Από τον ιστότοπο Pure Insight.
Μετενσάρκωση. Γεγονός, πλάνη, δεισιδαιμονία ή απλώς σύμπτωση; Ιστορίες ανθρώπων με υπερφυσικό νου, σκέψεις που αποκαλύπτουν το παρελθόν, νους με δύναμη να μετακινεί αντικείμενα και να αντιλαμβάνεται πράγματα που οι υπόλοιποι από εμάς δεν μπορούν με τις συνηθισμένες αισθήσεις μας, μυαλό που λειτουργεί ανεξάρτητα από το σώμα. Από τα αρχαία χρόνια, αυτά τα αινίγματα έχουν κινήσει το ενδιαφέρον των ανθρώπων, αλλά μόνο την δεκαετία του 1970 κάποιοι επιστήμονες, οι «Ντετέκτιβ του νου», άρχισαν να καταλαβαίνουν κάτι παραπάνω για τα εσωτερικά μας μυστήρια.
Έχουμε μία μόνο, ή περισσότερες ζωές; Έχετε βιώσει ποτέ το αίσθημα ντέζα βου ή μια αίσθηση τύπου «ήμουν εδώ παλιά»; Σύμφωνα με τους ντετέκτιβ του νου, έχουμε βιώσει πολλές προηγούμενες ζωές στο παρελθόν και θα συνεχίσουμε να ερχόμαστε σε αυτόν τον κόσμο, σε άλλες μορφές, μέχρι να φτάσουμε σε μια τελική κατάσταση.
Ακολουθούν τρεις ενδιαφέρουσες περιπτώσεις εμπειριών από έρευνες ειδικών, σχετικά με το θέμα της μετενσάρκωσης. Παρακάτω είναι το πρώτο μέρος του άρθρου.
Υπόθεση 1 – Οι καταγραφές Μπλόξαμ
Την δεκαετία του 1970, ο Άρναλ Μπλόξαμ (Arnall Bloxham) ήταν Ουαλός υπνοθεραπευτής, ο οποίος, για μια περίοδο 20 ετών, υπνώτισε μερικές εκατοντάδες ανθρώπους και ηχογράφησε τις περιγραφές τους, που φαίνεται να είναι εμπειρίες από προηγούμενες ζωές. Αυτές οι καταγραφές του Μπλόξαμ μπορούν να αποτελέσουν αποδεικτικά στοιχεία για την ύπαρξη της μετενσάρκωσης; Ή μπορούν να εξηγηθούν με κάποιον άλλο τρόπο; Ο Άρναλ Μπλόξαμ ήταν ειδικός σε αυτό που οι υπνωτιστές αποκαλούν «πειράματα παλινδρόμησης προηγούμενων ζωών». Μέσω ύπνωσης, μπορούσε να καθοδηγήσει ένα άτομο πίσω στη στιγμή της γέννησής του, και ακόμη και πριν από αυτήν. Ο Μπλόξαμ ήταν ο τότε πρόεδρος της Βρετανικής Εταιρείας Υπνοθεραπευτών και χρησιμοποιούσε την ύπνωση για να θεραπεύσει ανθρώπους από σωματικές παθήσεις, όπως το κάπνισμα, για παράδειγμα.
Αυτό που συμβαίνει στα πειράματα παλινδρόμησης με ύπνωση, αψηφά την κοινή ανθρώπινη λογική. Οι ασθενείς του μπορούσαν να περιγράψουν, με μεγάλη λεπτομέρεια, ζωές ανθρώπων που υπήρξαν εκατοντάδες χρόνια πριν.
Όσο απίστευτο κι αν ακούγεται, ο Μπλόξαμ παρήγαγε πάνω από 400 ηχογραφήσεις ασθενών που ανακαλούσαν την προηγούμενη ζωή τους, εν υπνώσει. Επιπλέον, πολλές λεπτομέρειες από τις ηχογραφήσεις, έχουν επαληθευθεί με διασταύρωση στοιχείων με περιγραφές άλλων υπνωτισμένων του Μπλόξαμ, και έχουν επίσης επαληθευθεί από τα διαθέσιμα ιστορικά στοιχεία του σήμερα. Σύμφωνα με τον Μπλόξαμ, αυτά τα τρανταχτά στοιχεία υποστηρίζουν σθεναρά την αλήθεια του αρχαίου πιστεύω της μετενσάρκωσης.
