Κυριακή, 22 Δεκ, 2024
Ο καθηγητής Τζανγκ Κουνλούν στα εγκαίνια της διεθνούς έκθεσης «Η Τέχνη της Αλήθειας, Καλοσύνης, Ανεκτικότητας» στο Κογκρέσο των Η.Π.Α / The Epoch Times

O γλύπτης Τζανγκ Κουνλούν έκανε τέχνη τα βασανιστήρια που υπέστη στην Κίνα

Εγγραφή στο Newsletter της Epoch Times

Ο καθηγητής Τζανγκ Κουνλούν είναι απόφοιτος της Σχολής Γλυπτικής του Κινεζικού Ινστιτούτου Τεχνών, ήταν διευθυντής του Ινστιτούτου Γλυπτικής του Σαντνόνγκ και αργότερα διευθυντής του Ιδρύματος Έρευνας στη Γλυπτική. Το 2000 στο αποκορύφωμα της σταδιοδρομίας του, συνελήφθη, βασανίστηκε και καταδικάστηκε σε τρία χρόνια φυλάκισης. Κι αυτό διότι εξασκούσε το Φάλουν Ντάφα (γνωστό και ως Φάλουν Γκονγκ), ένα είδος διαλογισμού που συστήθηκε για πρώτη φορά στην Κίνα το 1992 και το 1999 άρχισε να διώκεται ποινικά από το καθεστώς (ΚΚΚ).

«Με συνέλαβαν τέσσερις φορές. Στην αρχή ήμουν στη φυλακή κι αργότερα σε στρατόπεδο συγκέντρωσης. Με έβριζαν, με απειλούσαν και έσκιζαν τα ρούχα μου. Με διέταζαν να μένω για ολόκληρες μέρες γονατιστός, στην ίδια στάση, χωρίς να κινούμαι και να μιλάω. Χρησιμοποιούσαν διάφορες μεθόδους πλύσης εγκεφάλου για να κάνουν το μυαλό μου αδύναμο, να με κάνουν να πιστέψω σε κάτι άλλο.

«Κλουβί» είναι ο τίτλος του γλυπτού που ολοκλήρωσε ο Τζανγκ Κουνλούν το 2004 για να συμβολίσει το μαρτύριο των κρατουμένων στις κινεζικές φυλακές· πολλοί αναγκάζονται να κάθονται οκλαδόν για μεγάλες χρονικές περιόδους, χωρίς να τους επιτρέπεται να κινούνται ή να μιλούν.

 

Από τη μια μου φέρονταν με τον χειρότερο τρόπο κι ύστερα με μετέφεραν σε ένα άλλο στρατόπεδο όπου με φρόντιζαν. Ήταν η λεγόμενη “επανεκπαίδευση”, ώστε να αρνηθώ το Φάλουν Ντάφα. Μια μέρα μου έστειλαν έναν υψηλό αξιωματούχο του στρατού που ήταν από το ίδιο χωριό μ’εμένα. Μου είπε ότι ήθελε να τον μάθω ζωγραφική. Είχε φέρει μαζί του κι έναν δάσκαλο ζωγραφικής. Έβαλε τα εργαλεία στο τραπέζι και ζήτησε από τον άλλο να ζωγραφίσει ένα δέντρο. Εγώ ζωγράφισα λουλούδια. Όλη η σκηνή καταγραφόταν από κυβερνητική κάμερα και προβλήθηκε στις ειδήσεις των κρατικών καναλιών για να δείξουν πόσο καλά μας φέρονταν στα στρατόπεδα! Το μόνο που με κράτησε εκείνες τις δύσκολες ώρες ήταν ότι το μυαλό μου ήταν καθαρό, γιατί ζούσα με την ελπίδα ότι θα έβγαινα.

Είναι πολύ δύσκολο για τους Δυτικούς που δεν έχουν ανάλογες εμπειρίες να καταλάβουν γιατί η κινεζική κυβέρνηση το κάνει αυτό. Έτσι αποφάσισα να χρησιμοποιήσω την τέχνη μου για να αποκαλύψω την κατάσταση στην Κίνα όσον αφορά την καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων». Είπε ο καθηγητής Τζανγκ Κουνλούν σε συνέντευξή του στα Νέα.

Το 2001 με την βοήθεια της Διεθνούς Αμνηστίας, απελευθερώθηκε και πήγε στον Καναδά. Το 2004 σε συνεργασία με άλλους καλλιτέχνες με παρόμοια βιώματα, υλοποίησε το όραμα του και επιμελήθηκε την έκθεση τέχνης  «The Art of Zhen Shan Ren» (Η Τέχνη της Αλήθειας, Καλοσύνης, Ανεκτικότητας), με σκοπό να ευαισθητοποιηθεί το κοινό για μια από τις πιο τραγικές παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων της εποχής μας, τη δίωξη του Φάλουν Γκονγκ στην Κίνα, δείχνοντας παράλληλα τη δύναμη της ομορφιάς στην τέχνη.

