Αναμένονται Επιπλέον Καθυστερήσεις
Καθώς κατά την περίοδο της Κινέζικης πρωτοχρονιάς συνήθως υπάρχουν καθυστερήσεις, με τον ιό αναμένεται ότι θα υπάρξουν επιπλέον μειώσεις στις ποσότητες των φορτίων.
Ο Lasse Kristoffersen, διευθύνων σύμβουλος του Νορβηγικού ναυτιλιακού ομίλου Torvald Klaveness, είπε στους Reuters ότι το 25% του εμπορικού στόλου της εταιρίας του, έχει επηρεαστεί καθώς ακυρώθηκαν τα δρομολόγια.
“Αυτό είναι σε μεγάλο βαθμό λόγω των μειωμένων ποσοτήτων στη Κίνα. Κάτι τέτοιο είναι συνηθισμένο κατά τη διάρκεια της Κινέζικης πρωτοχρονιάς, αλλά φαίνεται ότι οι ποσότητες είναι ακόμη μικρότερες απ’ τις φυσιολογικές για αυτή την περίοδο και μάλλον είναι λόγω του κορωνοϊού”, δήλωσε στο Reuters.
Ο Jon Monroe, σύμβουλος της ναυτιλιακής βιομηχανίας με έδρα τις Η.Π.Α., του οποίου η εταιρία δραστηριοποιείται στην Κίνα, δήλωσε ότι οι ακυρώσεις δρομολογίων τον Φεβρουάριο ήταν υψηλότερες του συνηθισμένου. Ακόμα και όταν η επιρροή του ιού σταματήσει θα υπάρξει βιασύνη για την μεταφορά φορτίων από και προς την Κίνα, δημιουργώντας επιπλέον προβλήματα στην κατασκευή και μεταφορά.
“Όλοι θα προσπαθούν να καλύψουν τον χαμένο χρόνο. Αυτή θα είναι η τέλεια καταιγίδα,” είπε.
Η ναυτιλιακή συμβουλευτική Alphaliner δήλωσε ότι οι παρατεταμένες διακοπές και τα μέτρα έκτακτης ανάγκης για την αντιμετώπιση του ιού αναμένεται να μειώσουν τις ποσότητες φορτίου στα λιμάνια της Κίνας συμπεριλαμβανομένου του Χονγκ Κονγκ κατά 6 εκατομμύρια TEU’s (τυποποιημένη μονάδα εμπορευματοκιβωτίου ISO με βάση μήκος 20 ποδών -6,10 μέτρων) το πρώτο τρίμηνο του 2020 και η πρόγνωση για την παγκόσμια ανάπτυξη των εμπορευματοκιβωτίων θα πέσει τουλάχιστον κατά 0,7% το 2020. Την περασμένη χρονιά τα εμπορευματοκιβώτια δια μέσου της Κίνας αυξήθηκαν κατά περισσότερο από 4% στα 261,25 εκατομμύρια TEU.
“Αν αυτά τα ακυρωμένα δρομολόγια σε υπηρεσίες μεγάλων αποστάσεων (από γραμμές μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων) συνεχιστούν έως τα μέσα Μαρτίου, τότε οποιαδήποτε ανάκαμψη ως προς τις ποσότητες των φορτίων, θα επηρεαστεί αρνητικά, ακόμα και μετά το τέλος των διακοπών”, δήλωσε η Alphaliner.
Τα διοικητικά στελέχη στα λιμάνια στη Δυτική Ακτή των Ηνωμένων Πολιτειών που διαχειρίζονται την πλειοψηφία των κινεζικών εισαγωγών στις Ηνωμένες Πολιτείες, ετοιμάζονται για αναμενόμενες διαταραχές.
“Θα δείτε μικρά επίπεδα εισαγωγών να φτάνουν μέσα στον Μάρτιο.” Αναφέρει στους Reuters ο Gene Seroka, διευθύνων σύμβουλος του λιμανιού του Λος Άντζελες.