Παρασκευή, 26 Απρ, 2024
Σε αυτή τη φωτογραφική απεικόνιση, ένας υπολογιστής και μια οθόνη κινητού τηλεφώνου εμφανίζουν το λογότυπο του Netflix στις 31 Μαρτίου 2020. (Olivier Douliery/AFP via Getty Images)

Το Netflix χάνει συνδρομητές για πρώτη φορά εδώ και περισσότερο από μια δεκαετία εν μέσω αυξημένου κόστους και ανταγωνισμού

Ο γίγαντας του streaming Netflix έχασε συνδρομητές για πρώτη φορά εδώ και περισσότερα από 10 χρόνια, εξαιτίας παραγόντων όπως ο αυξημένος ανταγωνισμός, η συνεχιζόμενη σύγκρουση στην Ουκρανία και ο διαμοιρασμός λογαριασμών σε νοικοκυριά που δεν πληρώνουν, ανακοίνωσε η εταιρεία στις 19 Απριλίου.

Η αμερικανική συνδρομητική υπηρεσία streaming δήλωσε στους επενδυτές ότι έχασε 200.000 μέλη παγκοσμίως τους πρώτους τρεις μήνες του έτους και προειδοποίησε ότι αναμένονται περισσότερες απώλειες τους επόμενους τρεις μήνες έως τον Ιούλιο.

Η Netflix είχε προηγουμένως προβλέψει ότι θα προσθέσει 2,5 εκατομμύρια πελάτες επί πληρωμή, αλλά η εταιρεία δήλωσε στους επενδυτές ότι αναμένει να χάσει 2 εκατομμύρια συνδρομητές παγκοσμίως κατά το τρέχον τρίμηνο.

Η τελευταία φορά που η εταιρεία έχασε μέλη σε ένα τρίμηνο ήταν τον Οκτώβριο του 2011.

«Η αύξηση των εσόδων μας έχει επιβραδυνθεί σημαντικά», ανέφερε η Netflix σε επιστολή προς τους μετόχους την Πέμπτη. «Η COVID θόλωσε την εικόνα αυξάνοντας σημαντικά την ανάπτυξή μας το 2020, οδηγώντας μας στο να πιστεύουμε ότι το μεγαλύτερο μέρος της επιβράδυνσης της ανάπτυξής μας το 2021 οφειλόταν στην έλευση της COVID».

Η Netflix δήλωσε ότι η μείωση των μελών της οφειλόταν σε έναν συνδυασμό παραγόντων, συμπεριλαμβανομένης της «μακροοικονομικής αδυναμίας» και των αλλαγών στις τιμές της. Νωρίτερα φέτος, ο γίγαντας του streaming ανακοίνωσε ότι θα αυξήσει τις μηνιαίες τιμές της συνδρομής του στις ΗΠΑ κατά 1 έως 2 δολάρια το μήνα, ανάλογα με το πρόγραμμα.

Συνολικά 600.000 άτομα σταμάτησαν την υπηρεσία της στις Ηνωμένες Πολιτείες και τον Καναδά λόγω της αλλαγής των τιμών, δήλωσε η Netflix.

Επικαλέστηκε επίσης το μεγάλο μέγεθός της, τον αυξημένο ανταγωνισμό και τον πόλεμο στην Ουκρανία, σημειώνοντας ότι η απόφασή της να αναστείλει την υπηρεσία της στη Ρωσία μετά την εισβολή στην Ουκρανία υπό την ηγεσία της Μόσχας της κόστισε επίσης 700.000 συνδρομητές.

Επισήμανε επίσης την κοινή χρήση λογαριασμών σε νοικοκυριά που δεν πληρώνουν, εκτιμώντας ότι 100 εκατομμύρια μοιράζονται οικιακούς λογαριασμούς, συμπεριλαμβανομένων περισσότερων από 30 εκατομμυρίων στις Ηνωμένες Πολιτείες και τον Καναδά.

Τον Μάρτιο, το Netflix δήλωσε ότι σχεδιάζει να εφαρμόσει μια νέα λειτουργία που θα αποτρέπει διαφορετικά νοικοκυριά από το να μοιράζονται τους κωδικούς πρόσβασης των λογαριασμών τους, χρεώνοντάς τους πρόσθετες χρεώσεις, κάτι πάνω στο οποίο εργαζόταν τον τελευταίο χρόνο.

