Τρίτη, 07 Φεβ, 2023
(Axel_Kock/Shutterstock)

Πέντε συμπτώματα αυτοάνοσων νοσημάτων και πώς να τα αντιστρέψετε

Πώς σχετίζονται η κούραση, τα αυτοάνοσα, η νοητική σύγχυση, οι πόνοι στις αρθρώσεις, τα εξανθήματα και οι πεπτικές διαταραχές με την ισορροπία του εντερικού οικοσυστήματος;
Natalia-Basdeki-Jewelry

Του Dr. Michael Ruscio

Μετάφραση: Αλία Ζάε

Τα αυτοάνοσα νοσήματα προκύπτουν όταν η φυσική άμυνα του οργανισμού μας αδυνατεί να ξεχωρίσει τα δικά μας κύτταρα από τα ξένα και επιτίθεται αδιακρίτως και στα δυο. Αν και η κούραση, η νοητική σύγχυση, οι πόνοι στις αρθρώσεις και τα προβλήματα πέψης θεωρούνται συνήθως συμπτώματα αυτοάνοσων νοσημάτων, ωστόσο η κατάλληλη διατροφή και τα συμπληρώματα μπορούν να συμβάλλουν στη μείωση τους. Μια δίαιτα αποκλεισμού, μια στοιχειακή δίαιτα και η βιταμίνη D μας βοηθούν να βελτιώσουμε το ανοσοποιητικό μας σύστημα.

Πού οφείλονται τα αυτοάνοσα νοσήματα;

Ας εξετάσουμε αρχικά τη φύση των αυτοάνοσων νοσημάτων. Όπως προαναφέρθηκε, μπορούμε να τα προσδιορίσουμε σαν αυτό που συμβαίνει όταν ο οργανισμός μας επιτίθεται στους ίδιους του τους ιστούς. Ορισμένες από τις πιο γνωστές αυτοάνοσες ασθένειες είναι η ψωρίαση, το έκζεμα, η ρευματοειδής αρθρίτιδα, ο λύκος, η σκλήρυνση κατά πλάκας και η θυρεοειδίτιδα Χασιμότο. Ακόμα και ορισμένες νευρολογικές παθήσεις όπως η νοητική σύγχυση («ομίχλη του εγκεφάλου») και το MCI (Ήπια Γνωστική Εξασθένηση ή Ήπια Γνωστική Διαταραχή) ενδέχεται να συνδέονται με μια αυτοάνοση κατάσταση. Επίσης, υπάρχουν και οι αυτοάνοσες εντερικές παθήσεις, στις οποίες ίσως και να οφείλονται γενικώς τα αυτοάνοσα.

Ξεκινώντας από την εντερική δυσβίωση, δηλαδή την ανισορροπία στους μύκητες και τα βακτήρια του εντερικού σωλήνα, μπορεί να καταλήξουμε στο Σύνδρομο Διαρρέοντος Εντέρου. Αυτό σημαίνει ότι η πορώδης επένδυση του εντέρου έχει καταστραφεί έστω τμηματικά, έτσι ώστε στοιχεία που βρίσκονται μέσα στο έντερο διαφεύγουν από τον πεπτικό σωλήνα και εισέρχονται στην κυκλοφορία του αίματος, ενεργοποιώντας το ανοσοποιητικό σύστημα. Μέσω αυτής της διαδικασίας, η εντερική δυσβίωση οδηγεί τελικά σε αποσταθεροποίηση ολόκληρο το ανοσοποιητικό μας σύστημα.

Σε ένα υγιές συμβιωτικό εντερικό περιβάλλον, ο αριθμός των μικροοργανισμών στο πεπτικό σύστημα είναι αυτός που πρέπει και το ανοσοποιητικό σύστημα βρίσκεται σε κατάσταση ηρεμίας. Όταν όμως η ισορροπία διαταραχτεί και το εντερικό περιβάλλον γίνει δυσβιωτικό, τότε το ανοσοποιητικό σύστημα αρχίζει να απελευθερώνει κυτταροκίνη και να ενεργοποιεί στοιχεία όπως τα μακροφάγα φαγοκύτταρα και τα δενδριτικά κύτταρα, των οποίων η λειτουργία είναι να καταστρέφουν εχθρικά κύτταρα που έχουν εισβάλλει στον οργανισμό.