Μία από τις υψηλού προφίλ περιπτώσεις του Μπλόξαμ είναι αυτή της Τζέιν Έβανς (Jane Evans). Η παλινδρόμηση της Τζέιν στις προηγούμενες ζωές της θα ξεκινούσε το 1971, όταν είδε μια αφίσα που έγραφε: «Ο Άρναλ Μπλόξαμ λέει ότι ο ρευματισμός είναι ψυχολογικός». Η Τζέιν, μια 32χρονη Ουαλή νοικοκυρά που υπέφερε από ρευματοειδή αρθρίτιδα, βρήκε την δήλωση απίστευτη, οπότε αποφάσισε να έρθει σε επαφή με αυτόν που την υποστήριζε. Πράγματι, ήρθε σε επαφή με τον Μπλόξαμ μέσω ενός φίλου του συζύγου της. Τελικά μέσω υπνωτισμού είπε πως θυμήθηκε έξι από τις προηγούμενες ζωές της. Υπήρξε: σύζυγος λογίου στην αρχαία Ρώμη, Εβραία που δολοφονήθηκε τον 12ο αιώνα στο Γιορκ της Αγγλίας, ακόλουθος ενός Γάλλου εμπόρου και πρίγκιπα τον Μεσαίωνα, διακεκριμένη βοηθός στην Αικατερίνη της Αραγονίας, φτωχή υπηρέτρια στο Λονδίνο κατά την βασιλεία της Βασίλισσας Άννας, και μοναχή στην Αμερική τον 19ο αιώνα.
Η ιστορία της Τζέιν Έβανς και πολλά άλλα παραδείγματα μετενσάρκωσης, πήραν δημοσιότητα από τον τηλεοπτικό παραγωγό του BBC, Τζέφρεϋ Άιβερσον (Jeffrey Iverson) στο βιβλίο του «More Lives Than One?». Το 1975, αναζητώντας επαλήθευση για την θεωρία της μετενσάρκωσης, ο Άιβερσον ζήτησε την άδεια της Τζέιν να αφήσει τον Μπλόξαμ να την υπνωτίσει και πάλι, αυτή την φορά παρουσία τηλεοπτικής κάμερας και μαγνητοφώνου του BBC. Στη συνέχεια, ο Άιβερσον προσπάθησε να βρει εάν, στην πραγματικότητα, η Έβανς είχε περισσότερες ζωές από μία.
Ο Άιβερσον ερεύνησε τις λεπτομέρειες αυτών των ζωών και επαλήθευσε ότι οι λεπτομέρειες των προσφάτως ηχογραφημένων παλινδρομήσεων της Τζέιν Έβανς επαληθεύονται από ιστορικά στοιχεία. Στο τέλος του βιβλίου, θεωρεί ότι τα 20 χρόνια ερευνών του Μπλόξαμ αποτελούν αποδεικτικά στοιχεία για την έννοια της μετενσάρκωσης. Παρήγαγε επίσης ένα ντοκιμαντέρ στο BBC, με τίτλο «The Bloxham Tapes» βάσει όλου του υλικού που είχε συλλέξει.
Υπόθεση 2 – Οι Καθαροί του δρ. Άρθουρ Γκίρνταμ
Οι σκεπτικιστές έχουν αποδώσει το προηγούμενο φαινόμενο σε αυτό που οι ντετέκτιβ του μυαλού αποκαλούν «κρυφή μνήμη», δηλαδή ότι θυμάσαι γεγονότα που ξέχασες ότι γνώριζες! Εάν μια τόσο μακρινή μνήμη θα μπορούσε να αναδυθεί από το μυαλό ενός ατόμου, αυτό θα μπορούσε να εξηγήσει με την καθημερινή λογική την «μετενσάρκωση» της Τζέιν Έβανς.
Ωστόσο, για τον δρ. Άρθουρ Γκίρνταμ (Dr. Arthur Guirdham) – μια ακόμα μεγάλη αυθεντία της Βρετανίας στο θέμα της μετενσάρκωσης, η κρυφή μνήμη δεν μπορούσε να εξηγήσει τις περιπτώσεις που είχε δει και ακούσει. Ο δρ. Γκίρνταμ παρουσιάζει αυτές τις εμπειρίες στα βιβλία του, «We Are One Another», «Cathars & Reincarnation» και στην αυτοβιογραφία του «A Foot in Both Worlds».
