Κυριακή, 28 Απρ, 2024
Τα μέλη του βρετανικού συγκροτήματος The Beatles Πολ ΜακΚάρτνεϊ, Τζον Λένον, Ρίνγκο Σταρ και Τζορτζ Χάρισον δίνουν συνέντευξη Τύπου στο Τόκιο στις 29 Ιουνίου 1966. (Jiji Press/AFP μέσω Getty Images)

Το νέο τραγούδι των Beatles θα κυκλοφορήσει με λίγη βοήθεια από την Τεχνητή Νοημοσύνη

Ένα νέο και τελευταίο κομμάτι των Beatles θα δημιουργηθεί με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, σύμφωνα με το πρώην μέλος του συγκροτήματος Πολ ΜακΚάρτνεϊ.

Το νέο κομμάτι που πρόκειται να κυκλοφορήσει αργότερα φέτος, εικάζεται ότι θα βασιστεί σε μια προκαταρκτική ηχογράφηση του «Now and Then» του Τζον Λένον από το 1978.

Ο Λένον έκανε την ηχογράφηση σε μια παλιά κασέτα στο διαμέρισμά του στη Νέα Υόρκη πριν πεθάνει.

Η σύζυγός του, Γιόκο Όνο, παρέδωσε αργότερα την κασέτα (και άλλα demo) με την ένδειξη «For Paul» (Για τον Πολ) στον Μακάρτνεϊ. Δύο από τις ηχογραφήσεις ολοκληρώθηκαν και κυκλοφόρησαν στα μέσα της δεκαετίας του ’90: «Free As A Bird» και «Real Love».

Το τρίτο «νέο» κομμάτι των Beatles εξετάστηκε αρχικά, αλλά αργότερα τέθηκε στην άκρη λόγω προβλημάτων με τον ήχο, συμπεριλαμβανομένου του θορύβου του φόντου.

«Δεν είχε πολύ καλό τίτλο, χρειαζόταν λίγη επεξεργασία, αλλά είχε έναν όμορφο στίχο και τον Τζον να τον τραγουδάει», δήλωσε ο ΜακΚάρτνεϊ στο περιοδικό Q.

«[Αλλά] δεν άρεσε στον Τζορτζ. Επειδή οι Beatles έχουν δημοκρατία, δεν το κάναμε».

Τώρα με την τεχνητή νοημοσύνη, η φωνή του Λένον μπορεί να εξαχθεί από τις κασέτες και να επανεπεξεργαστεί.

Πεζοί προσπερνούν μια τοιχογραφία που απεικονίζει τα μέλη του βρετανικού ροκ συγκροτήματος Beatles Ρίνγκο Σταρ, Τζον Λένον, Πολ ΜακΚάρτνεϊ και Τζορτζ Χάρισον στην πλευρά ενός κτιρίου στο Λίβερπουλ, στη βορειοδυτική Αγγλία, στις 13 Οκτωβρίου 2020. (Paul Ellis/AFP μέσω Getty Images)

 

«Μόλις το τελειώσαμε και θα κυκλοφορήσει φέτος», δήλωσε ο Μακάρτνεϊ στο BBC4 στις 13 Ιουνίου.

Ο Πίτερ Τζάκσον, σκηνοθέτης της σειράς ντοκιμαντέρ «Get Back» του 2021, μπόρεσε να «απομονώσει τη φωνή του Τζον από μια άθλια κασέτα», είπε ο ΜακΚάρτνεϊ.

«Είχαμε τη φωνή του Τζον και ένα πιάνο και μπορέσαμε να τα διαχωρίσουμε με τεχνητή νοημοσύνη. Λένε στο μηχάνημα: «Αυτή είναι η φωνή. Αυτή είναι μια κιθάρα. Βγάλε την κιθάρα»».

«Έτσι, όταν αποφασίσαμε να φτιάξουμε αυτόν που θα είναι ο τελευταίος δίσκος των Beatles, ήταν ένα demo που είχε ο Τζον και μπορέσαμε να πάρουμε τη φωνή του Τζον και να την καθαρίσουμε μέσω αυτής της τεχνητής νοημοσύνης. Στη συνέχεια, μπορούμε να μιξάρουμε τον δίσκο, όπως θα κάνατε κανονικά. Οπότε σου δίνει ένα είδος ελευθερίας».

Ο Μακάρτνεϊ παραδέχτηκε ότι η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης ήταν «κάπως τρομακτική αλλά και συναρπαστική, επειδή είναι το μέλλον».

Ο ρόλος της τεχνητής νοημοσύνης στην κοινωνία

Η εμφάνιση του ChatGPT τον τελευταίο καιρό, ενός ευρέως προσβάσιμου εργαλείου με τεχνητή νοημοσύνη (ΤΝ) που μπορεί να εμπλέξει το κοινό σε κάθε είδους συζητήσεις, έχει προκαλέσει ερωτήματα σχετικά με τον ρόλο της τεχνητής νοημοσύνης στην κοινωνία.

Τα βασικά ερωτήματα που θέτει το chatbot περιλαμβάνουν τον αντίκτυπο που θα έχει η ΤΝ στην απασχόληση, το κατά πόσον οι πληροφορίες που παρέχουν τα  Chatbots μπορούν να είναι αξιόπιστες, καθώς και ευρύτερα, υπαρξιακά ερωτήματα όπως το κατά πόσον η ΤΝ θα ξεπεράσει ή θα αντικαταστήσει τον άνθρωπο (ή θα επιτύχει τη «μοναδικότητα»).

Μια παρόμοια συζήτηση έλαβε χώρα το 1996, όταν οι επιστήμονες κλωνοποίησαν με επιτυχία ένα θηλυκό πρόβατο, την Ντόλι, γεγονός που οδήγησε σε ερωτήματα σχετικά με το αν η κλωνοποίηση των ανθρώπων ήταν η επόμενη.

