Παρασκευή, 19 Απρ, 2024
Ο ιδρυτής και πρόεδρος του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ Κλάους Σβαμπ κάνει δηλώσεις στο συνεδριακό κέντρο κατά τη διάρκεια της ετήσιας συνάντησης του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ (WEF) στο Νταβός στις 23 Μαΐου 2022. (Fabrice Coffrini/AFP via Getty Images)

«Μαθήματα υποκρισίας»: Η χρήση ιδιωτικών τζετ στο Νταβός προκαλεί έντονη κριτική λόγω των υψηλών εκπομπών ρύπων

Η χρήση ιδιωτικών τζετ κατά τη διάρκεια των συνεδριάσεων στο Νταβός τον Μάιο του 2022 αύξησε τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά τέσσερις φορές, με τους συμμετέχοντες στην εκδήλωση να δέχονται επικρίσεις για την προώθηση της ατζέντας για την κλιματική αλλαγή από τη μία πλευρά, ενώ δεν αναλαμβάνουν καμία δράση για να περιορίσουν τις δικές τους υπερβολικές εκπομπές.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ (WEF) στο Νταβός μεταξύ 22-26 Μαΐου 2022, 1.040 ιδιωτικά τζετ πέταξαν από και προς τα αεροδρόμια που εξυπηρετούν το Νταβός, σύμφωνα με έκθεση της Greenpeace της 13ης Ιανουαρίου. Αυτό προκάλεσε τετραπλάσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τα ιδιωτικά τζετ σε σύγκριση με μια μέση εβδομάδα.

Ο αριθμός των τζετ που έρχονταν και έφευγαν από το Νταβός είχε διπλασιαστεί κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, με αποτέλεσμα την εκπομπή 9.700 τόνων CO2, που ισοδυναμεί περίπου με 350.000 μέσες εκπομπές αυτοκινήτων. Η πλειονότητα αυτών των τζετ αποδίδεται σε ιδιωτικές πτήσεις που πραγματοποίησαν οι συμμετέχοντες για τη συνάντηση του WEF.

Η Κλάρα Μαρία Σενκ, υπεύθυνη για τις μεταφορές στην ευρωπαϊκή εκστρατεία κινητικότητας της Greenpeace, χαρακτήρισε τη χρήση ιδιωτικών τζετ στο Νταβός «κακόγουστο μάθημα υποκρισίας», δεδομένου ότι το WEF ισχυρίζεται ότι έχει δεσμευτεί στον κλιματικό στόχο του Παρισιού για τη συγκράτηση της υπερθέρμανσης του κλίματος στον 1,5 βαθμό Κελσίου.

Το 80% του παγκόσμιου πληθυσμού που υποφέρει από τις συνέπειες των «κλιματικά επιβλαβών αεροπορικών εκπομπών» δεν έχει καν πετάξει ποτέ, είπε, σύμφωνα με δελτίο τύπου της 13ης Ιανουαρίου.

«Εν τω μεταξύ, οι πλούσιοι και οι ισχυροί συρρέουν στο Νταβός με εξαιρετικά ρυπογόνα, κοινωνικά άδικα ιδιωτικά τζετ για να συζητήσουν το κλίμα και την ανισότητα πίσω από κλειστές πόρτες», δήλωσε ο Σενκ.

Ρύπανση από ιδιωτικές πτήσεις

Από όλα τα ιδιωτικά αεροσκάφη που καταγράφηκαν κατά τη διάρκεια της εβδομάδας της συνάντησης στο Νταβός, το 53% βρέθηκε να είναι πτήσεις μικρών αποστάσεων κάτω των 750 χιλιομέτρων, οι οποίες σύμφωνα με την έκθεση της Greenpeace θα μπορούσαν να έχουν γίνει με αυτοκίνητο ή τρένο. Από αυτές, το 38 τοις εκατό ήταν πτήσεις εξαιρετικά μικρών αποστάσεων κάτω των 500 χιλιομέτρων, με τη μικρότερη πτήση να είναι μόλις 21 χιλιόμετρα.

Η Γαλλία, η Ιταλία και η Γερμανία βρέθηκαν να είναι τα τρία έθνη που κατέγραψαν τον μεγαλύτερο αριθμό αφίξεων και αναχωρήσεων από τα αεροδρόμια του Νταβός.

«Το Νταβός διαθέτει έναν απολύτως επαρκή σιδηροδρομικό σταθμό, παρόλα αυτά αυτοί οι άνθρωποι δεν μπορούν να μπουν στον κόπο να πάρουν το τρένο ούτε για ένα ταξίδι τόσο μικρό όσο τα 21 χιλιόμετρα. Πιστεύουμε πραγματικά ότι αυτοί είναι οι άνθρωποι που θα λύσουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κόσμος;» δήλωσε η Σενκ.

