Πέμπτη, 14 Νοέ, 2024

Ακόμα μια νίκη της κοινωνίας των πολιτών και των αρμόδιων φορέων ενάντια στις αυθαιρεσίες της Cosco

Παραιτήθηκε, τελικά, η COSCO  από το αίτημά της να εγκαταστήσει σταθμό αυτοκινήτων (car terminal) εντός του αρχαιολογικού χώρου Παλατάκι στον επιβατικό σταθμό κρουαζιέρας.

Η COSCO, ζητώντας έγκριση από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ), θέλησε να μετατρέψει τις προβλήτες κρουαζιέρας στο Παλατάκι σε χώρο στάθμευσης διαμετακομιζόμενων (transit) αυτοκινήτων.

Η COSCO ζήτησε έγκριση από το ΚΑΣ προκειμένου να μετατρέψει και επίσημα πλέον (καθ’ ότι, κατά το παρελθόν, τρεις φορές μετέτρεψε τον χώρο σε σταθμό αυτοκινήτων χωρίς την έγκριση της Εφορείας Αρχαιοτήτων) τον αρχαιολογικό χώρο σε τελωνειακό και σε πεδίο φορτοεκφόρτωσης διαμετακομιζόμενων αυτοκινήτων.

Ο Σύλλογος Εκτάκτων Αρχαιολόγων καλεί την COSCO να σταματήσει να προσβάλλει την πολιτιστική κληρονομιά του Πειραιά, μετατρέποντας τη σε βιομηχανική ζώνη.

Συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας, έγγραφα και μηνυτήριες αναφορές

Το ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΠΕΙΡΑΪΚΗΣ  έδωσε μάχη μέσα από μια σειρά κινητοποιήσεων και κατάφερε, στις 23 Δεκεμβρίου 2021, η Εφορεία Αρχαιοτήτων Πειραιά να απαγορεύσει εγγράφως την παράνομη αυτή ενέργεια της COSCO – η οποία από το 2020 έχει επιχειρήσει τρεις φορές να μετατρέψει τις προβλήτες κρουαζιέρας στο Παλατάκι σε χώρο στάθμευσης 4.000 διαμετακομιζόμενων  αυτοκινήτων – διότι δεν υπήρχαν «ούτε άδειες ούτε μελέτες και, συνακόλουθα των ανωτέρω, υπήρξε παράβαση και της ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ». Ως εκ τούτου, τα παράνομα αυτοκίνητα αποσύρθηκαν.

Έτσι λοιπόν και τώρα, για ακόμα μια φορά, αποδεικνύεται ότι η επαγρύπνηση της κοινωνίας μπορεί να κινητοποιήσει τις πολιτικές δυνάμεις και να ακυρώσει ενέργειες που καταστρατηγούν, καταπατούν και συνάμα αδιαφορούν για την πολιτιστική μας κληρονομιά, καθώς και για την ποιότητα ζωής στην πόλη του Πειραιά.

Φορείς και θεσμικοί εκπρόσωποι έστειλαν αιτήματα στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο και κατάφεραν να παραιτηθεί η COSCO από το αίτημά της να εγκαταστήσει τον σταθμό αυτοκινήτων εντός του αρχαιολογικού χώρου Παλατάκι.

Αξίζει δε να θυμηθούμε πως, τον Μάρτιο του 2022, το Ανώτατο Δικαστήριο έκρινε παράνομες τις εργασίες κατασκευής προβλήτας στην Πειραϊκή, διότι δεν είχε προβλεφθεί από την COSCO στρατηγική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

Εδώ και 15 ημέρες, έχουν ξεκινήσει βαθυμετρίες ως προκαταρκτική φάση, στην οποία θα υπάρξει και συνέχεια, ενώ τον Φεβρουάριο του 2024 θα εκδικαστούν 7 προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ).

Οι πολίτες του Πειραιά είναι σίγουρο πως θα εξακολουθήσουν να βρίσκονται  απέναντι σε κάθε πράξη που θέτει σε κίνδυνο το περιβάλλον, την ιστορία του τόπου, τη ζωή και την αξιοπρέπειά τους.

Tης Έφης Γκανά

Επιμέλεια: Αλία Ζάε

Πως μπορείτε να μας βοηθήσετε ώστε να συνεχίσουμε να σας κρατάμε ενημερωμένους

Ποιος είναι ο λόγος που χρειαζόμαστε την βοήθειά σας για την χρηματοδότηση του ερευνητικού ρεπορτάζ μας; Επειδή είμαστε ένας ανεξάρτητος οργανισμός ειδήσεων που δεν επηρεάζεται από καμία κυβέρνηση, εταιρεία ή πολιτικό κόμμα. Από την ημέρα που ξεκινήσαμε, έχουμε έρθει αντιμέτωποι με προσπάθειες αποσιώπησης της αλήθειας κυρίως από το Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα. Αλλά δεν θα λυγίσουμε. Η ελληνική έκδοση της Epoch Times βασίζεται ολοκληρωτικά στις γενναιόδωρες συνεισφορές σας για να διατηρήσει την παραδοσιακή δημοσιογραφία ζωντανή και υγιή στην Ελληνική γλώσσα. Μαζί, μπορούμε να συνεχίσουμε να διαδίδουμε την αλήθεια.

ΣΧΕΤΙΚΑ

Σχολιάστε