Ο δρ. Γκίρνταμ, συνταξιούχος ψυχίατρος του Ηνωμένου Βασιλείου, είναι πρόεδρος μιας μικρής ομάδας ανθρώπων που πιστεύουν ότι ήταν Καθαροί στην προηγούμενη ζωή τους, μια αιρετική θρησκευτική ομάδα που υπήρξε στην περιοχή Λανγκντόκ της νοτιοδυτικής Γαλλίας τον 13ο αιώνα.
Το περιστατικό που οδήγησε τον δρ. Γκίρνταμ στη θεωρία της μετενσάρκωσης, έλαβε χώρα στο Μπαθ στη νοτιοδυτική Αγγλία το 1962, σε έναν χώρο νοσηλείας νοσοκομείου, όπου ο δρ. Γκίρνταμ εργαζόταν ως ψυχίατρος. Μια ασθενής του, μια φυσιολογική νεαρή γυναίκα, του είπε ότι είχε έναν επαναλαμβανόμενο εφιάλτη ανά διαστήματα από την εφηβική της ηλικία, αλλά το τελευταίο διάστημα τον έβλεπε δύο ή τρεις φορές την εβδομάδα. Στο όνειρό της, έβλεπε ότι ξάπλωνε ανάσκελα στο πάτωμα, ενώ ένας άντρας την πλησίαζε από πίσω. Δεν ήξερε τι θα συνέβαινε, αλλά ήταν πολύ τρομοκρατημένη.
ο Δρ. Γκίρνταμ, μόλις άκουσε την περιγραφή του εφιάλτη της εξεπλάγη, αλλά δεν το έδειξε και παρέμεινε ήρεμος, καθώς έπρεπε να κρύψει την έκπληξή του μπροστά στην ασθενή του, που περιέγραφε τον ίδιο εφιάλτη που μάστιζε και τον ίδιο επίσης, για περισσότερα από 30 χρόνια. Ο γιατρός το βρήκε εξαιρετικά περίεργο αλλά δεν είπε τίποτα στην ασθενή του, η οποία μετά τη συνάντησή τους δεν είδε ποτέ πάλι τον εφιάλτη εκείνον και, όσο για τον δρ. Γκίρνταμ, το όνειρό του επίσης σταμάτησε μέσα σε μια εβδομάδα μετά την συνάντησή τους.
Οι συναντήσεις τους συνεχίστηκαν. Ο Γκίρνταμ ήταν σίγουρος ότι η ασθενής του δεν είχε κάποιο νοητικό πρόβλημα, και η γνώση της για το παρελθόν του κέντριζε το ενδιαφέρον. Αργότερα η ασθενής τού έδωσε μια λίστα με ονόματα ανθρώπων που είπε ότι υπήρξαν τον 13ο αιώνα και περιέγραψε πράγματα που τους συνέβησαν. Είπε επίσης στον Γκίρνταμ ότι και αυτός ήταν εν ζωή τότε και ονομαζόταν Ρoζιέτ ντε Κρουισότ.
Ως ψυχίατρος, ο δρ. Γκίρνταμ γνώριζε κάποιες βασικές πληροφορίες σχετικά με την θεωρία της μετενσάρκωσης, αλλά ποτέ δεν είχε μεγάλο ενδιαφέρον για το θέμα. Ωστόσο, ενθουσιασμένος από αυτήν την υπόθεση, αποφάσισε να το ερευνήσει. Διαπίστωσε ότι τα ονόματα που του έδωσε η ασθενής του ήταν πράγματι ακριβή, αν και αναφέρονται μόνο σε κάποια αόριστα ιστορικά αρχεία του Μεσαίωνα. Τα αρχεία αυτά είχαν γραφτεί στα Γαλλικά και ποτέ δεν είχαν μεταφραστεί στα Αγγλικά. Τα άτομα που περιέγραψε η ασθενής του Γκίρνταμ ήταν όλα μέλη της αίρεσης των Καθαρών, (μιας θρησκείας που είχε ίσως και κακές προσμείξεις) που υπήρξε στην νότια Γαλλία και στη βόρεια Ιταλία τον Μεσαίωνα. Μεταξύ άλλων, οι Καθαροί πίστευαν στη μετενσάρκωση. Με την πάροδο του χρόνου, ο Γκίρνταμ γνώρισε όλο και περισσότερα άτομα, 11 συνολικά, τα οποία είχαν αναμνήσεις από την προηγούμενη ζωή τους, λέγοντας ότι ζούσαν μαζί σε μια ομάδα Καθαρών.
