Τρίτη, 30 Νοέ, 2021
Nature-Pix / Pixabay

«Ψήφο εμπιστοσύνης» στον τομέα των υδρoπλάνων δίνει γερμανικό fund

Το νέο μεταφορικό μέσο που υπόσχεται ότι θα λύσει δια παντός το πρόβλημα σύνδεσης πολλών ακριτικών και νησιωτικών περιοχών με την Αθήνα και άλλα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας είναι εδώ και χρόνια στην ατζέντα της οικονομίας.

Η εταιρεία Ελληνικά Υδατοδρόμια και η Hellenic Seaplanes με επικεφαλής τους Αναστάσιο Γκόβα και Νικόλα Χαραλάμπους κάνουν ενέργειες για αδειοδοτήσεις και την ανάπτυξη 150 υδατοδρομίων συμπεριλαμβανομένου του το Μητροπολιτικού υδατοδρομίου στον λιμένα της Ελευσίνας.

Μέχρι στιγμής από το 2013 έχουν αδειοδοτηθεί μόνο τρία υδατοδρόμια, σε Παξούς, Κέρκυρα και 10 είναι έτοιμα από πλευράς κατασκευής. Πρόσφατα ο Υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης αδειοδότησε δύο ακόμα υδατροδρόμια σε σε Ρέθυμνο και Βόλο. Σε εξέληξη επίσης βρίσκονται και οι μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων και μελετών θορύβου για τα νησιά: Μύκονος, Κύθνος, Σίκινος, Σέριφος, Δονούσα, Ανάφη, Χάλκη, Σύμη, Τήλος, Κάρπαθος, Καστελόριζο, Αγαθονήσι, Νίσυρος, Αστυπάλαια, Πάρος, Κως, Μήλος, Σύρος, Κάλυμνος, Λειψοί, Λέρος, Ιος και Κάσος. Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι αδειοδοτικοί φάκελοι των νησιών Δονούσα, Αγαθονήσι, Σύμη και Ανάφη.

Οι δυο βασικές προϋποθέσεις για να ευδοκιμήσει το συγκεκριμένο πρόγραμμα ανάπτυξης είναι να επιταχυνθούν οι ρυθμοί της όλης διαδικασίας και να «αναχαιτισθεί» η πανδημία του COVID-19, έτσι ώστε να πραγματοποιηθούν οι πρώτες πτήσεις υδροπλάνων στην Ελλάδα σε συνδιασμό με την μερική επανεκκίνηση του τουρισμού.

Όπως ανέφερε ο κ. Γκόβας στο Insider «Η δραστηριοποίηση των Υδροπλάνων θα εμπλουτίσει τη μεταφορική δυνατότητα στα νησιά της Ελλάδας. Τα πολυχρηστικό αυτό μέσο μπορεί να γίνει ο συνδετικός κρίκος που λείπει από το συγκοινωνιακό δίκτυο της χώρας, ώστε να επιτευχθεί ο στρατηγικός στόχος της αδιάλειπτης και ποιοτικής συνδεσιμότητας μεταξύ της νησιωτικής και της ηπειρωτικής Ελλάδας. Μια συνδεσιμότητα που αποτελεί σημαντικό ζητούμενο για λόγους Κοινωνικούς, Τουριστικούς και ευρύτερα Αναπτυξιακούς».

«Υπάρχει πολύ σοβαρό επενδυτικό ενδιαφέρον από διεθνή funds για το project των υδροπλάνων στην Ελλάδα». Ως γνωστόν, πρόσφατα Γερμανικό Fund, με ισχυρότατη οικονομική δύναμη, αποφάσισε να επενδύσει στα Ελληνικά Υδατοδρόμια εξαγοράζοντας το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών, μέσω της θυγατρικής του εταιρείας AXIONAIR. Μάλιστα, αν και αρχικά η AXIONAIR αγόρασε το 55% της ΑΚΤΩΡ Facility Management, εντούτοις φέρεται να κατέχει πλέον μερίδιο κοντά στο 60% στην «Ελληνικά Υδατοδρόμια», πρόσθεσε.

Οι παραπάνω δηλώσεις έχουν προκαλέσει ταυτόχρονα και κάποιους προβληματισμούς για τον λόγο που δεν έδειξαν ενδιαφέρον άλλα ελληνικά επενδυτικά σχήματα.

Οι Γερμανοί επενδυτές επίσης κάνουν ενέργειες για τη δημιουργία μιας αεροπορικής εταιρείας υδροπλάνων. Υπάρχουν επίσης σε εξέλιξη συζητήσεις της Hellenic Seaplanes με αεροπορική εταιρεία για τις απευθείας συνδέσεις με προορισμούς από το εξωτερικό προς ελληνικά νησιά. Αντίστοιχα, συνεργίες παρόμοιες με τις αεροπορικές εκτιμάται ότι θα υπάρξουν και με τον κλάδο της κρουαζιέρας.

Ζητήματα ασφαλείας και ενδεχόμενης παρακώλυσης των ακτοπλοϊκών δρομολογίων από τα υδροπλάνα θέτει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας κατά τη συζήτηση του σχετικού νομοσχεδίου.

Ακολουθήστε μας στο Telegram @epochtimesgreece
Ακολουθήστε μας στο Facebook @epochtimesgreece
Ακολουθήστε μας στο SafeChat @epochtimesgreece

 

 

 

Πως μπορείτε να μας βοηθήσετε ώστε να συνεχίσουμε να σας κρατάμε ενημερωμένους

Ποιος είναι ο λόγος που χρειαζόμαστε την βοήθειά σας για την χρηματοδότηση του ερευνητικού ρεπορτάζ μας; Επειδή είμαστε ένας ανεξάρτητος οργανισμός ειδήσεων που δεν επηρεάζεται από καμία κυβέρνηση, εταιρεία ή πολιτικό κόμμα. Από την ημέρα που ξεκινήσαμε, έχουμε έρθει αντιμέτωποι με προσπάθειες αποσιώπησης της αλήθειας κυρίως από το Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα. Αλλά δεν θα λυγίσουμε. Η ελληνική έκδοση της Epoch Times βασίζεται ολοκληρωτικά στις γενναιόδωρες συνεισφορές σας για να διατηρήσει την παραδοσιακή δημοσιογραφία ζωντανή και υγιή στην Ελληνική γλώσσα. Μαζί, μπορούμε να συνεχίσουμε να διαδίδουμε την αλήθεια.

Σχολιάστε