Παρασκευή, 19 Απρ, 2024
Η αποθήκη Bunnings στην περιοχή Maribyrnong στις 4 Αυγούστου 2020 στη Μελβούρνη της Αυστραλίας. (Daniel Pockett/Getty Images)

Αναγνώριση προσώπου σε πελάτες χρησιμοποιούν μεγάλες αλυσίδες λιανικής πώλησης της Αυστραλίας

Τρεις μεγάλες αυστραλιανές αλυσίδες λιανικής πώλησης, η Kmart, η Bunnings και η The Good Guys, βρέθηκαν να χρησιμοποιούν τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου στους πελάτες τους.

Η ομάδα καταναλωτών Choice ρώτησε 25 κορυφαίους λιανοπωλητές στην Αυστραλία αν καταγράφουν τις βιομετρικές πληροφορίες των πελατών τους και διαπίστωσε ότι οι τρεις εθνικές αλυσίδες -που διαχειρίζονται εκατοντάδες καταστήματα σε όλη τη χώρα- το έκαναν.

Ο Έντουαρντ Σάντοου, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Τεχνολογίας του Σίδνεϊ και πρώην επίτροπος ανθρωπίνων δικαιωμάτων, δήλωσε ότι η ευρεία χρήση της τεχνολογίας αναγνώρισης προσώπου αποτελεί ανησυχία για την κοινωνία.

«Ακόμη και αν αυτή η τεχνολογία ήταν απόλυτα ακριβής -και δεν είναι- αλλά ακόμη και αν ήταν, μας οδηγεί επίσης στη σφαίρα της μαζικής παρακολούθησης», δήλωσε στο Choice. «Νομίζω ότι θα υπάρξει μεγάλη ανησυχία στην αυστραλιανή κοινότητα σχετικά με το να βαδίσουμε σε αυτόν τον δρόμο».

Η Κέιτ Μπάουερ, συνήγορος των δεδομένων των καταναλωτών από την Choice, δήλωσε ότι μέλη της ομάδας επισκέφθηκαν καταστήματα για να ερευνήσουν και διαπίστωσαν ότι η Kmart και η Bunnings είχαν εγκαταστήσει ελάχιστη σήμανση για να προειδοποιήσουν τους πελάτες ότι υπόκεινται σε συλλογή δεδομένων – ενδεχομένως οι εταιρείες να παραβιάζουν τους νόμους περί ιδιωτικότητας.

«Τις περισσότερες από αυτές τις πολιτικές απορρήτου πρέπει να τις αναζητήσετε στο διαδίκτυο και συχνά δεν είναι εύκολο να τις βρείτε», ανέφερε σε δήλωσή της. «Αλλά επειδή μιλάμε για καταστήματα λιανικής πώλησης που λειτουργούν αυτοπροσώπως, είναι πιθανό ότι κανείς δεν διαβάζει την πολιτική απορρήτου πριν μπει σε ένα κατάστημα».

Σε απάντηση στα ευρήματα, ο διευθύνων σύμβουλος της Bunnings, Simon McDowell, δήλωσε ότι τα μέτρα τέθηκαν σε εφαρμογή για την αντιμετώπιση της κλοπής και της «αντικοινωνικής συμπεριφοράς».

«Ενημερώνουμε τους πελάτες μας για τη χρήση της τεχνολογίας CCTV και αναγνώρισης προσώπου μέσω πινακίδων στις εισόδους των καταστημάτων μας και επίσης στην πολιτική απορρήτου μας, η οποία είναι διαθέσιμη στον ιστότοπό μας», δήλωσε.

«Είναι πραγματικά σημαντικό για εμάς να κάνουμε ό,τι μπορούμε για να αποθαρρύνουμε την κακή συμπεριφορά στα καταστήματά μας και πιστεύουμε ότι αυτή η τεχνολογία είναι ένα σημαντικό μέτρο που μας βοηθά να διατηρήσουμε ένα ασφαλές και προστατευμένο περιβάλλον για την ομάδα και τους πελάτες μας».

Ωστόσο, ο Μαρκ Αντρέγιεβιτς, καθηγητής σπουδών μέσων μαζικής ενημέρωσης στο Πανεπιστήμιο Monash, δήλωσε ότι χρειάζεται περισσότερη σαφήνεια σχετικά με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας.

«Η πρώτη ανησυχία είναι η ειδοποίηση και η συγκατάθεση- δεν είναι σε ιδιαίτερα ορατές μορφές δημόσιας ειδοποίησης που θα καλούσαν τους ανθρώπους να καταλάβουν τι συμβαίνει», δήλωσε στο Choice.

«Νομίζω ότι το άλλο σύνολο ανησυχιών είναι ότι δεν έχουμε ένα σαφές σύνολο κανονισμών ή κατευθυντήριων γραμμών σχετικά με την κατάλληλη χρήση της τεχνολογίας. Αυτό το αφήνει αρκετά ανοιχτό».

«Τα καταστήματα μπορεί να τη χρησιμοποιούν για λόγους ασφαλείας τώρα, αλλά στην πορεία μπορεί να συμπεριλάβουν και όρους χρήσης που θα λένε ότι μπορούν να τη χρησιμοποιήσουν για σκοπούς μάρκετινγκ».

Πως μπορείτε να μας βοηθήσετε ώστε να συνεχίσουμε να σας κρατάμε ενημερωμένους

Ποιος είναι ο λόγος που χρειαζόμαστε την βοήθειά σας για την χρηματοδότηση του ερευνητικού ρεπορτάζ μας; Επειδή είμαστε ένας ανεξάρτητος οργανισμός ειδήσεων που δεν επηρεάζεται από καμία κυβέρνηση, εταιρεία ή πολιτικό κόμμα. Από την ημέρα που ξεκινήσαμε, έχουμε έρθει αντιμέτωποι με προσπάθειες αποσιώπησης της αλήθειας κυρίως από το Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα. Αλλά δεν θα λυγίσουμε. Η ελληνική έκδοση της Epoch Times βασίζεται ολοκληρωτικά στις γενναιόδωρες συνεισφορές σας για να διατηρήσει την παραδοσιακή δημοσιογραφία ζωντανή και υγιή στην Ελληνική γλώσσα. Μαζί, μπορούμε να συνεχίσουμε να διαδίδουμε την αλήθεια.

ΣΧΕΤΙΚΑ

Σχολιάστε