Τετάρτη, 24 Απρ, 2024
Σουηδοί μαθητές σε αίθουσα διδασκαλίας ενός σχολείου στο Χάλμσταντ της Σουηδίας το 2016. (David Ramos/Getty Images)

Μελέτη: Η διατήρηση των ανοικτών σχολείων κατά τη διάρκεια της πανδημίας βοήθησε τα παιδιά της Σουηδίας να αποφύγουν τις μαθησιακές απώλειες

Δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι οι μικρότεροι μαθητές της Σουηδίας, οι οποίοι δεν χρειάστηκε ποτέ να χάσουν ούτε μία ημέρα στο σχολείο λόγω της πανδημίας COVID, υπέστησαν οποιαδήποτε πτώση στις αναγνωστικές τους δεξιότητες, σύμφωνα με μια νέα μελέτη.

Όταν ο ιός του ΚΚΚ (Κομμουνιστικό Κόμμα Κίνας) έπληξε για πρώτη φορά τη Σουηδία, οι αρχές δημόσιας υγείας της χώρας κατέστησαν σαφές ότι οι παιδικοί σταθμοί και τα δημοτικά σχολεία, τα οποία εξυπηρετούν μαθητές των τάξεων 1 έως 3, πρέπει να παραμείνουν ανοιχτά. Η σουηδική κυβέρνηση επέμεινε σε αυτή την πολιτική ακόμη και όταν τα ποσοστά θανάτου από τον ιό COVID-19 ξεπέρασαν εκείνα των σκανδιναβικών γειτόνων της.

Κατά το μεγαλύτερο μέρος της πανδημίας, η αντίδραση της Σουηδίας στηρίχθηκε σε μεγάλο βαθμό στην εθελοντική συνεργασία. Αντί να επιβάλει στα σχολεία εντολές κάλυψης του προσώπου και κοινωνικής αποστασιοποίησης, συνέστησε μόνο στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές να παραμείνουν στο σπίτι αν αισθάνονταν συμπτώματα ασθένειας.

Σε μελέτη που δημοσιεύθηκε στο International Journal of Educational Research, ομάδα ερευνητών του Πανεπιστημίου Karolinska της Στοκχόλμης ανέλυσε δεδομένα από 97.073 μαθητές δημοτικού σχολείου σε όλη τη Σουηδία. Στόχος ήταν να διερευνηθεί κατά πόσον τα παιδιά της Σουηδίας υπέστησαν πιθανή μαθησιακή απώλεια κατά τα δύο τελευταία σχολικά έτη.

Δεν υπάρχουν επίσημα εθνικά δεδομένα σχετικά με την πρόοδο των μαθητών στην ανάγνωση κατά τη διάρκεια της πανδημίας, επειδή η σουηδική κυβέρνηση ακύρωσε τα εθνικά τεστ ανάγνωσης και μαθηματικών της Γ’ τάξης το 2020 και δεν απαίτησε από τα σχολεία να αναφέρουν τα αποτελέσματα των τεστ αυτών το 2021. Αυτό ώθησε τους ερευνητές να βασίσουν τη μελέτη τους σε δεδομένα που συνέλεξαν από το LegiLexi, ένα δημοφιλές δωρεάν διαδικτυακό εργαλείο που επιτρέπει στους μαθητές του δημοτικού σχολείου να εξετάζουν τις γλωσσικές τους δεξιότητες.

Οι ερευνητές συνέκριναν τις μέσες βαθμολογίες του τεστ LegiLexi από τα τέσσερα σχολικά έτη 2017-2018 έως 2020-2021 σε δύο πτυχές: την αποκωδικοποίηση λέξεων και την κατανόηση κειμένου. Το αποτέλεσμα δείχνει ότι οι εξεταζόμενοι του «πανδημικού έτους» 2020-2021 είχαν εξίσου καλές επιδόσεις με εκείνους των προηγούμενων σχολικών ετών και στους δύο τομείς της γλώσσας.

«Καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι δεν υπάρχουν ενδείξεις μαθησιακής απώλειας όσον αφορά τις πρώιμες αναγνωστικές δεξιότητες στους μαθητές δημοτικού της Σουηδίας», έγραψαν οι ερευνητές.

Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι η πανδημία του ιού του ΚΚΚ δεν επηρέασε καθόλου αρνητικά την αναγνωστική ικανότητα κάθε μεμονωμένου παιδιού της Σουηδίας, σημείωσαν οι ερευνητές. Αλλά συνολικά, οι αναγνωστικές δεξιότητες των Σουηδών μαθητών δημοτικού παρέμειναν όντως σε σταθερό επίπεδο καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας.

«Υπό το πρίσμα των διεθνών μελετών σχετικά με τις αναγνωστικές δεξιότητες των μικρότερων μαθητών κατά τη διάρκεια της πανδημίας, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι η απόφαση να παραμείνουν τα σχολεία ανοιχτά ωφέλησε τους Σουηδούς μαθητές δημοτικού», πρόσθεσαν.

Το εύρημα έρχεται εν μέσω πολυάριθμων αναφορών σχετικά με την απώλεια των δεξιοτήτων ανάγνωσης και γραφής μεταξύ των παιδιών στις ΗΠΑ μετά τα lockdown κατά την πανδημία και το εκτεταμένο κλείσιμο των σχολείων.

Σύμφωνα με μια έκθεση (pdf) που δημοσιεύθηκε τον Φεβρουάριο από την εταιρεία προγραμμάτων σπουδών και δοκιμών Amplify, το ποσοστό των μαθητών που διατρέχουν τον υψηλότερο κίνδυνο να μην μάθουν να διαβάζουν αυξήθηκε κατά 8% κατά τη διάρκεια της πανδημίας, από 29% το σχολικό έτος 2019-2020 σε 37% το σχολικό έτος 2021-22.

Μια άλλη μελέτη (pdf), η οποία διεξήχθη από το Πανεπιστήμιο της Βιρτζίνια, διαπίστωσε ότι περίπου το 35 τοις εκατό των παιδιών της Βιρτζίνια που πηγαίνουν στο νηπιαγωγείο έως τη 2η τάξη σημείωσαν κάτω από τα αναμενόμενα επίπεδα αλφαβητισμού το φθινόπωρο του 2021.

«Ιδιαίτερα ανησυχητικό είναι το γεγονός ότι οι συνολικές βαθμολογίες του K-2 για το φθινόπωρο του 2021 δείχνουν το υψηλότερο ποσοστό μαθητών που σημείωσαν βαθμολογία κάτω από το επίπεδο αναφοράς στην είσοδο στην τάξη που έχει παρατηρηθεί ποτέ κατά την αξιολόγηση του φθινοπώρου», προειδοποιεί η μελέτη.

Πως μπορείτε να μας βοηθήσετε ώστε να συνεχίσουμε να σας κρατάμε ενημερωμένους

Ποιος είναι ο λόγος που χρειαζόμαστε την βοήθειά σας για την χρηματοδότηση του ερευνητικού ρεπορτάζ μας; Επειδή είμαστε ένας ανεξάρτητος οργανισμός ειδήσεων που δεν επηρεάζεται από καμία κυβέρνηση, εταιρεία ή πολιτικό κόμμα. Από την ημέρα που ξεκινήσαμε, έχουμε έρθει αντιμέτωποι με προσπάθειες αποσιώπησης της αλήθειας κυρίως από το Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα. Αλλά δεν θα λυγίσουμε. Η ελληνική έκδοση της Epoch Times βασίζεται ολοκληρωτικά στις γενναιόδωρες συνεισφορές σας για να διατηρήσει την παραδοσιακή δημοσιογραφία ζωντανή και υγιή στην Ελληνική γλώσσα. Μαζί, μπορούμε να συνεχίσουμε να διαδίδουμε την αλήθεια.

ΣΧΕΤΙΚΑ

Σχολιάστε