Σάββατο, 20 Απρ, 2024
(Courtesy of Flying Cloud Productions)

Πομπέο: Η ταινία “Unsilenced” είναι μια δριμεία καταγγελία κατά του ΚΚΚ

Στις 21 Ιανουαρίου, γύρω στις 9:00 μ.μ., όταν η ταινία “Unsilenced” τελείωνε στην αίθουσα 10 του Cinemark στην κομητεία Φέρφαξ της Βιρτζίνια, οι θεατές έμειναν ακίνητοι στις θέσεις τους. Πέρασαν 10 δευτερόλεπτα, 20 δευτερόλεπτα, ακόμη και 30 δευτερόλεπτα … κανείς δεν μιλούσε ή σηκώθηκε όρθιος, καθώς η οθόνη συνέχισε να κυλάει με τα ονόματα των ηθοποιών. Κάποιοι σκούπιζαν τα δάκρυά τους, προφανώς μη μπορώντας να αποτραβηχτούν από την ιστορία τόσο σύντομα.

Ο πρώην υπουργός Εξωτερικών Μάικ Πομπέο ήταν επίσης εκεί. Χαρακτήρισε την ταινία «μια συγκινητική, ειλικρινή, δριμεία καταγγελία κατά του ΚΚΚ».

«Η αλήθεια για την απόλυτη διαφθορά του Σι & των προκατόχων του & τις φρικαλεότητες που έχουν προκαλέσει με γνώμονα την εξουσία δεν μπορεί να αμφισβητηθεί», έγραψε στο Twitter και ενθάρρυνε τον κόσμο να την παρακολουθήσει. «Αυτή η ταινία δίνει φωνή στον υπέροχο κινεζικό λαό».

Στους κινηματογράφους στη Μέσα της Αριζόνα και στο Ράλεϊ της Βόρειας Καρολίνας, το κοινό χειροκρότησε όρθιο στο τέλος της ταινίας.

Ο Καναδός σκηνοθέτης Λίον Λι παρουσιάζει την ιστορία δύο ζευγαριών Κινέζων φοιτητών, οι οποίοι διακινδύνευσαν τη ζωή τους για να αποκαλύψουν τις τρομακτικές διώξεις του Κομμουνιστικού Κόμματος Κίνας (ΚΚΚ) κατά των ειρηνικών ασκούμενων του Φάλουν Γκονγκ. Με τη βοήθεια ενός δημοσιογράφου από το Σικάγο, αποκαλύπτουν με επιτυχία τις απάνθρωπες καταχρήσεις του ΚΚΚ στη διεθνή κοινότητα.

Το Φάλουν Γκονγκ είναι μια πνευματική εξάσκηση που χαρακτηρίζεται από τρεις βασικές αρχές, την αλήθεια, την καλοσύνη και την ανεκτικότητα, μαζί με πέντε ήρεμες ασκήσεις. Αφού δημοσιοποιήθηκε το 1992, οι ασκούμενοι στην Κίνα αυξήθηκαν σε περίπου 70 έως 100 εκατομμύρια το 1999. Το ΚΚΚ, θεωρώντας τη δημοτικότητα της πρακτικής ως απειλή, ξεκίνησε τότε μια πανεθνική εκστρατεία για την εξάλειψή της.

Η παραγωγή βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα σε σχέση με τον ασκούμενο Γουάνγκ Γουεϊγιού, έναν προικισμένο απόφοιτο του Πανεπιστημίου Τσινγκχουά της Κίνας. Ο Γουάνγκ υπέστη σκληρά βασανιστήρια, συμπεριλαμβανομένων ωρών ηλεκτροπληξίας με ηλεκτρικό ραβδί, κατά τη διάρκεια οκτώμισι ετών φυλάκισης στο Πεκίνο επειδή αρνήθηκε να εγκαταλείψει την πίστη του στο Φάλουν Γκονγκ. Το 2013 εγκατέλειψε την κομμουνιστική Κίνα και πήγε με την οικογένειά του στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Ο Γουάνγκ (Τινγκ Γου) σε ένα κελί μετά από βασανιστήρια επειδή ασκούσε Φάλουν Γκονγκ. (Ευγενική προσφορά της Flying Cloud Productions)

 

Ο σεναριογράφος Μαξιμίλιαν Κέμφ, με έδρα τη Νέα Υόρκη, περιέγραψε το “Unsilenced” ως ένα “δικαστικό θρίλερ”, το οποίο κρατούσε το κοινό πάντα με ερωτήματα στο μυαλό του.