«Το Φάλουν Ντάφα είχε καθοριστική επίδραση στη ζωή και την τέχνη μου. Ξεπερνώντας το τραύμα των βασανισμών, η εμπειρία μου ενέπνευσε τη δουλειά μου»,  λέει ο Τζανγκ Κουνλούν.

Ο καθηγητής Τζανγκ Κουνλούν στο εργαστήριο του.

 

Η ζωγράφος Τσεν Σιαοπίνγκ – Στγμιότυπο από το ντοκιμαντέρ The Art of Courage

 

Η Τέχνη της Αλήθειας, Καλοσύνης, Ανεκτικότητας,  άνοιξε τις πύλες της για πρώτη φορά στο κοινό στο Καπιτώλιο των Ηνωμένων Πολιτειών. Έκτοτε έχει περιοδεύσει σε περισσότερες από 50 χώρες και 200 πόλεις σε όλο τον κόσμο, από τη Νέα Υόρκη Πόλη στο Παρίσι, από το Τορόντο στο Μιλάνο μέχρι και την Ελλάδα.

Έργο του Τζανγκ Κουνλούν «Βούδας» στην είσοδο της γκαλερί Aria στα εγκαίνια της έκθεσης «Η Τέχνη της Αλήθειας, Καλοσύνης, Ανεκτικότητας» στην Φλωρεντία το 2015.

 

Ο ζωγράφος Άγγελος και ο ζωγράφος Δημήτρης Βαρβαρέσος στα εγκαίνια της έκθεσης «Η Τέχνη της Αλήθειας, Καλοσύνης, Ανεκτικότητας» στο Φουαγιέ του Παλλάς το 2018 / Studio Panoulis

 

Έργο του Τζανγκ Κουνλούν με τίτλο «Δάκρυα Θρήνου και Χαράς», στα εγκαίνια της έκθεσης «Η Τέχνη της Αλήθειας, Καλοσύνης, Ανεκτικότητας» στο Φουαγιέ του Παλλάς το 2018 / Studio Panoulis

 

Η διεθνής έκθεση τέχνης «The Art of Zhen Shan Ren» στην πόλη Λιεπάχα στη Λετονία το 2013.

 

Η διεθνής έκθεση τέχνης «The Art of Zhen Shan Ren» στην πόλη Αδελαΐδα στην Αυστραλία το 2016.

 

Πίνακας της έκθεσης του ζωγράφου Λι Γιουάν  με τίτλο «Τραγωδία στην Κίνα» 2004.

 

Η διεθνής έκθεση τέχνης «The Art of Zhen Shan Ren» στο Oxo Tower, στο Λονδίνο το 2014.

 

Στα εγκαίνια της έκθεσης «Η Τέχνη της Αλήθειας, Καλοσύνης, Ανεκτικότητας» στο Βρετανικό Κοινοβούλιο στα Ανάκτορα του Oυεστμίνστερ το 2013.

 

Διαβάστε επίσης:

Πάνω από 900 εν ενεργεία και πρώην νομοθέτες σε όλο τον κόσμο κατακρίνουν το Πεκίνο για την δίωξή του ενάντια στο Φάλουν Γκονγκ

Ακολουθήστε μας στο Facebook @epochtimesgreece

 

 

 

 

Πως μπορείτε να μας βοηθήσετε ώστε να συνεχίσουμε να σας κρατάμε ενημερωμένους

Ποιος είναι ο λόγος που χρειαζόμαστε την βοήθειά σας για την χρηματοδότηση του ερευνητικού ρεπορτάζ μας; Επειδή είμαστε ένας ανεξάρτητος οργανισμός ειδήσεων που δεν επηρεάζεται από καμία κυβέρνηση, εταιρεία ή πολιτικό κόμμα. Από την ημέρα που ξεκινήσαμε, έχουμε έρθει αντιμέτωποι με προσπάθειες αποσιώπησης της αλήθειας κυρίως από το Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα. Αλλά δεν θα λυγίσουμε. Η ελληνική έκδοση της Epoch Times βασίζεται ολοκληρωτικά στις γενναιόδωρες συνεισφορές σας για να διατηρήσει την παραδοσιακή δημοσιογραφία ζωντανή και υγιή στην Ελληνική γλώσσα. Μαζί, μπορούμε να συνεχίσουμε να διαδίδουμε την αλήθεια.

Σχολιάστε