Ο Δρ. Γκίρνταμ είπε ότι κανένας από αυτούς τους ανθρώπους δεν ήταν υπό την επήρεια φαρμάκο, ούτε σε ύπνωση όταν θυμόταν τα στοιχεία. Ονόματα από το παρελθόν και συμβάντα απλώς εμφανίζονταν στο μυαλό τους. Ο Γκίρνταμ παρουσίασε επίσης ένα από τα πιο αξιόλογα αποδεικτικά στοιχεία που είχε. Ήταν το σχέδιο ενός επτάχρονου κοριτσιού, που περιείχε εικόνες μιας περασμένης εποχής. Στο μπλοκ της έγραψε επίσης τα ονόματα πολλών μελών της αίρεσης των Καθαρών. Έκπληκτος, ο Γκίρνταμ είπε: «Είναι αδιανόητο, το πώς ένα επτάχρονο παιδί θα μπορούσε να γνωρίζει αυτά τα ονόματα ενώ δεν νομίζω να υπήρχε κάποιος ειδικός στη μεσαιωνική ιστορία στην Αγγλία εκείνη την εποχή που να τα γνώριζε».
Το πλήθος των αναμνήσεων, ονομάτων και καταστάσεων έπεισε τον γιατρό ότι αυτός και οι υπόλοιποι είχαν ζήσει όλοι μαζί, όχι μόνο μία φορά, αλλά σε αρκετές ζωές. Είπε: «Μετά από 40 χρόνια εμπειρίας στην ιατρική, μπορώ να διακρίνω με σαφήνεια την διαφορά της εμπειρίας ενός ατόμου με ικανότητα γνώσης του παρελθόντος, και ενός σχιζοφρενούς, εκτός κι αν είμαι ο ίδιος ψυχωτικός. Κανένας από τους ανθρώπους στην ομάδα μου δεν είναι είναι τρελός – και κανένας από τους συναδέλφους μου δεν θα έλεγε πως είμαι ψυχωτικός».
Υπόθεση 3 – Δρ. Ίαν Στίβενσον του Πανεπιστημίου της Βιρτζίνια
Εάν επρόκειτο να ονομάσουμε τους κορυφαίους ειδικούς του κόσμου στο πεδίο της μετενσάρκωσης, ο δρ. Ίαν Στίβενσον (Dr. Ian Stevenson), καθηγητής Ψυχιατρικής στο Πανεπιστήμιο της Βιρτζίνια θα ήταν στη λίστα. Έχει ταξιδέψει σε όλο τον κόσμο για να διερευνήσει διάφορες αναφορές μετενσάρκωσης και έχει κατασκευάσει μια αυστηρή δοκιμασία για να αποκλείσει την απάτη, την κρυφή μνήμη κ.λπ. Μόνο 20 από τις 200 περιπτώσεις πέρασαν αυτήν την αυστηρή εξέταση του Στίβενσον ώστε να συμπεριληφθούν ως πιθανές περιπτώσεις μετενσάρκωσης. Επτά από αυτές τις περιπτώσεις είναι από την Ινδία, τρεις από την Σρι Λάνκα, δύο από την Βραζιλία, μία από τον Λίβανο και επτά από μια φυλή Ινδιάνων στην Αλάσκα.
Ας δούμε την υπόθεση ενός πολύ νεαρού κοριτσιού, που είχε γεννηθεί το 1956 στην κεντρική Σρι Λάνκα με το όνομα Γκναντιλέκα Μπαντεγουιθάνα (Gnantilleka Baddewithana). Λίγο αφότου άρχισε να μαθαίνει να μιλά, άρχισε να αναφέρει μια άλλη μητέρα και πατέρα σε ένα άλλο μέρος, όπου είπε ότι είχε επίσης δύο αδέλφια και πολλές αδελφές.