«Ξέρετε, σε κάνει πάντα να θέλεις να αναρωτιέσαι», δήλωσε ο Κέμφ σε συνέντευξή του στην Epoch Times. «Βρίσκεσαι στην άκρη του καθίσματός σου καθ’ όλη τη διάρκεια της ταινίας».

Είπε ότι η ταινία είναι άκρως επαγγελματική όσον αφορά τα γραφικά, τη μουσική, την ηθοποιία και κυρίως την αφήγηση. Ακόμη και οι σκηνές βασανιστηρίων αντιμετωπίστηκαν με καλαίσθητο τρόπο, δήλωσε ο σεναριογράφος.

Παράλληλα, τόνισε τη δυτική προοπτική της, η οποία απευθύνεται στο διεθνές κοινό. Είπε ότι η παραγωγή μεταφέρει ανθρωπιά και συμπόνια, που είναι μια παγκόσμια αξία.

«Θα ενθάρρυνα λοιπόν τον κόσμο να επισκεφθεί την ιστοσελίδα στην οποία βασίζεται η ταινία», δήλωσε ο σεναριογράφος. «Αυτή η ταινία χρειάζεται πολύ περισσότερη δημοσιότητα, ελπίζω».

«Από πολλές απόψεις, με τράβηξε αυτή η ταινία», δήλωσε στην Epoch Times η Μαργαρίτα Μαρίν-Ντέιλ, συνταξιούχος καθηγήτρια και δικηγόρος ανθρωπίνων δικαιωμάτων, αφού παρακολούθησε το έργο με τους δύο γιους της. «Επειδή ανησυχώ πολύ για τις ατομικές ελευθερίες, την ελευθερία της θρησκείας, την ελευθερία του λόγου. Νομίζω ότι δείχνει πόσο δύσκολο και συγκρουσιακό είναι για τους ανθρώπους να υπερασπιστούν την αλήθεια».

Η Μαργαρίτα Μαρίν-Ντέιλ, συνταξιούχος καθηγήτρια του Αμερικανικού Πανεπιστημίου και δικηγόρος ανθρωπίνων δικαιωμάτων, με τους δύο γιους της μετά την παρακολούθηση του έργου “Unsilenced” στο Fairfax, Va., στις 21 Ιανουαρίου 2022. (Sherry Dong/The Epoch Times)

 

Η ίδια δήλωσε: «Νομίζω ότι η ταινία αυτή εφιστά την προσοχή στην καταπιεστική φύση του καθεστώτος στην Κίνα, παρόλο που η Κίνα τα πηγαίνει … οικονομικά πολύ καλά».

Επιπλέον, έπλεξε το εγκώμιο των ασκούμενων του Φάλουν Γκονγκ για τη γενναιότητά τους που επέδειξαν αντιστεκόμενοι στο κινεζικό ολοκληρωτικό καθεστώς. «Και ως Αμερικανοί που πιστεύουμε στη δημοκρατία και την ελευθερία, νομίζω ότι πρέπει να τους υποστηρίξουμε πολύ», δήλωσε η δικηγόρος δικαιωμάτων.

Ήταν επίσης πεπεισμένη ότι το κινεζικό κομμουνιστικό καθεστώς είναι καταδικασμένο να αποτύχει. «Είναι σαν μια κατσαρόλα με νερό που βράζει», είπε. «Αλλά τελικά θα εκραγεί αν συνεχίσεις να κρατάς το καπάκι κάτω. Έτσι, είναι πολύ σημαντικό να επικρατήσει η ελευθερία».

Η ταινία καθήλωσε επίσης τους δύο γιους της Ουίλιαμ Ντέιλ και Φίλιπ Ντέιλ.

«Ήταν σαν να ήσουν πραγματικά εκεί», δήλωσε ο Ουίλιαμ Ντέιλ. «Σίγουρα έχυσα μερικά δάκρυα κατά τη διάρκεια της ταινίας. Ήταν πολύ συγκινητικό». Ο αδελφός του Φίλιπ Ντέιλ σχολίασε: «Μου αρέσει ο τρόπος με τον οποίο απεικονίζει την ανθρωπιά όλων των χαρακτήρων της κατάστασης».

Η Μέρι Λιέν Νγκουγιέν είναι συνταξιούχος ειδικός πληροφορικής που είχε εργαστεί στην ομοσπονδιακή κυβέρνηση για σχεδόν 30 χρόνια. Έφυγε από το Βιετνάμ και μετακόμισε στις Ηνωμένες Πολιτείες το 1979.