Με βάση τα χιλιόμετρα ανά επιβάτη, τα ιδιωτικά τζετ είναι το πιο ρυπογόνο μέσο μεταφοράς. Το ζήτημα των εκπομπών ρύπων των ιδιωτικών τζετ ήρθε στο προσκήνιο πέρυσι, αφού αρκετά δημόσια πρόσωπα δέχθηκαν κριτική επειδή χρησιμοποιούσαν αυτά τα τζετ για σύντομες μετακινήσεις.

Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, τα ιδιωτικά τζετ δεν υπόκεινται σε ρύθμιση. Αλλά το 2022, η Γαλλία ηγήθηκε άλλων εθνών του μπλοκ για να πιέσει για τη ρύθμιση των εκπομπών των ιδιωτικών τζετ στην περιοχή.

Εκπομπές τζετ έναντι τρένων, αριστερή ατζέντα της Greenpeace

Σε ένα άρθρο του πέρυσι, ο Κέλβιν Τσαν, ένας συντάκτης επιχειρηματικών άρθρων από το Λονδίνο που συνεργάζεται με το Associated Press, σημείωσε ότι το ταξίδι του με τρένο στο Νταβός, απόστασης 870 χιλιομέτρων, κατέληξε να εκπέμπει μόνο 12,2 κιλά διοξειδίου του άνθρακα ανά επιβάτη. Αντίθετα, αν είχε πάρει πτήση, το ίδιο ταξίδι θα είχε ως αποτέλεσμα 197 κιλά εκπομπών.

Τα ιδιωτικά τζετ εκτιμάται ότι εκπέμπουν 10 φορές περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα ανά άτομο σε σύγκριση με τις εμπορικές πτήσεις και περίπου 50 φορές σε σύγκριση με τα τρένα. Συνολικά, οι αερομεταφορές ευθύνονται για περίπου το 2% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα παγκοσμίως.

Εν τω μεταξύ, η Greenpeace, η οργάνωση που βρίσκεται πίσω από την έκθεση για τις εκπομπές των ιδιωτικών τζετ στο Νταβός, έχει βρεθεί ενώπιον έντονης αμφισβήτησης επειδή φέρεται να υπερτονίζει το θέμα της κλιματικής αλλαγής.

Σε ένα ηλεκτρονικό μήνυμα που περιήλθε στην κατοχή των Epoch Times τον Σεπτέμβριο, ο Πάτρικ Μουρ, ο οποίος ίδρυσε την Greenpeace και αποχώρησε από την οργάνωση το 1986, επισημαίνει ότι η ομάδα «καπελώθηκε» από την πολιτική αριστερά όταν συνειδητοποίησαν ότι το περιβαλλοντικό κίνημα συνοδεύεται από χρήματα και εξουσία.

Οι αριστεροί πολιτικοί ακτιβιστές από την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική μετέτρεψαν την Greenpeace σε μια οργάνωση συγκέντρωσης πολιτικών πόρων από μια οργάνωση που βασίζεται στην επιστήμη, δήλωσε.

Οι εκστρατείες που διεξάγονται από περιβαλλοντικές ομάδες κατά του CO2, του πλαστικού και της πυρηνικής ενέργειας είναι λανθασμένες και έχουν σχεδιαστεί για να κάνουν τους ανθρώπους να πιστεύουν ότι ο κόσμος θα έρθει στο τέλος του αν δεν καταστρέψουν τις οικονομίες τους και δεν παραλύσουν τους πολιτισμούς τους, έγραψε ο Μουρ.

Πως μπορείτε να μας βοηθήσετε ώστε να συνεχίσουμε να σας κρατάμε ενημερωμένους

Ποιος είναι ο λόγος που χρειαζόμαστε την βοήθειά σας για την χρηματοδότηση του ερευνητικού ρεπορτάζ μας; Επειδή είμαστε ένας ανεξάρτητος οργανισμός ειδήσεων που δεν επηρεάζεται από καμία κυβέρνηση, εταιρεία ή πολιτικό κόμμα. Από την ημέρα που ξεκινήσαμε, έχουμε έρθει αντιμέτωποι με προσπάθειες αποσιώπησης της αλήθειας κυρίως από το Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα. Αλλά δεν θα λυγίσουμε. Η ελληνική έκδοση της Epoch Times βασίζεται ολοκληρωτικά στις γενναιόδωρες συνεισφορές σας για να διατηρήσει την παραδοσιακή δημοσιογραφία ζωντανή και υγιή στην Ελληνική γλώσσα. Μαζί, μπορούμε να συνεχίσουμε να διαδίδουμε την αλήθεια.

ΣΧΕΤΙΚΑ

Σχολιάστε