Σάββατο, 20 Απρ, 2024
Η Balenciaga ζητά συγγνώμη στο Instagram για τις διαφημιστικές καμπάνιες της συλλογής Balenciaga Objects και Spring 23, στις 22 Νοεμβρίου 2022. (Στιγμιότυπα μέσω The Epoch Times)

Ο οίκος Balenciaga μηνύει τους παραγωγούς της διαφημιστικής της καμπάνιας για 25 εκατομμύρια δολάρια εν μέσω δημόσιας αντίδρασης

Ο οίκος μόδας Balenciaga κατέθεσε δικαστικά έγγραφα ανακοινώνοντας αγωγή ύψους 25 εκατομμυρίων δολαρίων κατά της εταιρείας παραγωγής North Six, Inc. και του ατζέντη της, του σκηνογράφου Nicholas Des Jardins, εν μέσω της δημόσιας κατακραυγής για δύο πρόσφατες διαφημιστικές καμπάνιες του.

Σε μια δισέλιδη μηνυτήρια αναφορά (pdf) που κατατέθηκε την Παρασκευή στο Ανώτατο Δικαστήριο της Πολιτείας της Νέας Υόρκης για την Κομητεία της Νέας Υόρκης, η Balenciaga δήλωσε ότι ζητά αποζημίωση για “εκτεταμένες ζημιές” που η North Six και ο Des Jardins “προκάλεσαν σε σχέση με μια διαφημιστική καμπάνια που η Balenciaga τους προσέλαβε για να παράγουν”.

Η διαφημιστική καμπάνια υποστήριζε τη συλλογή Άνοιξη/Καλοκαίρι 2023 της Balenciaga και είχε κάνει πρεμιέρα στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού.

Η Balenciaga διαφώνησε με τις φωτογραφίες της καμπάνιας που περιλάμβαναν δικαστικά έγγραφα από απόφαση του Ανώτατου Δικαστηρίου των ΗΠΑ (United States v. Williams) σχετικά με νόμο που απαγόρευε τη διαφήμιση παιδικής πορνογραφίας. Συγκεκριμένα, μια φωτογραφία μιας τσάντας, μια συνεργασία της Balenciaga και της Adidas, περιλάμβανε το δικαστικό φάκελο που καλυπτόταν εν μέρει από την τσάντα. Μόνο όσοι εξέταζαν προσεκτικά τη φωτογραφία μπορούσαν να παρατηρήσουν τη λεπτομέρεια.

“Κατόπιν πληροφοριών και πεποιθήσεων, οι εναγόμενοι, χωρίς τη γνώση ή την άδεια της Balenciaga, συμπεριέλαβαν ορισμένα έγγραφα στις φωτογραφίες της καμπάνιας, συμπεριλαμβανομένου ενός αποσπάσματος από δικαστική απόφαση που επικυρώνει την ποινική απαγόρευση της παιδικής πορνογραφίας”, αναφέρει η κλήση με ειδοποίηση. “Η Balenciaga πιστεύει ότι οι ανεξήγητες πράξεις και παραλείψεις των εναγομένων ήταν κακόβουλες ή, τουλάχιστον, εξαιρετικά απερίσκεπτες”.

Συνεχίζει: “Ως αποτέλεσμα της παραβατικής συμπεριφοράς των εναγομένων, τα μέλη του κοινού, συμπεριλαμβανομένων των μέσων ενημέρωσης, συνέδεσαν ψευδώς και με φρικτό τρόπο την Balenciaga με το αποκρουστικό και βαθιά ενοχλητικό αντικείμενο της δικαστικής απόφασης. Οι εναγόμενοι ευθύνονται έναντι της Balenciaga για κάθε ζημία που προκύπτει από αυτή την ψευδή συσχέτιση”.

Η North Six και ένας εκπρόσωπος της Des Jardins δεν ανταποκρίθηκαν αμέσως σε αιτήματα για σχολιασμό.

Η Daily Mail ανέφερε ότι εκπρόσωπος της Balenciaga δήλωσε στο πρακτορείο ότι η εταιρεία μηνύει τρίτους δημιουργούς και όχι υπαλλήλους πλήρους απασχόλησης ή τους φωτογράφους, οι οποίοι φέρεται να είχαν προσληφθεί ειδικά για το συγκεκριμένο σκηνικό.

Η Balenciaga ζήτησε έκτοτε συγγνώμη για τη διαφημιστική καμπάνια σε μια δήλωση που αναρτήθηκε στις 22 Νοεμβρίου στα Instagram stories, η οποία εξαφανίζεται αυτόματα μετά από 24 ώρες. Ο Demna Gvasalia, ο καλλιτεχνικός διευθυντής της εταιρείας, δημοσίευσε επίσης τη δήλωση στη σελίδα του στο Instagram.

“Ζητούμε συγγνώμη για την προβολή ανησυχητικών εγγράφων στην καμπάνια μας”, ανέφερε η εταιρεία. “Λαμβάνουμε πολύ σοβαρά υπόψη μας αυτό το θέμα και θα κινηθούμε νομικά εναντίον των υπευθύνων για τη δημιουργία του σετ και τη συμπερίληψη μη εγκεκριμένων αντικειμένων για τη φωτογράφιση της καμπάνιας μας για την Άνοιξη 23. Καταδικάζουμε έντονα την κακοποίηση των παιδιών σε οποιαδήποτε μορφή. Υπερασπιζόμαστε την ασφάλεια και την ευημερία των παιδιών”.