Είπε στην Epoch Times ότι το έργο τη συγκίνησε μέχρι δακρύων.

Ως μετανάστρια από το κομμουνιστικό Βιετνάμ, η Νγκουγιέν είπε ότι γνωρίζει πόσο τρομερό είναι το κομμουνιστικό καθεστώς. Κατηγόρησε το ΚΚΚ ότι αποκρύπτει την αλήθεια για το Φάλουν Γκονγκ και προσπαθεί με κάθε μέσο να φιμώσει τους ατρόμητους πληροφοριοδότες, όπως οι φοιτητές στην ταινία.

Ασκούμενοι του Φάλουν Γκονγκ συμμετέχουν σε παρέλαση για τον 22ο χρόνο διώξεων του Φάλουν Γκονγκ στην Κίνα, στο Μπρούκλιν της Νέας Υόρκης, στις 18 Ιουλίου 2021. (Chung I Ho/The Epoch Times)

 

Οι θετικές κριτικές του κοινού αφθονούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

«Ο μικρός μου γιος και εγώ είδαμε αυτή την απίστευτη ταινία σήμερα», δήλωσε ένας χρήστης του διαδικτύου με το όνομα Κέρι Ντεμπουά. «Είναι η βαθύτατη ελπίδα μου ότι κάθε άνθρωπος θα πάει να δει αυτή τη σημαντική και πολύ καλά φτιαγμένη ταινία. Ήμουν συνεπαρμένη καθ’ όλη τη διάρκεια».

Ένας θεατής με το όνομα Κάρεν Έβανεκ άφησε το εξής μήνυμα: «Η αφθονία της ανωνυμίας στους τίτλους είναι εκπληκτική. Μακάρι να παραμείνουν όλοι/ες ασφαλείς».

Υπάρχει ένα μήνυμα από την Άιρις Νιλ, που αναφέρει ότι «Μόλις είδα σήμερα αυτή την δυνατή ταινία που σου ανοίγει τα μάτια. … Θα τη συστήσω ανεπιφύλακτα. … Λυπηρό που τόσοι πολλοί που συμμετείχαν στην παραγωγή έπρεπε να είναι “ανώνυμοι”».

Η ταινία “Unsilenced” κέρδισε το Βραβείο Κοινού στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Όστιν το 2021. Και στις 25 Ιανουαρίου κέρδισε την υποψηφιότητα από το The Political Film Society ως η καλύτερη ταινία για τα ανθρώπινα δικαιώματα, καθώς και ως η καλύτερη αποκαλυπτική ταινία για το 2022.

Ο Λίον Λι σκηνοθέτησε επίσης το ντοκιμαντέρ “Human Harvest” (2014), το οποίο αποκάλυψε την αφαίρεση και πώληση οργάνων από το ΚΚΚ από κρατούμενους συνείδησης, οι οποίοι είναι κυρίως ασκούμενοι του Φάλουν Γκονγκ. Η ταινία μεταδόθηκε σε περισσότερες από 25 χώρες και κέρδισε το βραβείο Peabody τον Απρίλιο του 2015.

Frank Yue και Sherry Dong

Πως μπορείτε να μας βοηθήσετε ώστε να συνεχίσουμε να σας κρατάμε ενημερωμένους

Ποιος είναι ο λόγος που χρειαζόμαστε την βοήθειά σας για την χρηματοδότηση του ερευνητικού ρεπορτάζ μας; Επειδή είμαστε ένας ανεξάρτητος οργανισμός ειδήσεων που δεν επηρεάζεται από καμία κυβέρνηση, εταιρεία ή πολιτικό κόμμα. Από την ημέρα που ξεκινήσαμε, έχουμε έρθει αντιμέτωποι με προσπάθειες αποσιώπησης της αλήθειας κυρίως από το Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα. Αλλά δεν θα λυγίσουμε. Η ελληνική έκδοση της Epoch Times βασίζεται ολοκληρωτικά στις γενναιόδωρες συνεισφορές σας για να διατηρήσει την παραδοσιακή δημοσιογραφία ζωντανή και υγιή στην Ελληνική γλώσσα. Μαζί, μπορούμε να συνεχίσουμε να διαδίδουμε την αλήθεια.

ΣΧΕΤΙΚΑ

Σχολιάστε