Χαρακτηριστικό του τρόπου λειτουργίας των δενδριτικών κυττάρων (που ονομάζονται και ‘κύτταρα παρουσιαστές’) είναι η μέθοδός τους να αποσπούν τμήματα αντιγόνων ή τροφών ή ιστών, για να τα παρουσιάσουν στα κύτταρα του ανοσοποιητικού ώστε να ελεγχθούν ως προς το αν είναι όντως εχθροί. Αν το ανοσοποιητικό σύστημα κρίνει λάθος, η επίθεσή του γίνεται σε ‘αθώους’, κάτι που με τον καιρό είναι πιθανό να οδηγήσει στο Σύνδρομο του Διαρρέοντος Εντέρου.

Ως αποτέλεσμα, όταν καταναλώνουν συγκεκριμένες τροφές, μερικοί άνθρωποι νιώθουν πόνο στις αρθρώσεις ή έχουν νοητική σύγχυση. Αυτό μπορεί να συμβεί από 30’ μέχρι και 24 ώρες αργότερα. Οι παράγοντες που συνεπιδρούν είναι τόσο γενετικοί όσο και περιβαλλοντικοί. Κι αν δεν μπορούμε να παρέμβουμε γενετικά, μπορούμε ωστόσο να ελέγξουμε το περιβάλλον – δηλαδή το τι τρώμε.

Συμπτώματα αυτοάνοσων και πώς να τα αντιμετωπίσουμε

Ορισμένα από τα πιο συνηθισμένα συμπτώματα αυτοάνοσων νοσημάτων, όπως αναφέραμε και παραπάνω, είναι η κόπωση, η νοητική σύγχυση, οι πόνοι στις αρθρώσεις, τα εξανθήματα και οι πεπτικές διαταραχές. Κάτι που εντείνει την εμφάνιση και την εξέλιξή τους είναι το άγχος και ο φόβος, καθώς και οι δυο αυτές καταστάσεις αποσταθεροποιούν περαιτέρω το ανοσοποιητικό μας σύστημα.

Ένας απλός τρόπος για να μειώσουμε τα αντιγόνα1 είναι μια στοιχειακή δίαιτα. Όπως υπονοεί η ονομασία της, σε αυτού του είδους τη διατροφή λαμβάνουμε τα θρεπτικά συστατικά σε όσο πιο στοιχειώδη μορφή μπορούμε. Επειδή είναι μια υγρή διατροφή, θεωρείται ότι η απορρόφηση των συστατικών γίνεται σχεδόν εξ ολοκλήρου στο λεπτό έντερο, κάτι που επιτρέπει στο παχύ έντερο να ξεκουραστεί.

Αν και δεν είναι μπορεί να εφαρμόζεται στην καθημερινότητα σε απόλυτο βαθμό, εκτός εξαιρετικών περιπτώσεων, μια στοιχειακή δίαιτα μπορεί να ακολουθείται εν μέρει ως συμπλήρωμα διατροφής ή για 1-2 μέρες προκειμένου να αφαιρεθούν τα αντιγόνα από το σώμα. Μπορεί επίσης να χρησιμεύσει ως μια δυναμική αφετηρία αποτοξίνωσης.

Όσον αφορά συγκεκριμένα προϊόντα και την επίδρασή τους στον οργανισμό, ας τα δούμε με τη σειρά. Σε ορισμένα όπως τα γαλακτοκομικά και όσα περιέχουν γλουτένη, κάποιοι οργανισμοί έχουν δυσανεξία, άλλοι όχι. Τα επεξεργασμένα, βιομηχανοποιημένα τρόφιμα από την άλλη είναι βλαβερά για όλους. Τα στρυχνοειδή έχουν επίσης ενοχοποιηθεί αόριστα για συμπτώματα αρθρίτιδας και φλεγμονές, αλλά οι επιστημονικές έρευνες δεν έχουν αποδείξει ότι πράγματι συμβαίνει κάτι τέτοιο.3

Πιθανότατα, αν έχετε συμπτώματα εντερικής δυσβίωσης που θέλετε να περιορίσετε με τη διατροφή, αν αφήσετε για ένα διάστημα τα προαναφερθέντα προϊόντα είναι αρκετά πιθανό να μπορέσετε να τα επανεντάξετε σιγά σιγά στη διατροφή σας, εφόσον η ισορροπία του εντερικού οικοσυστήματος επανέλθει, αποκλείοντας οριστικά μόνο τις τροφές που αποδεδειγμένα σας προκαλούν πρόβλημα.

