Το Facebook ανακοίνωσε αυτή την εβδομάδα ότι διέγραψε περίπου 10 εκατομμύρια λογαριασμούς που δραστηριοποιούνταν σε πρακτικές spam, ενώ προειδοποίησε ότι τις επόμενες ημέρες θα αφαιρέσει ακόμη περισσότερους λογαριασμούς από την πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης.
Η εταιρεία ανέφερε στις 14 Ιουλίου ότι έλαβε μέτρα εναντίον περίπου 500.000 λογαριασμών που, όπως υποστήριξε, εμπλέκονταν σε συμπεριφορές τύπου spam ή τεχνητή ενίσχυση αλληλεπίδρασης, με ενέργειες που κυμαίνονταν από τον υποβιβασμό των σχολίων τους και τη μείωση της διανομής του περιεχομένου τους, μέχρι και τη στέρηση της δυνατότητας να αποκομίσουν έσοδα.
Επιπλέον, η εταιρεία της πλατφόρμας Meta γνωστοποίησε πως «κατέβασε» περίπου 10 εκατομμύρια προφίλ που υποδύονταν μεγάλους παραγωγούς περιεχομένου, σύμφωνα με ανάρτηση στο εταιρικό της blog στις 14 Ιουλίου. Δίνοντας το στίγμα ότι θα συνεχίσει με αντίστοιχα μέτρα, το Facebook τόνισε ότι στοχοποιεί λογαριασμούς που προσποιούνται ότι είναι δημιουργοί άλλων ή που αναπαράγουν μαζικά τα ίδια memes ή βίντεο με άλλους spam λογαριασμούς.
Οι νέες αλλαγές θα εφαρμοστούν σταδιακά τους επόμενους μήνες, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία. «Για να βελτιώσουμε τη ροή περιεχομένου σας, εισάγουμε αυστηρότερα μέτρα με στόχο τη μείωση του μη αυθεντικού περιεχομένου στο Facebook και την προστασία και ανάδειξη όσων μοιράζονται πρωτότυπο περιεχόμενο», σημείωσε η εταιρεία. Επεσήμανε ακόμη ότι οι λογαριασμοί που δεν δημοσιεύουν πρωτογενές περιεχόμενο ενδέχεται να τιμωρούνται, τουλάχιστον περιορίζοντας την απήχηση.
Λογαριασμοί και σελίδες που έχουν τη μεγαλύτερη απήχηση στην πλατφόρμα είναι εκείνοι που ανεβάζουν πρωτότυπο περιεχόμενο που έχει δημιουργηθεί ή βιντεοσκοπηθεί από τους ίδιους.
Το Facebook συνέστησε στους χρήστες να αποφεύγουν να ανεβάζουν υλικό με λογότυπα τρίτων, ανακυκλωμένο περιεχόμενο από άλλες εφαρμογές, καθώς και να χρησιμοποιούν υψηλής ποιότητας λεζάντες και να αποφεύγουν πολύ σύντομα βίντεο χωρίς ουσιαστική αξία για τον θεατή.
Η εταιρεία, με έδρα το Μένλο Παρκ στην Καλιφόρνια, διαθέτει, όπως αναφέρει, τεχνολογία που επιτρέπει την πιο αποτελεσματική ανίχνευση διπλότυπων αναρτήσεων, πριν μειώσει την εμφάνιση αυτών στην πλατφόρμα. «Εξετάζουμε, επίσης, τρόπους να αποδοθούν τα εύσημα στον αυθεντικό δημιουργό», ανέφερε το Facebook. Για παράδειγμα, «δοκιμάζουμε την προσθήκη συνδέσμων σε διπλότυπα βίντεο, που θα παραπέμπουν τους θεατές στο πρωτότυπο περιεχόμενο».
Η ανακοίνωση αυτή έρχεται την ίδια ώρα που το YouTube της Google επιβεβαίωσε μια αντίστοιχη αλλαγή πολιτικής, αποκλείοντας από τα διαφημιστικά έσοδα περιεχόμενο που είναι μαζικά παραγόμενο, επαναλαμβανόμενο ή μη αυθεντικό.
Η κίνηση αυτή προκάλεσε σύγχυση στο διαδίκτυο, μέχρι που εκπρόσωπος της τεχνολογικής εταιρείας διευκρίνισε: «Καλωσορίζουμε δημιουργούς που αξιοποιούν εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης για να βελτιώσουν τη δημιουργία τους, και τα κανάλια που χρησιμοποιούν ΑΙ παραμένουν επιλέξιμα για monetization. Όλα τα κανάλια οφείλουν να τηρούν τις πολιτικές μας και οι δημιουργοί πρέπει να δηλώνουν εάν το ρεαλιστικό περιεχόμενό τους είναι τροποποιημένο ή συνθετικό».
Την ίδια στιγμή, η Meta και ο διευθύνων σύμβουλός της, Μαρκ Ζάκερμπεργκ, ανακοίνωσαν τη Δευτέρα πως σχεδιάζουν να επενδύσουν εκατοντάδες δισεκατομμύρια δολάρια σε υποδομές υπολογιστικής ισχύος τεχνητής νοημοσύνης, επιβεβαιώνοντας ότι η εταιρεία δημιουργεί πολλαπλά clusters AI υπολογιστών.
«Το πρώτο θα τεθεί σε λειτουργία το 2026», πρόσθεσε ο Ζάκερμπεργκ. «Τα Meta Superintelligence Labs θα διαθέτουν κορυφαία υπολογιστική ισχύ στον χώρο, με διαφορά τη μεγαλύτερη ανά ερευνητή», ανέφερε σε ανάρτησή του στο Facebook. «Ανυπομονώ να συνεργαστώ με τους κορυφαίους ερευνητές για να προωθήσουμε τα όρια της επιστήμης».
Τέλος, αυτή την εβδομάδα, ο Ζάκερμπεργκ και οι επενδυτές της Meta κατέληξαν σε συμβιβασμό για τη λήξη δίκης ύψους 8 δισεκατομμυρίων δολαρίων σχετικά με ζημίες που υποστήριζαν ότι προκλήθηκαν στην εταιρεία εξαιτίας παραβιάσεων ιδιωτικότητας των χρηστών του Facebook, όπως ανέφερε ο δικηγόρος των μετόχων σε δικαστήριο του Ντέλαγουερ.
Ο δικηγόρος των εναγόντων, Σαμ Κλόζεκ, επιβεβαίωσε τη συμφωνία ενώπιον των δημοσιογράφων στο δικαστήριο την Πέμπτη. Οι μέτοχοι είχαν στραφεί κατά του Ζάκερμπεργκ, του πρώην στελέχους Μαρκ Αντρέσεν, καθώς και άλλων πρώην ανώτατων στελεχών, μεταξύ των οποίων και της πρώην διευθύντριας επιχειρήσεων Σέριλ Σάντμπεργκ, επιδιώκοντας να τους καταστήσουν υπεύθυνους για δισεκατομμύρια δολάρια σε πρόστιμα και νομικές δαπάνες που κατέβαλε η εταιρεία τα τελευταία χρόνια.
Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου είχε επιβάλει πρόστιμο 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων στη Facebook το 2019, μετά την απόφασή της ότι η εταιρεία δεν συμμορφώθηκε με τη συμφωνία του 2012 για την προστασία των δεδομένων των χρηστών.