Η κυβέρνηση της Ταϊλάνδης θα εξετάσει «εναλλακτικές λύσεις», εάν το σχέδιό της να αποκτήσει ένα υποβρύχιο από την Κίνα αποτύχει λόγω της άρνησης της Γερμανίας να προμηθεύσει κινητήρα για αυτό, δήλωσε ο αρχηγός του Ναυτικού της Ταϊλάνδης.
Η κατασκευή του υποβρυχίου από την China Shipbuilding and Offshore International Co. (CSOC), μια κινεζική κρατική εταιρεία κατασκευής υποβρυχίων, είχε σταματήσει αφού δεν μπόρεσε να προμηθευτεί έναν γερμανικής κατασκευής κινητήρα ντίζελ.
Ο επικεφαλής του επιτελείου του Ναυτικού της Ταϊλάνδης Adm. Tharoengsak Sirisawat δήλωσε στις 8 Απριλίου ότι η CSOC έχει προθεσμία μέχρι το τέλος αυτού του μήνα για να επιλύσει το ζήτημα και ότι η Ταϊλάνδη θα λάβει απόφαση μόλις ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις.
«Το ναυτικό θα εξετάσει πρώτα τις όποιες προτάσεις, αλλά έχουμε επίσης ήδη κατά νου κάποιες άλλες επιλογές», δήλωσε ο Tharoengsak ανέφερε η Bangkok Post.
Η CSOC είχε προτείνει την αλλαγή του συμβολαίου ώστε να χρησιμοποιηθούν κινητήρες κινεζικής κατασκευής, αλλά η Ταϊλάνδη επέμενε να παραλάβει ένα υποβρύχιο με κινητήρα γερμανικής κατασκευής, όπως όριζε το αρχικό συμβόλαιο. Ο Tharoengsak αρνήθηκε να σχολιάσει την πρόταση.
Ο πρωθυπουργός της Ταϊλάνδης Prayut Chan-o-cha, ο οποίος είναι επίσης υπουργός Άμυνας, δήλωσε στις 4 Απριλίου ότι η συμφωνία θα μπορούσε να τερματιστεί εάν η κινεζική εταιρεία δεν εκπλήρωνε τη συμφωνία.
«Τι κάνουμε με ένα υποβρύχιο χωρίς κινητήρα; Γιατί να το αγοράσουμε; Εάν η συμφωνία δεν μπορεί να εκπληρωθεί, πρέπει να βρούμε τι πρέπει να κάνουμε», δήλωσε ο Prayut, προσθέτοντας ότι η ακύρωση της συμφωνίας δεν θα έχει αντίκτυπο στις ταϊλανδο-κινεζικές σχέσεις.
Η γερμανική εταιρεία Motor and Turbine Union (MTU) αρνήθηκε να προμηθεύσει τον κινητήρα λόγω του εμπάργκο όπλων της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά του Πεκίνου, το οποίο επιβλήθηκε μετά τη σφαγή στην πλατεία Τιενανμέν το 1989.
Η γερμανική πρεσβεία στην Ταϊλάνδη δήλωσε τον Φεβρουάριο ότι η Κίνα δεν διαβουλεύτηκε με τη Γερμανία πριν υπογράψει τη σύμβαση με την Ταϊλάνδη, η οποία περιλαμβάνει τους γερμανικούς κινητήρες MTU ως μέρος του προϊόντος τους.
«Η Γερμανία δεν αρνήθηκε την εξαγωγή του κινητήρα λόγω του ότι το προϊόν προορίζεται για την Ταϊλάνδη ως τρίτη χώρα. Η εξαγωγή απορρίφθηκε λόγω της χρήσης του για ένα κινεζικό στρατιωτικό [ή] προϊόν της αμυντικής βιομηχανίας», ανέφερε η πρεσβεία σε δήλωσή της που μετέδωσε η Bangkok Post.
Η Ταϊλάνδη υπέγραψε συμφωνία για την αγορά του κινεζικού υποβρυχίου κλάσης S26T Yuan για 13,5 δισεκατομμύρια μπατ (402 εκατομμύρια δολάρια) τον Απρίλιο του 2017, με τις πληρωμές να γίνονται σε επταετείς δόσεις. Η πρώτη πληρωμή ύψους 700 εκατομμυρίων μπατ (209.000 δολάρια) πραγματοποιήθηκε το ίδιο έτος.
Η Ταϊλάνδη συμφώνησε αργότερα να αποδεχθεί την προσφορά της Κίνας για την αγορά τριών υποβρυχίων αξίας 36 δισεκατομμυρίων μπατ (1,07 δισεκατομμυρίων δολαρίων), με τις πληρωμές να γίνονται σε 11 ετήσιες δόσεις. Αλλά τα δύο επιπλέον υποβρύχια αναβλήθηκαν για τέσσερα χρόνια λόγω της πανδημίας.