Βοήθεια προσφέρουν και τα συμπληρώματα βιταμίνης D. Έρευνα σε 250 άτομα με τη νόσο του Χασιμότο (αυτοάνοση θυρεοειδίτιδα) έδειξε η λήψη συμπληρωμάτων βιταμίνης D μείιωσε κατά 150 βαθμούς τα αντιγόνα θυρεοειδικής υπεροξειδάσης (TPO). Άλλη έρευνα, πάλι σε σύνολο έξι κλινικών δοκιμών, σε σύνολο 430 ασθενών με ρευματοειδή αρθρίτιδα, έδειξε ότι η λήψη συμπληρωμάτων βιταμίνης D μείωσε σε μεγάλο βαθμό τους πόνους των αρθρώσεων, αλλά και τους δείκτες φλεγμονής και την ταχύτητα καθίζησης των ερυθροκυττάρων (ΤΚΕ).

Οι παραπάνω μέθοδοι – η στοιχειακή δίαιτα για μια γρήγορη επαναρύθμιση, η δίαιτα αποκλεισμού για λίγο πιο μακροπρόθεσμα και σταθερά αποτελέσματα και η λήψη βιταμίνης D για καθημερινή ενίσχυση του οργανισμού σας – είναι λίγα απλά πράγματα που μπορείτε να κάνετε άμεσα αν παρατηρήσετε μερικά από τα συμπτώματα των αυτοάνοσων νοσημάτων και πριν προβείτε σε πιο δραστικές θεραπευτικές λύσεις.

Μην ξεχνάτε: ο φόβος είναι ο μεγαλύτερός σας εχθρός!

Το παρόν άρθρο αναδημοσιεύτηκε από το DrRuscio.com

Ο Μάικλ Ρούσιο είναι γιατρός, ερευνητής και συγγραφέας. Με την ερευνητική του ομάδα, προσπαθούν να βελτιώσουν το πεδίο της Ολιστικής και της Λειτουργικής Ιατρικής, εστιάζοντας στην υγεία του πεπτικού συστήματος και την επίδραση που αυτό έχει σε άλλους τομείς της υγείας, όπως η ενέργεια του ατόμου, η ψυχολογία και η λειτουργία του θυρεοειδούς αδένα. Τα αποτελέσματα των ερευνών του έχουν δημοσιευτεί σε ιατρικά περιοδικά και έχει συμμετάσχει ως ομιλητής σε πολλά συνέδρια Ολιστικής Ιατρικής ανά τον κόσμο.

Τα άρθρα υγείας της Epoch Times έχουν καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν (ούτε και φιλοδοξούν) να υποκαταστήσουν την επαγγελματική ιατρική διάγνωση, θεραπεία και συμβουλή.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ / ΠΗΓΕΣ

1. Αντιγόνα: ουσίες που προκαλούν παραγωγή αντισωμάτων, όπως οι ιοί, τα βακτήρια, οι τοξίνες, διάφορες χημικές ουσίες κλπ. (https://pathologia.eu/enimerosi/loimoxeis/ti-einai-ta-antigona/ )

2. https://el.approby.com

3. https://www.webmd.com/diet/what-to-know-about-nightshade-vegetables

4. Dr. Ruscio’s Additional Resources

https://www.theepochtimes.com/health/5-signs-of-autoimmune-disease-and-how-to-reverse-them_4909800.html

Πως μπορείτε να μας βοηθήσετε ώστε να συνεχίσουμε να σας κρατάμε ενημερωμένους

Ποιος είναι ο λόγος που χρειαζόμαστε την βοήθειά σας για την χρηματοδότηση του ερευνητικού ρεπορτάζ μας; Επειδή είμαστε ένας ανεξάρτητος οργανισμός ειδήσεων που δεν επηρεάζεται από καμία κυβέρνηση, εταιρεία ή πολιτικό κόμμα. Από την ημέρα που ξεκινήσαμε, έχουμε έρθει αντιμέτωποι με προσπάθειες αποσιώπησης της αλήθειας κυρίως από το Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα. Αλλά δεν θα λυγίσουμε. Η ελληνική έκδοση της Epoch Times βασίζεται ολοκληρωτικά στις γενναιόδωρες συνεισφορές σας για να διατηρήσει την παραδοσιακή δημοσιογραφία ζωντανή και υγιή στην Ελληνική γλώσσα. Μαζί, μπορούμε να συνεχίσουμε να διαδίδουμε την αλήθεια.

Σχολιάστε