Παρασκευή, 26 Απρ, 2024
Ένα ηλεκτρικό όχημα Tesla Model 3 απεικονίζεται σε αυτή τη φωτογραφία που τραβήχτηκε στη Μόσχα, στις 23 Ιουλίου 2020. (Evgenia Novozhenina/Reuters)

Φινλανδός ανατινάζει το Tesla του αφού αντιμετωπίζει λογαριασμό αντικατάστασης μπαταρίας αξίας 22.000 δολαρίων

Ένας άνδρας στη Φινλανδία ανατίναξε το Tesla όχημά του με 66 κιλά δυναμίτη από πείσμα για το κόστος μιας νέας μπαταρίας, αφού βρέθηκε αντιμέτωπος με ένα λογαριασμό επισκευής ύψους 22.000 δολαρίων.

Ο Τουόμας Κατάινεν, ο οποίος ζει στο χωριό Γιαάλα στο Κυμενλάκσο της νότιας Φινλανδίας, σε ένα βίντεο που ανέβηκε στο YouTube ανατίναξε το Tesla Model S του 2012 σε ένα πρώην λατομείο.

Το μοντέλο Tesla S του 2012 κόστιζε περίπου 57.400 έως 77.400 δολάρια όταν κυκλοφόρησε.

Η εγγύηση της Tesla καλύπτει την αντικατάσταση της μπαταρίας εάν η χωρητικότητα πέσει κάτω από το 70% μέσα σε 150.000 μίλια ή οκτώ χρόνια από την αγορά, αφήνοντας ορισμένους ιδιοκτήτες των παλαιότερων μοντέλων να αντιμετωπίζουν μεγάλους λογαριασμούς επισκευής.

Το βίντεο, το οποίο διαρκεί πάνω από οκτώ λεπτά, δείχνει τον Κατάινεν και μια ομάδα ανθρώπων να φορτώνουν το αυτοκίνητο με τον δυναμίτη πριν τοποθετήσουν ένα ομοίωμα με το πρόσωπο του Έλον Μασκ μέσα στο αυτοκίνητο.

Στη συνέχεια, το όχημα εκρήγνυται σε κομμάτια μέσα σε μια μάλλον γαλήνια και γραφική σκηνή με χιονισμένα βουνά.

«Όταν αγόρασα αυτό το Tesla, τα πρώτα 1.500 χιλιόμετρα ήταν ωραία. Ήταν ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο. Μετά χτύπησαν οι κωδικοί σφαλμάτων και το πήγα για σέρβις. Το αυτοκίνητο βρισκόταν στο συνεργείο ενός αντιπροσώπου της Tesla για περίπου ένα μήνα. Τελικά, μου τηλεφώνησαν ότι δεν μπορούν να κάνουν τίποτα για το αυτοκίνητό μου και ότι η μόνη επιλογή είναι να αλλάξουν ολόκληρο το κύτταρο της μπαταρίας», δήλωσε ο Κατάινεν στο βίντεο στο YouTube.

«Το κόστος θα ήταν τουλάχιστον 20.000 ευρώ αφού πάρουν άδεια για την αλλαγή από την Tesla. Έτσι τους είπα ότι έρχομαι να παραλάβω το Tesla. Τώρα θα ανατινάξω όλο το αυτοκίνητο γιατί προφανώς δεν υπάρχει εγγύηση ή κάτι τέτοιο», πρόσθεσε.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla Έλον Μασκ -ο οποίος έχει δηλώσει ότι θα πληρώσει φέτος πάνω από 11 δισεκατομμύρια δολάρια σε φόρους- είναι ο πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο με εκτιμώμενη καθαρή αξία 244,2 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με τη λίστα δισεκατομμυριούχων του Forbes.

Τα προβλήματα με τις μπαταρίες δεν είναι τα μόνα προβλήματα που έχουν αντιμετωπίσει οι χρήστες οχημάτων Tesla, καθώς ζητήματα ασφάλειας έχουν επίσης ανακύψει σχετικά με ορισμένα χαρακτηριστικά του οχήματος, συμπεριλαμβανομένων των δυνατοτήτων αυτόνομης οδήγησης.

