Τετάρτη, 28 Σεπ, 2022
Ο διευθύνων σύμβουλος του Facebook Μαρκ Ζούκερμπεργκ στο Παρίσι στις 24 Μαΐου 2018. (Gerard Julien/AFP/Getty Images)

Το Facebook χάνει σχεδόν 200 δισεκατομμύρια δολάρια, πρώτη πτώση χρηστών στην ιστορία της εταιρείας

Οι μετοχές της Meta έχασαν περισσότερο από το ένα πέμπτο της αξίας τους, καθώς η εταιρεία αγωνίζεται να διατηρήσει τους χρήστες, υποδηλώνοντας την αρχή του τέλους μιας εποχής όπου μια χούφτα διευθύνοντες σύμβουλοι της Silicon Valley έλεγχαν τη ροή των πληροφοριών στις διαδικτυακές πλατφόρμες.

Καταγράφοντας την πρώτη διαδοχική απώλεια πελατών στην 18χρονη ιστορία της εταιρείας, η Meta Platforms, παλαιότερα γνωστή ως Facebook, υποχώρησε σε 1,929 δισεκατομμύρια καθημερινούς χρήστες από 1,93 δισεκατομμύρια το προηγούμενο τρίμηνο.

Η αύξηση των χρηστών στο Whatsapp και το Instagram ήταν επίσης υποτονική, με αποτέλεσμα η τιμή της μετοχής να πέσει κατά 20%, σχεδόν 200 δισεκατομμύρια δολάρια, ποσό που είναι μεγαλύτερο από τη συνολική χρηματιστηριακή αξία άλλων μεγάλων τεχνολογικών πλατφορμών όπως το Twitter, το Pinterest και το Snapchat.

Τα έσοδα για το πρώτο τρίμηνο αναμένεται να διαμορφωθούν γύρω στα 27-29 δισ. δολάρια, σύμφωνα με την έκθεση κερδών που δημοσιεύθηκε την Τετάρτη, ενώ οι αναλυτές ανέμεναν ότι ο αριθμός θα ξεπερνούσε τα 30,15 δισ. δολάρια. Αν και πρόκειται για αύξηση 3-11% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, η εταιρεία αναμένει ότι «η ανάπτυξη κατά το πρώτο τρίμηνο θα επηρεαστεί από τους κόντρα ανέμους τόσο στην αύξηση των εντυπώσεων όσο και στην αύξηση των τιμών».

Οι νέοι έχουν απομακρυνθεί σε μεγάλο βαθμό από τη σύνδεση με το εμπορικό σήμα και κλίνουν προς άλλες πιο διαδραστικές πλατφόρμες. Το Facebook έχει επίσης τη φήμη ότι λογοκρίνει κεντροδεξιές απόψεις, από μεγάλα ειδησεογραφικά πρακτορεία μέχρι μεμονωμένους παράγοντες επιρροής.

Η καταστολή και η λογοκρισία των πληροφοριών παράλληλα με την προώθηση συγκεκριμένων απόψεων, έχουν βοηθήσει στην αυξανόμενη δυσπιστία απέναντι στην πλατφόρμα. Η πτώση της επισκεψιμότητας του Facebook έχει συνοδευτεί από την άνοδο πολλών εναλλακτικών πλατφορμών, όπως οι Gab, Parler, MeWe, Telegram και Rumble, μεταξύ άλλων.

Η μετονομασία του Facebook σε Meta δεν έχει εξαλείψει τα βασικά ζητήματα που ταλαιπωρούν την εταιρεία, αν και ο τεχνολογικός γίγαντας δείχνει με το δάχτυλο τις «μακροοικονομικές προκλήσεις, όπως ο πληθωρισμός του κόστους και οι διαταραχές της αλυσίδας εφοδιασμού» που «επηρεάζουν τους προϋπολογισμούς των διαφημιζόμενων», εκτός από τις συναλλαγματικές ισοτιμίες και τις ρυθμιστικές αλλαγές στο iOS της Apple.

