Μια διαφήμιση που επικρίνει την Κίνα ή το Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα (ΚΚΚ) θα μπορούσε να απαγορευτεί από το να εμφανίζεται σε οποιαδήποτε διαφημιστική πινακίδα στην Αυστραλία, σύμφωνα με μια καταγραφή του υποψηφίου για τη Γερουσία και φοιτητή-ακτιβιστή Ντρου Παύλου.
Στην ηχογράφηση που αναρτήθηκε στον λογαριασμό του Παύλου στο Twitter, ένας εκπρόσωπος διαφημιστικής εταιρείας εξηγεί γιατί η εταιρεία του που κατασκευάζει διαφημιστικές πινακίδες απορρίπτει μια καμπάνια αξίας 3.000 AU$ (2.152 δολάρια ΗΠΑ) -με έργα του αντιφρονούντα καλλιτέχνη Badiucao, ο οποίος ασκεί κριτική στους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες του Πεκίνου.
Ο εκπρόσωπος εξήγησε στον Παύλου ότι ο κλάδος στην Αυστραλία βασίζεται σε μεγάλο βαθμό σε κινεζικά εργοστάσια για την προμήθεια υλικών για τις διαφημιστικές πινακίδες τους και η ανοιχτή διαφήμιση που επικρίνει το Πεκίνο θα μπορούσε να προκαλέσει επιπτώσεις, όπως περικοπές στις αλυσίδες εφοδιασμού τους ή «κινδύνους για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο».
«Ακόμα και αν ξοδεύατε 100.000 δολάρια και όχι 3.000 δολάρια, πάλι δεν θα άξιζε τον κόπο. Οπότε τελικά ο διευθύνων σύμβουλος της Goa επικοινώνησε με τον Μπραντ Μπίσοπ [διευθύνων σύμβουλος της Bishopp Outdoor Advertising] και είπε: “Ανησυχώ πραγματικά για τη βιομηχανία μας αν τρέξουμε αυτά τα μηνύματα κατά της Κίνας”», πρόσθεσε.
Επεσήμανε ακόμη ότι οι διευθύνοντες σύμβουλοι της Goa και της Bishopp συμμετείχαν στην Outdoor Media Association, τον κορυφαίο βιομηχανικό φορέα για τη διαφημιστική βιομηχανία των διαφημιστικών πινακίδων που εκπροσωπεί όλους τους μεγάλους παίκτες στη χώρα.
«Δεν θα μπορέσετε να κλείσετε καμία διαφημιστική πινακίδα με οποιαδήποτε εταιρεία στην Αυστραλία με οποιαδήποτε κινεζικά μηνύματα», είπε.
Ο Παύλου προσπάθησε να εξηγήσει ότι το περιεχόμενο της διαφήμισής του δεν ήταν «ριζοσπαστικό υλικό» και ότι αποτελούσε «κυβερνητική πολιτική των ΗΠΑ, του Ηνωμένου Βασιλείου και της Αυστραλίας».
Ωστόσο, ο πωλητής δεν μπορούσε να κάνει και πολλά πράγματα.
Η εφημερίδα Epoch Times απευθύνθηκε στην Ένωση Υπαίθριων Μέσων Ενημέρωσης και στην Bishopp Outdoor Advertising για σχόλια, αλλά δεν έλαβε κανένα μέχρι τη στιγμή της δημοσίευσης.
Ο Παύλου έχει αποκτήσει υποστηρικτές για μια υποψηφιότητα για το Κοινοβούλιο στις επόμενες ομοσπονδιακές εκλογές και έχει επιλέξει υποψηφίους για το κόμμα του, τη Δημοκρατική Συμμαχία.
Ο φοιτητής έγινε πρωτοσέλιδο το 2020 μετά την αποβολή του από το Πανεπιστήμιο του Κουίνσλαντ μετά τη συμμετοχή του σε διαμαρτυρίες εντός της πανεπιστημιούπολης κατά του ΚΚΚ την εποχή των μεγάλων διαδηλώσεων υπέρ της δημοκρατίας στο Χονγκ Κονγκ.
Εν τω μεταξύ, το ζήτημα του εκφοβισμού των μέσων ενημέρωσης που ασκούν κριτική στο Πεκίνο δεν είναι καινούργιο.
Πέρυσι, εκπρόσωποι της κινεζικής έκδοσης της Epoch Times αποκάλυψαν σε ακρόαση στη Γερουσία ότι αρκετοί διαφημιστές αντιμετώπισαν πιέσεις για να διακόψουν τους δεσμούς τους με τον όμιλο, μερικές φορές με τη μορφή του απροκάλυπτου εκφοβισμού και άλλες φορές λόγω φόβων ότι θα μπορούσαν να προσβάλουν άτομα στην Κίνα.
Ορισμένα παραδείγματα περιλαμβάνουν έναν κρατικό οργανισμό τουρισμού της Αυστραλίας και μεγάλες επιχειρήσεις αυτοκινήτων που αποφεύγουν τη διαφήμιση σε «ευαίσθητες» πλατφόρμες.
Σε μια άλλη περίπτωση, ένα δικηγορικό γραφείο με έδρα το Σίδνεϊ ακύρωσε τη διαφήμισή του με την Epoch Times αφού πήγε σε μια εκδήλωση στην οποία συμμετείχε και το κινεζικό προξενείο του Σίδνεϊ.
Του Daniel Y. Teng