Τον Αύγουστο, η Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας (NHTSA) ξεκίνησε επίσημη έρευνα για τα συστήματα αυτόματου πιλότου και πλήρους αυτοοδήγησης (FSD) της Tesla μετά από σχεδόν δώδεκα ατυχήματα με σταθμευμένα οχήματα έκτακτης ανάγκης που άφησαν ένα άτομο νεκρό και τραυμάτισαν 17 άλλα.

Σύμφωνα με ένα έγγραφο της NHTSA που εκδόθηκε στις 13 Αυγούστου (pdf), το Γραφείο Διερεύνησης Ελαττωμάτων της υπηρεσίας εξέταζε 765.000 οχήματα Tesla-Μοντέλα Y, X, S και 3, από το 2014 έως 2021. Στις 31 Αυγούστου, η έρευνα αυτή επεκτάθηκε για να καλύψει ένα 12ο περιστατικό (pdf).

Τον Οκτώβριο, η Tesla απέσυρε την τελευταία έκδοση του λογισμικού FSD beta μόλις μία ημέρα μετά την κυκλοφορία του, αφού διαπίστωσε «ορισμένα ζητήματα» και δήλωσε ότι θα επαναφέρει το λογισμικό στην έκδοση 10.2 προς το παρόν.

Ενώ ο Μασκ δεν ανέφερε συγκεκριμένα ποια ήταν τα ζητήματα, σημείωσε ότι η εσωτερική διασφάλιση ποιότητας της Tesla είχε διαπιστώσει προβλήματα με ορισμένες αριστερές στροφές σε φανάρια.

«Παλινδρόμηση σε ορισμένες αριστερές στροφές σε φανάρια που διαπιστώθηκε από την εσωτερική διασφάλιση ποιότητας στην 10.3. Η διόρθωση βρίσκεται σε εξέλιξη, πιθανώς θα κυκλοφορήσει αύριο», δήλωσε τότε ο Μασκ.

Νωρίτερα αυτό το μήνα, η NHTSA δήλωσε ότι βρισκόταν σε συζητήσεις με την Tesla για την αντικατάσταση των καμερών σε ορισμένα οχήματα αμερικανικής κατασκευής, αφού ενημερώθηκε για ένα ζήτημα που σχετίζεται με ελαττωματικές κάμερες αυτόματου πιλότου.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla δήλωσε αυτόν τον μήνα ότι κανένας άλλος διευθύνων σύμβουλος στον πλανήτη δεν νοιάζεται τόσο πολύ για την ασφάλεια όσο ο ίδιος και επέμεινε ότι δεν είχε παραπλανήσει τους πελάτες της Tesla σχετικά με την τεχνολογία αυτόματης οδήγησης της εταιρείας, συμπεριλαμβανομένου του αυτόματου πιλότου και του FSD, και τους πιθανούς κινδύνους για την ασφάλειά τους.

Ο Μασκ έχει πουλήσει μετοχές της Tesla αξίας σχεδόν 14 δισεκατομμυρίων δολαρίων από τον Νοέμβριο και η εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων αξίζει περίπου 1 τρισεκατομμύριο δολάρια.

Πως μπορείτε να μας βοηθήσετε ώστε να συνεχίσουμε να σας κρατάμε ενημερωμένους

Ποιος είναι ο λόγος που χρειαζόμαστε την βοήθειά σας για την χρηματοδότηση του ερευνητικού ρεπορτάζ μας; Επειδή είμαστε ένας ανεξάρτητος οργανισμός ειδήσεων που δεν επηρεάζεται από καμία κυβέρνηση, εταιρεία ή πολιτικό κόμμα. Από την ημέρα που ξεκινήσαμε, έχουμε έρθει αντιμέτωποι με προσπάθειες αποσιώπησης της αλήθειας κυρίως από το Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα. Αλλά δεν θα λυγίσουμε. Η ελληνική έκδοση της Epoch Times βασίζεται ολοκληρωτικά στις γενναιόδωρες συνεισφορές σας για να διατηρήσει την παραδοσιακή δημοσιογραφία ζωντανή και υγιή στην Ελληνική γλώσσα. Μαζί, μπορούμε να συνεχίσουμε να διαδίδουμε την αλήθεια.

ΣΧΕΤΙΚΑ

Σχολιάστε