Η διαφάνεια παρακολούθησης εφαρμογών της Apple μειώνει την ακριβή στόχευση των χρηστών της Apple απενεργοποιώντας τις επιβεβαιώσεις πωλήσεων ή λήψεων και άλλα χαρακτηριστικά αναγνώρισης. «Πιστεύουμε ότι ο αντίκτυπος του iOS συνολικά είναι ένας άνεμος  κόντρα στην επιχείρησή μας το 2022», δήλωσε ο Γενικός Οικονομικός Διευθυντής της Meta Ντέιβιντ Βένερ σε μια κλήση με αναλυτές μετά την έκθεση κερδών του τέταρτου τριμήνου της εταιρείας. «Είναι της τάξης των 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων, οπότε είναι ένας αρκετά σημαντικό άνεμος κόντρα στην επιχείρησή μας».

Ο άλλος λόγος που ανέφερε η εταιρεία σχετικά με την απογοητευτική απόδοση ήταν η δυσκολία της νομισματοποίησης του Instagram Reels, στο οποίο στρέφουν την προσοχή τους όλο και περισσότεροι χρήστες. Σύμφωνα με την εταιρεία, το Reels «κερδοσκοπούν σε χαμηλότερα ποσοστά από τα Feed και Stories».

Οι μετοχές του Twitter υποχώρησαν επίσης περισσότερο από 7 τοις εκατό, ενώ το Snapchat έπεσε σχεδόν 20 τοις εκατό. Το Pinterest βυθίστηκε πάνω από 10 τοις εκατό, αλλά κατάφερε να ανακτήσει μέρος της αξίας του κατά τις πρωινές συναλλαγές της Πέμπτης.

Η Meta έχει επενδύσει πάνω από 10 δισεκατομμύρια δολάρια για την κατασκευή της 3D πλατφόρμας της, των σχετικών υποδομών και την πρόσληψη περισσότερων ταλαντούχων συνεργατών, γεγονός που συνέβαλε επίσης στην αύξηση του κόστους της εταιρείας. Το εργατικό δυναμικό της Meta αυξήθηκε κατά 23% πέρυσι, κλείνοντας το 2021 με 71.970 υπαλλήλους.

«Είμαι ενθαρρυμένος από την πρόοδο που σημειώσαμε το περασμένο έτος σε διάφορους σημαντικούς τομείς ανάπτυξης, όπως το Reels, το εμπόριο και η εικονική πραγματικότητα, και θα συνεχίσουμε να επενδύουμε σε αυτές και άλλες βασικές προτεραιότητες το 2022, καθώς εργαζόμαστε για την οικοδόμηση του metaverse», δήλωσε ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ.

Του Naveen Athrappully

Πως μπορείτε να μας βοηθήσετε ώστε να συνεχίσουμε να σας κρατάμε ενημερωμένους

Ποιος είναι ο λόγος που χρειαζόμαστε την βοήθειά σας για την χρηματοδότηση του ερευνητικού ρεπορτάζ μας; Επειδή είμαστε ένας ανεξάρτητος οργανισμός ειδήσεων που δεν επηρεάζεται από καμία κυβέρνηση, εταιρεία ή πολιτικό κόμμα. Από την ημέρα που ξεκινήσαμε, έχουμε έρθει αντιμέτωποι με προσπάθειες αποσιώπησης της αλήθειας κυρίως από το Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα. Αλλά δεν θα λυγίσουμε. Η ελληνική έκδοση της Epoch Times βασίζεται ολοκληρωτικά στις γενναιόδωρες συνεισφορές σας για να διατηρήσει την παραδοσιακή δημοσιογραφία ζωντανή και υγιή στην Ελληνική γλώσσα. Μαζί, μπορούμε να συνεχίσουμε να διαδίδουμε την αλήθεια.

ΣΧΕΤΙΚΑ

Σχολιάστε