Αντεπίθεση

Εκτός από την Άνοιξη 23, ο πολυτελής οίκος μόδας είχε αντιμετωπίσει έντονες αντιδράσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για μια ξεχωριστή διαφημιστική καμπάνια -την Balenciaga Objects- που περιείχε μια σειρά από φωτογραφίες μικρών παιδιών με τη νέα ποικιλόμορφη σειρά προϊόντων της εταιρείας, όπως είδη σπιτιού, αξεσουάρ για κατοικίδια, αρώματα και στολίδια.

Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, πολλοί χρήστες εξέφρασαν την αποδοκιμασία τους για τον σχεδιασμό των τσαντών, οι οποίες έχουν τη μορφή βελούδινων αρκούδων που έχουν διαμορφωθεί με τρόπο που παραπέμπει σε φετίχ δεσμών ενηλίκων.

Μια φωτογραφία έδειχνε ένα παιδί να κρατάει μια τσάντα σχεδιασμένη από μια λευκή βελούδινη τσάντα με αρκουδάκι, με το αρκουδάκι να φοράει ένα μαύρο δικτυωτό πουκάμισο, ένα τσόκερ με χοντρό λουκέτο στο λαιμό του και μαύρους ιμάντες στους καρπούς και τους αστραγάλους του. Μια άλλη φωτογραφία δείχνει ένα διαφορετικό μοντέλο παιδιού να κρατάει μια μωβ βελούδινη τσάντα με αρκούδα, η οποία φοράει ενδυμασία που συνήθως συνδέεται με το φετίχ της δουλείας ενηλίκων.

“Ζητούμε ειλικρινά συγγνώμη για οποιαδήποτε προσβολή μπορεί να προκάλεσε η εορταστική μας εκστρατεία. Οι βελούδινες τσάντες μας με αρκουδάκια δεν θα έπρεπε να είχαν παρουσιαστεί με παιδιά σε αυτή την καμπάνια. Αφαιρέσαμε αμέσως την καμπάνια από όλες τις πλατφόρμες”, ανέφερε η Balenciaga σε δήλωσή της στο Instagram, την οποία μοιράστηκε ο Demna Gvasalia, καλλιτεχνικός διευθυντής της εταιρείας.

Οι εικόνες με τα παιδικά μοντέλα και τις τσάντες με τις βελούδινες αρκούδες φαίνεται ότι έχουν έκτοτε διαγραφεί από τους διαδικτυακούς ιστότοπους και τις πλατφόρμες της Balenciaga.

Ο φωτογράφος της διαφημιστικής καμπάνιας, Gabriele Galimberti, εξέδωσε δήλωση στο Instagram διευκρινίζοντας ότι δεν είχε τον έλεγχο της “κατεύθυνσης της καμπάνιας και της επιλογής των αντικειμένων που εμφανίζονται”.

“Δεν είμαι σε θέση να σχολιάσω τις επιλογές της Balenciaga, αλλά πρέπει να τονίσω ότι δεν είχα το δικαίωμα με οποιονδήποτε τρόπο ούτε να επιλέξω τα προϊόντα, ούτε τα μοντέλα, ούτε τον συνδυασμό τους”, έγραψε.

“Ως φωτογράφος, μου ζητήθηκε μόνο και μόνο να φωτίσω τη δεδομένη σκηνή και να τραβήξω τις λήψεις σύμφωνα με το χαρακτηριστικό μου στυλ”, πρόσθεσε.

“Επίσης, δεν έχω καμία σχέση με τη φωτογραφία στην οποία εμφανίζεται ένα έγγραφο του Ανώτατου Δικαστηρίου. Η εν λόγω φωτογραφία τραβήχτηκε σε άλλο σετ από άλλα άτομα και συνδέθηκε ψευδώς με τις φωτογραφίες μου”.

Εκπρόσωπος της Balenciaga δήλωσε στο Newsweek ότι θα σταματήσουν να πωλούνται οι τσάντες με τα βελούδινα αρκουδάκια που εμφανίζονται στην καμπάνια.

Πως μπορείτε να μας βοηθήσετε ώστε να συνεχίσουμε να σας κρατάμε ενημερωμένους

Ποιος είναι ο λόγος που χρειαζόμαστε την βοήθειά σας για την χρηματοδότηση του ερευνητικού ρεπορτάζ μας; Επειδή είμαστε ένας ανεξάρτητος οργανισμός ειδήσεων που δεν επηρεάζεται από καμία κυβέρνηση, εταιρεία ή πολιτικό κόμμα. Από την ημέρα που ξεκινήσαμε, έχουμε έρθει αντιμέτωποι με προσπάθειες αποσιώπησης της αλήθειας κυρίως από το Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα. Αλλά δεν θα λυγίσουμε. Η ελληνική έκδοση της Epoch Times βασίζεται ολοκληρωτικά στις γενναιόδωρες συνεισφορές σας για να διατηρήσει την παραδοσιακή δημοσιογραφία ζωντανή και υγιή στην Ελληνική γλώσσα. Μαζί, μπορούμε να συνεχίσουμε να διαδίδουμε την αλήθεια.

ΣΧΕΤΙΚΑ

Σχολιάστε