Αυτό το χαρακτηριστικό, λέει η Netflix, θα επιτρέψει στα μέλη που μοιράζονται τους κωδικούς πρόσβασης του Netflix με κάποιον εκτός του νοικοκυριού τους να το κάνουν «εύκολα και με ασφάλεια, πληρώνοντας επίσης λίγο παραπάνω».

Αυτό θα κοστίζει -στη χαμηλότερη τιμή- το ισοδύναμο περίπου 2 δολαρίων σε κάθε πιλοτική χώρα στην οποία δοκιμάζεται το πρόγραμμα, η οποία περιελάβανε την Χιλή, την Κόστα Ρίκα και το Περού.

Στην επιστολή του προς τους επενδυτές την Τρίτη, η Netflix ανέφερε ότι έκλεισε το τρίμηνο με περίπου 222 εκατομμύρια συνδρομητές.

Για το μέλλον, η εταιρεία δήλωσε ότι το σχέδιό της είναι να «επιταχύνει εκ νέου την αύξηση της τηλεθέασης και των εσόδων μας συνεχίζοντας να βελτιώνουμε όλες τις πτυχές του Netflix – ιδίως την ποιότητα του προγράμματος και των συστάσεων, που είναι αυτό που τα μέλη μας εκτιμούν περισσότερο».

«Από την πλευρά του περιεχομένου, διπλασιάζουμε την ανάπτυξη ιστοριών και τη δημιουργική αριστεία», ανέφερε η Netflix στην επιστολή της για τα κέρδη.

Εν τω μεταξύ, ο συνιδρυτής και συν-διευθύνων σύμβουλος της Netflix Ριντ Χάστινγκς, δήλωσε στην κλήση για τα κέρδη της Τρίτης ότι η εταιρεία είναι ανοιχτή στο να εξετάσει το ενδεχόμενο να προσφέρει χαμηλότερες τιμές στους πελάτες με διαφημίσεις, κάτι στο οποίο ήταν προηγουμένως αντίθετος.

«Όσοι έχουν παρακολουθήσει το Netflix γνωρίζουν ότι ήμουν κατά της πολυπλοκότητας της διαφήμισης και μεγάλος οπαδός της απλότητας της συνδρομής», δήλωσε ο Χάστινγκς, σύμφωνα με άρθρο του Variety.

«Αλλά όσο κι αν είμαι οπαδός αυτού, είμαι μεγαλύτερος οπαδός της επιλογής των καταναλωτών. Και επιτρέποντας στους καταναλωτές που θα ήθελαν να έχουν χαμηλότερη τιμή και είναι ανεκτικοί στη διαφήμιση να πάρουν αυτό που θέλουν, έχει πολύ νόημα».

Μετά την ανακοίνωση των απωλειών στις συνδρομές, η τιμή της μετοχής του Netflix σημείωσε πτώση έως και 25 τοις εκατό στις μεταμεσονύκτιες συναλλαγές.

Ακολουθήστε μας στο Telegram @epochtimesgreece
Ακολουθήστε μας στο Facebook @epochtimesgreece

Πως μπορείτε να μας βοηθήσετε ώστε να συνεχίσουμε να σας κρατάμε ενημερωμένους

Ποιος είναι ο λόγος που χρειαζόμαστε την βοήθειά σας για την χρηματοδότηση του ερευνητικού ρεπορτάζ μας; Επειδή είμαστε ένας ανεξάρτητος οργανισμός ειδήσεων που δεν επηρεάζεται από καμία κυβέρνηση, εταιρεία ή πολιτικό κόμμα. Από την ημέρα που ξεκινήσαμε, έχουμε έρθει αντιμέτωποι με προσπάθειες αποσιώπησης της αλήθειας κυρίως από το Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα. Αλλά δεν θα λυγίσουμε. Η ελληνική έκδοση της Epoch Times βασίζεται ολοκληρωτικά στις γενναιόδωρες συνεισφορές σας για να διατηρήσει την παραδοσιακή δημοσιογραφία ζωντανή και υγιή στην Ελληνική γλώσσα. Μαζί, μπορούμε να συνεχίσουμε να διαδίδουμε την αλήθεια.

Σχολιάστε