Από τις λεπτομέρειες που έδωσε το κοριτσάκι, οι γονείς της μπόρεσαν να αντιστοιχίσουν τις περιγραφές της με μια συγκεκριμένη οικογένεια σε μια πόλη λίγο πιο μακριά από τη δική τους. Διαπίστωσαν ότι αυτή η οικογένεια είχε χάσει έναν γιο το 1954. Όταν πήγαν με την Γκναντιλέκα να επισκεφτούν εκείνη την οικογένεια, το κοριτσάκι τους είπε ότι ήταν ο νεκρός γιος τους και αναγνώρισε σωστά τα επτά μέλη της οικογένειάς «του». Αλλά μέχρι τότε οι οικογένειες δεν είχαν γνωριστεί ποτέ ούτε είχαν επισκεφτεί ποτέ η μία την πόλη της άλλης.
Επίλογος
Οι σκεπτικιστές μπορεί να απορρίψουν την θεωρία της μετενσάρκωσης χαρακτηρίζοντάς την πλάνη, ενώ αυτοί που δεν πιστεύουν στην μετενσάρκωση μπορεί να την θεωρήσουν ως αβάσιμη δεισιδαιμονία.
Ανεξάρτητα από το αν το πιστεύετε ή όχι, από αρχαιοτάτων χρόνων, ανατολικές θρησκείες όπως ο Βουδισμός και ο Ταοϊσμός μιλούν για την θεωρία της μετενσάρκωσης. Στην αρχαία Ελλάδα, ο Σωκράτης δίδαξε επίσης την μετενσάρκωση. Οι ανατολικές θρησκείες πιστεύουν στη θεωρία της αιτιότητας, με άλλα λόγια, στην σχέση μεταξύ αιτίας και αποτελέσματος. Πιστεύουν ότι η συμπεριφορά ενός ατόμου σε αυτήν τη ζωή έχει σημασία, και όλες οι καλές και κακές πράξεις που διαπράττει κάποιος θα έχουν επιπτώσεις. Αλλά, ποιος είναι αυτός που κρατά τον λογαριασμό;
Η θεωρία υποστηρίζει ότι είναι οι φυσικές δυνάμεις ενός Κοσμικού Νόμου, ή του Νόμου της Φύσης όπως κάποιοι τον ονομάζουν, που καταγράφουν τα πάντα. Οι πράξεις ενός ατόμου, το καλό ή το κακό, θα έχουν τον αντίκτυπό τους στην τωρινή ζωή ή την επόμενη, ως καλή τύχη ή ως κακό πεπρωμένο ή τιμωρία.
Οι άθεοι πιθανότατα θα θεωρούσαν αυτήν τη θεωρία ως παράδειγμα ενός «μοιρολατρικού συνδρόμου». Οι άθεοι πιστεύουν ότι η ζωή και το πεπρωμένο του ατόμου είναι στα χέρια του.
Αντιθέτως, οι Ταοϊστές πιστεύουν ότι ένα άτομο θερίζει αυτό που έχει σπείρει. Ίσως, αυτό εξηγεί μια από τις θεωρίες του Ταοϊσμού για τους οκτώ τύπους πεπρωμένων των ανθρώπων στην μετενσάρκωση, όπως τον πλούτο ή την φτώχεια, την υψηλή κοινωνική θέση ή την ταπεινή, την μακροζωία ή την μικρή ζωή, και παρόμοια.
Ίσως αυτός είναι επίσης ο λόγος για τον οποίον ο Βουδισμός έχει μιλήσει για την θεωρία των «έξι δρόμων της Σαμσάρα (μετενσάρκωσης)» 2.500 χρόνια πριν.
Και ίσως αυτός θα μπορούσε να είναι ο λόγος για τον οποίον συχνά ακούγονται συμβουλές των προγόνων και των γονέων μας να ακολουθούμε το ρητό: «Οι καλές πράξεις θα ανταμειφθούν με αρετές, και οι κακές και πονηρές πράξεις θα επιφέρουν τιμωρία».
Ακολουθήστε μας στο Facebook @epochtimesgreece
Διαβάστε επίσης: