση τους και ένα πλοίο skimmer [αντιμετώπισης ρύπανσης] φαινόταν επίσης.

Οι περισσότεροι, αν όχι όλοι οι υπολειπόμενοι 3.000 τόνοι καυσίμου αφαιρέθηκαν από το πλοίο την περασμένη εβδομάδα, μιας και περιβαλλοντικές ομάδες προειδοποίησαν πως η ζημιά στους κοραλλιογενείς υφάλους και στην κάποτε καθαρή ακτογραμμή μπορεί να είναι μη αναστρέψιμη.

Το MV Wakashio προσέκρουσε σε ύφαλο στις 25 Ιουλίου και η καρίνα του ξεκίνησε να ρηγματώνεται ύστερα από μέρες αλλεπάλληλων κυμάτων. Μερικοί από τους 1.000 τόνους καυσίμου άρχισαν να χύνονται στις 6 Αυγούστου.

Η κυβέρνηση του Μαυρικίου βρίσκεται υπό πίεση στο να εξηγήσει γιατί δεν πάρθηκε εγκαίρως η απόφαση να αδειάσει το πλοίο από τα καύσιμά του. Αργότερα, ο πρωθυπουργός δικαιολόγησε την αργή αντίδραση αναφέροντας κακές καιρικές συνθήκες.

Η ιδιοκτήτρια Nagashiki Shipping ανέφερε πως ποσότητες «κατάλοιπων» έχουν παραμείνει στο πλοίο μετά την άντληση. Ερευνάται το γιατί το πλοίο βρέθηκε εκτός πορείας. Θα έπρεπε να παραμένει τουλάχιστον 10 μίλια (16 χιλιόμετρα) μακριά από την ακτή. Η εταιρία έχει στείλει ειδικούς να βοηθήσουν στον καθαρισμό της ζημιάς.

Η κυβέρνηση του Μαυρικίου ζητάει αποζημίωση από την εταιρία.

Αφότου η κυβέρνηση κήρυξε έκτακτη περιβαλλοντική ανάγκη, χιλιάδες εθελοντών ξεχύθηκαν στην ακτή για να δημιουργήσουν πρόχειρα φράγματα από υφασμάτινους σωλήνες γεμισμένους με φύλλα ζαχαροκάλαμου, η ακόμα και ανθρώπινα μαλλιά, με άδεια μπουκάλια δεμένα πάνω τους για να επιπλέουν.

Η χώρα των 1,3 εκατομμυρίων κατοίκων που στηρίζεται σε μεγάλο μέρος στον τουρισμό, έχει ήδη δεχτεί μεγάλο πλήγμα από τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς της πανδημίας του κορωνοϊού.

 

Πώς διαφέρει η Epoch Times από άλλες εφημερίδες;

Η Epoch Times είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη ανεξάρτητη εφημερίδα στην Αμερική. Είμαστε διαφορετικοί από άλλους οργανισμούς μέσων μαζικής ενημέρωσης επειδή δεν επηρεαζόμαστε από καμία κυβέρνηση, εταιρεία ή πολιτικό κόμμα. Ο μόνος μας στόχος είναι να φέρουμε στους αναγνώστες μας ακριβείς πληροφορίες και να είμαστε υπεύθυνοι στο κοινό.
Δεν ακολουθούμε την ανθυγιεινή τάση στο σημερινό περιβάλλον των μέσων ενημέρωσης, της δημοσιογραφίας που έχει μια ατζέντα, και αντ’ αυτού χρησιμοποιούμε τις αρχές μας Αλήθεια και Παράδοση ως πυξίδα.

Αν εκτιμάτε την ανεξάρτητη δημοσιογραφία μας, βοηθήστε μας να συνεχίσουμε. Στηρίξτε την αλήθεια και την παράδοση.

[give_form id=”3924″]

Πως μπορείτε να μας βοηθήσετε ώστε να συνεχίσουμε να σας κρατάμε ενημερωμένους

Ποιος είναι ο λόγος που χρειαζόμαστε την βοήθειά σας για την χρηματοδότηση του ερευνητικού ρεπορτάζ μας; Επειδή είμαστε ένας ανεξάρτητος οργανισμός ειδήσεων που δεν επηρεάζεται από καμία κυβέρνηση, εταιρεία ή πολιτικό κόμμα. Από την ημέρα που ξεκινήσαμε, έχουμε έρθει αντιμέτωποι με προσπάθειες αποσιώπησης της αλήθειας κυρίως από το Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα. Αλλά δεν θα λυγίσουμε. Η ελληνική έκδοση της Epoch Times βασίζεται ολοκληρωτικά στις γενναιόδωρες συνεισφορές σας για να διατηρήσει την παραδοσιακή δημοσιογραφία ζωντανή και υγιή στην Ελληνική γλώσσα. Μαζί, μπορούμε να συνεχίσουμε να διαδίδουμε την αλήθεια.

ΣΧΕΤΙΚΑ

Σχολιάστε