Οι γερουσιαστές των ΗΠΑ και οι κυβερνήσεις των ανεπτυγμένων χωρών διερευνούν τον τρόπο ρύθμισης της ανάπτυξης της Τεχνητής Νοημοσύνης τα επόμενα χρόνια.

Στον χώρο της δημιουργίας, η τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιείται ήδη για τη δημιουργία «μουσικής» και «τέχνης».

Για παράδειγμα, ο Φρέντι Μέρκιουρι, ο αποθανών τραγουδιστής του βρετανικού ροκ συγκροτήματος Queen, τραγουδάει στο YouTube ερμηνείες του «Thriller» του Μάικλ Τζάκσον και του «Perfect» του Εντ Σίραν – αν και στο οξυδερκές αυτί ακούγονται οι περιορισμοί του τραγουδιού της τεχνητής νοημοσύνης.

Ο Ed Sheeran εμφανίζεται στη συνέντευξη Τύπου για το «Songwriter» κατά τη διάρκεια του 68ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Berlinale στο ξενοδοχείο Grand Hyatt στη Γερμανία στις 23 Φεβρουαρίου 2018. (Thomas Niedermueller/Getty Images)

 

Η κατάσταση έχει ήδη οδηγήσει σε νομικά ζητήματα σχετικά με τα πνευματικά δικαιώματα. Για παράδειγμα, η εταιρεία οπτικών μέσων, Getty Images, έχει μηνύσει τη Stability AI για παράνομη χρήση των εικόνων της για τη δημιουργία δικών της έργων.

Το Generative AI λειτουργεί με τη χρήση  υπάρχοντος περιεχομένου για να «εκπαιδευτεί» στο πώς να δημιουργεί νέα έργα, συμπεριλαμβανομένης της ποίησης, της εικαστικής τέχνης και της μουσικής.

Οι μουσικοί αντιμετωπίζουν «μάχη» τα επόμενα χρόνια

Ο Στινγκ, πρώην τραγουδιστής του συγκροτήματος The Police, προειδοποίησε τους μουσικούς ότι αντιμετωπίζουν μια «μάχη» με την τεχνητή νοημοσύνη τα επόμενα χρόνια.

«Αυτή θα είναι μια μάχη που όλοι θα πρέπει να δώσουμε τα επόμενα δύο χρόνια: Να υπερασπιστούμε το ανθρώπινο κεφάλαιό μας έναντι της τεχνητής νοημοσύνης», δήλωσε ο Sting στο BBC. «Τα εργαλεία είναι χρήσιμα, αλλά πρέπει να τα οδηγούμε εμείς».

«Δεν νομίζω ότι μπορούμε να επιτρέψουμε στις μηχανές να αναλάβουν την εξουσία. Πρέπει να είμαστε προσεκτικοί».

Παρομοίασε τη μουσική που δημιουργείται από την τεχνητή νοημοσύνη με το CGI στις ταινίες.

«Βαριέμαι αμέσως όταν βλέπω μια εικόνα που δημιουργείται από υπολογιστή. Φαντάζομαι ότι το ίδιο θα νιώθω και για την τεχνητή νοημοσύνη που παράγει μουσική».

Ο Πίτερ Τρεγκέαρ (Peter Tregear), διευθυντής του Little Hall στο Πανεπιστήμιο της Μελβούρνης, έχει προειδοποιήσει στο παρελθόν ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να ωθήσει σε ακόμη πιο αχαλίνωτο καταναλωτισμό.

«Η προβολή οπτικού υλικού θα είναι πολύ πιο εύκολη και φθηνή και θα γίνει πανταχού παρούσα», είχε δηλώσει ο Τρεγκέαρ στην Epoch Times.

«Βλέπετε ανθρώπους να κυκλοφορούν και να είναι ουσιαστικά καλωδιωμένοι 24 ώρες το 24ωρο. Ξυπνούν με μουσική, βάζουν τα ακουστικά τους και έχουν το τηλέφωνό τους όλη μέρα. Μόλις το βγάλουν, βρίσκονται σε ένα κατάστημα το οποίο έχει μουσική στο παρασκήνιο», πρόσθεσε.

«Πρέπει να αλλάξουμε τη διδακτέα ύλη που διδάσκουμε στα παιδιά από το δημοτικό σχολείο και μετά, ώστε να είναι «ενήμερα», δήλωσε ο Τρεγκέαρ. «Διαφορετικά, απλώς την αποδεχόμαστε και είμαστε στο έλεός της».

Από τον Daniel Y. Teng

Πως μπορείτε να μας βοηθήσετε ώστε να συνεχίσουμε να σας κρατάμε ενημερωμένους

Ποιος είναι ο λόγος που χρειαζόμαστε την βοήθειά σας για την χρηματοδότηση του ερευνητικού ρεπορτάζ μας; Επειδή είμαστε ένας ανεξάρτητος οργανισμός ειδήσεων που δεν επηρεάζεται από καμία κυβέρνηση, εταιρεία ή πολιτικό κόμμα. Από την ημέρα που ξεκινήσαμε, έχουμε έρθει αντιμέτωποι με προσπάθειες αποσιώπησης της αλήθειας κυρίως από το Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα. Αλλά δεν θα λυγίσουμε. Η ελληνική έκδοση της Epoch Times βασίζεται ολοκληρωτικά στις γενναιόδωρες συνεισφορές σας για να διατηρήσει την παραδοσιακή δημοσιογραφία ζωντανή και υγιή στην Ελληνική γλώσσα. Μαζί, μπορούμε να συνεχίσουμε να διαδίδουμε την αλήθεια.

ΣΧΕΤΙΚΑ

Σχολιάστε